سامانه های سرِکاری سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری بسته های حمایتی!
اعتراضات به نحوه و فرایند توزیع بستههای حمایتی به خانوادههای مشمول طرح حمایتی دولت همچنان ادامه دارد و برخی از خانوادهها با گذشت هفتهها هنوز نتوانستهاند رقم ریالی بسته حمایتی خود را دریافت کنند!
بر همین اساس مسئولان و متولیان توزیع بستههای حمایتی تصمیم گرفتند تا با اعلام دو سامانه و یک شماره تماس، اعتراضات مطرحشده از سوی خانوادهها را پیگیری کنند.
دو سامانه (#۸*۱۴۲* و#۸*۱۴۲۰*) و شماره تماس ۱۴۲۰ از هفته پیش توسط مسئولان سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد و از خانوادههای معترض خواسته شد تا با مراجعه به دو سامانه و وارد کردن کد ملی، اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.
بر همین اساس، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند که خانوادهها میتوانند درخواستهای خود را در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #۸*۱۴۲* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰* پیگیری کنند؛ علاوه بر اینکه شماره تماس ۱۴۲۰ نیز یکی دیگر از راههای ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد که نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی خود معترض هستند.
بر همین اساس، بسیاری از خانوادههایی که نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی خود اعتراض داشتند، اقدام به ثبت اعتراض خود در دو سامانه اشارهشده کردند اما با گذشت چندین روز هنوز هیچ پاسخی از سوی دو سامانه به آنها داده نشده است!
ضمن اینکه شماره اعلامشده از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیز به خانوادهها پاسخگو نیست!
با توجه به این موارد، خبرنگار تسنیم تلاش کرد تا موضوع را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کند اما تا به این لحظه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پاسخی به این سؤالات ندادهاند؛ این در حالی است که هنوز بسیاری از بیمهشدگان تأمین اجتماعی که درآمدی کمتر از ۳ میلیون تومان دارند، هیچ رقمی بابت بسته حمایتی خود دریافت نکردهاند و ثبت اعتراضات آنها نیز در سامانههای اشارهشده نتیجهای در بر نداشته است.
به گزارش تسنیم؛ بر اساس اعلام محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بر این بود که به نیمی از جمعیت کشور بستههای حمایتی در مرحله اول داده شود اما آمارهای ارائهشده از سوی مسئولان امر حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی از خانوادههای مشمول، هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکردهاند که از آن جمله میتوان به افراد پشتنوبت دو دستگاه حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد)، بیمهشدگان تأمین اجتماعی با دریافتی کمتر از ۳ میلیون تومان اشاره کرد.
درخواست سبد کالایی
سلام خسته نباشین حقیرغلامی صالح هستم مددجویی بهزیستی برای من نه سبدحمیتای دادن نه خدماتی بخاطر این کرونا ونه سبد کالا دادن خوشحال میشم اگررسیدگی کنید ودراخر الهم عجل والیک فرج انشاالله التماس دعا با تشکر
باسلام بنده منصورکردوانی هستم تاکنون نه سهام عدالت نه یارانه ونه یارانه بنزیزین ونه هیچ کمکی ازدولت به حقیرشده فرمانداری برنامه بوجه دارای ادادره کار اداره برق وهرجابگیت رفتم هبچ نتیجه نگرفتم وبه وقت معشیتی ثبت نام کردم بنده از پای راست ارکار افتاده وپرونده اعصاب روان باتعدیدکمسیون پزسکی دارن وهشت سال بیکاروخونه نشینم تابحال چهارصدتومان شارج گ فتم ومکاتبه کردم بازنتیجه نگرفتم لطف کنید اگراینبارهم بینیجه نیست قران مابین فکرکنید برادرکوچک خودتون مشکل منم پیگیری کنید ومنت بدارید به حقیرنتیجه اطلاع داده شود پیشاپیش ازمحبتیکه درحق حقیرمیکنید بینهایت سپاسگدارواجرتون باامام حسین ودراین دنیا سلامتی برای خودوخانودهتان وازخداوند خواهانم در اخرت پادش نیک به شما اعنایت بفرمایدوارزوبهترینهارابرای شماحلال مشکلات ارزومندم من الله توفیقکم۰۹۰۱۹۵۸۵۷۰۷