مصاحبه با لاله اسکندری / فقط در دربی هوادار استقلالم + عکس

0

بانوی هنرمند کشورمان گفت: «از سال‌ها پیش تیم‌ملی ایتالیا را دوست داشتم البته به خاطر رنگ آبی‌ پیراهن شان!»

 هنر او در بازیگری خلاصه نمی‌شود. این روزها هر جای تهران را که نگاه می‌کنی، یک اثر هنری از لاله‌ اسکندری می‌بینی. بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در هنرهای تجسمی هم دستی برآتش دارد، از آن استقلالی‌های دو آتشه است. البته می‌گوید این علاقه مربوط به دوره نوجوانی بوده و الان بیشتر پیگیر اخبار تیم‌ملی است.

 همسر لاله‌ اسکندری همسر پژمان بازغی همسر بازیگران لاله‌ اسکندری مصاحبه بازیگران

او که بازی در سریال دولت مخفی را به همراه پژمان بازغی به تازگی به پایان رسانده قید سفر به برزیل را زده تا در پروژه یار دوازدهم حضور نداشته باشد. پروژه‌ای بحث برانگیز و پر حرف و حدیث، با این حال به موفقیت و صعود تیم‌ملی بسیار خوشبین است.

اسکندری معتقد است با یک برد، یک تساوی و یک باخت، تیم ایران می‌تواند به مرحله بعدی مسابقات صعود کند. فرصتی دست داد با این بانوی هنرمند در مورد تیم‌ملی، جام‌جهانی و علایق فوتبالی‌اش گفتگویی داشته باشیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

 همسر لاله‌ اسکندری همسر پژمان بازغی همسر بازیگران لاله‌ اسکندری مصاحبه بازیگران

* تا جایی که به یاد داریم اهل فوتبال بودید، آن هم از نوع استقلالی!

– بله البته این علائق بیشتر به دوره نوجوانی مربوط می‌شد تا الان. آن زمان با جدیت بیشتری پیگیر اخبار فوتبال و به خصوص استقلال بودم ولی حالا همه علائق فوتبالی‌ام در تیم‌ملی خلاصه می‌شود.

* یعنی الان دیگر استقلالی نیستید؟

– نه اینطور نیست. مثل سابق پیگیر نیستم ولی هنوز هم وقتی دربی‌ها برگزار می‌شود، منتظر برد استقلال هستم، در مجموع فوتبال و جذابیت‌هایش را خیلی دوست دارم.

* این علاقه به حدی هست که اگر شرایط فراهم شود، به استادیوم هم بروید؟

– چند سال پیش وقتی برای فیلمبرداری بخشی از سریال در چشم باد به امریکا رفتیم، چند بار فرصت شد و برای تماشای یکی دو مسابقه فوتبال به استادیوم رفتم. اینترمیلان ایتالیا برای برگزاری چند بازی دوستانه به امریکا رفته بود و من هم از این فرصت استفاده کردم و برای تماشای بازی به استادیوم رفتم. تجربه خیلی خوبی بود ولی شرایط درکشور ما طور دیگری است به هر حال فکر می‌کنم این شرایط فراهم شود برای بازی‌‌های تیم‌ملی به استادیوم بروم.

* ما برای اولین بار به عنوان تیم نخست آسیا به جام‌جهانی صعود کردیم. این مهم را مدیون ستاره‌های تیم هستیم یا کروش؟

– ما بازیکنان خیلی خوبی داریم، کروش هم یک مربی در سطح جهانی است. من فکر می‌کنم این تنها دوره‌ای بود که ما ستاره‌های خوب را همزمان با یک مربی درجه اول در اختیار داشتیم و نتیجه‌اش را هم گرفتیم. به نظرم در ادوار گذشته این اتفاق نیفتاده بود اما حالا با وجود این ستاره‌ها و کروش می‌توانیم به موفقیت و صعود تیم‌ملی خوشبین باشیم.

* واقعا فکر می‌کنید از گروه‌مان صعود می‌کنیم؟

– من شخصا خیلی خوشبین هستم، می‌توانیم با یک برد، یک تساوی و یک باخت به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کنیم.

* نتایج تیم‌ملی را چطور پیش‌بینی می‌‌کنید؟

– فکر نمی‌کنم بیشتر از سه گل از آرژانتین بخوریم البته فکر می‌کنم یک گل هم می‌زنیم، می‌توانیم از نیجریه یک تساوی بگیریم و بوسنی را هم با دو گل شکست ‌دهیم. با ۴ امتیاز می‌توانیم صعود کنیم.

 همسر لاله‌ اسکندری همسر پژمان بازغی همسر بازیگران لاله‌ اسکندری مصاحبه بازیگران

* به نظرتان کروش پتانسیل موفقیت در جام‌جهانی را دارد؟

– او مربی بزرگی است و از یک اعتبار بین‌المللی برخوردار است. او می‌داند در روزهای سخت تیمش را چطور هدایت کند. دیدید که در سه دیدار پایانی مرحله مقدماتی چطور توانست سه برد پیاپی کسب کند.

* فکر می‌کنید ستاره احتمالی تیم ایران در جام‌جهانی چه کسی باشد؟

– ما بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داریم ولی یکی از کارهای خوب کروش شناسایی و جذب بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی بود که تاثیر زیادی در موفقیت تیم‌ملی داشتند. به نظرم رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه بازیکنانی هستند که می‌توانند در جام‌جهانی عصای دست کی‌روش باشند، آنها علاوه برتوانایی فنی از تجارب ارزشمند بین‌المللی هم برخوردار هستند.

* بعد از تیم‌ملی ایران طرفدار کدام تیم در جام‌جهانی هستید؟

– از سال‌ها پیش تیم‌ملی ایتالیا را دوست داشتم البته به خاطر رنگ آبی‌ پیراهنشان!

* کدام تیم قهرمان جام‌جهانی می‌شود؟

– برزیل همیشه در جام‌جهانی مدعی بوده حالا هم که آنها میزبان مسابقات هستند و می‌خواهند جام را در کشورشان نگه دارند. فکر می‌کنم فینال این دوره بین تیم‌های برزیل و اسپانیا یا برزیل و‌ آلمان برگزار شود.

* در این چند دوره‌ای که به جام صعود کرده‌ایم، کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟

– در کل صعود به جام‌جهانی لذتبخش است ولی سال ۹۸ لذت دیگری داشت چون بعد از انقلاب بار اولی بود که به جام‌جهانی می‌رفتیم و بازی‌های تیم‌ملی آن زمان هیجان خیلی زیادی داشت. خوب به خاطر دارم بازی ایران و استرالیا را درخانه و در جمع ۱۵ نفر تماشا می‌کردیم و چه هیجانی داشتیم! تا آن زمان من یک بار دیده بودم مردم برای خوشحالی به خیابان‌ها بریزند آن هم زمان آزادسازی خرمشهر بود. آن دوره ما حضور خوبی هم در جام‌جهانی داشتیم و توانستیم امریکا را شکست بدهیم.

* راستی شنیدیم که از پروژه یار دوازدهم انصراف دادید.

– بله قرار بود به همراه دوستان هنرمند برای حمایت از تیم‌ملی و حضور در یک مستند به نام یار دوازدهم همراه تیم‌ملی به برزیل برویم که از آن انصراف دادم.

* علت انصراف‌تان چه بود؟

– متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی خوبی نشد و در نهایت تبلیغات به ضرر مجموعه تمام شد. این سفر نه ارتباطی به فدراسیون فوتبال داشت و نه از بیت‌المال پولی خرج می‌شد. قرار بود با یک اسپانسر خصوصی آقای لطیفی مستندی را کارگردانی کند و در آن از حضور بازیگران برای حمایت از تیم‌ملی استفاده کند. وقتی دیدم نسبت به موضوع حساسیت به وجود آمده قید سفر به برزیل را زدم. البته یکی دو پروژه کاری هم مزید بر علت شد تا به این سفر نروم. ظاهرا خیلی از دوستان دیگر هم از این مسافرت انصراف داده‌اند.

* ترانه تیم‌ملی که توسط خواجه‌امیری خوانده شد را شنیدید؟

– متاسفانه هنوز نشنیدم. ایشان از خوانندگان خوب ما هستند که صدای زیبایی دارند ولی باید دید که جنس صدایشان برای کارهای حماسی هماهنگی دارد یا نه! چون کار را هنوز نشنیده‌ام نمی‌توانم قضاوتی کنم.

* و حرف آخر؟

– درست است که به برزیل نمی روم ولی از صمیم قلب برای تیم فوتبال ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و هنوز هم می‌گویم که ما از گروه مان صعود می‌کنیم. از روزنامه خوب ۹۰ هم متشکرم که فرصت این گفت‌وگو را فراهم کرد.(روزنامه نود)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ