تعدیل سود ۱۰۰ درصدی «تاپیکو» در سال ۹۴

0

شرکت سرمایه‌ گذاری نفت و گاز تامین در آخرین گزارش منتشر شده در سایت کدال سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۴ این شرکت را نسبت به پیش‌بینی قبلی که به بازار اعلام نشده بود با صد درصد افزایش به بازار منعکس کرده است.

علاوه بر این، شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ۹۴ را با سرمایه ۲۹ هزار میلیارد ریال در ۳۱ فروردین‌ماه ۹۳ مبلغ ۵۱۵ ریال بدون انعکاس به بازار اعلام کرد که مطابق آخرین گزارش درآمد هر سهم را مبلغ یک‌هزار و ۳۵ ریال اعلام کرده است.

در سویی دیگر، شرکت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی ۹۴ را در ۳۱ فروردین‌ماه ۹۳ مبلغ ۶۵۹ ریال بدون انعکاس مبلغ یک هزار و ۹۵ ریال اعلام کرده است. افزونبر این، شرکت مبلغ ۱۴ هزار و ۶۰ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال به عنوان سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده است.

در این ارتباط شرکت عنوان کرده است سود فوق مربوط به سود ناشی از خروج تاپیکو از شرکت‌های سلولزی (شرکت‌های کارتن ایران، کاغذسازی کاوه، صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا)، چوب و کاغذ مازندران، محصولات کاغذی لطیف، صنایع کاغذ مراغه، صنایع چوب خزر، تخته شهید باهنر و فیبر بابلسر ) و شرکت پتروشیمی غدیر است. این در حالی است که «تاپیکو» در ارتباط با خرید سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرده است؛ در پایان سال ۱۳۹۲ اقدام به خرید ۵/۸ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از سازمان خصوصی‌سازی کرده که با توجه به اقدامات انجام شده در اردیبهشت‌ماه به قطعیت خواهد رسید. بنابراین سود سال مالی ۱۳۹۳ شرکت یادشده در پیش‌بینی این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ لحاظ شده است.

همچنین در مفروضات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۱۳۹۴، درآمد نقدی هر سهم پیش‌بینی شده برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس (سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ شرکت‌ها) با مبالغ اعلام شده توسط این شرکت‌ها متفاوت است. براساس این گزارش، «تاپیکو» در ارتباط با پیش‌بینی افزایش سرمایه، شرکت نیز عنوان کرد: شرکت در نظر دارد در سال مالی آتی سرمایه خود را از مبلغ ۲۹ هزار میلیارد ریال به ۵۸ هزار میلیارد ریال (به صورت صددرصد) از محل سود انباشته و مطالبات افزایش دهد. علاوه بر این، هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۸۰۰ ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۳۹۴ پیشنهاد کند. این در حالی است که «تاپیکو» پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ۹۳ را با سرمایه ۲۹ هزار میلیارد ریال در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۷۳۶ ریال اعلام کرده بود که مطابق آخرین گزارش مبلغ یک‌هزار و ۲۳ ریال اعلام کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ