افشاگری عجیب مهدی رحمتی علیه امیر قلعه نویی

0

مهدی رحمتی می گوید: مدیر و همه کاره واقعی استقلال امسال قلعه نویی است و این مرد همه کاره آبی ها بوده که خواسته قرارداد من تمدید نشود .

 مهدی رحمتی سرانجام از ماجرای جدایی اش گفت. گلر و کاپیتان فصل قبل استقلال که حالا به پیکان رفته در گفت و گویی صریح با خبرآنلاین از دلایل جدایی اش گفت. او که تا به حال سعی کرده بود حرفی درباره جدایی اش از آبی ها نزند ، به محض مصاحبه قلعه نویی به حرف های او پاسخ داد و گفت:« با کمال احترام به تمام مسئولان استقلال ، چون معتقد بودم امیر قلعه‌نویی مرد شماره یک باشگاه است، تا امروز صبر کردم . اگر قلعه نویی چیزی نمی گفت من هم دلایل جدایی ام را نمی گفتم. در این مدت خیلی از هواداران تیم برای رفتنم از استقلال از دستم دلگیر شدند و خیلی های شان دیگر دوستم ندارند. خیلی ها با دیدنم ، از من خرده می گیرند چون از روزی که رفتم ، طوری نوشتند و اطرافیان تیم طوری مصاحبه کردند که انگار من شرایط خارج از عرفی داشتم یا اینکه خواسته مالی ام خیلی بالا بوده است درحالی که هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشت.»

 

سوابق مهدی رحمتی سوابق امیر قلعه نویی بیوگرافی مهدی رحمتی بیوگرافی امیر قلعه نویی اخبار ورزشی

او سپس درباره دلایل جدایی اش می گوید . طوری تاریخ ها و استدلالهایش را از پی هم می آورد که این حس القا شود مثل ماجرای تماس های کفاشیان درباره بازگشت به تیم ملی ، این بار هم همه اسناد این اتفاق را در اختیار دارد:«‌دلیل مالی پشت قضیه جدایی من نبود. آقای قلعه‌نویی به عنوان مرد شماره یک باشگاه و تیم استقلال مرا نمی‌خواست .»

او البته این حق را به مربی تیم سابق . محبوبش می دهد و اگر در برنامه ماه عسل درباره بزرگترین حسرتش گفته جدا کردنش از تیمی که دوستش داشته و برایش زحمت کشیده ، دلیل نمی شود که قلعه نویی را صاحب این حق نداند که او را نپسندد:« این حق مسلم و طبیعی ایشان است . قلعه نویی سرمربی تیم است و تصمیم می گیرد با چه بازیکنی کار کند یا نکند. نمی‌توانم به ایشان خرده بگیرم چون سلیقه و صلاح سرمربی در یک تیم تعیین‌کننده است نه سایر مسائل. آنها مرا نمی خواستند و مدتهاست که دنبال گلر دیگری بودند. مسئولان باشگاه استقلال از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه، مذاکره با چند دروازه‌بان لیگ برتری را شروع کردند و این هم از نظر من ایرادی نداشت. به تمام این گزینه‌ها گفته شد آقای قلعه‌نویی به جمع‌بندی رسیده رحمتی در استقلال نماند.فوتبال ما هم این قدر بزرگ نیست که این بحث ها پنهان بماند.» و این باعث دلخوری رحمتی شده اگرچه در ادامه مذاکره ای هم با او به عنوان کاپیتان تیم شده باشد؛« در واقع آقایان همه دورهایشان را زدند و وقتی دیدند دروازه‌بان‌های مورد نظرشان به هر دلیلی برای این فصل نمی‌توانند به استقلال ملحق شوند، تازه یاد من افتادند.»

اما رابطه تقریبا همیشه صمیمی قلعه نویی و رحمتی که در سال های گذشته افتخارات زیادی را هم با همدیگر بدست آوردند ، چطور شکرآب شده است؟ او در پاسخ به این پرسش می گوید:«چند تا از اطرافیان قلعه نویی مدام به او می‌گفتند رحمتی نباشد، برای تیم بهتر است. من از این یکی، دو نفر به خاطر نقش بازی کردن و چاپلوسی خوشم نمی‌آمد و با آنها هم‌کلام نمی‌شدم . این موضوع برایشان سنگین بود و دوست نداشتند در تیم بمانم. جدا از این مسئله خاطرم هست جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه به برنامه ورزش از نگاه دو رفتم که درباره تیم ملی صحبت کنم، در آغاز این برنامه کلیپی از ناصرخان حجازی پخش شد و من با دیدن این تصاویر احساساتی شدم و گریه کردم.»

رحمتی این اشک ها را در سرنوشتش برای ادامه همکاری با استقلال هم دخیل می داند و ادامه می دهد:«چند روز بعد دو نفر از دوستان مشترک من و مربی گفتند امیرخان از تو ناراحت است. پرسیدم چرا؟ گفتند پشت سرش بدگویی کرده‌ای! سریع موبایلم را برداشتم و به آقای قلعه‌نویی زنگ زدم و گفتم امیرخان سلام، دوباره چه کسی موش دوانده؟ من برای چه باید بدگویی کنم؟ آقای قلعه‌نویی هم در پاسخ گفت: به‌به آقای رحمتی، شما بهتری! می‌ری برنامه خط قرمز برای ناصر حجازی گریه می‌کنی! »

این حرف از نظر مهدی یعنی اینکه قلعه نویی تصمیمش را گرفته. او می گوید از همان لحظه فهمیده دیگر جایی در برنامه های مربی برای استقلال ندارد؛«سال‌هاست با‌ قلعه‌نویی کار می‌کنم و بیشتر از پدرم او را دیده‌ام . تا حرفی می زند، تمام ماجرا را می‌گیرم. لحن صحبتش طوری بود که همان جا فهمیدم از چشم و دلش افتاده‌ام .»

مهدی می گوید اساسا مذاکرات باشگاه با گزینه های جایگزینی اش از همان روز شروع شده است:« پس از آن بود که به دستور سرمربی تیم ، مذاکرات باشگاه با دروازه‌بان‌ها آغاز شد. در این مقطع که فصل نقل‌وانتقالات بود، یک تماس هم با من نگرفتند که تو را می‌خواهیم و حتی در برزیل به یکی از ملی‌پوشان تیم مأموریت دادند تا با دروازه‌بان‌هایی که در اردو هستند، مذاکره شود و به گوش من نرسد. جالب است بدانید به آقای جویباری گفتم شما مختار هستید هرکس را دوست دارید جذب کنید. من باید توان رقابت داشته باشم که در خودم می‌بینم. حتی خبر دارم با سوشا مکانی هم صحبت کرده‌اید و خودم هم دوست دارم رقیب خوبی داشته باشم ، البته او گفت به جان دخترم به دفتر من نیامده در حالی که سوشا از دوستان من است و گفت در دفتر جویباری مذاکره حضوری داشتیم و به من گفتند آقای قلعه‌نویی تو را به عنوان دروازه‌بان اصلی می‌خواهد. سوشا پرسید پس تکلیف سیدمهدی چیست و به او گفتند آقای قلعه‌نویی به این نتیجه رسیده شما دروازه‌بان باشی و رحمتی جدا می‌شود! که چند روز قبل خود سوشا در مصاحبه‌ با خبرگزاری‌ها به این اتفاق اشاره کرد. »

دروازه‌بان سابق استقلال درباره مصاحبه جویباری و اشاره به شروطش برای تمدید قرارداد گفت:« من درباره هر موضوعی که آقای قلعه‌نویی صحبت کنند، می‌توانم نظر بدهم چون ایشان نفر اول هستند. بنده هیچ‌وقت به خودم جسارت نداده و نمی‌دهم برای مربی‌ام شرط بگذارم. بنده یک بار تلفنی و یک مرتبه حضوری از آقای قلعه‌نویی خواهش کردم با ماندن آقای بابازاده موافقت کنند، اگر عبارت «خواهش می‌کنم» شرط است، پس درست می‌گویند من شرط گذاشته‌ام. استقلال با چند بازیکن جدید قرارداد بست و قرارداد تعدادی از نفرات قدیمی را تمدید کرد در حالی که رسم است ابتدا قرارداد بازیکنان بزرگ تیم تمدید شود . در تمام آن روزها سراغی از من نگرفتند و چند مرتبه هم به تماس‌هایم پاسخ ندادند . ناخواسته به گروهی از هواداران استقلال اینگونه تلقین شد که من با میل خودم رفته‌ام در حالی که قبل از اتمام فصل و بلافاصله پس از پایان مسابقات اعلام کردم در استقلال می‌مانم چون دلیلی نداشت وقتی بزرگتر و کاپیتان تیم هستم و صاحب محبوبیتی شده‌ام، از استقلال بروم. آقای نظری یک بار از من پرسید چقدر می‌خواهی تا تمدید کنی، که عرض کردم من شرط مالی ندارم، هرقدر روی کاغذ بنویسید، امضا می‌کنم، فقط حرمتم حفظ شود. برای کسانی که تصور می‌کنند جدایی من به مسائل مالی ربط دارد، متأسفم چون آقای فتح‌ا…زاده شاهد است پارسال با رد پیشنهاد ۸ میلیارد تومانی و بدون دریافت پیش‌پرداخت در استقلال ماندم . در جذب بازیکن به باشگاه کمک کردم و اگر مسائل مالی برایم اهمیت داشت، امروز ۹۰۰ میلیون تومان طلبکار نبودم. خوشبختانه انتشار لیست پرداختی و دریافتی باشگاه استقلال نشان داد چه کسانی دریافتی بیشتری داشته‌اند. »

رحمتی درباره اینکه قلعه نویی گفته مهدی در این فصل آماده نبود اما به خاطر تیم ملی از او استفاده کرده است هم گفت:« ممنون‌دار آقای قلعه‌نویی هستم ولی ایشان هم به عملکرد من در استقلال و صد البته زمان حضورشان در مس و سپاهان توجه داشته باشند و باید یادآوری کنم ۴ جام قهرمانی از ۵ جام کسب شده در طول دوران مربیگری‌شان زمانی کسب شده که مهدی رحمتی دروازه‌بان تیمش بوده است و این نکته هم باید لحاظ شود که در چند مسابقه علی‌رغم مخالفت پزشکان ریسک کردم و درون دروازه ایستادم در حالی که هر لحظه احتمال داشت سلامتی‌ام از دست برود و فوتبال را کنار بگذارم و فصل قبل هم تا هفته آخر امید به قهرمانی داشتیم که رحمتی به دروازه فرستاده می‌شد و عملکردش مشخص است. برای من حرمت آقای قلعه‌نویی به عنوان مربی‌ام محفوظ است و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم مجدداً پیراهن تیم بزرگ و محبوب استقلال را بر تن کنم. »

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ