تدوین سامانه بانک جامع اطلاعاتی و پرتال ارزی از سوی تیم جلیلی‬

0

اولین نشست خبری ستاد سعید جلیلی با عنوان «مقاومت رمز پیشرفت» در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست مسئول، سخنگو و مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد به تشریح فعالیت‌های انتخاباتی ستاد جلیلی بپردازند.

** دهنوی: آغاز تبلیغات میدانی از هفته آینده/ اعلام همکاری ۱۰ هزار دانشجو برای همکاری با ستاد جلیلی

در ابتدای این نشست سیدمحسن دهنوی مسئول ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» صبح امروز (شنبه) با حضور در نشست خبری  با بیان اینکه ستاد «مقاومت، رمز پیشرفت» بازگو کننده گفتمان و آرمان دانشجویان است که تبلور آن در انتخابات، سعید جلیلی است، اظهار داشت: از ۹ ماه قبل که عملا گمانه‌زنی‌های انتخاباتی آغاز شد، جنبش دانشجویی به دلیل آرمانگرایی خود برخی گزینه‌ها از جمله سعید جلیلی را مدنظر داشت.

دهنوی با اشاره به عدم اعلام زودهنگام سعید جلیلی برای حضور در انتخابات تصریح کرد: با توجه به نیازهای امروز کشور در دهه عدالت و پیشرفت و نامگذاری‌های متعدد در این زمینه از سوی مقام معظم رهبری، شرایط امروز ملزوماتی دارد که می‌طلبد رئیس‌جمهوری با شرایطی خاص سکاندار شود.

مسئول ستاد دانشجویی سعید جلیلی ادامه داد:‌ از یک ماه قبل کمیته‌های دعوت کار خود را آغاز کردند و در حال حاضر آنها به ستادهای سعید جلیلی تبدیل شده‌اند و در ۲۵ دانشگاه اصلی کشور نیز ستادهای آقای جلیلی تشکیل شده است که البته بعد از ثبت‌نام وی به ۶۰ دانشگاه توسعه یافت.

وی از تشکیل ستاد «مقاومت رمز پیشرفت» در ۳۰ استان کشور خبر داد و افزود: آقای جلیلی تا کنون در دو نشست که نشست اول در حسینیه دوکوهه و نشست دوم روز گذشته در ورزشگاه شیرودی بود حضور یافت و حمایت از وی روز به روز قوت می‌گیرد.

دهنوی با بیان اینکه قریب به اتفاق فضای جنبش دانشجویی سعید جلیلی را گزینه اصلح می‌دانند،خاطرنشان کرد: در جلسه هفته گذشته حسینیه دوکوهه که بدون تبلیغات و صرفا با پیامک به فعالان ستاد برگزار شد، جمعیت بسیاری حضور داشت.

مسئول ستاد دانشجویی سعید جلیلی به جلسات ستاد دانشجویی با سعید جلیلی اشاره کرد و افزود: وی در این جلسه استراتژی‌های هوشمندانه در تبلیغات را به ما توصیه کرد و استراتژی کلیدی‌اش این بود که ظرفیت توده‌های مردمی باید فعال شود و در عین حال تاکید کرد تنها در صورتی که احساس کردید در این ظرفیت انحراف اساسی است، آن را محدود کنید.

وی یکی دیگر از توصیه‌های سعید جلیلی به ستاد دانشجویی را رعایت اخلاق در انتخابات به عنوان یک بستر برای نشان دادن گفتمان انقلاب عنوان کرد و گفت: وی به شدت توصیه داشت که باید از تخریب دیگران اجتناب شود.

دهنوی از اعلام همکاری ۱۰ هزار نفر برای فعالیت در ستاد دانشجویی سعید جلیلی خبر داد و تصریح کرد: تبلیغات میدانی ما از هفته آینده در مساجد و میادین شهر آغاز می‌شود و مزیت ما در صحنه انتخابات برخورداری از نیروهای جوان، مبتکر و خلاقی است که حاضرند برای دفاع از آرمان‌های خود به میدان آمده و از آن حمایت کنند.

در ادامه نشست خبری دهنوی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل دوری از رسانه‌ها گفت: نگاه کلی بر این نکته قرار دارد که یک مسئول اجرایی به جای آنکه به دنبال مصاحبه با رسانه‌ها باشد، باید به کار اجرایی بپردازد، از سوی دیگر مختصات کاری ایشان در دبیرخانه شورای امنیت ملی این مسئله را ایجاب می‌کند که مصاحبه‌های ایشان درست و به صورت کنترل شده و هدفمند انجام شود. البته در دوران ریاست جمهوری به طور حتم ایشان نکات مورد نظر خود را با مردم در میان خواهند گذاشت.

همچنین در این نشست این سؤال مطرح شد که آیا بدنه دانشجویی از آقای جلیلی حمایت جدی می‌کند یا نه که ذوقی در این باره پاسخ داد: بعد از انصراف آقای لنکرانی و عدم احراز صلاحیت آقای زاکانی، اغلب بدنه دانشجویی برای حمایت از آقای جلیلی بسیج شدند و ما این مسئله را در دانشگاه‌ها به وضوح مشاهده می‌کنیم.

** ذوقی: جلیلی نماد حوزه بین‌المللی است/ مردی برای جنگ اقتصادی

به گزارش فارس در ادامه این نشست حسین ذوقی سخنگوی ستاد دانشجویی سعید جلیلی با طرح این سوال که چرا فعالان دانشجویی جمع‌بندی‌شان از بین کاندیداها روی جلیلی است اظهار داشت: جلیلی چند مزیت جدی و نسبی در فضای انتخابات دارد.

سخنگوی ستاد دانشجویی جلیلی بر همین اساس به توان پیشبرد امور در حوزه بین‌الملل اشاره کرد که از مهمترین ویژگی‌های جلیلی به شمار می‌رود و گفت: وی به عنوان نماد حوزه بین‌المللی محسوب می‌شود؛ در مسئله هسته‌ای دعوا بر سر این بود که تعلیق شویم یا خیر و در حال حاضر کشورهای بیگانه خواهششان از ایران این است که دسترسی به نیروگاه‌های هسته‌ای کشور داشته باشند و این نتیجه روحیه مقاوم جلیلی بوده است.

وی در ادامه به روحیه ساده‌زیستی و مردمی جلیلی اشاره و تصریح کرد: اینکه کاندیدا و رئیس جمهور در توده مردم زندگی کند و در واقع به فرموده امام خمینی (ره) از چند دهک پایین جامعه باشد در جلیلی واضح است؛ در واقع با فردی که در شمال تهران زندگی کرده و چندین محافظ دارد تفاوت می‌کند.

ذوقی ویژگی دیگر جلیلی را بحث توان و قدرت وی در مباحث قرآنی عنوان کرد و گفت: اینکه رئیس جمهور به مبانی قرآنی اشراف داشته باشد از نقاط قوت وی به شمار می‌رود.

رئیس ستاد دانشجویی جلیلی اظهار داشت: اشراف دانشی جلیلی به حوزه‌های مختلف کشور از دیگر ویژگی‌های وی به شمار می‌رود؛ جلیلی ۶ سال دبیر شورای امنیت ملی بوده و در حوزه‌های سیاست خارجی تا فرهنگی و همچنین مسائل مربوط به جنگ نرم و تدابیر ویژه اقتصادی اشراف دارد و این نگاه جامعی است که بسیار در جلیلی هویداست.

وی با تاکید بر اینکه جلیلی رئیس جمهوری در طراز بیداری اسلامی است خاطرنشان کرد: در نشست دیروز وی بیش از ۲۰ رسانه خارجی حضور داشتند و این نشان از توجه رسانه‌های خارجی به جلیلی است؛ جلیلی هم در مسائل مربوط به اسلام و هم فضای بین‌الملل اشراف کامل دارد از این رو باید گفت رئیس‌جمهوری در طراز بیداری اسلامی است.

ذوقی ویژگی ششم جلیلی را اینگونه عنوان کرد که وی مرد جنگ اقتصادی است.

رئیس ستاد دانشجویی جلیلی در ادامه به حزبی و گروهی نبودن جلیلی اشاره کرد و گفت: اینکه وی مستقل است ولو اینکه با برخی کاندیداها از نظر گفتمانی در یک راستا قرار دارند اما در این صورت از متخصصین کشور استفاده کرده و نگاهی حزبی ندارد.

** رشیدی: تدوین سامانه بانک جامع اطلاعاتی و پرتال ارزی از سوی تیم جلیلی

در ادامه این نشست رشید قانعی مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» سعید جلیلی با اشاره به اینکه  یکی از مهمترین مشخصه‌های اصلی آقای جلیلی برنامه‌محوری است، گفت: الان برنامه‌ها و اسناد بالادستی زیادی داریم که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و همچنین یکی از برنامه‌های میان مدت، برنامه‌های پنج ساله توسعه است که باید بر اساس این برنامه‌ها عمل شود و اگر کاندیدایی برنامه‌هایی را ارائه کند که منطبق با آنها نباشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی افزود: کلی‌گویی و ارائه برنامه‌های کلی، کار رئیس‌جمهور نیست. رئیس‌جمهور باید برنامه‌های تدوین شده را اجرا کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی خاطرنشان کرد: آقای جلیلی برای اجرای جزئیات این برنامه‌ها تدوین شده، راهکارهای اجرایی بسیار مناسبی طراحی کرده اند که در اسرع وقت بیان خواهند نمود.

  قانعی با اشاره به مدیریت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در شورای عالی امنیت ملی، گفت: ما یک فرار بزرگ مالیاتی داریم که آقای جلیلی در شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد شفافیت اقتصادی به طراحی سامانه‌های مختلف اقتصادی از جمله سامانه ارزی پرداخت.

قانعی یکی از مهمترین برنامه‌های سعید جلیلی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: جلیلی معتقد است اگر شفافیت اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، صنعتگران و اساتیدی که درگیر ارگان اقتصادی هستند از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با اشاره به فعالیت شورای امنیت در پرونده ۳ هزار میلیاردی ادامه داد: در پرونده ۳ هزار میلیارد استراتژی آقای جلیلی برعکس آقای احمدی نژاد افشاگری نیست بلکه وی به عمل معتقد است تا هوچی‌گری رسانه‌ای.    از این رو جلیلی تاکید داشت که عملکردش برای پرونده ۳ هزار میلیارد رسانه‌ای نشود.

وی با بیان اینکه شورای امنیت ملی به هیچ قوه‌ای وابسته نیست و از تمام قوا در آن نمایندگانی وجود دارد گفت: یکی از مشکلات کشور فرار مالیاتی است و نشان می‌دهد که بانک جامع اطلاعاتی بین وزارت اقتصاد و صنعت وجود ندارد لذا تیم دکتر جلیلی به دنبال این است که با طراحی سامانه‌های مختلف نرم‌افزاری بتوانند شفافیت اقتصادی را به وجود آورند.

قانعی به تدوین سامانه بانک جامع اطلاعاتی و پرتال ارزی در تیم جلیلی اشاره کرد و افزود: به زودی از سامانه ثبت سفارش و سامانه سنا رونمایی می‌شود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه جلیلی در برنامه‌ خود به ۳ اصل اساسی معتقد است که در روزهای آینده بیشتر از آن خواهد گفت تصریح کرد: برنامه وی مبتنی بر کارآمدی دولت، اولویت‌بندی برنامه‌ها و اصلاح ساختار فرسوده دولت است که در واقع می‌خواهد عدالت ساختاری را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای استانی نباید وعده‌های بی‌جا به مردم داد خاطرنشان کرد: دیدن وضع اقتصادی مردم از نزدیک در سفرهای استانی درست است اما باید با رویکرد عقلانی با مشکلات مواجه شد.

قانعی در تشریح اولویت‌بندی برنامه‌ها افزود: آقای جلیلی معتقد است آنچه که در بضاعت دولت وجود دارد باید عمل شود و این سفارش مقام معظم رهبری نیز هست.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه مصوبات ما در حوزه پولی متعلق به دهه ۴۰ است و باید اصلاح شود ادامه داد: در اصل سوم تعهد دولت به این برنامه‌های بلند‌مدت مورد توجه است.

وی با اشاره به رویکرد گفتمانی سعید جلیلی به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تیم دانشجویان دکترای دانشگاه شریف برنامه اقتصاد مقاومتی را در قالب اسلایدی به مقام معظم رهبری ارائه داده‌اند که با استقبال ایشان نیز مواجه شد از این رو اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی و بضاعت داخلی است.

قانعی با اشاره به تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در شورای عالی امنیت ملی و اختیاراتی که از سوی رهبری به آنها داده شده بود خاطرنشان کرد: شورای امنیت توانست در اقتصاد مقاومتی چرخه تولید را راه‌اندازی کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه طبق گزارش دولت تورم سال گذشته ۵۰ درصد بود و گفتند که شاید فراتر از آن هم برود گفت: شورای امنیت می‌تواند برای مسائل امنیتی مصوبه بدهد و از این رو تورم را یک مقوله وابسته به امنیت دانست و شورای امنیت با وجود حاشیه‌هایی که با دولت داشت اما به دلیل پیروی از عدم ایجاد دوگانگی با دولت توانست با این تورم مبارزه کند.

وی بیان داشت: آقای زاهدی وفا که معاون وزارت اقتصاد بود در روزهای آینده برخی مباحث اقتصادی را ارائه خواهد کرد.

قانعی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های جلیلی ادامه داد: با وجود اینکه برنامه‌های بالادستی و راهبردی در کشور وجود دارد که به شکل قانونی نیز تدوین شده مطرح کردن برنامه‌ای جدید یک نظام انتخاباتی است چرا که رئیس‌جمهور باید برنامه‌های موجود را عملی کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی تصریح کرد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای امنیت ملی مسئول رفع تحریم‌ها در کشور بود و از این رو برنامه‌ ویژه‌ای داشت که در این مقطع نیز با اصلاحات صورت گرفته به روز می‌شود. از این رو حدود یک سال و نیم است که آقای جلیلی و تیمش در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در حال تدوین برنامه بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آقای جلیلی از مدتها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت اما با توجه به آرایش صحنه احساس تکلیف می‌کرد که وارد شود یا خیر افزود: ورود ایشان به عرصه انتخابات با ورود برخی افراد صورت گرفت.

خبرنگاری از وی پرسید که این افراد رد صلاحیت شده‌اند آیا آقای جلیلی باز هم احساس تکلیف می‌کند که قانعی پاسخ داد بنده در خصوص آرایش صحنه انتخابات و نه کاندیداهای رد صلاحیت شده صحبت کردم از این رو آقای جلیلی با مشاهده آرایش فعلی صحنه احساس کرد که خودش می‌تواند پرچمدار گفتمان انقلاب باشد.

قانعی از برگزاری کنفرانس خبری اقتصادی سعید جلیلی در روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد رویکرد اقتصادی وی در یک سال و نیم اخیر مبتنی بر توان و تولید داخلی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ