خانم آزاده نامداری یعنی اینقدر بی شرفم که قلمم را به پول فرزاد حسنی بفروشم؟

34

راستی سرکار خانم حریم خصوصی! حریم خصوصی شما ۵۰ هزار تا آدم تویش است؟! به خودت زحمت نداده‌ای گزینه private را در صفحه‌ات روشن کنی، آن وقت سخن از نقض حریم شخصیت می‌زنی؟ یعنی شما متوجه نیستید که تمام این عکس‌ها جلوی چشم لااقل ۵۰ هزار آدم قرار می‌گیرد؟ آن ۵۰ هزار تا غریبه نیستند؟ شوخی می‌کنی انصافا؟!

 

همسر آزاده نامداری لو رفته آزاده نامداری طلاق آزاده نامداری بیوگرافی سیده سارا توانگر بیوگرافی آزاده نامداری اینستاگرام آزاده نامداری

مزاحمش شده بودند، با موتور، دو سه پسر جوان، یک بانوی جوان چادری، صحنه را که دید دوید سمت آنها؛ رفت که از ناموس شیعه دفاع کند، با قمه گردن ش را فواره خون کردند. خونش رفت. بیهوش شد.

در بیمارستان برای رهبرش نوشت: «به من می گویند به تو چه مربوط بود؟ حریم شخصی مردم را به چه حقی نقض کرده ای؟ مگر خود آن دختر، پدر و قیم نداشت که تو پریدی وسط؟ اما آقاجان! این کار را کردم تا “امر به معروف و نهی از منکر” در این جامعه نمیرد. برای امر به معروف و نهی از منکر خون دادم تا لبخند رضایت را بر لب شما و امام زمان ببینم..» و پر کشید و “علی خلیلی” شهید شد. همین چند ماه پیش، پیش چشم بی تفاوت ما …

در این مملکت امر به معروف و نهی از منکر مدت هاست غریب افتاده و مدت هاست با دستاویزهایی مانند حفظ حریم شخصی و “اول خودت را اصلاح کن” و این مغلطه ها، دارند امر به معروف و نهی از منکر را می کُشند که می دانند حیات جامعه شیعه به همین رکن رکین است؛ که می دانند اهمیت بی همتای آن را در کلام معصومین؛ که می دانند مرگ این فریضه چه بیماری هایی را ارمغان می آورد برای جامعه … و البته محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) که فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند هم نزدیک …

بله خانم نامداری! خلط بحث شما، مسبوق به سابقه است؛ از همان صدر اسلام. از همان موقعی که می گفتند زندگی مردم به تو چه ربطی دارد؟ مگر تو خدایی؟ همان موقع که می گفتند تو خودت را اصلاح کن و بعد به کار مردم برس. همان موقعی که تمام ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین این شبهه ها را پاسخ گفتند و بی شمار حدیث و روایت فرمودند در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر. همان موقعی که پیامبر رحمت در پاسخ به این شبهه ها فرمود: “خداوند دشمن می دارد کسی را که نهی از منکر نکند”. همان موقع که فرمود “هرگاه امت من امر به معروف و نهی از منکر را رها کند باید آماده جنگ با خدای متعال شود…”

ما مدت هاست آماده جنگ با خدا شده ایم! از همان موقعی که بدحجابی را دیدیم و با همین بهانه هایی که شما در یادداشتت آوردی سرمان را پایین انداختیم، استغفراللهی بالا انداختیم و گفتیم خدا هدایتش کند!

و آن یک بدحجاب فردایش شد دو تا و سه تا … و حالا کار به جایی رسیده که منِ بچه مذهبی، جرئت نمی کنم به فسق علنی دختر ها و پسرها در جامعه کوچکترین واکنشی نشان بدهم که خدایی نکرده دخالتی در حریم خصوصیشان(!!) نکرده باشم…!

راستی سرکار خانم، حریم خصوصی! آن روزی که مرد قلچماق در میدان کاج سعادت آباد تهران و جلوی چشم بی تفاوت ما، آن زن جوان را کشت هم می گفتی حریم خصوصی مردم را نقض نکنید؟! اتفاقا آن حریم خصوصی بود. زندگی شخصی آن دو تا بود. همه مردمی هم ایستادند و جان دادن آن زن جوان را تماشا کردند، همه آنهایی که گوشی در آوردند و از جان دادن آن زن بیچاره فیلم گرفتتند هم همین طور فکر می کردند که به ما چه! خودشان می دانند و زندگی خودشان…!

آدم زیرکی هستی خانم نامداری! مثل همه کسانی که با این بهانه ها، امر به معروف و نهی از منکر را چال کرده اند و دارند به خمودی مذهبی های این ممکلت می خندند…

مرا ببخش که بلد نیستم جلوی اشتباهات بی شمار این چنینی سکوت کنم. مرا ببخش که بلد نیستم در برابر بدحجابی و حرمت چادری که زایل می شود، سرم را پایین بیندازم. نه خیر. من جای برادر و خواهر علی آقای خلیلی هستم که حاضرم بمیرم و این بازی ها را با مقدساتم نبینم…

راستی سرکار خانم حریم خصوصی! حریم خصوصی شما ۵۰ هزار تا آدم تویش است؟! همه پسرهایی که می آیند و در حریم خصوصیت، قربان صدقه چشم و ابرویت می روند هم محرمت هستند؟! یعنی کلا ۵۰ هزار نفری فامیلید با هم؟!

یعنی شما نمی دانی انتشار داوطلبانه این عکس ها در فضای اینترنت یعنی وجه عمومی عکس ها؟ یعنی حالا که حریمت خصوصی شد، هر عکسی و هر اتفاقی را که در زندگیت می افتد در صفحه ات می گذاری؟!

تو حتی به خودت زحمت نداده ای گزینه private را در صفحه ات روشن کنی، آن وقت سخن از نقض حریم شخصیت می زنی؟ یعنی شما متوجه نیستید که تمام این عکس ها جلوی چشم لااقل ۵۰ هزار آدم قرار می گیرد؟ آن ۵۰ هزار تا غریبه نیستند؟ شوخی می کنی انصافا؟! یعنی متوجه نیستید که تمام این اتفاقات زیر ذره بین رسانه ها هستند؟ کاش، حداقل سطح شعوری برای رسانه ها و مردم هم قائل می شدید!

این ها الفبای حضور در تلویزیون است؛ اینکه حواست به زندگی اجتماعی ت باشد. اگر با این موارد آشنا نیستید که وای بر مدیران بالاسری شما و اگر می دانی و نقضش می کنی باز هم وای مدیران بالا سری …

راستی چه قدر زیرکانه از تمام حرف های مستندی که در گزارش مطرح شده بود، فرار و به مظلوم نمایی متوسل شدید؛ راستی چه متبحری در مظلوم نمایی! والا من مثل شما بلد نیستم فرار رو به جلو کنم؛ من می نشینم و به اتهاماتی که در مطلب شما مطرح شده، پاسخ می دهم؛ باقی ش می ماند با خدا و مردم مهربانی که این مرقوم را می خوانند.

گفتی “انگ دروغ و نفاق زده ایم”، گفتی “بهشتی و جهنمی ت کرده ایم”، گفتی “برداشت خود خوانده” کرده ایم. گفتی “تجسس و حرمت شکنی” کرده ایم. گفتی “دین را ملعبه بازی م کرده ایم” و گفتی و گفتی و گفتی. اما می گویم…

گفتم در مصاحبه هایت دروغ گفته ای، همان جا هم سندش را آوردم؛ گفتم جلوی دوربین و پشت دوربینت فرق می کند، سندش را هم فی المجلس آوردم و گفتم این دقیقا معنای واژه “نفاق” است. گفتم در برنامه هایت یک طرفه به قاضی رفته ای و معاون وزیر مملکت را ضایع کرده ای؛ همان جا هم جزئیات برنامه را گفتم. گفتم داری حرمت چادر را می شکنی و همان جا هم عکس هایی که خودت داوطلبانه در فضای عمومی منتشر کرده ای را برای استناد سخنم آوردم. اما نگفتم بهشتی هستی یا جهنمی. این را تو به دروغ به من منتسب کرده ای. هیچ جا برداشت خودخوانده نکردم؛ تجسسی هم نکردم که معنای تجسس یعنی آن که بیایم از آلبوم شخصیت عکسی را بردارم نه آن که عکس عمومیت را که تو با رضایت خودت و داوطلبانه منتشر کرده ای باز نشر کنم. تو دغدغه دینی مرا بازی با دین خواندی؛ تو امر به معروف و نهی از منکر را بردن آبروی مومن خواندی. این ها دروغ و تهمت بود که نثارم کردی اما همین حالا حلالت می کنم…

راستی وقتی برایم رجز شکایت قضایی خواندی، خندیدم! به خاطر تمام این سال هایی که در بهترین دانشگاه این مملکت “حقوق” خوانده ام و به خاطر بلاهت این تهدید و اتفاقا قابل تعقیب بودن این تهدید به لحاظ قانونی و حقوقی و به خاطر تمام این سال ها که در رسانه های این مملکت می نویسم.

نه! من اهل رجز خواندن نیستم اما در برابر رجز خوانی تو تمام قد می ایستم، دست بر سینه می کوبم و می گویم: من، سیده سارای توانگر به شدت از شکایت قضایی شما استقبال می کنم. می گویم: پای واو به واوِ حرف هایم بوده و هستم. می گویم: آن قدر یادداشتم منطقی و پر واقعیت بود که پای واو به واو کلامم بایستم. می گویم اگر قرار باشد شکایتی در کار باشم، آن قدر مستندات محیر العقول و آن قدر دروغ ها وقیحانه و آن قدر تهمت و افترایی بر من زده اید در چنته دارم که از همین حالا نتیجه مطلق دادگاه محرز و مشحص باشد. می گویم آن قدر نکاتی که بدان اشاره داشتم واقعی بوده که حتی خودت و دوستانت هم قادر به پاسخ گویی نخواهید بود.

که اگر قادر به پاسخ بودی، به جای مظلوم نمایی همیشگی ، به جای فرار رو به جلویی که در آن استادی، پاسخ درست و درمانی به حرفهایم می دادی؛ گفتم با فلان مجری روی انتن پربیننده گفتی و قهقهه زدی و مردم را به اعتراض کشاندی. این واقعیت نبود؟

گفتم بعد از یک سال و نیم و بعد از طلاقت یک دفعه میدان دار رسانه ها شدی و شروع به مصاحبه و گفتگو کردی، نکردی؟ تعداد مصاحبه های این دو سه ماه خودت را شمرده ای؟ یعنی یک دفعه به صورت اتفاقی بعد از طلاقت همین جوری یک هویی آمدی در اینستاگرام؟!

گفتم عاشقانه نوشتنت صدای مردم را هم درآورد. که منظورت کیست و برای که می نویسی. این اتفاق نیافتاد؟ حتماً باید تمام این نظرات منتشر شود که نتوانی زیر این همه واقعیت بزنی؟

گفتم جلوی چشم غریبه های نامحرمی که عکست را می بینند، عکس هایی با آرایش غلیظ و بدون رعایت حریم حجاب منتشر کرده ای؛ نکرده ای؟ گفتم حرمت چادر را نگاه نداشته ای و با رفتارهای خارج از چارچوب، حرمت چادر را زایل می کنی. نکردی؟ این عکس هایی که در صفحه ات منتشر کرده ای را مگر کسی جز خودت منتشر کرده؟ حواست به دوربین فلان خبرگزاری در قشم نبود؟ مگر من این عکس ها را از آلبوم شخصی ات دزدیده ام؟ نه خواهر جان! من هم جزو همان ۵۰ هزار تا حریم شخصی ات هستم و این عکس ها را خودت با کمال میل برایم منتشر کرده ای! من هیچ گاه نگفته ام از احساس پاهای خنکت برایم صحبت کنی، من تو را به خاطر حجب و حیایی که از چادری ها می شناسم دنبال کرده ام. ولی تو از پای خنک و مهمانی و سلفی دانشگاهی و صد البته عاشقانه های عجیب و غریب و… برایم صحبت می کنی.

راستی اگر آن عکس ها، زشتی نداشت چرا همان دیروز صبح همه آن ها را حذف کردی؟ مگر تصاویر در حریم شخصیت نبود؟! مگر عکس ها بلااشکال نبود؟ پس دیروز صبح چه شد یک هویی؟!

راستی اگر به قول خودت جرئت اتهام زدن و قضاوت درباره بقیه را نداری، پس چند خط پایین تر با چه منطقی نوشتی “خیلی ها پشت نقاب ظاهر الصلاحی پنهان شده اند”…

بله خانم نامداری! تو همینی هستی که در صفحه ات. تو اتفاقا از چادرت نان خورده ای. اتفاقا به چادرت مدیون هستی که اگر نبودی، همه تو را به نام چادرِ بر سرت نمی شناختند. این جا را اشتباه آمدی خواهر جان؛ تمام هشت سال آنتنی که در سیمای ملی داشتی و تمام شهرتت به خاطر همین چادر است که روی سرت است. اتفاقا اگر یک نفر در این مملکت از چادرش نان خورد باشد، آن یک نفر شخص شخیص سرکار والا هستی!

راستی ممنونم که معنای مهمانی زنانه را به من یاد دادی. لابد آن بنده خدا با ریش قشنگش هم خانم بود و من اشتباه دیده ام! راستی ممنونم که آن کامنت ناشناس را به سایت سیاسی مرتبط کردی! که اصلاً معلوم نیست از کجا به چنین نتیجه محیر العقولی رسیده ای کلاً…!

نه خواهر جان! در این صدا و سیما و این سینما و این فرهنگ استحاله شده ما، هیچ نقشی نداریم. ما بچه های آقا مرتضای آوینی هستیم که گفت در این مملکت همه آزادند مگر بچه حزب اللهی ها…

ما بلد نیستیم کسی را محدود کنیم. ما فقط با دغدغه هایمان می نویسیم. این هنر مال آنهایی است که این روزها، عمل کثیف و خبیث اسیدپاشی های اصفهان را به زلف همفکران من گره زده اند. حزب اللهی جماعت همیشه قربانی تصور لولوخُرخُره ایِ شما بوده، حال آنکه همیشه هم مظلوم بوده و مظلوم ترین در این مملکت…

راستی خانم ادب و احترام! دیده ای در صفحه شخصی و حریم خصوصیت چه ناسزاهایی به من و خانواده و مقدساتم روانه شده؟ دیده ای هودارانت مرا “سگ و خر” خوانده اند؟ حرمت شکنی هوادارانت را ندیده ای؟ البته من انتظار ندارم این ها را پاک کنی. تو فقط موقعی که کسی صحبت از وقایع تشییع شهید در دانشگاه امیرکبیر می شود بلافاصله ورود می کنی و ملت را بلاک می کنی. چون آن خیلی اتفاق بدی است ولی ناسزای گفتن بی شمار به یک آدم و خانواده اش اصلا چیز بدی نیست! شاید هم مغایر اصول دموکراسی و آزادی بیان است.

راستی شنیده ای که دوستت دیروز صبح زنگ زده و گفته که می داند من از فرزاد حسنی پول می گیرم؟! من؟ فرزاد حسنی؟! رشوه؟!!! یعنی این قدر بی شرفم که قلمم را، آزادگی ام را، دغدغه های مقدس دینی ام را به پول فلان آدم بفروشم؟! اصلاً همسر سابق حضرت والا مرا می شناسد؟ من تا بحال فرزاد حسنی را از نزدیک دیده ام اصلا؟! به نظر شما اسم این حرف ها اتهام و دروغ نیست…؟

راستی سرکار خانم صداقت! واقعا عکس منتشر شده عکس خواهر و مادر تو نبوده؟ حیف که اخذ حیا می کنیم وگرنه تصاویر کامل و بدون سانسور را منتشر می کردیم تا طشت رسوایی دروغی که امروز صراحتا و با وقاحت به رسانه ها گفتی بر زمین بیافتد. راستی خیلی اخذ حیا می کنیم وگرنه تمام گفتگوهایی که این دو روزه با ما شده و بعد دروغ پردازی هایی که در رسانه ها کرده اند را منتشر می کردیم تا همه بفهمند برخی رسانه ای ها چه بی حیا دروغ می گویند و به ساعت نرسیده، سخن خود را در رسانه ها تغییر می دهند…

سرکار خانم آزاده! من تمام این فحاشی ها را به خودم و خانواده ام که در این یکی دو روز هوادارانت روانه ام داشته اند، تمام این اتهام ها را و تمام این دروغ هایی که درباره ام روانه داشتی، روی دست می گیرم، به خدای داور نشان می دهم و می گویم من برای فریضه دین تو نوشتم و اینچنین جواب گرفتم…

بله خواهر جان! اگر بنا به زردگرایی و زرداندیشی بود، دیروز بلافاصله بعد از پاک کردن پست هایت، تیتر درشت می زدیم: نامداری حرف هایش را پس گرفت. کلی هم کلیک می گرفت البته. اگر بنا به زردگرایی بود همان روزی که از همسرت طلاق گرفتی خبرش را در بوق و کرنا می کردیم و کلیک می گرفتیم. نه اینکه حرمت حریم شخصی تان را نگاه داریم که البته خودت بزرگترین ناقض حریم شخصی خودت و آن بنده خدا بودی…!

اگر بنای ما بر بی اخلاقی بود اصلاً رجزنامه ات را – ولو آنکه تماماً تهمت بود و تخریب- منتشر نمی کردیم؛ مثل خیلی ها که جوابیه شما را منتشر کرده اند و انگار اصل مطلب ما را ندیده اند اصلا…! اگر دنبال کلیک بودم مصاحبه های بی شمارت را مخابره می کردم و به قول شما کلیک نوش جان می کردم اما این کار ها از دوستان عزیز همکارم در خبرگزاری دانشجو سر نزده و نخواهد زد…

خیلی حرف های دیگر هست که خیلی زیاد کلیک می گیرد ولی حریم شخصی است و می ماند بین شماها و خدایتان و من بر خودم حرام می دانم که درباره شان صحبت کنم…

اما اگر دغدغه مندی برای رعایت حریم قدسی چادر زردگرایی است، من افتخار می کنم که آدم زرداندیشی هستم. اگر امر به معروف و نهی از منکر زرداندیشی است بله! من یک زرداندیش تمام عیار هستم. اگر نگرانی از دروغ گویی های ناجوانمردانه شخص شخیص شما، تندروی است، بنده مفتخرم به تندروی!

نه عزیز جان. به خدا شخص تو هیچ اهمیتی نداری. حتی اگر الان دارم فقط همین یک بار جوابت را می دهم، والله به خاطر مهربانی و دل صاف و ساده هوادارانت است. این همه دغدغه مندی برای آن ۵۰ هزار تا آدم مهربان و دلسوز و عزیزی است که دارند از تو تأثیر می پذیرند و خبر از بازی های رسانه ای ت ندارند…

سرکار خانم نامداری. این مملکت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بیمار است. بیمار از جنس همین خلط بحث هایی که شما کرده ای. اگر روزی به خاطر سکوت من و امثال من، قبح بدحجابی و هزار گناه دیگر در این جامعه ریخت اما بگذارید لااقل حریم آسمانی چادر دریده نشود و تو را به خدا عطر یاس مادرم فاطمه را از چادر من نگیرید…

ختم کلام؛ بر خلاف تهمتی که چند باره به من زدی، اما تمام کلام من، بوی سنت و سفارش پیامبر مهربانی ها را می داد. عطر “هیات منا الذله” اربابم حسین را. عطر درِ گوشی هایی که امیرالمومنین به جایش می زد توی گوش سربازان نهروان و جمل. اتفاقا در همین لحظه که در حال نوشتن این مرقوم هستم با وضو نشسته ام پای رایانه؛ اتفاقا دارم خودم را برای محرم اربابم آماده می کنم. نه طعنه های تو و کنایه های همفکران بی معرفت تو مرا از این کار ها جدا نمی کند؛ تو در یادداشتت این همه اتهام و دروغ علیهم نوشتی اما این مدل فکر کردن، این مدل رفتار کردن و این مدل دغدغه داشتن افتخار دنیا و آخرت ماست…

هر چه قدر دوست داری به من اتهام بزن اما… وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم؛ که در طریقت ما کافریست رنجیدن…

 سیده سارا توانگر  /خبرگزاری دانشجو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 34 )
  1. بهانه می گوید

    شما که به قول خورت سیدی و دم از ائمه اطهار و خدا می زنی،بهتر است پایت را اندازه گلیمت دراز کنی .سر کشی در کار دیگران یا همان فضولی کردن از گناهان بزرگ است.این را که خوب می دانی پس لطف کن و دماغت را از کفش این بنده خدا در بیاور .باشد که رستگار شوی.

  2. سارا می گوید

    خاک بر سر اون کسانی که به این دختر مومنه گیردادن مگه شما ها چشم ندارین تو خیابونا این همه زنو دختر هرزه و ایکبیری که خود فروشی میکنند ریخته اونوقت گیر دادین به این خانوم ک متانت و وقارش معلوم و مثال زدنیه . .وف بر جماعت هوچی

  3. گندم می گوید

    ادم بیحجاب باشه بهتر تا اینوری با حجاب باشه عکسشو گذاشته تو ایستاگرام همه دیدن بعد میگید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه ایستاگرام مال باباشه. دراز بی قواره

  4. zahra می گوید

    بابا چقدر خودتونو به خدا و پیغمبر می چسبونید. آقا من کلا از حجاب و رفتار گند شما خوشم نمیاد. تنها مسلمون اینجا و اصلا همه جا هم فقط شمایی. بهشت هم خدا قرق کرده واسه شما و همون چند نفری که شما می پسندی.و من همین جا اعلام میکنم که زن نیستم اگر پا مو بزارم در اون بهشتی که شما قراره توش تشریف ببرید. میشه الان لطفا دست از سر ما برداری و سرت را از زندگی ملت بکشی بیرون. بدهی اگر داریم بیا بگو میدیم فقط خواهشن بگذارید زندگی کنیم این دنیا را! ما اجازشو قبل از ورود از خود خدا گرفتیم واسه هر نفسمون هم که بر میاد هم بوالله خود خدا در جریانه.

    1. سید می گوید

      دمت گرم خیلی عالی جواب این سید سارا را دادی l مثل اینکه سید سارا خیلی داره از محبوب بودن خانم نامداری می سوزه

    2. sara می گوید

      آفرین عزیزم خوب جوابشو دادی

  5. دلارام مهربون می گوید

    واقعا کهههههههههه
    تو خودت رو مسلمون میدونی و بعد ابروی یه خانوم رو داری می بری؟؟ خجالت اوره کارتون….

  6. بهانه می گوید

    به جای اینکه وضو بگیرید و این اراجیف را بهم ببافید توصیه میکنم وضو گرفته و دو رکعت نماز بخوانید و از خدا بخواهید به خاطر این قضاوت کردنها شما را ببخشد.برعکس نام فامیلتان (توانگر)در تخریب دیگران کاملا ناتوان بودید..واقعا برایتان متاسفم.

  7. روژین می گوید

    ما در مقام قضاوت نیستیم لطفا کسی را نقد نکنید چه زنه مسلمه چه نصاری وزن ترسا چه یهودا چه گبر و بت پرست
    ولا تجسسو…

  8. samira می گوید

    ببین خانم نویسنده امثال شما ادمای که ادعای مسلمونیتون همه جا رو گرفته کم نیست . ببین هرکسی میتونه دینو اونجور که دوست داره تفسیر کنه . کلا میگم برو واسه خودت یه فکر کن . بس کن تورو خدا ریا و این طرز فکرارو . مسلمونی مومنی؟ اوکی پس با ابروی کسی بازی نکن کسیرو قضاوت نکن . شغلت خبرگزاریه پس یه فکری به خال شغلت کن چون تو وظیفه سنگینی داری قضاوت درست کن . بعدشم امام حسینو شخصی نکن امام حسین برا همه مردمه همه هم دوسش دارن . این مدل حرف زدنا دیگه کهنه شده . بیخیال . خانم محترم ما هم زنیم مثل خودت . اما یاد گرفتیم دروغ و قضاوت نادرست کارمای سنگیین داره . راسته میگن میخوای بهترین جنگ جنگ افکاره . ببین مقاله های خوب درباره درست فکر کردن . آموزش فکر کردن . قضاوت نکردن و دروغ نگفتن بنویس کل مملکت میشه گل و بلبل . بنویس دروغ نگید چون کارمای سنگین داره . بنویس ریا نکیند . باور کن اجرت اونموقع با امام حسینه . خانم عزیز امربه معروف تو حجاب فقط نیستا . !!!!!!!!!

  9. مریم می گوید

    اهههههههههههههه که حالم ازین ادمایی ک اینطوری قضاوت میکنن بهم میخوره
    اخه دختر خوب با این مطلبت خواستی مثلا خودتو مطرح کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مثلا سیدی؟؟؟؟اصلا رنگ و بویی از دین بردی ک چهره یکی رو اینطوری خدشه دار میکنی؟؟؟؟خیلی مطلبت بچه گانست.مثل دختر بچه هایی ک حرصشون درمیاد و موهای هم دیگه رو میکشن…پیشم بودی میزدم تو دهنت
    .حالم ازین سایت بهم میخوره
    چون یکی مثل سیده سارا توانگر توش وراجی میکنه
    امیدوارم توی همین دنیا خدا نشونت بده..تا با ابروی کسی بازی نکنی

  10. علی می گوید

    … این همه به یک خانم توهین کردی که بگویی منم هستم
    تو که مومنی و می خواهی راه شهید خلیلی را ادامه دهی نباید یا وگویی کنی
    یک نامه به خودش می دادی و حفظ آبرو می کردی شهید خلیلی جانش را داد تو نمی خواهد جان بدی پیش کش خودت
    ولی اگر برایت مهم بود ساعت ها وقت می گذاشتی و می رفتی از زبان خودش ماجرا را می شنیدی و همان جا تذکر می دادی
    تو هم داری از قبل دین نان می خوری مفت خور………………………

  11. فائزه می گوید

    ببینید من از اصل ماجرا بی خبرم ولی خیلی تندو رک نوشتی این باث می شه همه بدشون بیاد. کاردرستی نکردی

  12. مریم می گوید

    متاشسفم برات خانم توانگر
    زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد . دنیا دار مکافاته . ابرویی از بنده خدا بردی منتظر عقوبت کارت باش این که مردم کی هستن و چی هستن به من و تو ربطی نداره .شما اول باید توجیه بشی امر به معروف و نهی ا زمنکر چیه بعد بیا توانگریت رو توی ریختن آبروی مردم نشون بده . تو مراقب این باش که از قلمت چی جوری استفاده می کنی چی مینوسی که باید اون دنیا جوابگوی تندی زبونت باشی. امیدواره که خداوند تو و امثال تو رو هدایت کنه …

  13. احمد می گوید

    سیده فاطمه پاتو به اندازه گلیمت دراز کن. آخه مگه تو کی هستی که با آبروی یک انسان مومن و با خدا بازی می کنی؟ اصلا کی از تو خواسته بخوای به ما تشخیص خوب و بد را یاد بدی اونم با این اراجیف… تو داری پول قلمت را میخوری و بدون اینجور قلم زدن پولش حروم اندر حرومه….

  14. sara می گوید

    واست متاسفم خانم توانگر شما اگر مثل خانم نامداری میتونستی از فضاهای رسانه ای استفاده کنی مطمئنم زیاددددددددددددیی سوووووووواستفاده میکردی این لحن گفتار ونوشتار اصلا در شان خانم نامداری نیست واقعاً متاسفم برای شما و برای خودمون که این متن بیهوده و بی اساس را خواندم

    خانم نامداری همه دوست داریم به امید موفقیت های بزرگتر

  15. به خانم توانگر می گوید

    خانم توانگر خواهش میکنم انقدر همه رو ازدین و رسول مهربونمون منزجر نکنین نهی از منکر قواعدی داره که قبول کن شما درست بجا نیاوردین با این زبان تند و نیش دار جلوی یزید زمانه می ایستن نه دختر مسامونی که حجابش کامل و شرعیه اما از متر و مقیاس شما به دور!!سیده سارا خانم به زبون آوردن و کوبیدن رابطه شکست خورده ی یه دختر به سرش انسانیه؟!که با درشتی تمام تو صورتش کوبیدی؟اگر هم خانم نامداری غیر مستقیم به طلاقشون اشاره کردن قطعا از نظر شرعی اجازه ی نفی و نهی کردنشون رو به من و شما ندادن که به این راحتی نقد و نهی شون میکنی!! نه خانم توانگر باور نمیکنم دین زیبا و مهربونمون، رسول رئوف و ائمه معصوممون اجازه بدن اینجوری دختر شیعشون رو ترور شخصیتی کنن!!!

  16. مینا می گوید

    واقعا براتون متاسفم
    لطفا با دو سه جمله در مورد شهید خلیلی گفتن و ….حق به جانب نشین .
    من خودم چادری هستم و امام حسین و رهبر و شهید خلیلی رو دوست دارم
    اما کارتون اصلا درست نبود .
    البته که میگن خدا آبروی مومن رو حفظ میکنه و این کارو انجام داد این رو میشه از کامنت ها فهید
    خیلی اشتباه کردی ازت میخوام به طور رسمی از خانم نامداری معذرت خواهی کنی
    وگرنه خدا ازت نمیگذره برای خودت میگم .

  17. زهرا می گوید

    سارا جان بدان که ما هرگز فرصت حرف زدن نداشتیم و نخواهیم داشت و همیشه متهمیم و محکوم ….و حسین هم حرف حق که میزد سنگ میخورد….هیچ کس برای قطره های اشک ما دل نمیسوزاند و فقط همان مادر یاس است که ناله هایمان را میشنود…نمیدانم چرا نمیفهمند بعضی ها که حریم شخصی دقیقا چه مفهومی دارد شاید هم آنقدر صله رحم دارند که تا این فضاهای مجازی هم متراژ اقوامشان طول دارد…دادگاه واقعی حق و باطل فقط محضر خداست کاش شرمنده نباشیم…بگذار هر چه میخواهند سنگ بزنند فدای قطره های اشک مادر شهیدان میهنم…

    1. مینا می گوید

      چرا انقدر بی فکر حرف میزنی زهرا خانم
      خوب اگر میخواسته امر به معروف کنه خوب به خودش میگفتن . چرا این طوری ؟
      امام حسین حر رو تو کربلا پذیرفت ؟
      چرا انقدر بی انصاف شدین ؟
      حضرت زهرا تو حجاب خلاصه نمیشه .حضرت زهرا انصاف هم داشت .
      بابا این آدم میخواد تو جامعه زندگی کنه .چرا با آبروش بازی کردین ؟
      هر کی تو جامعه خطا کرد باید با آبروش بازی کرد ؟
      واقعا به خدا پناه میبرم .
      چرا شما برای کارتون دلیل نمیارین ؟دارین مغلطه میکنین .هرچی میشه با یه جمله از حضرت زهرا که خودتون هم درک نمیکنین میخواین موضوع رو احساسی کنین؟

    2. مینا می گوید

      کی گفته تو حرف حق میزنی که حالا خودت رو محکوم میدونی
      چرا ادای آدمای حق به جانب رو بازی میکنین؟
      چرا فکر میکنی حضرت زهرا مثل خودته و مثل شما فکر میکنه

    3. مینا می گوید

      این طوری فکر نکن که چون کم هستی حق میگی یا چون مردم علیه تو گفتن حق میگی
      چرا حق را با باطل آمیختی ؟
      مگر نامداری یزید زمانه هست ؟

  18. مرضیه می گوید

    توانگر انقد دست بر سینه بکوب تا شاید سینه ی کوچیک وتنگت بزرگ شه انشالله خدا بهت سعه ی صدر بده که انقد تنگ نظرو کج اندیشی!!!به تو هم میگن هم وطن؟!حرف زدن خیلی راحته همونطور که تو از دو کلمه اعتراض خانم نامداری به هتک حرمتی که تو بهش کردی دوباره تومار نوشتی و گفتی و گفتی…تا خودت رو حق بجانب جلوه بدی، خانم نامداری بایدمیدونست که دهن به دهن گذاشتن با شماهایی که فقط بلدین حرف بزنید و طومار بی ادبی هاتون رو به معرض دید بذارید مثل آب در هاون کوبیدنه! محض اطلاع باید بگم خانم نامداری نیاز به نهی از منکر نداره تو و ذهن معیوبت باید اصلاح شی که با نوشته دومت نشون دادی اصلاح پذیرم نیستی!! انقدم برای اثبات حرفهای خودت اسم مقدس امام حسین و خانم فطمه زهرا و شهدامون رو نیارکه دل این عزیزان هم از آدمهای مقدس مآب و خوارجی چون شما خونه!حمله به خواهر دینی و مسلمونت یعنی چی آخه؟بازم میگم این شمایی که باید نهی از منکر شی با این بد دلیهاو دم از شرعیات زدنت!!

  19. ساحل می گوید

    خانم توانگر تو دین حداقل به اندازه امر به معروف سفارش به حفظ آبروی مردم شده ،این حرف شما درست که خانم نامداری چون چادری هستند و رسانه ای باید بیشتر مواظب رفتاراشون باشن،ولی شما به چه حقی تو رسانه های عمومی نهی از منکر میکنید کجای دین گفته اشتباه یک مسلمون رو داد بزنید،نهی از منکر باید تو خلوت باشه ،از حرفهای شما میشه فهمید دغدغه دین رو دارید ولی خانم توانگر راه رو اشتباه میرید،مشکل جامعه ما همین افراط و تفریطهاست در صورتی که اسلام حد وسطه،در شأن ملت ما نیست دو دختر مذهبی هنرمند و نویسنده تو رسانه های عمومی بیفتن به جون هم،یکی از بیرون نگاه کنه نمیگه خدا به داد بی دین و بی هنر و بی سوادشون برسه…

  20. با من باش می گوید

    از گفته های خانم توانگر فهمیدم که داره واقعیتو میگه ، بشر عقل داشته باشه دلایل عقلی رو قبول می کنه
    از نظرات چندین احمق ( که ایکاش انگشت شمار بودن !!! ) فهمیدم که ایرانی وقتی پر آوازست که شعور داشته باشه نه اینکه به خاطر زن بودن و داشتن کمی مهارت کسی رو مقدس جلوه بده ، ولی غالب نظرات نشون میده که توی کشور ایران خیلی … و متعصب شهوت پرست داریم
    احمقایی که بازیگرا و خواننده ها رو از علماء و دانشمندا پر ارزشتر میدونن ، آیه الله صانعی گفته بودند : مردمیکه واسه فوت مهدوی کنی داشتن زندگیه عادیشونو می گذروندنو توی ماشیناشون موسیقی گوش میکردن ؛ توی تشییع جنازه ی یک جوون خواننده ( مرتضی پاشایی ) که به روش غربی ها نامزد داشته ( الله و اعلم ) تا ۲-۱ نصفه شب توی قبرستون گریه زاری میکردن ، وقتی اینو خوندم اونقدر خجالت کشیدم !!!!! نظراتو که خوندم سرم سوت کشید که چقدر آدم باید احمق باشه که یک سری بدیهیاتو به خاطر بعضی امیال نبینه ، تازه ، بدونه تأمل به کسی ناسزا بگه
    خدا انشاء الله ایرانو از هر چی آدم بی فکرو بی شعورو بی ارزشو نادونو متعصبو بی لیاقتو کم عقلو ….. پاک کنه !!! بگو انشاء الله

  21. رقیه می گوید

    حتما فرزاد حسنی نرفته بگیرتش داره میسوزه :))

  22. مینو می گوید

    سلام
    نویسنده محترم شما هم داری پشت سر خانم نامداری هر چی میخوایی می نویسی اصلا بر فرضم بعضی حرفاتونم درست خب شما چه فرقی میکنید با ایشون مثل هم شدید.گفتن امربه معروف و نهی از منکر کنید ولی اینم گفتن آبروی کسی رو نبرید نگفتن؟؟؟خب هرکسی ایمانش تا یه حدیه بعضیا بیشتر بعضیا کمتر،خانم نامداری هم باید حواسشون بیشتر باشه چون چادر حضرت زهرا (س) سرشونه،همینطور که روحانیون تو یه جامعه باید بیشتر حواسشون به کاراشون باشه چون لباس پیامبر تنشونه. شماهم تمومش کنید دیگه.

  23. ندا می گوید

    خانم جان شما چرا کار زشتتون رو پشت حرمت حضرت محمد (ص) و امام حسین (ع) پنهان می کنید؟؟

    به خدا نهی از منکر هم آداب و شرایطی دارد.
    اگر احیانا اون بنده خدا(خانم نامداری ) هم خبطی کرده، حق این بود که خصوصی به خودش تذکر می دادی(کامنت خصوصی – تماس یا دیدار خصوصی و یا هرجوری که علنی نباشه) بجز راهی که انتخاب کردی و آبروی ایشان رو به با قلمت به بازی گرفتی که خدا میدونه از نظر اجتماعی و روانی چه تبعات بدی برای ایشون می تونه داشته باشه…(البته اگر جسارتا هدفت همین نبوده باشه!!)

    سر آخر یه توصیه از خواهرت بپذیر: بعد از وضویی که میگیری، سر نمازت کمی در این آیات بیشتر تدبر کن: “اهدنا صراط المستقیم…صراط الذین انعمت علیهم…غیرالمغضوب علیهم ولاضالین”

  24. مهناز می گوید

    حتما خود آزاده نامداری و دوستان وفامیلش هستند که این طور بر علیه خانم سارا توانگر شجاع توهین وتهدید میکنند وگرنه هرکس نامداری وخانواده اش را بشناسد میداند ومیفهمد که فقط از چادرش برای ماندن در صداسیما استفاده میکند وبا مظلوم نمایی خودش را تبرئه میکند خصوصیات یک چادری واقعی که اینطوری نیست اگرکسی فقط ذره ای عقل و انصاف داشت فقط ذره ای حرف منطقی خانم توانگر را قبول می کرد بعد هم خانم نامداری جلوی چشم همه اشتباه میکند کسی اشتباهات اورا علنی نکرده منظور خانم توانگر این بوده که دیگران از کارهای منافقانه نامداری الگو نگیرند وگرنه بره مانتوی بشه ، کسی با او کاری نداره

  25. آریا می گوید

    ببخشید خانم توانگر اصلا” به شما چه ربطی دارد که
    طول و عرض برای حریم خصوصی مردم تعیین میکنید
    چه امری چه نهی ، خانه از پای بست ویران است ، وقتی
    در رسانه ملی یک کشور اسلامی چنین افرادی حضور دارند از دست شما چه کاری بر میاد .
    افرادی مانند این بظاهر خانم بخاطر رسیدن به اهدافشان حتی حاضرند از اتاقهای خصوصی خودشان مایه بگذارند تا چه رسد به اصطلاح حریم خصوصیاتشان .

  26. خ می گوید

    خوشم میاد هرجا اراین خانم یه اصطلاح توانگر مطلب خوندم همه عزیزان تمام قد جلوش ایستادن و به حماقت و حرفای مفتش خندیدن. نمی دونم چرا نمیفهمه حرف مفت میزنه

  27. ایرانی می گوید

    امیدوارم حالا حالا ها نامداری رو تو تلویزیون نبینم

  28. فرا می گوید

    سلام لطفا با آبروی بقیه بازی نکنید . اگه میخاید امر به معروف کنید میرفتی به خودش میگفتی نه اینکه سر بی رو روسریش را به عالم و آدم نشون بدی. خیلی کار زشتی کردید.

  29. زهره می گوید

    این خانم توانگر چجور خبرنگاری هست که وقتی اسمشون رو سرچ می کنیم فقط متنی که درباره خانم نامداری نوشتند وجود داره؟ یعنی این خانم توانگر هیچ خبر دیگه ای منتشر نکردند؟ فقط درباره خانم نامداری نوشته بودند؟