پتروشیمی مبین کمتر از ارزش واقعی کشف قیمت شد/ ارزش جایگزینی “مبین” ۴٫۵ میلیارد دلار

0
عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مبین در قیمت ۲۹۰ تومان با توجه به بررسی های خود شرکت، در قیمتی کمتر از ارزش واقعی انجام شد. اما با توجه به جو حاکم بر بازار و استقبال سرمایه گذاران از این سهام می توان گفت که عرضه مذکور با موفقیت انجام شد.

مدیر عامل پتروشیمی مبین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق در خصوص ارزش جایگزینی شرکت اظهار داشت: شرکت برای ایجاد چنین تجهیزات و تأسیساتی حدود دو میلیارد دلار هزینه کرده است که در حال حاضر اگر چنین شرکتی با این مشخصات را ایجاد کنیم دو برابر این مقدار و یا حدود ۴٫۵ میلیارد دلار باید هزینه صرف شود.

سبزکار، در خصوص برنامه های جدید شرکت افزود: شرکت برنامه دارد تا پتانسیل های موجود را به مرحله اجرا رسانده و از درآمدهای آن استفاده کند که از جمله این برنامه ها می توان به عقد قرارداد با شرکت توانیر برای صادرات و یا تأمین برق مورد نیاز برخی شرکت ها در کل کشور از طریق سوآپ با قیمت برق عسلویه و نیز جمع آوری تمام فاضلاب های منطقه و جلوگیری از ورود این فاضلاب ها به دریا که با افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب، به تصفیه آنها پرداخته و از سال گذشته به عنوان آب سرویس، جهت آبیاری فضای سبز به شرکت های منطقه عرضه شده است اشاره کرد.

وی در ادامه در خصوص برنامه سوم شرکت اظهار داشت: برنامه بعدی شرکت، تولید و فروش آب آشامیدنی اکسیژن دار، از طریق خط لوله برای شرکت های منطقه و در آینده از طریق بطری برای عموم جامعه می باشد.

مدیر عامل پتروشیمی مبین با اشاره به بدهی های شرکت اظهار داشت: شرکت مسائل و مشکلات ارزی خود را از طریق پتروشیمی خلیج فارس رفع می کند بطوریکه اغلب قراردادهای فروش شرکت بر مبنای دلار می باشد. همچنین این شرکت مبلغی بدهی به پتروشیمی خلیج فارس دارد که طی شش ماه نخست امسال بصورت اقساط پرداخت خواهد شد.

در پایان سبزکار مزیت سرمایه گذاری در این صنعت را دست به نقد بودن آن دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری در چنین صنعتی، یک کار بزرگ ملی می باشد چراکه تولید ۲۰ میلیون تن محصول در سال در تولید ناخالص کشور بسیار مؤثر می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ