پرسودترین میوه برای میوه فروش‌ها

0

ایسنا، بنا بر قانون، میوه فروشان سطح خیابان اجازه دارند ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از قیمت فاکتور رسمی محصول را به فروش برسانند. اما این در حالی است که قیمت های فاکتور خرید مغازه دار و قیمت اعلامی اتحادیه بارفروشان تفاوت مشهودی دارد.

از سویی دیگر مغازه داران در اکثر اوقات به ویژه در مناطق مرفه نشین بیش از سود قانونی خود بر قیمت میوه لحاظ می کنند و این در حالیست که قیمت تمام شده میوه با احتساب زیر‌چوبی و هزینه جابجایی با قیمت عرضه شده توسط میوه فروش بسیار متفاوت است.

شلیل
قیمت شلیل در میادین کیلویی ۴۰۰۰ تومان به فروش می رسد که فاکتور مغازه نیز این قیمت را نشان می دهد و مغازه دار آن را با قیمت ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان عرضه می کند که سود مغازه دار بنابر این قیمت‌ها ۲۵ تا ۳۷.۵ درصد است.

موز
موز که به عنوان یک میوه وارداتی شناخته می شود به گفته مغازه داران سطح شهر عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می کند و این در حالیست که اتحادیه میادین و فروشندگان میوه و سبزی نظر دیگری دارند و در گذشته اعلام کرده‌اند که نرخ دلار تعیین کننده قیمت موز است. قیمت اعلامی موز از سوی اتحادیه میادین میوه و تره بار کیلویی ۳۶۰۰ تومان است که مغازه دار با ارائه فاکتور قیمت خرید آن را کیلویی ۳۸۰۰ اعلام کرده و با قیمت کیلویی ۴۲۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان به فروش می رساند. سود مغازه دار از فروش موز ۱۰ تا ۱۸ درصد است.

هندوانه
هندوانه به عنوان یک میوه تابستانه به حساب می آید و در فصل گرما طرفداران بسیاری دارد. قیمت فروش این میوه کیلویی ۳۰۰ تومان از سوی اتحادیه میادین اعلام شده که از قیمت خرید مغازه دار کیلویی ۴۰۰ تومان کمتر است و مغازه دار کیلویی ۱۰۰۰ تومان آن را به فروش می رساند که سود آن برای مغازه دار ۴۲ درصد است.

هلو انجیری
هلو انجیری نیز به عنوان یک میوه فصلی به حساب می‌آید که در فصل تابستان مشتری بیشتری دارد. این میوه در حال حاضراز سوی اتحادیه بارفروشان قیمت کیلویی ۳۰۰۰ تومان عرضه می شود که مغازه دار مدعی است کیلویی ۴۰۰۰ تومان آن را خریداری کرده و کیلویی ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ به فروش می رساند. با احتساب این ارقام سود مغازه دار ۲۵ تا ۳۷.۵ درصد است.

انگور
انگور معمولی و انگور بی دانه از سوی اتحادیه میادین بارفروشان با قیمت کیلویی ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان عرضه می شود که قیمت خرید مغازه دار کیلویی ۴۲۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است. این دو قیمت نشان از فاصله شدید قیمت فروش بارفروشان و خرید مغازه داران دارد. مغازه دار این میوه را با قیمت کیلویی ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند که نشان دهنده سود ۲۷ تا ۳۰ درصدی آن است.

خربزه
خریزه نیز مانند هندوانه میوه فصل گرماست که در فصل تابستان طرفدار زیادی دارد اما قیمت خربزه همیشه از هندوانه بیشتر بوده است. امروز خربزه کیلویی ۸۰۰ تومان از سوی اتحادیه بارفروشان به فروش می رسد که مغازه دار کیلویی ۱۴۰۰ تومان آن را خریداری و کیلویی ۱۸۰۰ تومان به فروش می رساندکه نشان دهنده سود ۲۸ درصدی مغازه دار است.

خیار
خیار به عنوان میوه تمام فصول به حساب می‌آید. امروز قیمت اعلامی این میوه از سوی اتحادیه میادین کیلویی ۹۰۰ تومان است و مغازه دار قیمت خرید این میوه را کیلویی۲۳۰۰ تومان و قیمت عرضه در سطح شهر را کیلویی ۳۰۰۰ تومان اعلام می‌کند با این تفاسیر سود خیار برای این مغازه دار ۳۰ درصد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ