بیوگرافی فرزین صابونی ، هاشم جاوید سریال تعبیر وارونه یک رویا + عکس

2

فرزین صابونی متولد سال ۱۳۴۸ در شهر سنندج می باشد.

تحصیلا وی کارشناس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ۱۳۷۳ می باشد.

فعالیت اصلی او تئاتر بوده است و حضورش در تعبیر وارونه یک رویا اولین تجربه حضورش در تلویزیون می باشد.

مصاحبه بازیگران بیوگرافی فرزین صابونی بیوگرافی بازیگران

فرزین صابونی از آن دسته از بازیگرانی است که بطور حرفه ای درتئاتر فعالیت می کند اما می گوید حدود یک سال قبل از دفتر آقا جیرانی برای انتخاب بازیگر در مجموعه تلویزوینی تعبیر وارونه یک رویا از دعوت شد

وی افزود: این اولین باری بود که من با فریدون جیرانی برخورد کردم بعد او پس از دیدن من با همان لهجه شیرن و چهره خندانش از من خواست که با او در این پروژه هماری کنم. جالب است که در همان دیدار نخست آقای جیرانی به من گفت تغییر و گریم خاصی قرار نیست بر روی شما انجام شود و تو خود جنسی! و به این صورت من به این سریال پیوستم.

مصاحبه بازیگران بیوگرافی فرزین صابونی بیوگرافی بازیگران

این بازیگر جوان ادامه داد: البته تعبیر وارونه یک رویا اولین کار تلویزیونی من نیست ولی بیشتر تمرکزم بازی در صحنه تئاتر است اما سال های قبل در سریال های تلویزیونی سفر آبی به کارگردانی کاظم بلوچی، باغ بلور به کارگردانی رامبد جوان، مرگ دستفروش به کارگردانی اکبر زنجانپور وآتش زیر خاکستر به کارگردانی کاوه سجادی حسینی ایفای نقش کردم.

فرزین صابونی تصریح کرد: در زمان انتخاب بازیگر سریال تعبیر وارونه یک رویا، دو کاراکتر برای من پیش بینی شده بود یکی نقش محسن روانبخش که الان فرهاد قائمیان آن را بازی می کند و دومی همین نقش فعلی من است که بعد از گفتگو با آقای جیرانی او تاکید کرد نقش فعلی برای تو مناسب تر است و البته خودم هم بیشتر تمایل داشتم این کاراکتر را بازی کنم و به نظر من اینکاراکتر یکی از بهترین نقش های داستان است و در طول کار خیلی با این نقش ارتباط برقرار کردم.

ایفاگر نقش “هاشم جاوید” در سریال تعبیر وارونه یک رویا با بیان اینکه آقای جیرانی خیلی خوب این شخصیت را در داستان پرورش داده بود یادآور شد: هاشم جاوید یک آدم ساده و صادقی است که در طول قصه با فراز و نشیب های زیادر روبرو می شود و بعد از مدتی درگیر یک ماجرای عشقی و عاطفی می شود، هاشم آدمی است که در برابر مسایل و اتفاقات با نقشه جلو نمی رود بلکه در لحظه تصمیم می گیرد.

بازیگر تئاتر” اسب های پشت پنجره” با اشاره به اینکه هاشم سرانجام جالبی در سریال تعبیر وارونه یک رویا خواهد داشت، تصریح کرد: به دلیل پیشینه بازیگری تئاتر،آدم سخت گیری هستم و شب ها که این سریال را می بینم به بازی خودم امتیاز بالایی نمی دهم چرا که می شد بهتر بازی کنم ولی در هر صورت دوستان و اطرافیان و حتی عوامل کارگردانی همه از بازی من ابراز رضایت دارند. امیدوارم با نگاه به ایراداتم در این سریال، در کارهای دیگر جبران کنم.

فرزین صابونی که هنوز درگیر فیلمبرداری این سریال است می گوید: من از آن دسته از بازیگرانی نیستم که شکل و اندازه نقش در هر کاری برایم مهم باشد، برای من کاراکتر و آدمی که قرار است در قالبش بروم و بازی اش کنم مهم است و نقش هاشم جاوید در این سریال آنقدر برای من جذاب بود که سایر مسایل برای من تعیین کننده نبود. همیشه دوست داشتم بطور جدی در سریالی بازی کنم که چنین تیم کارگردانی قوی و بازیگران خوبی داشته باشدکه شکر خدا این آرزو در بازی در این سریال به واقعیت بدل شد.

آقای جیرانی جزو کارگردانانی است که هر بازیگری دوست دارد در کارنامه بازیگری اش همکاری با او را داشته باشد. آقای جیرانی در هنگام تصویربرداری آنقدر خوب با بازیگران ارتباط برقرار می کند و مدلی بازیگر را هدایت می کند که اگر آدم به راهنمایی های او دل بدهد هیچ وقت در کار اشتباه نخواهد کرد. تجربه و سابقه ای که فریدون جیرانی در کسوت کارگردانی و فیلمسازی دارد باعث می شود تمام آن سختی های کار را فراموش کنی، یکی از عواملی که من توانستم در کاراکترم خوب جا بیافتم همین راهنمایی هایی بود که این کارگردان شریف در هنگام ضبط به من منتقل می کرد. او ادامه داد: این منش رفتاری آقای جیرانی موجب شد که من در طول کار خیلی راحت با ایشان ارتباط برقرار کنم. او هنگام کار به بازیگر انرژی می دهد یعنی به موقع تشویق می کند و البته به موقع هم ناراحت می شد. این بازیگر با اشاره به اینکه در خیلی از صحنه های درگیری، بدون استفاده از بدلکار، خودم بازی کردم تصریح کرد: در این مجموعه یکسری از تکه کلام ها و مدل حرف زدن هاشم جاوید را خودم به آقای جیرانی پیشنهاد دادم و ایشان هم پذیرفتند.

مصاحبه بازیگران بیوگرافی فرزین صابونی بیوگرافی بازیگران

بازیگر سریال جدید نمایش خانگی “دندون طلا” درباره بیادماندنی ترین سکانس این سریال هم گفت: در یکی از سکانس های پایانی سریال قرار بود من دیالوگی را بطور عادی بگویم، اما زمانی که داشتم این دیالوگ را تمرین می کردم با خودم گفتم اگر این دیالوگ احساسی بیان شود تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود، زمانی که جلوی دوربین خلاف نظر کارگردان، من جمله را با احساس گفتم، از قضا سکانس به صحنه ای رمانتیک تبدیل شد و بعد برداشت طوری شد که کارگردان و همه عوامل پشت دوربین برای من دست زدند و من را برای بازی خوبم تشویق کردند. این جزو بیادماندنی ترین سکانس های بازی ام در این سریال بود.

فرزین صابونی درباره زیرنویس شدن دیالوگ سکانس های بازیگران ارمنی اظهار داشت: به نظر من برای مردم عادی و بینندگان، خیلی راحت تر بود که این سکانس ها را با دوبله تماشاکنند و شاید این روش برای آنها هم جذاب تر باشد اما از لحاظ موضوع و فضای امنیتی سریال و آن ارزش هنری کار و برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطبان، کاری که الان اتفاق افتاده درست ترین اتفاق ممکن است، البته این نظر شخصی من است.

مصاحبه بازیگران بیوگرافی فرزین صابونی بیوگرافی بازیگران

او یادآور شد: درحال حاضر درگیر اجرای یک تئاتر به نام “سعادت لرزان مردمان تیره روز” هستم. این کار را علیرضا نادری نوشته است و محسن علیخانی آنرا کارگردانی کرده است. این تئاتر را ۱۵ سال قبل اجرا کردیم و الان همان گروه دوباره دور هم جمع شدیم و هر روز ساعت ۱۹:۴۵ در سالن تئاتر باران در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب اجرا داریم. این نمایش در سال ۱۳۷۹ در جشنواره تاتر فجر همه جوایز اصلی را گرفت و در همه رشته ها هم کاندید بود بطوری که این تئاتر نماینده ایران در فستیوال روهر آلمان شد.

او در پایان گفت: امیدوارم بینندگان از تماشای این سریال لذت ببرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند. فرزین صابونی متولد شهریور ۱۳۵۴ سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او بصورت حرفه ای بازیگری را در صحنه تئاتر دنبال می کند و تاکنون در بیش از۳۰ نمایش تئاتر ایفای نقش کرده و به خاطر بازی چشمگیرش در نمایش”چراغ‌ها را خاموش نکنید” در جشنواره تئاتر دفاع مقدس درسال ۱۳۸۲ جایزه دوم بازیگری را از هیات داوران دریافت کرد.در کارنامه بازیگری او بازی در فیلم های سینمایی پنجاه قدم آخر به کارگردانی کیومرث پوراحمد و از تهران تا بهشت به کارگردانی ابوالفضل صفاری مشاهده می شود. صابونی در نخستین تجربه بازی در سریال شبکه خانگی در مجموعه دندون طلا به کارگردانی داود میرباقری که نخستین قسمت آن به تازگی روانه بازار شده، در دو کاراکتر “جهان” و “سپهبد” ایفای نقش کرده است.

  مصاحبه بازیگران بیوگرافی فرزین صابونی بیوگرافی بازیگران

نمایش
بازی:‏
‏”بهرام چوبینه” (قطبالدین صادقی) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۳‏
‏”افسانه” (مینا ابراهیمزاده) تهران، تالار فردوسی؛ ۱۳۷۴‏
‏”هفت خان رستم” (قطبالدین صادقی) تهران، کاخ سعدآباد؛ ۱۳۷۴‏
‏”این و اون” (شکوفه ماسوری) تهران؛۱۳۷۴‏
‏”صیقل” (محسن علیخانی) تهران،تالار مولوی، جشنواره دانشجویی ؛ ۱۳۷۶‏
‏”آن سوی آینه” (آزیتا حاجیان) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۶‏
‏”گرگ و میش” (آزیتا حاجیان) تهران، تالار هنر؛ ۱۳۷۷ ـ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ‏‏۱۳۸۰‏
‏”شب روی سنگفرش خیس” (هادی مرزبان) تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۷۷‏
‏”پارک نبش خیابان” (افروز فروزند) تهران،تئاتر شهر،تالار شماره٢؛ ۱۳۷۸‏
‏”سه سال و ۲/۱″ (امیر آقایی) تهران، تئاترشهر، تالار شماره۲؛ ۱۳۷۸‏
‏”دیوار” (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ۱۳۷۹‏
‏”دیر راهبان” (فرهاد مهندسپور) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ۱۳۸۰‏
‏”سعادت لرزان مردان تیرهروز” (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۰‏
‏”دیوان تئاترال” (محمود استادمحمد) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۰‏
‏”میرم روزنامه بخرم” (رحیم نوروزی) تهران، تئاترشهر، تالار شماره۲؛ ۱۳۸۱‏
‏”از دست رفته” (فرهاد اصلانی) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۲‏
‏”حکایت الکتریک عاشق” (روزبه حسینی) تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۳‏
‏”بر فراز برجکها” (رحیم نوروزی) تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۳‏
‏”سه خانه کوچک” (مهرداد رایانیمخصوص) تهران، تئاترشهر، تالار سایه و تماشاخانه مهر؛ ‏‏۱۳۸۳‏
‏”سرگرد باربارا” (مهرداد رایانیمخصوص) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۴‏
‏”شازده قورباغه” (احمد ایرانیخواه) تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۴‏
‏”خانه کاغذی” (هومن برق نورد) تهران،تئاتر شهر،تالار شماره٢؛١٣٨۴ ‏
‏”دو متر در دو متر جنگ” (نیما دهقان) تهران، تئاترشهر، تالار شماره ۲؛ ۱۳۸۵ ‏
‏”طناب” (علیمحمد رحیمی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ۱۳۸۵ ‏
‏”آنکه گفت آری، آنکه گفت نه” (مهرداد رایانیمخصوص) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ‏‏۱۳۸۵ ‏
‏”نجواهای شبانه” (عباس غفاری) تهران، تئاترشهر، تالار نو؛ ۱۳۸۵ ‏
‏”فقط آسمان میداند” (نیما دهقان) تهران(همایش عاشورایی)؛ ۱۳۸۵ ‏
‏”اگر باران ببارد” (مهدی صباغی) تهران، تالار سنگلج و همایش عاشورایی؛ ۱۳۸۵ ‏
‏”نور زمستانی” (سعید شاپوری) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ۱۳۸۵‏
‏”کادانس” (نیما دهقان) تهران، کارگاه نمایش؛۱۳۸۷‏
‏”مهر هفتم” (سعید شاپوری) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛۱۳۸۸‏
‏”اسبهای پشت پنجره” (روح الله جعفری) تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛۱۳۸۸‏

نمایشنامه خوانی
بازی:‏
‏”جان نثار” (روزبه حسینی) تهران،تئاتر شهر،تالار شماره٢؛ ۱۳۸۲‏
‏”نجواهای شبانه” (عباس غفاری) تهران،تئاتر شهر،کافه تالار اصلی؛ ۱۳۸۳‏
‏”مگسها” (محمد پویا) تهران،خانه هنرمندان؛ ۱۳۸۳‏

فیلم ویدیویی
بازی:‏
‏”و اینک زندگی” (بهمن قبادی)؛۱۳۷۴‏
‏”جاده باریک” (رامبد جوان)؛۱۳۸۱‏
‏”دو روز با هم” (ایرج کریمی)؛۱۳۸۳‏
‏”شهرزاد” (هانا کامکار)؛۱۳۸۳‏

تلویزیون
بازی:‏
‏”سفر آبی” (کاظم بلوچی) شبکه چهار؛ ۱۳۷۷‏
‏”باغ بلور” (رامبد جوان)؛۱۳۸۱‏
‏”مرگ دستفروش” (اکبر زنجانپور)؛۱۳۸۴‏

جوایز:‏
دریافت اول بازیگری مرد “و اینک زندگی” جشنواره فیلم وحدت؛ ۱۳۷۵‏
دریافت اول طراحی صحنه و دوم بازیگری “صیقل” جشنواره دانشجویی؛ ۱۳۷۶‏
دریافت بازیگر برگزیده هیأت داوران و کانون منتقدان “بر فراز برجکها” جشنواره ماه؛ ‏‏۱۳۸۲‏
دریافت دوم بازیگری “سه خانه کوچک” جشنواره فجر؛ ۱۳۸۲‏
دریافت دوم بازیگری “چراغها را خاموش نکنید” جشنواره دفاع مقدس؛ ۱۳۸۳‏

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. فائزه می گوید

    یک نظر می خوایم بدیم باید خودمونو دق بدیم انگار که می خوایم بیوگرافی خودمونو بنویسیم که این قدر سخت میگیره این مدیر وبلاگ

  2. فرزین صابونی می گوید

    این مطلب سراسر غلط است، هم از نظر انشاء مطلب و هم از نظر مفهومی، بنده در سال ۱۳۵۴ متولد شده و “تعبیر وارونه..” هم اولین حضور تلویزیونی من نیست.. نویسنده مطلب متاسفانه از ابتدائی ترین ملزومات خبرنگاری بی بهره بوده.. از مسئول سایت تقاضا دارم این مطلب را از سایت حذف نمایند.
    سپاس