قوانین ازدواج در ترکیه چگونه است ؟ – منبع کتاب ترکی شو

0

در این قسمت درمورد قوانین ازدواج در ترکیه توضیحاتی داده ایم. تمامی مطالبی که در ادامه خواهید خواند برگرفته از کتاب ترکی شو است که این کتاب مرجع کاملی برای زندگی در ترکیه می باشد و میتوانید اطلاعات مفیدی مثل خرید ملک در ترکیه را در کتاب ترکی شو مطالعه کنید.

قوانین ازدواج در ترکیه

هنوز هم ترکیه بالاترین میزان ازدواج را در جهان دارد . از هر هزار نفر در جمعیت حدود ۷.۷۵٪ زنان هرسال ازدواج می کنند . همچنین ترکیه با میزان پایین- اما رو به رشد طلاق  (۲۰٪ درصد) روبرو است.

ترکیه همچنین مکان های بسیار زیبایی برای زندگی و ازدواج دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از خارجی ها دوست دارند که مراسم ازدواج را در ترکیه برگزار کنند.

قانون ازدواج در ترکیه اخبار ترکیه

سیستم ازدواج در ترکیه

ازدواج فقط در بین یک مرد ویک زن مجاز است.

چند همسری در ترکیه پذیرفته نیست؛یکی از اصول ضروری قانون خانواده در ترکیه تک همسری می باشد و درترکیه هرکسی که به تازگی ازدواج کرده نمی تواند دوباره ازدواج کند.

به طور معمول، شما باید برای ازدواج حداقل سن ۱۸ سال داشته باشید، اما اگر دادگاه تشخیص بدهد یک فرد ۱۷ ساله می تواند بارضایت والدین یا قیم خود ازدواج کند. برای فردی که می خواهد در سن ۱۶ سالگی ازدواج کند، یک حکم دادگاه لازم می باشد. برای ازدواج حداکثر سن وجود ندارد.

شما باید توانایی عقلی داشته باشید و ازدواج بین اقوام نزدیک نیز قدغن می باشد.

در ترکیه ,تمام ازدواج ها در حضور یک مقام رسمی در تالار های محلی اتفاق می افتد: درتالار شهرداری یادر محلی که توسط زوج انتخاب شده است. هیچ محدودیتی برای مکان ازدواج وجود ندارد .

این مراسم  یا شخصا توسط شهردار(اگر شما شخص مهمی باشید) صورت می گیرد، یا احتمالا در بیشتر موارد- توسط یک مامورتعیین شده از طرف شهردار انجام گیرد.

هر سالن شهرداری یک مامور ازدواج دارد که برای پرداختن به  تمام مراحل اداری قبل از ازدواج تعیین می شود. در شهرداری های کوچک مامور ازدواج اغلب فردی است که ازدواج را مدیریت می کند.اما در شهرهای بزرگ فرد جداگانه ای وجود دارد :یک کشیش ثبت ازدواج را انجام می دهد.

دولت ترکیه برنامه های اعلام کرد و اجازه داد مفتی ها (کارشناسان مذهبی) مراسم ازدواج را اداره کنند.

تنها مفتی هایی که از طرف دولت ثبت نام شده اند حق انجام این کار را دارند و آنها ازدواج های دولتی را مدیریت می کنند و نه ازدواج های مذهبی.

این اعلامیه در بین وکلا و گروه زنان ترکیه نگرانی هایی بوجود آورد زیرا ترسیدند این هم قدمی دیگردرجهت نابودی جامعه سکولار ترکیه می باشد.

همچنین نگرانی دیگری  درباره این  موضوع داشتند که نکند برخی از مفتی ها حداقل سن برای ازدواج را نادیده  بگیرند و اجازه بدهند چند همسری اتفاق بیفتد.

مدارک لازم برای ازدواج در ترکیه

مدارک زیر جهت ارائه به مامور ازدواج نیاز خواهد بود:

  • گذرنامه شما همراه با ترجمه رسمی
  • گواهی صلاحیت ازدواج /گواهی تجرد /استشهاد شایستگی برای ازدواج. این گواهی نامه ها در کشورهای مختلف اسامی مختلفی دارند بجز گواهی نامه هایی که یک شخص از نظر قانونی برای ازدواج آزاد می باشد. تهیه این گواهی به کشوری که شما ازآنجا می آیید بستگی دارد.
  • یک ویزای معتبر برای ورود. این ویزا می تواند یک ویزای توریستی باشد. نیاز نیست که شما برای یک مدت زمان خاص دریک کشوری باشید، بلکه فقط کافیست چند روز در آنجا باشید.
  • گواهی تولد شما به همراه ترجمه رسمی
  • گواهی سلامت. این گواهی توانایی عقلی شما را تایید می کند و نتایج آزمایش خون برای HIV و دیگر شرایط خاص را نشان می دهد.
  • چهار عکس از هر شخص
  • اگر طلاق گرفته اید, مدرک طلاق باین یا گواهی نهایی طلاق شما
  • اگر شما بیوه هستید ,گواهی فوت همسر سابق و گواهی ازدواج قبلی شما
  • اگر نام شما به طور رسمی تغییر کرده است، سند تغییر نام شما
  • اگر فرزند خوانده هستید، گواهی فرزند خواندگی شما
  • اگر سن شما زیر۱۸ سال است ومجاز به ازدواج هستید , رضایت نامه والدین یا قیم
  • اسناد محل سکونت :زوج های خارجی که مقیم ترکیه نیستند باید نامه کتبی هتل (یا محل دیگری که در آن اقامت دارند) ارائه بدهند که مدت اقامت و تاریخ خروج آنها را نشان می دهد.
  • درصورتی که هیچ یک از اسناد شما به زبان ترکی نوشته نشده است ، یک ترجمه رسمی لازم است.این اسناد باید در ترکیه برابر با اصل بشوند یا شما می توانید این اسناد را درکشورخودتان ترجمه و برابر با اصل کنید- که هزینه آن احتمالا چندین برابر بالاتر می باشد.

در تالار شهرداری یک وقت ملاقات بگیرید

وقتی که شما تمام اسناد خود را آماده کردید , باید در تالار شهرداری  یعنی جایی که ازدواج می کنید حضور داشته باشید واسناد را به مامور ازدواج تحویل بدهید. اگر شما خوش شانس باشید می توانید فورا مامور ازدواج را ببینید اما اگرنتوانستید قرارملاقاتی باآنها بگذارید، معمولا چندروز طول خواهد کشید.

توجه داشته باشید این اسناد را نمی توانید ازطریق پست تحویل بدهید. همچنین تا زمانی که وارد ترکیه نشوید نمیتوانید برای قرارملاقات با مامور ازدواج اقدام کنید.

قرار ملاقات شما با مامور ازدواج

در طول ملاقات، یک گواهی ازدواج (Evlenme Beyannames) را تکمیل و امضا خواهید کرد.

اگر اداره با درخواست موافقت کند، یک عضو انجمن شهر (muhtar)، یا یک مامور ازدواج -وظیفه دارند که برای ازدواج زوج اقدام کنند و شخصا به اداره ثبت اسناد تحویل بدهند سپس یک مامور صاحب اختیار این اسناد را بصورت رسمی گواهی می کند. گواهی مهردار و تاریخ دار به شما اجازه ازدواج می دهد. این گواهی برای شش ماه معتبر می باشد؛ ۴۸ ساعت پس از صدور گواهی,ازدواج می تواند صورت گیرد.

مامور ازدواج  چند تاریخ را پشنهاد می دهد. این تاریخ ها معمولا برای چند ماه آینده است. عروسی در عرض چند هفته می تواند دشوار باشد اما انجام کارهای قبل از ازدواج غیرممکن نمی باشد. هنگامی که تاریخ را انتخاب کردید شما ملزوم به پرداخت هزینه اداری به شهرداری می باشید. اخیرا هزینه ها (۲۰۱۷) حدود TRY۱۰۰ (۲۲پوند/۲۵یورو /۲۸ دلارآمریکا) می باشد، و این هزینه درصورتی می باشد که از محل برگزاری مراسم آنها استفاده نکنید. در صورت که  قصد استفاده از محل برگزاری آنها را داشته باشید، هزینه آن معمولا در حدود TRY۱۰۰ -۴۵۰ که معادل (۹۹ پوند /۱۱۳ یورو /۱۲۷ دلارآمریکا) می باشد، البته به مکان و روز هفته  بستگی دارد. آخر هفته ها گران تر هستند. اخیرا هیچ هزینه ای برای انجام مراسم وجود ندارد اما رسم است به مامور هدیه ای بدهند. این  هدیه به عنوان رشوه نیست.

کتاب کانادایی شو

کتاب کانادایی شو راهنمای مهاجرت به کانادا است که برای کسانی که میخواهند برای ادامه زندگی به کانادا مهاجرت کنند میتواند بسیار مفید باشد و چرا که اطلاعات مفیدی درمورد هزینه زندگی در کانادا و روش های مهاجرت به کانادا و … در این کتاب آمده است.

برای آگاهی از شرایط کار در بلژیک و سایر کشور ها نیز میتوانید به سایت کوچر مراجعه کنید.

مرجع:

www.koucher.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ