خواص بی نظیر «غوره» برای بدن

0

انگور از همان ابتدا گل می‌کارد، بله منظور از همان زمانی است که میوه‌ های سبز خوش‌ رنگ و ترش‌ مزه می‌دهد.

همانطور که می‌دانید میوه نارس انگور که دارای رنگ سبز و طعم ترش است غوره نام دارد. در ترکیبات شیمیایی آن ۳ درصد اسید‌های آلی به نام‌های اسید وینیک، اسید مالیک، اسید فرمالیک و اسید گلوکولیک وجود دارد.

کاهش وزن کاهش کلسترول سلامت نیوز رفع بوی بدن رژیم غذایی کاهش وزن درمان اسهال و استفراغ درمان اسهال خواص غوره برای لاغری خواص غوره برای قند خون خواص غوره برای پوست خواص غوره جذب آهن تقویت سیستم گوارش

خواص غوره

از برگ درخت مو تا شکوفه و میوه‌ آن استفاده‌های زیادی می‌شود. میوه انگور را به شکل‌های مختلف مصرف می‌کنیم و از خواص آن بر سلامتی کم‌وبیش آگاه هستیم.

تقویت سیستم گوارش

غوره در دفع صفرا، بهبود عملیات هضم غذا در دستگاه گوارش و تقویت کبد نقش دارد. در صورتیکه به مدت چند روز یک قاشق چای‌خوری آبغوره مصرف نمایید این مشکلات رفع خواهد شد. به یاد داشته باشید که مصرف بیش‌ازحد ‌آن باعث دل‌پیچه خواهد شد.

کاهش وزن

برای درمان چاقی و رهایی از اضافه وزن باید ابتدا رژیم‌ غذایی مناسبی را در پیش گرفته و از اهمیت ورزش و تحرک هم غافل نشویم. حذف قند و چربی از اقدامات اولیه‌ برای کاهش وزن است همین‌طور میان وعده‌‎های سالم را باید جایگزین اسنک و تنقلات مضر کرده و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهیم. مصرف یک قاشق غذاخوری آبغوره بعد از هر وعده غذایی می‌تواند در روند کاهش وزن شما موثر باشد.

تسکین خارش بدن

اگر بدن شما به خارش افتاده است می‌توانید مقداری غوره خشک‌شده را بکوبید و آن را با استفاده از آب گرم به صورت خمیر درآورده و به محل مورد نظر بمالید تا شما را از خارش کلافه‌کننده راحت کند. درصورتیکه خارش بدن مزمن شده‌ است حتما باید به پزشک مراجعه کنید چرا که می‌تواند از علائم مشکلات جدی سلامتی از جمله مشکلات کبد یا دیابت باشد.

کاهش وزن کاهش کلسترول سلامت نیوز رفع بوی بدن رژیم غذایی کاهش وزن درمان اسهال و استفراغ درمان اسهال خواص غوره برای لاغری خواص غوره برای قند خون خواص غوره برای پوست خواص غوره جذب آهن تقویت سیستم گوارش

مقادیر ویتامین C

غوره حاوی ویتامین C فراوان است. با مصرف غوره می‌توانید مشکلاتی مانند بیماری اسکوربوت، التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه‌ها که ناشی از کمبود این ویتامین است، را درمان کنید.

رفع بوی بد بدن

از خواص غوره برای سلامتی می‌توان به رفع بوی بد بدن اشاره کرد. در فصل تابستان بدن بسیاری از افراد به دلیل تعریق زیاد بوی ناخوشایندی می‌گیرد، همانطور که بالاتر گفته شد خمیری از غوره تهیه کرده و روی پوست بزنید تا عرق بدبوی شما را از بین ببرد.

درمان اسهال و استفراغ

اسهال‌های ساده که ممکن است به دلیل گرمازدگی و مصرف ماده غذایی خاصی به وجود آمده باشد را با مصرف سه مرتبه (هر مرتبه به میزان یک قاشق غذاخوری) آبغوره در روز درمان کنید.

کاهش کلسترول

مصرف غوره تأثیرات مضر یک رژیم غذایی با کلسترول بالا را مهار می‌کند. این ماده تأثیرات آتروژنیک که عامل ذخیره لیپید در عروق هستند را خنثی می‌کند.

جذب آهن غذا

آبغوره محرک اشتها بوده و افزودن کمی از آن به غذا می‌تواند باعث طعم مطلوب آن شده و به افزایش جذب املاح معدنی به ویژه آهن مواد ‌غذایی غیرحیوانی مانند حبوبات کمک کند.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ