ساندروهایی که به دست مشتریان نرسیدند/ مشتریان بسیاری قصد شکایت از پارس خودرو را دارند/ تشکر از قاضی پرونده
مجله خودرو ساتین – میناسادات حسینی: مشتریانی که رنگ ماشینشان را هیچ گاه ندیدند؛ این زبان حال هزار مشتری پارس خودرو است که اسفند سال ۹۶ برای خرید ساندرو پیش ثبت نام کردند تا مهر ۹۷ خودروی خود را تحویل بگیرند؛ اما سال ۱۴۰۰ شد و «پارس خودرو» پاسخی برای این مشتریان نداشت جز اینکه طرح تبدیل ساندرو به ماشینهای ارزانتر و رده پایینتر را در لیست خود قرار داد.
دست خالی خریداران از سبد پارس خودرو
فهرست مطالب
یکی از مشتریان خودروسازی پارس خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: اسفند سال ۹۶ در طرح پیش فروش ساندرو شرکت پارس خودرو ثبت نام و ۲۷ میلیون واریز کردم. قرار بود مهر سال ۹۷ این ماشین تحویل شود.
این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: شرکت پارس خودرو نتوانست به تعهد خود عمل کند و به همین دلیل طرحهای تبدیل را به مشتریان ارائه کرد، اما هیچ کدام از مشتریان حاضر به تبدیل خودرو به مدلهای پایینتر نبودند.
آرزوی ساندروی ۶۱ میلیونی بر دل خریداران ماند
این مشتری پارس خودرو ادامه داد: طبق قانون سازمان حمایت از مصرف کننده هر خودرویی که در تحویل تاخیر بخورد، خودروساز موظف است خودرو را به قیمت روز تحویل مشتری دهد. یعنی پارس خودرو موظف بود خودرو را به همان قیمت ۶۱ میلیون که مربوط به مهر ۹۷ بود تحویل مشتریان دهد.
این فرد ادامه داد: ما که از دریافت ساندرو ناامید شدیم تصمیم به شکایت از این شرکت گرفتیم و بدین ترتیب برخی از مشتریان راهی دادگستری شعبه ۲۲۳ دادگاه عمومی پایتخت شدند.
آیا مشتریان به حق خود رسیدند؟
مشتری پارس خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: پس از سه سال دوندگی بالاخره قاضی شعبه ۲۲۳ رای به محکومیت شرکت پارس خودرو داد و این خودروساز را ملزم کرد که به قیمت روز مبلغ پرداختی ما در سال ۹۶ که حدود ۴۵۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان بود به حساب ما واریز شود.
نمونه حکم محکومیت پارس خودرو در شعبه کازرون
این فرد ادامه داد: هنوز خیلی از مشتریان هستند که میخواهند از شرکت پارس خودرو شکایت کنند. زیرا این شرکت طرح تبدیل میگذارد، ولی تبدیل باارزش نیست. مثلا ۳ خودرو کوئیک تحویل میدهد و در قبال آن باید مبلغی هم بپردازیم.
استقبالی از طرح تبدیل نشد
وکیل ۴۰ نفر از مشتریان پارس خودرو در گفتگو با مجله خودرو ساتین گفت: قرار بود سال ۹۷ شرکت پارس خودرو طبق طرح پیش ثبت نام خودرو ساندرو، تعدادی خودرو را تحویل دهد، اما هنوز بعداز گذشت ۳ سال هیچ خودرویی تحویل نداده اند.
فریبا حیدری ادامه داد: این شرکت طرحهای تبدیل در نظر گرفت؛ اما برای مشتریانی که سالها پول خود را در این شرکت نگه داشته بودند به صرفه نیست؛ بنابراین هیچ کس از این طرح استقبال نکرد و مشتریان اقدام قضایی انجام دادند.
درخواست تقدیر از قاضی شعبه ۲۲۳ را از ریاست قوه قضاییه داریم
این وکیل در ادامه گفت: شکایت مشتریان منتج به این شده که رای به نفع آنها صادر شد. برخی شکایات هم در مرحله اجرا هستند و چند نفر هم در مرحله بدوی و تجدیدنظر قرار دارند.
حیدری با بیان اینکه افراد زیادی زیان دیده پارس خودرو هستند، گفت: آقای کریم نژاد، قاضی این پرونده در فرایند شکایت نگذاشتند حقی از کسی ضایع شود. به همین دلیل جمعی از زیان دیدگان پارس خودرو تصمیم به تشکر ویژه از ایشان گرفتیم. من لایحهای را خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشتم و به نمایندگی از صدها نفر از آقای محسنی اژهای درخواست کردیم که از این قاضی تقدیر شود. در حال حاضر ۵۰ نفر این لایحه را امضای الکترونیکی کرده اند و امضاها الکترونیکی گرفته شده و درخواست تقدیر از این قاضی را دارند.
سلام بنده رنو ساندرواتومات تحویل ۹۷آبان هستم پارسخودرو بزور میگه کارداره سختر میشه اگرتبدیل نزنی وحواله رانفروشی واگر تحریم ها جمع بشه ورنو بازگرده مابه تو رنونمیدیم پس زود اقدام به تبدیل بزن یاحواله رابه زیرقیمت بفروش آقای رئیسب تورابه قرتن حق مارابگیر شماکه سری به شهرها میزنی سری هم به مشتریان پارسخودروبزن من یک معلم بازنشسته هستم تاکنون ازهیچ کارخانه ای ماشین نگرفتم ۲تا فرزندبیکاردارم من ماشین قبلی راالنودبود فروختم مفت وساندروقبت نام کردم