پیامی که کورتوا برای اینفانتینوی عزیز فرستاد!

0

رئال مادرید نیوز : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید با توپگیری های درخشانش در دو بازی اخیر مقابل سویا و بیلبائو نقش موثری در کسب شش امتیاز توسط رئال داشته است. تیبو یکی از بدنه های ترکیب رئال مادرید به شمار می رود و اگر رئال در حال حاضر حال و روز خوبی دارد، بخش زیادی از آن به خاطر نمایش های بی نظیر کورتواست.

کورتوا در مقابل بیلبائو دو توپگیری فوق العاده روی ضربات رائول گارسیا و سانجت داشت تا همچنان هنر خود را به رخ بکشد. کورتوا از پانزده بازی لالیگا چهار کلین شیت داشته که در کل فصل از ۲۰ بازی در هفت تایش گل نخورده است. آنچلوتی روی او به شکل ویژه ای حساب می کند. بیلبائو در بازی شب گذشته ۱۸ شوت زد در حالی که رئال در کل بازی هفده شوت زد. البته فقط دو تا از شوتهای بیلبائو در چارچوب بودند (این عدد برای رئال هفت تا بود) که در هر دو مورد کورتوا درخشان ظاهر شد.

کورتوا نتوانست جایزه یاشین به عنوان بهترین دروازه بان از نگاه فرانس فوتبال را ببرد هر چند که در میان نامزدها بود. این جایزه به دوناروما رسید. اما عجیب این است که فیفا او را حتی در میان نامزدهای جایزه بهترین دروازه بان هم قرار نداده است که علتش البته انتقادهایی است که تیبو از فیفا به خاطر برنامه ریزی داشته است. کورتوا ۶۶ تا از ۷۷ شوتی که به سمت دروازه اش در این فصل آمده یعنی ۷۹ درصد را مهار کرده است و از هر ده شوت هشت تا را به طور متوسط مهار کرده است.کورتوا در این فصل با چهارده توپگیری کلیدی بالاتر از اوبلاک با هفت، بونو با یازده، رمیرو با هشت و رایان با شش توپگیری قرار دارد.

در حال حاضر ارزش کار کورتوا در رئال مادرید به اندازه ارزش کار وینیسیوس و بنزما اهمیت دارد. در حقیقت اگر توپگیری های کورتوا نبود، رئال مادرید نمی توانست امتیازات را جمع آوری کند و حالا با این اقتدار در صدر جدول لیگ اسپانیا باشد.

رئال در این فصل با ۳۵ گل بهترین خط حمله لالیگا را داشته و در کنارش ۱۵ گل دریافت کرده است که البته سوسیه داد، سویا و بیلبائو با یازده گل خورده آماری بهتر از رئال دارند.  تیبو  ششمین دروازه بان لالیگا از نظر بیشترین توپگیری بوده که فقط دیگو لوپز، دیتورو، ماکسیمیانو، لدسما و دیمیترفسکی بیش از او دخالت داشته اند. کورتوا از ۵۵ شوتی که به سمت دروازه اش آمده ۴۲ تا را مهار کرده است. این در حالیست که به طور مثال ترشتگن در بارسا فقط ۲۲ توپ مهار کرده و اوبلاک از اتلتیکو فقط هجده تا.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

پیامی که کورتوا برای اینفانتینوی عزیز فرستاد!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ