رکوردهای شگفت انگیزی که بنزما خواهد شکست؛ از آنری تا دی استفانو و هیرو

0

رئال مادرید نیوز : کریم بنزما مهاجم رئال مادرید فصل فوق العاده ای را داشته است. مهاجم رئال مادرید با روند کنونی قطعا از ۳۰ گل عبور می کند. کریم در حال حاضر در ۲۳ بازی ۲۰ گل زده که  پانزده تایش در لالیگا بوده و یک گل تا ۳۰۰ گله شدن در رئال فاصله دارد.

بنزما ۲۹۹ گل زده و فقط ۹ تا گل تا دی استفانو به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ رئال فاصله دارد که به نظر می رسد که قطعا به او می رسد. کریم احتمالا رسیدن به رائول ۳۲۳ گله را به فصل بعد موکول کند و فقط رونالدوی ۴۵۰ گله را بالاتر از خود خواهد داشت. بنزما در لالیگا ۲۰۷ گل زده و فقط دی استفانو با ۲۱۶، رائول با ۲۲۸ و رونالدو با ۳۱۲ گل را بالاتر از خود دارد. بنزما برای زدن صد گل اولش در رئال به پنج سال و پنج ماه نیاز داشت. اولین گلش را ۲۹ اگوست ۲۰۰۹ زد و صدمین گلش را ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ مقابل بتیس. کریم در هفتم نوامبر ۲۰۱۸ مقابل ویکتوریا پلزن به ۲۰۰ گل در رئال رسید و چهار سال و ۱۰ ماه طول کشید تا صد گل دومش را بزند. حالا بنزما پس از سه سال و اندی می تواند به ۳۰۰ گل برسد.  بنزما در دوران فوتبالش ۴۰۱ گل به ثمر رسانده که ۲۹۹ تایش در رئال بوده، ۶۶ تا در لیون و ۳۶ تا در تیم ملی فرانسه و دومین فرانسوی تاریخ است که به این رکورد می رسد و فقط آنری با ۴۱۱ گل را بالاتر از خود دارد.

از سویی بنزما مقابل بیلبائو به ۵۸۲ بازی در رئال رسید و به نظر می رسد که تا پایان فصل از خنتو با ۶۰۰ و هیرو با ۶۰۱ بازی عبور کند و به ششمین بازیکن تاریخ رئال از نظر تعداد بازی تبدیل شود و فقط سانتیانا با ۶۴۵ ، راموس با ۶۷۱ ، سانچیس با ۷۱۰ ، کاسیاس با ۷۲۵ و رائول با ۷۴۱ بازی را بالاتر از خود خواهد داشت. بنزما ۴۰۱ بازی در لالیگا، ۱۱۶ تا در چمپیونزلیگ، ۴۴ تا در کوپا، ۹ تا در سوپرجام اسپانیا، ۸ تا در جام جهانی باشگاه ها و چهار تا در سوپرجام اروپا داشته است.

بنزما در ۱۹ بازی لالیگا ۱۵ گل زده و با میانگین کنونی می تواند به ۳۰ گل برسد آن هم در حالی که بهترین رکوردش ۲۴ گل در فصل ۱۶-۲۰۱۵ بود و می تواند از بهترین رکورد خودش عبور کند و پی چی چی را ببرد. کریم تا کنون پنج بار در لیون و یک بار در لیگ فرانسه در بازیهای لیگ از ۲۰ گل عبور کرده اما هرگز به ۳۰ گل نرسیده است و امسال می تواند این رکورد را بشکند. بنزما از سویی ۸ پاس گل هم داده است. بنزما مجموعا در این فصل در ۱۹۱۲ دقیقه روی ۲۸ گل تاثیر مستقیم داشته یعنی هر ۶۸ دقیقه یا گل زده یا پاس گل داده است.

در رده بندی کشف طولا، اومویوانفو از مولده با ۲۷ گل و ۴۰.۵ امتیاز صدرنشین است (هر گل در لیگ نروژ ۱.۵ امتیاز دارد) و اولسن از لیلستروم از لیگ نروژ با ۳۹ امتیاز در رده بعدی است. لواندوفسکی با ۱۹ گل و ۳۸ امتیاز سوم است. ولاهوویه از فیورنتینا ۳۲، شیک از لیورپول ۳۲ امتیازی هستند و بنزما با ۳۰ امتیاز با محمد صلاح برابری می کند. بنزما معمولا در نیم فصل دوم حتی بهتر هم می شود. به طور مثال در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در دور رفت هفت گل زد و در دور برگشت چهارده گل. در فصل ۲۰-۲۰۱۹ در دور رفت ۱۲ گل زد و در دور برگشت ۹ گل. سال بعدش در دور رفت ۸ گل زد و در دور برگشت ۱۵گل. حالا نیز می تواند با اماری بهتر بدرخشد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

رکوردهای شگفت انگیزی که بنزما خواهد شکست؛ از آنری تا دی استفانو و هیرو

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ