آیا تهران تعطیل است فردا چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

0

آیا تهران تعطیل است فردا چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

آسمان تهران فردا (۱۵ تیرماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۶ تیرماه ماه) نیز آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۱۷ تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۴ درجه و با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات شرقی و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد و به احتمال خیلی زیاد فردا تعطیل نیست

آلاینده شاخص، هم اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۲۶۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «بسیار ناسالم» قرار داشت.

آیا تهران تعطیل است فردا چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

هوای تهران به دلیل وجود آلاینده و ریزگردها از روز گذشته وارد مرحله ناسالم و بسیار ناسالم شد. از ساعت ۲۰ روز گذشته، میزان آلودگی هوا به ۲۰۸ رسید و وارد محدوده بسیار ناسالم شد. روند افزایش آلودگی هوا ادامه داشت و در ساعت ۲ بامداد امروز به ۴۳۲ رسید که مرحله خطرناک است.

اما از ساعت ۵ بامداد به تدریج از میزان آلایندگی هوا کاسته شده و ساعت ۵ بامداد شاخص آلودگی عدد ۲۰۵ را نشان داد که نشان می‌داد هوای تهران همچنان بسیار خطرناک است.

اما در ساعات گذشته این روند کاهشی بود و آنگونه که سایت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است شاخص آلودگی هوا از ساعت ۶ صبح تا ۳ عصر به تدریج وارد محدوده ناسالم و سپس مرحله قابل قبول رسید.

تا لحظه تنظیم این گزارش هوای تهران قابل قبول گزارش شده است و باید دید در ساعات باقیمانده روز وضعیت آلودگی به چه سمتی می‌رود و آیا کاهشی است یا افزایشی.

چون امروز از نخستین ساعات بامداد آلودگی هوا شدت گرفت.

به نظر می‌رسد که اگر شاخص آلودگی هوا وارد محدوده قرمز شود و ادامه داشته باشد، باید انتظار داشت که تهران فردا ۱۴ تیر ماه دوباره تعطیل شود. اما اگر روند کنونی حفظ شود، وضعیت هوا در حد مطلوبی قرار دارد و بعید است تعطیلی در کار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ