طلسم مهر و ماه جیران چیست و کجاست +عکس

0

طلسم مهر و ماه جیران چیست ، طلسم مهر و ماه جیران کجاست ، گردنبند طلسم مهر و ماه جیران ، عکس طلسم مهر و ماه جیران ، طلسم مهر و ماه چیست

طلسم مهر و ماه جیران چیست و کجاست

در ویکی پدیا اومده که شاه درگیر سحر و جادو و طلسم بوده و کلا ناصرالدین شاه ارتلاطی با اینگونه چیزها داشتخ. فکر میکنم به خاطر همین در سریال جیران از دو طلسم ماه و مهر (خورشید) اسم آورده شده. که در سریال طلسم مهر پیش جیرانه و طلسم ماه پیش سارای گرجی (با بازی فاطمه مسعودی فر). هر بانویی که طلسم ماه رو داشته باشه مهدعلیا آینده میشه و بانویی که طلسم مهر رو داشته باشه مهر و محبت شاه رو دارا میشه.

طلسم مهر و ماه جیران سریال جیران جیران همسر ناصرالدین شاه

در قسمت بیست و پنجم سریال جیران ، طلسم مهر و ماه به هم رسید

سیاوش در اولین اقدام بعد از آزادی‌اش به سراغ کلبه‌ای رفت که سارای گرجی را در آن پنهان کرده بود و گردنبند ماه را پیدا کرد و به پای درختی رفت که شاه عاشق جیران شده بود. همان درختی که تاب به آن بسته بود تا جیران روی آن بازی کند. سیاوش طلسم ماه را به جیران بخشید و برای اولین بار در قسمت ۲۵ شاهد بودیم که طلسم ماه و خورشید بر هم متصل شد و همان چیزی که جیران می‌خواست شد.

طلسم مهر و ماه جیران سریال جیران جیران همسر ناصرالدین شاه

در قسمت بیستم سریال جیران شاهد هم‌آوردی نامه‌های مهم بودیم. نامه‌هایی از داخل اندرونی و حرم‌سرا به بیرون از کاخ. جیران پس از آنکه دید خطر توطئه زنان عقدی شاه برای از میان برداشتن و از چشم انداختنش پیش چشم شاه قاجار جدی شده است تصمیم گرفت طلسم ماه که بر گردن سارای گرجی است را تصاحب کند. او نامه‌ای به سیاوش نوشت و از او خواست در یک اتفاق از پیش تعیین شده با گروهی از افراد مورد اعتماد به دختر گرجی و همراهانش حمله کرده و در قالب یک سرقت ساختگی اقدام به ربودن گردن‌آویز ماه شود تا جیران با تصاحب طلسم مهر و ماه یک قدم بیشتر به خواسته قلبی‌اش که همان مهدعلیا شدن در آینده است نزدیک شود. نامه دیگر که در قسمت بیستم بر روند درام تاثیرگذار است از طرف سارای گرجی به سیاوش نوشته شد. سارای گرجی دختری مسیحی با اعتقادات قوی است که گرفتار وضعیتی اسارت‌بار شده است و به خاطر اینکه مقاصد عده‌ای از جمله تاج‌الملوک و مهدعلیا در دربار شاه به نتیجه برسد باید تن به خواسته‌ای بدهد که باب میلش نیست. سارای گرجی نمی‌خواهد با شاه ایران خلوت کند و از این رو از سیاوش می‌خواهد که او را فراری دهد تا فرصت همبستری با ناصرالدین شاه را پیدا نکند. اتفاقی که باعث می‌شود تمامی افرادی که از حضور دختر گرجی نفع می‌برند در آینده رسوا شده و نزد شاه دست‌شان رو شود.

تصمیم بزرگ جیران

جیران پس از آنکه شاه قاجار در جلوی چشمان او به همراه سارای گرجی به سفر رفت تصمیم گرفت با طلسم ننه آشوب به جریان قدرت نزدیک شود. او ۱۰۰ اشرفی را به خواهرش داد تا به دست سیاوش برساند و از این طریق بتواند طلسم خورشید را از ننه آشوب بگیرد و بدخلقی‌های شاه قاجار را نسبت به خودش پایان دهد. تصمیم بزرگی که به نظر می‌رسد جیران را بیش از گذشته در ادامه مسیر مصمم‌ خواهد کرد.

جیران در قسمت ۲۰ : مهدعلیا اگه مهدعلیا شده به خاطر طلسم ماهه. منم طلسم مهر رو دارم. به زودی هم با طلسم ماه جفتش می‌کنم و خلاص! اون وقت می‌بینی خاتون صیغه‌ای رعیت‌زاده‌ات بر خلاف رسوم حرمسرا و دربار بالاخره یه روزی می‌شینه جای مهدعلیا. آخ که اگه طلسما رو که جفت کنم، محبت بین سلطان و جیران ابدی می‌شه.

جیران در قسمت ۱۵ : اگه با نقش ماه می‌شه شاهو جادو کرد، لابد با نقش خورشیدم می‌شه. حالا که طلسم ماه گردن ساراست، طلسم مِهرم باید گردن جیران باشه.

جیران در قسمت ۱۵: از اون حریر سرخ تا این زمهریر سرد، هر چی که گذشت؛ گذشت. امروز روز سپر انداختن نیست. من نه گلینم نه ملک‌زاده. نه دیگه حتی خدیجه دختر محمدعلی! از امروز من جیرانم. جیران‌خاتون! اون گردنبندو گردن می‌کنم گلنسا. با طلسم مِهر می‌رم به جنگ طلسم ماه! می‌رم به جنگ تقدیر شومی که ننه آشوب گفته بود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ