از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده یا نه

1

از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده یا نه

از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده یا نه مرحله اول و دوم و سوم در اسفند ۱۴۰۱ و آذر ماه ۱۴۰۱

سود سهم عدالت به حساب همه واریز شده است مگر آنانی که فوت کردند یا حساب بانکی‌شان مشکل داشته باشد. واریز نشدن سود سهام عدالت بدلیل مشکل شماره حساب بانکی است.

باید گردش حساب بانکی معرفی شده به سامانه سجام را بررسی نمایید. پیگیری سهام عدالت را از سایت سهام عدالت جویا شوید.

جزئیات واریز سود سهام عدالت مرحله اول ۱۴۰۱ به صورت زیر است:

  • سود سهام ۵۳۲ هزار تومان: ۶۰۰ هزار تومان
  • سود سهام یک میلیون تومانی: یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان

زمان واریز سهام عدالت ۱۴۰۱:  ۴ شنبه – ۳۰ آذر ۱۴۰۱

طبق گفته مجید عشقی رئیس سازمان بورس این سود به حساب کسانی که پیشتر در سجام و یا سایت سهام عدالت ثبت نام کرده بودند واریز خواهد شد. همچنین سود به حساب سهامداران که روش مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، واریز می‌شود.

سهامداران سهام عدالت که سود را دریافت نکرده اند برای پیگیری سود سهام عدالت باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود.

سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند جهت پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت با کد ملی با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir و یا تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند و پیگیری واریز سود سهام عدالت را انجام دهند.

مشاهده دارایی سهام عدالت سود سهام عدالت استعلام سهام عدالت

چگونه از واریز سهام عدالت خود مطلع شویم؟

 از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده؟

در سال ۹۹ الزام استفاده از سامانه سجام باعث شد که بسیاری منتظر استفاده از سامانه ذی نفعان بازار سرمایه برای مشخص کردن اطلاعات سهام اطلاعات باشند. در واقع از آن جایی که تمامی سهام های سهامداران در این سامانه قابل مشاهده و پیگیری است و تمامی اطلاعات به روز در آن وجود دارد تصور می شد که از طریق این سامانه بدانیم سهام عدالت واریز شده یا نه.

اما از آن جایی که آزادسازی سهام عدالت خود داستانی عجیب دارد و این سهام به طور مستقیم وارد پرتفوی سهامداران نشده، نمی توان آن را در سامانه ذی نفعان بازار سرمایه پیدا کرد.
مدیران بازار سرمایه با راه اندازی سامانه ای جدید در دل سامانه سجام به نشانی https://pl.sahamedalat.ir/portfolio سعی کردند مدیریت سهام عدالت و سودهای واریزی آن را ساده تر کنند. البته در این سامانه تنها اطلاعات سود واریزی سال اخیر وجود دارد. بنابراین اطلاعات مربوط به سال های ما بین ۹۶ تا ۹۹ به نوعی در هیچ سامانه ای وجود ندارد! در کلام ساده تر اگر بخواهید بدانید در سال ۹۷ برای شما سهام عدالت واریز شده یا نه؟ مشخص نیست که باید به کجا مراجعه کنید!

به هر حال در پاسخ به سوال چگونه از واریز سهام عدالت خود مطلع شویم؟ می توان گفت که می توانید از سامانه https://pl.sahamedalat.ir/portfolio استفاده کنید. این سامانه آخرین اطلاعات در مورد سهام عدالت ( از جمله آخرین ارزش آن ) را به شما نشان می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. صادق می گوید

    برا من رو که واریز کردن باید برم برا بچه ها خرید کنم