بازیگران سریال رحیل و نقش هایشان +عکس

0

بازیگران رحیل و نقش آنها اسم بازیگران زن و مرد سریال رحیل

بازیگران سریال رحیل و نقش هایشان

فصل دوم سریال رحیل از چهارم آذر ماه ۱۴۰۲ از شبکه سه آغاز شد.سریال تاریخی ـ معمایی «رحیل» با طراحی و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده و کارگردانی رامین عباسی‌زاده و مسعود آب‌پرور تولید شده است.

شخصیت بیتاج ( با بازی موثر اندیشه فولادوند) مغز متفکر گروه شر است و حتی بر شوهر صاحب منصبش با ساحری و جادو ( حمیدرضا آذررنگ ) برتری و استیلا دارد و با کمک شمامه ( ریحانه رضی) تلاش می کند به اندرونی شاه نفوذ و اطلاعات کسب کند.

شخصیت محا ( با بازی گیتا راد) دختر نیک اندیش و کنشمند و شاهزاده قجری نماد قطب خیر است که با حمایت شخصیت هایی مثل ماهی و زینت الملوک ( با بازی نسیم ادبی) به دنبال پی گرفتن خواسته های خویش است. او شخصیتی نیک اندیش است که تلاش می کند توطئه بدخواهان را با اتکا به باورهای دینی خنثی کند. جاهایی با حمایت اصلان و سایرین در کارش موفق است اما در اواخر فصل اول سریال اوضاع تغییر می کند و جنگ قدرت به بالاترین حدش می رسد و شمامه با حمایت بیتاج و نزدیکی با شاهزاده تبدیل به سوگلی و برای رسیدن به راس هرم قدرت تلاش می کند. تلاشی که موفقیت آمیز می شود و خشم شاهزاده نسبت به محا را ایجاد می کند و شاهزاده او را به رختشوی‌خانه حرم سرا تبعید و شمامه را به اندرونی خودش می برد.

نام بازیگران زن ایرانی سریال رحیل بازیگران سریال رحیل

اسامی بازیگران سریال رحیل

بازیگران این سریال عبارتند از: حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، فرخ نعمتی، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، بهمن هراتی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری، گیتا راد و (با هنرمندی) زنده‌یاد حسام محمودی.

اندیشه فولادوند بازیگر نقش بیتاج و ریحانه رضی بازیگر نقش شمامه در سریال رحیل هستند. اندیشه فولادوند و ریحانه رضی کاراکترهایی مرموز و پرافت و خیز را در سریال ایفا کرده‌اند.

اندیشه فولادوند در سریال «رحیل» نقشی را بازی می‌کند که تاکنون نظیر آن را ایفا نکرده است. کاری سخت که تنها از عهده بازیگران توانمندی مانند او برمی‌آید. او کاراکتر زنی به نام بیتاج را بازی می‌کند که تشنه قدرت است و برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند، از همسر خود زمان خان که افسر نظمیه است گرفته تا زنان حرمسرای قاجار و به خصوص جادوجنبل و نیروهای شیطانی.

کاظم هژیرآزاد در سریال «رحیل» در نقش خان بابا ظاهر شده که در خدمت دربار قاجار، به خصوص ولیعهد احمدشاهی است که در فرنگ لنگر انداخته و ماندگار شده است. اینجا تنها اوست که صاحب اندیشه است و نقطه اتکای دربار از هم گسیخته محسوب می‌شود. ولیعهد با وی مشورت کرده و این خان باباست که در بزنگاه‌ها راهنمایی‌اش می‌کند.

ثریا قاسمی در نقش ننه قمر سریال «رحیل» را بازی می کند به دنبال یافتن همسری مناسب از بین خدمتکاران برای تنها پسرشاست؛ زیرا او سابقه خدمت در این کاخ را داشته و به عنوان قابله چند شاهزاده قاجاری را به دنیا آورده است. ننه قمر مورد احترام است و رفتار زینت‌الملوک و بقیه خدمه این مهم را به خوبی نشان می‌دهد.

فرخ نعمتی با سابقه بالا در سینما و تلویزیون در نقش یک صحاف دربار و پدر پسری عاشق پیشه به نام اصلان در سریال «رحیل» نقش آفرینی می‌کند.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر نقش سرگرد زمان در سریال «رحیل» است که یک مأمور بالارتبه نظمیه ایفای نقش کرده که برای رشد شغلی دست به دامن سحرهای دیباج شده بی‌خبر از آنکه این سحر و جادو به زودی علیه خودش به کار می‌رود.آذرنگ با اینکه در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون بسیار پُرکار شده اما در سریال «رحیل» سعی کرده با نوعی تمرکز و مکث بر کاراکتر، کاری کند که سحرشدگی او به خوبی در سریال متبادر شود.

هومن برق‌نورد در سریال «رحیل» در نقش سردسته لمپن‌ها بازی می‌کند؛ نوعی شعبان بی‌مخ که در تمام ادوار بوده و حالا در دوران گذار از قاجار به پهلوی سریال «رحیل» تبدیل شده به عامل نظمیه‌چی‌هایی که می‌خواهند ورق را به نفع خود برگردانند.

برق نورد با نوعی تیپ‌سازی متکی بر طنز وارد سریال می‌شود و سعی می‌کند هم مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد و هم خنده‌ای بر لب او بنشاند؛ مریم کاویانی و حسام محمودی از دیگر بازیگران سریال  «رحیل‌»اند که یکی در نقش یکی از بانوان درباری و دیگری در نقش شازده‌ای به آخر خط رسیده جلوه‌هایی تازه از بازیگری خود را عیان کرده‌اند.

معصومه عربی (گیتا راد) بازیگر نقش مها در سریال رحیل است.

حسام محمودی بازیگر نقش ولیعهد قجری در سریال رحیل است.

علی عباس زاده بازیگر نقش اصلان در سریال رحیل  است.

محسن امیری بازیگر جایگزین مرحوم حسام محمودی در مجموعه رحیل است.

عوامل پشت صحنه سریال رحیل

فهرست عوامل فصل دوم سریال «رحیل» عبارت هستند از: طراح و تهیه‌کننده: رامین عباسی‌زاده، کارگردان: رامین عباسی‌زاده و مسعود آب‌پرور، نویسنده: فرهاد نقدعلی، مدیر تولید: بهروز کریمی، مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری، تدوین: شوکا زندباف، چهره‌پرداز: کامران خلج، طراح لباس: ژاله زکی‌زاده، طراح صحنه: حسن روح پروری، رضا حاج درویش، گروه صدا: محمد امامی، حامد صمدزاده، نادر بادامچی، موسیقی: محمد نصرتی، جلوه‌های ویژه تصویری: روح‌الله قیم، عکس: ایلیا صوفی.

خلاصه داستان سریال رحیل

فصل اول سریال رحیل با شعار «قصه‌ها را می‌نویسند ولی تاریخ را زندگی می‌کنند» حین پخش با تحلیل‌ها و آرای متعدد و متنوعی از سوی مخاطبان و رسانه‌ها مواجه گشته و به جز کاراکترهای پیچیده، بابت داستان هزار و یک شبی، تعلیق‌های پیاپی در هر اپیزود، معرفی چهره‌های تازه در کنار بزرگان بازیگری و در عین حال ترکیب نماهای رئال و سی‌جی‌آی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته.

این سریال با داستانی تاریخی ـ ماجراجویانه حدفاصل قاجار تا پهلوی را زیر ذره‌بین برده؛ امتداد داستان توطئه‌هایی را دربرمی‌گیرد که شاهزاده‌ای خوش‌طینت به نام محا را دربرگرفته؛ او از یک سو دل به معشوق خود اصلان داده و از سوی دیگر زمان خان است که در پی جادوی همسرش بیتاج، خاطرخواه او شده. سلسله قاجار در شرف فروپاشی است و با محاصره اندرونی، محا باید راه نجاتی برای خود و نزدیکان بیابد و این بار باید توأمان با بازماندگان قاجار و نوآمدگان پهلوی مقابله کند. در این میان اصلان است که باید بر کشمکش‌های درونی غلبه کند و مسیر اتفاقات را طوری بچیند که گزندی به محا نرسد …

پیچش های داستانی متعدد رحیل بیش از هر چیز نقش یک طراح داستان اهل ادبیات را نشان می‌دهد. به نظر میرسد رامین عباسی‌زاده طراح و تهیه‌کننده سریال از جمله طرفداران رمان های کلاسیک تاریخ ادبیات است و همین علاقمندی به خوبی در متنی که برای کنش و واکنش بانوان رحیل نگاشته شده، هویداست. عباسی‌زاده با استفاده از فرهاد نقدعلی نویسنده متبحر، این جنگ قدرت سریال را به خوبی ادامه داده است تا مخاطب همچون بازی شطرنج سریال را پی گیرد.

سریال رحیل را باید نقطه قوتی نه فقط در کارنامه سیمافیلم به عنوان یک سریال مخاطب پسند دانست بلکه یک نقطه قوت است در سریال سازی با محوریت زنان کنشمند در تاریخ سریال سازی ایران. زنان سریال رحیل همچون مرکز ثقل هستند و امور را پیش می‌برند؛ شبیه به سنت قدیمی بسیاری از خانواده های ایرانی که مادران و مادربزرگان، مرکز تفکر و تصمیم گیرنده اند. مهدی نقویان مدیر سیمافیلم سعی کرده با حمایت از تولید سریالی مانند رحیل این فرضیه را پیش‌رو گذارد که در آینده سریال سازی تلویزیون باید تهیه کنندگان دور آن نگاه انفعالی به زنان را خط کشیده و عین واقعیت جامعه ایرانی و حضور زنانی توانا و کاربلد را به تصویر بکشد. این همان ویژگی است که سالها پیش مرضیه برومند آن را در بافت کمدی در سریال آرایشگاه زیبا به کار گرفت. آنجا هم پری امیدحمزه را در نقش مادری موثر دیدیم که خیلی خوب هم از قطب شر به قطب خیر شیفت پیدا کرد یا پروین دخت یزدانیان در سریال قصه های مجید پوراحمد به زیبایی هر چه تمام تر، نقش محوری را در اتفاقات و بازیگوشی های مجید و برقراری تعادل در خانواده دونفره خویش ایجاد کرد.‌‌..

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ