دستگیری دختران و زنان مدل در اینستاگرام + عکس

14

مدل های ایرانی فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دستگیر شدند. ملیکا زمانی ، نیلوفر بهبودی ، دنیا مقدم ، دانا نیک ، شبنم مولوی ، الناز گلرخ و حمید فدایی مدل های معروف شبکه های اجتماعی دستگیر شده اند.

از دلایل دستگیری آنها عکس های موجود در صفحات اینستاگرام آنها بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره خبر بازداشت تعدادی مدل در فضای مجازی که چندی پیش منتشر شد، توضیحاتی ارائه کرد.
او گفت: درباره بازداشت کسانی که در فضای مجازی جرم مرتکب شوند، مانند فضای حقیقی رفتار می شود. به مردم توصیه می کنیم از شبکه های مجازی استفاده بهینه داشته باشند. مدتی پیش ۸ نفر در این رابطه دستگیر شدند و برخی نیز جرایم سنگین دارند و اشاعه فحشا و ترویج فساد و اقدام علیه آبروی مردم است که در صورت اثبات دارای مجازاتهای سنگینی است. هنوز این پرونده ها به دادگاه نرفته. این افراد بازداشت شده اند ولی بعدا با قرار آزاد شدند. برخی نیز توجیه شدند و گفتند ندانسته وارد شبکه شده اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دو دیدگاه دراین باره در کارگروه مربوطه وجود دارد. یک دیدگاه می گوید باید کار را رها کنیم و از نظر شخصی من این کار بسیار غلط است. ما می توانیم و اگر نتوانستیم جلوگیری ۱۰۰ درصدی کنیم هر مقداری که می توانیم جلوگیری کنیم. باید زیرساختها بومی و مردم توجیه شوند. جایی هم که لازم است فیلتر و مسدودسازی انجام گیرد.

زن مدل ایرانی دختر مدل ایرانی بیوگرافی نیلوفر بهبودی بیوگرافی ملیکا زمانی بیوگرافی شبنم مولوی بیوگرافی دنیا مقدم بیوگرافی دانا نیک بیوگرافی حمید فدایی بیوگرافی الناز گلرخ

این افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی داشتند و عکس‌ها و ویدئوهایشان بدون رعایت حجاب اسلامی منتشر می‌کردند.
صفحات اصلی اینستاگرام الناز گلرخ و حمید فدایی باز هستند اما در طول یک هفته گذشته کاربران بسیاری برای آن‌ها پیام گذاشته‌اند و از این‌که بعضی پست‌هایش را حذف کرده‌اند، سؤال کرده‌اند.
الناز غیر از کار مدلینگ، کار آرایش صورت انجام می‌دهد و آرایشگاه معروفی را دریکی از مناطق بالای شهر تهران اداره می‌کند.

صفحه اینستاگرام او توسط بیشتر از پانصد هزار نفر فالو می‌شود و حمید که یکی از معروف‌ترین مدل‌های مرد است، مدل برند فیلا است. او هم بیشتر از صد هزار فالوئر دارد.

گفته می شود این افراد در هفته های اخیر تعدادی از پست های قدیمی خود را پاک و مطلب جدیدی منتشر نکرده اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، الناز گلرخ و حمید فدایی که با یکدیگر ازدواج‌کرده‌اند در چند روز گذشته به قید وثیقه آزاد و از ایران خارج‌شده‌اند.
خبر بازداشت و آزادی آن‌ها به قید وثیقه هم در بین کامنت‌ها بارها تکرار شده، موضوعی که از سوی صاحبان صفحه تکذیب نشده. اولین واکنش اما روز گذشته از سوی الناز گلرخ نشان داده‌شده. واکنشی که گمانه‌های  مربوط بازداشت مدل‌های ایرانی را تقویت می‌کند. او در پست آخرش نوشته: «قبل از هر چیز متأسفم که در این مدت قادر به پاسخگویی تلفن‌های شما عزیزان نبودم. منمتأسفانه فعلاً در ایران هیچ‌گونه فعالیتی نخواهم داشت و تمام فعالیت‌های خود را خارج از ایران ادامه خواهم داد. ممنون از حمایت‌ها و انرژی‌های مثبت تون، دوست تون دارم.»
حمید فدایی مغازه لباس فروسی زنانه‌ای را در پاساژ تندیس تجریش در پیج‌اش به‌عنوان مغازه خودش تبلیغ می‌کرد و عکس‌های تبلیغاتی‌اش را برای برندهای مختلف می‌گذاشت از برند فیلا تا برندهای ایرانی مثل برند مسیح زاد که از آن  به‌عنوان برترین برند شخصی دوز ایران یاد می‌کرد.
کار آرایش عروس هم به شهرت الناز افزوده بود. صفحه الناز گلرخ بیوتی هم در اینستاگرام از صفحاتپرطرفدار است و  پر است از کامنت‌های عروس‌هایی که توسط الناز گلرخ آرایش‌شده‌اند. تعریف و تمجیدها و ستایش‌هایی که نصیب او شده و دیگرانی که برای وقت گرفتن از او آدرس و تلفن می‌خواهند اما روز گذشته از سوی ادمین این صفحه هم اعلام‌شده که الناز گلرخ از ایران رفته و در ایران کار نمی‌کند. این بار کامنت‌ها پر از آه‌وافسوس‌اند.
جستجو ها در اینستاگرام نشان می‌دهد که صفحات  اصلی ملیکا زمانی، نیلوفر بهبودی و دنیا مقدم  که هرکدام حداقل بیش ا از صد هزار فالوئر داشتند  به‌طور ناگهانی بسته‌شده و تنها صفحه هواداران آن‌ها باز است. کاربران زیادی سراغ صفحات اصلی آن‌ها را گرفته‌اند و در جواب عده دیگری خبر از بازداشت آن‌ها داده‌اند. کسی از سرنوشت فعلی این پنج مدل دیگر اطلاعی نداده است.
ملیکا زمانی بیست و پنج ساله است. عکس‌های او در لباس‌ها و مدل‌های مختلف هنوز هم در یپج هوادارانش وجود دارد. لباس‌های طراحان ایرانی زیادی را پوشیده و توسط آرایشگران زیادی برای تبلیغ کارشان آرایش‌شده، گاهی در لباس عروس دیده می‌شود و گاهی با مانتو و روسری. او در چند ویدئو موزیک هم با خوانندگان رپی مثل علیشمس و آرمین توای اف ام بازی کرده است. سال گذشته که بسیاری از هنرمندان هم وارد چالش جهانی سطل آب یخ برای حمایت از بیماران ای آل اس شدند. او هم وارد این بازی شد و ویدئوی کوتاهی منتشر کرد.
دنیا مقدم یکی دیگر از مدل‌هایی است که نامش ذکرشده، پیج اصلی او هم‌بسته شده. بیست وشش ساله است و لیسانس طراحی لباس دارد. در پیج هواداران او هم کم نیستند کسانی که سراغپیج اصلی‌اش را گرفته‌اند. او هم عکس‌های متفاوتی دارد از عکس‌هاییبالباس‌های رسمی و دکلته تا تبلیغ شال‌های ایرانی.
اما یکی از پر حاشیه‌ترین آن‌ها نیلوفر بهبودی است. پیج اصلی او هم باز نیست اما هوادارانش چندین پیج برای او درست کرده‌اند. نیلوفر بهبودی بیشتر از دیگر مدل‌ها در فضای مجازی فعالیت می‌کرد. او بیشتر از خودش ویدئو می‌گذاشت و از زندگی خصوصی‌اش صحبت می‌کرد. پسری به نام علی رابه‌عنوان پارتنرش معرفی کرده بود و عکس‌ها و ویدئوهایی از خودش در کنار علی منتشر می‌کرد. او در این ویدئوها  از خودش و احساساتش حرف می‌زد. مدتی بعد از انتشار  این عکس‌ها صفحهاینستاگرام  او فیلتر شد.
نفر بعدی اما شبنم مولوی است. شبنم مولوی متولد ۱۳۶۴ است. عکاسی و فیلم‌برداری خوانده و یک‌باره پایش به دنیای مدلینگ بازشده. او در گفت‌وگو با مجله فشن گفته وقتی با مدل‌هایش درباره ژست گرفتن جلوی دوربین حرف می‌زده یک‌باره دلش خواسته جایشان عوض شود. او سراغ مهلا زمانی که یکی از مربیان معروف آموزش مدلینگ در ایران است می‌رود و متوجه می‌شود استانداردهای لازم را ازنظر مهلا زمانی دارد. تبلیغ مانتو اریکا، یکی از اولین تبلیغ‌هایی است که یکزن ایرانی را روی بیلبورد نشان می‌داد.
شبنم مولوی، مانتو اریکا را تبلیغ می‌کرد اما عمده شهرت او درزمینه مدلینگ، پروژه‌ای است که او درباره پوشش زنان ایرانی کارکرد. او عکس‌هایی از خودش و با پوشش‌های مختلف و مانتوهای رنگی در مکان‌های مختلف ایران گرفت و این عکس‌ها دو سال پیش در مجله  FSHN Magazine آمریکا منتشر شدند و بعد در سایت‌های فارسی‌زبان منتشر شدند.
همان وقت سایت دانا از پوشش او در اماکن عمومی انتقاد کرد و نوشت: «شبنم مولوی که چندی است به‌عنوان مدل در ایران فعالیت می‌کند دوربین به‌دست در سطح تهران و در مکان‌های عمومی گردش کرده و از خود عکس‌هایی گرفته است که خلاف عرف جامعه هستند.»
صفحات او در اینستاگرام برای عموم قابل‌مشاهده نیستند اما هشتگ شبنم مولوی در این شبکه اجتماعی بیشتر از هزار عکس را به نمایش می‌گذارد. عکس‌هایی که در زیرش کامنت هوادارانش دیده می‌شود. کامنت‌هایی پر از نگرانی و زمزمه‌هایی درباره دستگیری این مدل‌ها.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 14 )
  1. سارا می گوید

    جای تاسفه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    برای چی دستگیرشون کردین؟مگه اخاذی میکردن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    مدل ارایش و جراحی زیبایی بودن.
    کاش . به جای اینکه بیاد دوتا مدل که کاری به یقیه ندارن دستگیر کنه ، بیاد اون دست از افرادی رو دستگیر کنه که تو اینستاگرام بقیه فحش های رکیک وشرم اور میدن.
    افرادی که کامنتای شرم اورشون ما رو تودنیا سر افکنده کردن. …..

    1. من می گوید

      شما چیزی هم از فرهنگ ایرانی هم میدونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. یلدا می گوید

        نگین تورو خدا!!!فرهنگ ایرانی اینه ک توو شغل مردم و نوع زندگیشون سرک بکشیم؟؟!!!

    2. حسین حبیبی می گوید

      سارا جان عزیز و نازنین
      درود بر شما من هم با محتوای کامنت و نظر و عقاید شما ۱۰۰% موافق هستم..

  2. fawtix.ak می گوید

    واقعا این فرهنگ و تمدن ۲۵۰۰سالهی ایرانه ک بخاطر کارشون دستگیرشون کنین؟براتون متاسفم!

    1. ایمان می گوید

      شما از تمدن ۲۵۰۰ ساله چی میدونید که نظر میدین توی هر فرهنگ و تمدنی اول چیزی ک مردمش یاد میگیرن تبعیت از قانونه قانون کشور اینه ک این کار مشکل داره اگه نمیتونیید با این مشکل کنار بیایید برید و اگرم میخاین قانونو رعایت نکنید توی چهار دیواری خودتون نه تو جامعه / و دوم تمدن ۲۵۰۰ ساله ما اینکه هیچ کجای مردمو به نمیاش نمیزاشتن که الان میزارن زن آریایی ارزشهای داشته واقعا الان با پوشیدن این لباسها و این روش ها ما به سوی تمدن ۲۵۰۰ ساله میریم نه داریم به عرب دوران جاهلیت میریم تا تمدن خودمون

    2. میناجون می گوید

      خاک توسرشون هر چه انسان باهوش و خوشگل پیدا میشه رو از ایران فراری میدهند…

  3. سارا می گوید

    واقعا متاسفم آخه برای چی دستگیرشون کردن ؟ بهتر بود اول به جرم کسایی که اختلاس های میلیاردی انجام میدن برسن !!!!

    1. تینا می گوید

      سارا جان خیلی شر داری میگی میفهمی؟؟؟؟ اختلاس جای خودشو داره فساد هم جای خودش و چه بسا همین زن و مرد فاسد فرزندان اختلاس گر رو تربیت میکنن

      1. نیلوفر می گوید

        هه اینو نگا وای خدا دلم مردم از خنده

        پیش بینی هم که میکنی

        ببخشید وقت دارید برای ایندم بیام پیشت

        خخخخخ اسکول

  4. نینا می گوید

    بجای استفاده درست اینستا شده محل ترویج فساد…تاسف داره که بعضیام موافق این روندن

  5. اطلسی می گوید

    دیگه فهمیدم که چرا حمیدفدایی و الناز گلرخ از ایران رفتن سری تا وقت بود در رفتن نوچ نوچ ابروی ایران رو همین ادما میبرن الناز گلرخم که داره عقده هاشو اونجا تو دبی خالی میکنه بدبخت عقده ای

  6. سارا موسوی می گوید

    این کار اشتباهه، روی روحیه این دختران تاثیر بد میزاره، اینا ممکنه به بچه هاشون منتقل کنند، به جاش یک روش قانونی تر باید تهیه بشه و بهشون به شکلی دوستانه و غیر مستقیم تبلیغ و معرفی بشه. اجبار و زور روی زنان روی بدی داره واقعا…

  7. هستی می گوید

    واقعا برای همشون متاسفم دزد ها همین جوری دارن تو خیابون راه میرن اون وقت اینا میان هنرمند هارو دستیگر میکنن
    متاسفانه متاسفانه حقوق زنان در این کشور پایمال شده است