معایب پژو پارس Lx با موتور tu5 از زبان راننده های این خودرو

109

معایب و نواقص و ایرادات پژو پارس tu5 با داشبورد جدید

این خودرو تلفیقی از خودروی پژو پارس سال و ۲۰۶ تیپ ۵ می باشد

بدنه این خودرو متعلق به پژو پارس سال میباشد و موتور آن متعلق به ۲۰۶ صندوق دار یا ۲۰۶ تیپ ۵ میباشد

در زیر مزایا و معایبی که رانندگان این خودرو تجربه کردن را بحث می کنیم

مشخصات پژو پارس LX قیمت و مشخصات پژو پارس tu5 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو پارس LX پژو پارس داشبورد جدید پژو پارس LX آموزش و راهنمای خرید خودرو

در مورد بدنه و ظاهر پارس tu5

اکثریت رانندگان پارس  از ظاهر این خودرو راضی هستن اما افراد ریز بین از قدیمی بودن این پلت فرم و نداشتن استانداردهای روز گلایه دارند .

مثالهایی عنوان می شود :

 گلایه و نقدهای رانندگان از پلت فرم و ظاهر پارس تی یو فایو   tu5  :

در هنگام استفاده از برف پاکن در صورت باز بودن شیشه های جلو آب به داخل کابین نفوظ میکند

بدنه خودرو به لاستیکها همخوانی ندارد و فضای خالی دور لاستیکها تا گلگیرها آزار دهنده هست

داشبورد جدید این خودرو با رودریهای داخل خودرو هیچ همخوانی ندارد و از زیبایی داخل خودرو می کاهد

رنگ خودرو کیفیت روز دنیا رو ندارد و با کوچکترین برخوردی آسیب می بیند

بعد از تولید خودروی باری ایران خودرو به نام  پیکاپ  که از پلت فرم پارس استفاده شده است  از ارزش خودرو کم شد هر چند که این خودرو تا حالا تاکسی نشده است .

مشخصات پژو پارس LX قیمت و مشخصات پژو پارس tu5 قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو پارس LX پژو پارس داشبورد جدید پژو پارس LX آموزش و راهنمای خرید خودرو

در کل ظاهر و پلت فرم پارس tu5  که به عنوان خودروی لوکس در ایران خورو تولید می شود به هیچ وجه شایسته به یدک کشیدن خودروی لوکس در ایران را ندارد .

از دیگر نقدهای رانندگان کیفیت بد قطعات خودرو از جمله کیفیت بد برف پاکن پارس tu5 ، کیفیت بد زه دور درهای پارس tu5   (استیلش از بین میرود …)

کیفیت بد لاستیکها که اکثرا چینی هستند و همچنین کیفیت بد مه شکنهای جلو که دایما می سوزد

گلایه و نقدهای رانندگان  از موتور و بخش فنی پارس تی یو فایو   tu5  :

در ابتدا کاربران از شتاب و بروز بودن موتور پارس tu5  ابراز رضایت دارن اما بلافاصله بعد از گفتن این مزیت خودرو موردهای زیر را تکرار می کنند .

بعد از پیمودن حدود ۳۰۰۰ کیلومتر با مشکلاتی برخورد میکنیم که اطمینان را از ما برای استفاده پارس tu5  برای مسافتهای طولانی میگیرد.

با مصاحبه با تعدادی از رانندگان پارس tu5  تقریبا همه آنها از  شکستن قطعه ای در کنار موتور که وظیفه نگه داشتن تسمه کولر و باقی تسمه ها را دارد گلایه شدید داشتن .

مشکل بعدی که تقریبا همه رانندگان پارس tu5  نقد دارن سفت بودن کلاچ این خودرو میباشد و برخی هم گفتن حتی با تعویض دو بار دیسک صفحه توسط نمایندگیهای ایران خودرو این مشکل حل نشد .

همراه کلاچ پارس tu5  گیربکس این خودرو هم نمیتواند رضایت رانندگان را  جلب کند و با انواع دردسرهای گیربکس از جمله زوزه کشیدن خفیف در سرعت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر تا خرابی داخلی قطعات داخلی گیربکس …

اکثر رانندگان از جلوبندی این خودرو رضایت ندارند .

سلام من یه پارس tu5دارم ۹۴حدود ۱۶۰۰۰۰تا هم کارکردم فقط یه مشکل داره که زود کوعلش میسوزه مثلا من سه ماه یه بار کوعلش رو عوض کردم.زیاد میرم شهرستان تا ۲۰۰ برونیش صددرصد کوعلش میسوزه دوستان اگه کسی راه حل میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

دوستان من از سه ماه پبش خریدم .۲ بار هم مسافرت رفتم .فقط تنها ایراد جزیی این است که صندلی راننده مقداری صدا و لقی دارد که برطرف هم نمیشود .ضمنا آن دوستی که گفتند صدای باد داخل اتاق میاید اگر صدا شباهت به زوزه است این از آب بندی شیشه جلو است. من هم این مشکل را داشتم و با هزینه ۱۰ هزار تومان مشکل برطرف شد. تزریق چسب زیر لاستیک دور شیشه قسمت بالا سمت اینه بالا جلو از بیرون.

پارس tu5 برج ۴ ۹۴ صفر خریدم،با کلی شورو شوق کلی هزینه لاستیک پهن خارجی و روکش و کفپوش درجه یک و خطر عقب و …کردم و کلی هم با تیپ و آپشن هاشو داشبورد جدیدش حال میکردم ولی بعد از ۳۰۰۰ تا کلاجش سفت شد و دیدم گیربکسشم تو دنده ۳ رو سرعت ۵۰ تا زوزه داره وبا دنده ۴ تو سرعت ۹۰ تا هم زوزه داره و بعد از کلی پرس جو از خود مهندسین نمایندگی ها که میگفتند معمولا بیشتر پارس های tu5این مشگل رو دارن و حتی بعضی از این مهندسین من و از دردسر های گیربکسش ترسوندن و با پیشنهاد های خود مهندسین ماشین مورد علاقه ام رو فروختم، باتوجه به اینکه من نه وقت و نه حوصله تعمیرگاه رفتنو داشتم،با کلی ضرر،رفتم یه ال۹۰ صفر خریدم که خداییش از همه نظر عالی(البته نسبت به بقیه هم قیمتاش)الا

متاسفانه پژو پارس TU5 و یا همان LX آهن پاره ای بیش نیست . نزدیک به دوسال است که ماشین را تحویل گرفته ام . از روز اول دنده یک و دو اش جا نمی خورد و یا به سختی جا می خورد . بردم نمایندگی ، گفتند به مرور نرم می شود . نشد که نشد . کار بجایی رسید که حرکت با دنده سه انجام می دادم . بدستور نمایندگی نزدیک به یکماه ماشین را در منزل خواباندم تا دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ را از تهران به مشهد بفرستند . با کلی ایمیل و تماس با ایران خودروی تهران و ایساکو بالاخره این قطعات عوض شد و اما نقص گیربکس همچنان باقی ماند . بالاخره نا امیدانه خدمت تعمیرکاران گیربکس در مشهد رسیدم تعدادی از قطعات گیربکس و دیسک و صفحه را عوض کردند و ۹۰۰ هزارتومان خرج بر گردنم زدند اما فقط مقداری دنده های یک و دو بهتر شد . آقایان گفتند که باید گیربکس عوض شود .

اما در کنار این معایب پارس tu5  بد نیست به مزایای این خودرو هم که توسط رانندگان این خودرو عنوان شده است اشاره شود

اولین مورد که رانندگان این خودرو عنوان می کنند هندلینگ خوب این خورو میباشد

دومین مورد آرامش در سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر

سومین مورد شتاب خوب این خودرو که از موتور tu5  بهره می برد

چهارمین مورد فضای خوب داخل خودور و فضای صندوق عقب خودرو

پنجمین مورد کم مصرف بودن پارس tu5

ششمین مورد امکانات بروز داخل کابین که تقریبا استانداردهای روز دنیا رو دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 109 )
  1. ناصر می گوید

    معایب دیگه اصلا ترمز نداره بوستر هم تعویض کردم ولی فایده نداشت

  2. حمید و می گوید

    سلام.من یه پارس tu5 مدل۹۲ دارم.معایبی که داشته به ترتیب میگم.
    ۱.صندلی لقی داره و صدا میده ۲.دماسنجش کاملا الکیه و دائما ارور میده ۳.دسته موتورش به اتاق ضربه وارد میکنه و صدا ایجاد میکنه چون موتور طراحی شده برای ۲۰۶
    ۴.بدنه خودرو از پوست پیاز نازک تره ۵.سنسور دنده عقبش موقع بارندگی و سرما کار نمیکنه ۵.دنده ۴ و ۵ زوزه داره
    ۶.زه کار شده روی درب ها بسیار بی کیفیت ۷.با وجود عوض کردن لنت ترمز نو و نصب بهترین لنت خارجی چراغ آلارم کم شدن لنت مدام چشمک میزنه ۸.کمک فنرهای بسیار خشک و بی کیفیتی داره ۹.خوبه یا بازم بگم???

    1. اااا می گوید

      ولی من یکی دارم مدل۹۵ ولی قبلش تحویل گرفتم تا الان باهاش ۹۰۰۰۰راه رفتم و راضی ام کاملا لاستیک هایش رو فالکن ۲۰۵پهن انداختم و ماشین هیچ نوع عیبی ندارد که زوزه گیربکس که ترمزش با زه هاش را سنسورش یا صندلی همش هم باش شوتی می رم گاز آخر میدم یا کلاچش کمک های جلوش رو ۲۰۶انداختم خیلی خیلی نرم تر شده هیچ کدوم از این هارو نداره فقط روغن بنزین اونوقت چطور میگی به درد نمیخوره

      1. رضا امیری می گوید

        داداش مدل ۹۵ تو ۷ ۸ ماه ۹۰۰۰۰ تا چجوری روندی.مسافر کش انقد کیلومتر نمیندازه.چرت و پرت

      2. امیر می گوید

        واس منم ۹۵ه ۲۱۰۰۰ تا کار کرده

      3. ا می گوید

        منم مهر ۹۵ گرفتم تا الان ۱۰۰۰۰ تا کار کرده

    2. مجید می گوید

      واسه چراغ لنت یه کم روغن ترمز رو بیشتر کن درست میشه

    3. Amir می گوید

      احسنت پارس لگنهتیو پشم گ..ز

  3. علی می گوید

    سلام دوستان
    بنده تاریخ ۱۲/۱۱/۹۵ یکدستگاه خودرو(بخوانید لگن ) صفرکیلومتر پژو پارس ال ایکس رو چهل ملیون ناقابل خریدم اما با کارکرد کمتر از۱۸۰۰ کیلومتر طی یک مسافرت که از بندرعباس به شیراز رفتم ماشین رو خاموش کردم بعد که اومدم روشن کنم ادامه مسیر بدم روشن نشد که نشد که نشد از من می شنوید نخرید نخرید نخرید

    1. امیر می گوید

      آخه ای پروفسور ماشینی که آب بندی نشده روباید تو شهر بری بیشتر از ۹۰تام نری از بندرعباس رفتی شیراز

  4. جاوید می گوید

    ما ۱ پژو TU5 مدل ۹۴ ثبت نامی بعد از یکسال تحویل گرفتیم تا ۳ ماه بد نبود آقا بعدش ما موندیم تو نمایندگی ایران خودرو هی برو بیا برو بیا برو بیا بی نتیجه دیسک صفحه، صفحه کلاج روغن ریزی اینورو عوض کن اونور عوض کن هر بارم ۱هفته ماشین میخوابید ایران خودرو.
    باور کنید بالای ۷.۸ بار رفتم اومدم بی نتیجه هیم خرج رو دستمون میذاشتن.
    خلاصه دیدم شدنی نیست.۱ فامیل داشتم تعمیرکار قدیمی بود بردم دادم بهش ۱ هفته هم دستش بود تعمیرش کرد فعلا از ۳ ماه پیش تا الان مشکلی جدیدی پیدا نکرده.
    امید بخدا تا ببینیم بعد چی میشه.

  5. Ali می گوید

    اینا همش چرته من سه ساله دارم عالیه, هیچ مشکلی نداره, مردم رو به شک نندازید, اگه ماشین خوب نگهداری کنید عالی میمونه براتون…, البته پارس اگه داشبورد قدیمی بخرید بهتره کیفیتش بیشتر از جدیداس سر و صدا نداره

  6. مهدی می گوید

    بابا مردم رو به شک نندازین
    بین موتور ها فقط موتور tu5.من ی پرشیا ۹۴ برج ۱۱ دارم عالیه.هیچ مشکلی نداره تا به حال ۴۰ هزار رفتم فقط ی بار قفل درب عقب مشکل داشت برم نمایندگی عوض کرد.
    روغن فقط الف ۱۰-۴۰ قوطی فلزی یک قطره هم کم نمیکنه رو ۷۰۰۰ هم با فیلتر هوا و روغن عوض کنید.تازه هم ۲۰۰ تومن دادم ۴ شمع اصل ngk انداختم موتوری عالی شده.
    مونده پشت فرمون کی نشسته طرف با با ماشین دنده مرده میری دائم مثل خانوم پاش رو کلاجه میگه ماشین مشکل داره.خودم اهل ۱۵۰ ۱۴۰ تا هستم وقتی سر پیچ با اطمینان تمام ۱۲۰ میری نگران نیستی مثل ال نود بچبی یا تو دور بالا مثل ۴۰۵ واشر بزنی خودش عالیه .
    عالی عالی
    کاش سیتروئن دوباره موتور xu7 jp4l4 سلطان رو پرشیا بزنه واقعا ارزش داره که خودش سلطانه ولی در نبود این موتور tu5 بهترینه.

  7. Shahin می گوید

    فقط خوشم میاد ایرانی جماعت هر اشغالی ک سوار میشن اون میشه بهترین ماشین دنیا
    من پول ماشین خارجی ندارم ی پارس مدل ۹۳ دارم از این ۸ سوپاپ ها تک سوزه. صدی ۱۰ ۱۱ تا ۱۲ بستگی ب دور موتور تعویض دنده خوراکشه تا ۱۹۵ تا هم تا سه چهار ماه اول ک نو بود باهاش رفتم الان ا هر جور فشاری ک بگیرم ب متورش آوردم آخ نگفته عادتم تو تعویض دنده واسه شتاب ۵/۵ -۶ خلاصه ماشین خوبی نیست ولی اگه شانست خوب باشه ی ماشین سگ جون ب تورت میخوره ( تو ایران قبل از خرید ماشین باید کلی راز و نیاز کنی خوب ا آب در بیاد) الان هم قدرتش نصف شده دیگه کشش نداره شکمش رو پاره کنم ۱۶۰ تا بیشتر نمیره خلاصه لش شده خوب نیست ولی خوب توشون پیدا میشه

    1. امیر می گوید

      آخه ای… دهن ماشینو… کردی حالا میگی لشه؟ اگه از اول عین آدم میروندی ماشینت الان عین ساعت کار میکرد

      1. متی می گوید

        اخه کی دیگه تو ای دوره میره موتور پژو لگن که مال قرن تیر کمونه سوار میشه با بودن موتور بروز و تکنولوژی جدید موتور ای اف سون سلطان بخدا با داشتن اوور ماژول و سیستم برقی سوپاپ و در اخر واشر سر سیلندر عالی
        تو قدرت و شتاب و سرعت هم سلطانه واقعیه

    2. کرج می گوید

      شما را به خدا این آشغالو نخرید،اگر میخواهید اعصابتان داغون شود و پیری زودرس بگیرید و پولتان حیف و میل شود این آهن پاره را بخرید،منم گول موتورش را خوردم اما از اسفند پارسال که این پارس تی یو فای لعنتی را خریدم تا تیرماه امسال همش تو نمایندگی ایران خودرو بودم ،با حدود سه میلیون ضرر فروختمش،الان دیگه خیالم راحت شده،اما بخاطر چند ماهی که وقت و انرژیم تلف شد و چند میلیون ضرر،حسرت میخورم چرا اشتباه کردم چرا این لگنو خریدم.
      دوستان این تجربه بنده است ،خواستم به شما هم بگم تا اشتباه منو تکرار نکنید خداحافظتان

  8. ناشناس می گوید

    خیلی هم خوبه یعنی عالیه همه راضین ماشینه دیگه خرابم میشه بعدشم هرکی میخره تا از اب بندی در نیومده میکوبند میرن مشهدی جنوبی شمالی و ریده میشه به ماشین اول برونید از اب بندی در بیارید بعد برید مسافرت عالیه بازم عالیه اگه نظری دارید تو تلگرام نظرتون ارسال کنید

    1. حسن می گوید

      سلام به همه دوستان
      خداوکیلی میگم که باور داشته باشید من یه ۹۶کلاس ۱۵گرفتم که کلاجش مثل ابه ولی فکر کنم ۹۵ به پایین کلاجشون سفته ماشین خوبیه یعنی در حده نسبتا خوبیه هیچ مشکلی نداره اطاقی بی سرو صدا داره واصلا صدایی از بیرون نمیاد اونایی که میگن آشغاله خداوکیلی راننده نیستن همه چی به خودت ربط داره اگه هواپیماهم داشته باشی راننده نباشی به ماشینت متوجه نکنی اوراق میشه
      باتشکر

      1. حسین می گوید

        نکشیمون شوماخر
        اولا که ایرانخودرو و سایپا آشغال ساز هستن
        دوما آشغالاشون مثل تخم مرغ شانسیه یکیش خوبه یکیش بد
        سوما هر سال یه ایراداتی توی ماشیناشون برطرف میکنن و یه ایرادات دیگه به هم میزنه

    2. علی می گوید

      چند تا سرعت و چقد باید برونی تا اب بندی شه ؟؟

      1. بیژن می گوید

        داداش این اصطلاح آب بندی واسه ۴۰. ۵۰. سال قبله.الان موتور که تولید میشه تو شرکت گرین کاری میشه..البته تو ایران برا مصرف کننره احترام قائل نیستن و خودت باید با روندن سوپاپها رو سیل کنی رو سیلندر….وگرنه هیچ جای دنیا دیگه اصطلاح آب بندی وجود نداره

      2. Pourya می گوید

        تا اب بندی شه ۹۰تا ۱۰۰تا نباید باش بری یه یه ماهی بری اب بندی می کنه البته دنده مرده بش ندی لش بشه ماشینا تا دنده سه بیشتر نرو دور متورو تا شیش پر کن

  9. میلاد می گوید

    سلام من یه پارس tu5 خریدم مدل ۹۶ وقتی ماشین رو خاموش میکنم بعد چند لحظه روشن میکنم امپرش از وسط میری بالا حالا همه پارس های tu5 اینطوری هستن یا خیر ممنونم جواب بدید؟

    1. احسان می گوید

      بله گلم مشکلی نداره، آمپر میره بالا و فن هم روشن میشه تا ۵ دقیقه، طبیعیه

      1. فرزاد می گوید

        سلام دوستان پارس تی فایو مدل ۹۷ دارم زمانیکه از کولر استفاده نمی کنم امپر از وسط رد می کنه اما موقعیکه کولر روشنه آمپر زیر ووسطه راهنمایی کنید مشکل داره یانه مورد بعدی سفت بودن کلاج و بالا بودن کلاج دوبارسیم عوض کردم وریگلاژی کردم مشکل حل نشد راهنمایی کنید

  10. ali می گوید

    حرف نداره .اونهای که ایراد میگرن پراید دارن

  11. امیر می گوید

    اگه رانندش منم میگم هیچ ایرادی نداره

  12. امیر می گوید

    سلام من پارس tu5 دارم واقعا ماشینی که اولش نیست یارو رفته پشت پیکان هم نشنسته میگه اینش بده و اون.. خلاصه ماشین خیلی عالیه تا برج ۴و۵ سال ۹۴ ماشین گیربکسش مشکل داشت و خیلی هم سبک بود الان خداروشکر گیربکسش رو سنگین تر کردن هیچ ماشینی هم به گردش نمیاد

    1. Haj saeed می گوید

      سلام داداش تیوفای کلا پارس وپژو slx های جدید موتور Tu5ازسال ۹۴ به اینطرف ازهر ۱۰تا خودرو ۳تاش این مورد را داشت تا ازازتاالان از ۱۰ تا خودرو ۱۰تاشم .بعد از ۳ماه به بعد تتاحداکثرماه یا ۳هزارکیلومتر به بالا آبندی توشهر اگه صفر مثال باهاش بری تهران وبرگردی واسکازین ازسینی شبی ۲قطره میریزه که حالا جدا از این واسکازین به داخل دیسک وصفحه میره وتو دنده عقب پیداست اگه ماشین لرزش هرچقدرزیارباشه دیسک وصفحه کلاج واسکازین زیادیتر داخلش رفته تمونشونم تیوفایوها کاسه نمده قیفی ته گریبکس واهرم سراسپ جنسه کاسه نمدهاش چینیه وشرکتی هاشم الیاژش خوب نیست بععدازهزارتا یا یکله بری تا تهران وکاسه نمد داغ میشه وانبساط پیدا میکنه جنس اشغاله ده بار نمایندگی بیای عوض میکنن برات اما یا شب دوم یا قبل یک هفته شروع میکنه واسکازین میره من تونمایندگی کارمیکنم به اشنا گفتم اگه مصرف کننده ای چون واقعا کم مصرف وبروهست Tu5.پژو اس ال ایکسهام اینجوریه اونا که بیش ازپارس راه میره ونیم لیتر مصرفشم کمتره ۲۵۰کیلو تقریبا سبک تره پارسه.فقط بیرون قیفی ته گیریبکس مدل ۲۰۶ تیپ ۵یا SD یافرانسه که نیست اماشرکتی وچینی نگیر.تایوان وترکیه ایه عالین.یا ۲۰۶تیپ ۵ وSD اصلی وتولیدش ازسال ۹۵ بالاتر نباشه حله.بعضیا میگن گیربکستو بازکن وصفرشویی کن۳ بزار روش یه اصلی زانتیایی بگیر.بله واقعا درجه یک میشه جوریکه ماشینا انگارتوربوروشه.تیوفایوپرکنی بادنده حتی از۲از۳هم یه تیکافت توحرکت میزنه بخصوص اس ال ایکس سبکترم هست.نخریدعمریه گیربکس زانتیا سینه کشی هیج تیوفایوی نمیرسه بش پارس معمولی را راحت میگیره وپابه پا xumمیاداما دهنه گیربکس زانتیا ۲سانت بزرگتر موتورTu5هست ویه واسطه بینش باید بگیری کمم هست ۱ملیون اون میشه . پژو پارس معمولی یا همان پژو پارس سال موتورهمان ۱۸۰۰ که داشبورت جدیداش تمومشون ۲تا عیب داره یکی صداگیربکسشه بخاطرالیاژوروزبروز بدترشدنش ۶ماه و ۱سال که شد مثل پیکان زوزه میکشه گریبکس زانتیایی اصلی کیپ میخوره بش باج نمیده حتی با پژوELX هاکه چند ساله موتورxum ۱۸۰۰ وگیربکس وهواکش زانتیایی هست مثل قدیما موتورکامل زانتیا نیست یا xu7.یه عیب دیگشم پارس سادها از۹۱به بالا تمومشون فرمان رامیچرخونی بدون هیج مشکلی تو کارکرد وراحتیش .فقط پمپ هیدرولیک فرمانش صدا خیلی میکنه.الانم ۵۶۰هزار شده کاملش ومیترسونن بعضی مکانیکها افراد راکه میبرن وسرعت بالا کارممکنه نکنه هیچ مشکلی نداره ۱۶۹هزار خودرو تا الان فراخواندادان اما جوابش اومد مشکلی نداره وکارت طلاییت ۵ستارم باشه فقط خراب بشه تعویض میکنن همون مدل.وحساسا ببضیا بخش نامه اش اومد که ازادبخرن ونمایندگیها مجانی بایدتعویض کنن.پارس تیوفایو هم با این که کلاس ۱۵ گرانتر وفلاشرترمزوتهویه هوای عقب جدا کلیدش تاشونیست ومدل۲۰۶ هست اخطارسرقت با بوق داره اما کلاس ۱۳ ارزونتره وبهتره.فقط کلیدش تاشوهست اینه هاش از داخل ماشین بازوبسته میشن نه باسویچ.اخطار سرقت نداره وصفحه کیلومتر وسیستم صوتیش بهترین مدل مارک کروز هست.اماماکلاس شرکتیه صفحه کیلومتروسسیستمش کروز نیست فقط چراغ پشت امپر ومه شکن ها جلو۱۵ LED هست .کلاس۱۶ و۱۷هم جایی دیدن بیخوده .۴ کلاس داره پارس.معمول پارس. ۱۲ بود که تولیدش قطع شد همشونم ۱۸۰۰موتوراش.ترمزها ساده.عقبم لنتی و۱۳۰ با بالا ترمز اصلا اون پارس داس ساده ودوگانه تا سال۸۹بیشتر نزدن و اخرین مدلش پارس سال وفقط اینه هائ چراغ دارشد.بعد داشبورت همون مونور۱۸۰۰ جدیدبااسمه توسونتایی هم میگن ربطیم نداره به سونتا فقط وسط داشبورت که صافه به ان خاطر کلاس نداشت پارس سال اسمش شد وصندوق پرون وارتباط داخلی .اینه ها برقی اما موتور دارنبودن ودستی تامیشدن.بعد پارس تیوفایو که همان اتاق وپارس سال ودااشبورت وطرح توق فرمان عوض شو وچرمی و موتور۱۶۵۰ و۲۰۶ تیپ ۵. چهارچرخ دیسک وABS جلو EBĎ

  13. صادق می گوید

    من وی ٨ دارم
    والا ما چقد بدبختیم که این لگن لش(پارس) رو ماشین لوکس ایران خودرو میدونیم
    ماشینی که تولیدش متوقف شده توی دنیا
    فقط ٢٠۶ اونم تیپ ۵

    1. ایمان می گوید

      بخدا ۴ میلیون زیر قیمتv8 ۲۰۶ فروختم پارس tu5 خریدم فهمیدم ماشین چی هست .اشغالترین ماشینی تا حالا سوار شدم ۲۰۶بود .ن تعادل داره ن کابین جاداره ن صندوق بدرد بخوری کیفیت قطعه هم که اصلا نداره

      1. اسف می گوید

        پارس tu5مدل ۹۳ دارم امپرروغن با چراغ استپ توسربالایی (۵کیلومتر) روشن شد کنار زدم خاموش کردم وبعد چن دقیقه مجددا روشن کردم امپروچراغ استپ خاموش وروشن زد (همزمان که موتور تک گازمیزدم) وازصفحه دیگه محو شد…علت چیه؟

  14. علی می گوید

    من یا پارس ال ایکس مدل دی ماه ۹۴دارم تا الان ۱۸۰۰۰تا کارکرده واسم و فقط تنها عیبش روزای اول دسته راهنماش خراب شد .واقعا ماشین عالیه هیچ مشکلی ازش ندیدم تا حالا بعضی از مواردی ک دوستان میگن تو بعضی ماشینا هست نه همشون بعضضی از دوستان ک نظر دادن بعید میدونم این ماشین داشته باشن فقط حرفایی ک شنیدن میگن

  15. علی می گوید

    با سلام خداییش من پارس tu5 دارم از هر لحاظ عالیه اگه یه بار دیگه بگن از بین ماشینهای تولید داخل یکی را انتخاب کن همین پارس lx را انتخاب میکنه مصرف بنزین کم شتاب عالی رانندگی باهاش لذت بخش تا الان هم که ۳ ساله دارمش به غیر از دو سه مورد جزیی گارانتی نبردمش و پیشنهاد میکنم که اصلا ماشیناتونو گارانتی نبرید.یه مورد لامپ مه شکن بود که ریخته بود یه بار دیگه فراخوان دادند یه قطعشو عوض کردند ببینید من رو ماشین بسیار حساسم یعنی اگه ماشین یه صدایی بده تا ته قضیه میرم تا حلش کنم اینو گفتم که ببینید کسی داره نظر میده که نسبت به ماشینی که سواره حساسیت داره آقا شک نکنید ماشینه خوبیه نسبت به ماشینای تولید داخل و رنج قیمتی که داره

    1. سعید می گوید

      واقعا درسته توماشین های ایرانی الان خدایش TU5موتور پارس عالیه.اس ال ایکس تیوفایو که از خود پژو پارس تیوفایو هم توشتاب وتوسرعت سره ازش چون نزدیک یک چهارم تن وتقریبا ۲۵۰ کیلو گرم ودقیقه ۲۳۶ کیلو سبکتر از تیو فایوی کلاس ۱۵ و۲۰۰کیلو از پژو پارس TU5کلاس ۱۳ سبکتره وبا این که کلاس ۱۵ دوسه تا آپشن وایربک و اخطارسرقت وکیسه هوا دوتا درستون های ماشبن داره اما صفحه کیلومتد وسیستم ایکو وپخشش شرکتی هست وایرانی هست .فقط رنگش نسبت به کلاس ۱۳ مقاوم تر بخاطر کیلری که کارخانه روش میپاشه نزدیک ۸ملیون گرونتره و۸۷ ملیون قیمت نقدیش هست .اما پژو پارسTU5کلاس ۱۳ تموم سیستم صوتیش وصفحه کیلومترش مشترک وایکو بهترین مارک وکروز هست وسیستم صوتیش ۴ کاناله هست وهوشمنده وشکل وشبیه به هم هستن اما قیمت سیستم اونم بهش کروژ شزکتی میگن ۷۰۰ هزاره وبرا بستن سیستم صوتی باید پخشش عوض بشه چون کانال نداره اما پارس کلاس۱۳ سیستم کروزش اصلی و۱ملیون و۵۰۰ هزار تومان است ووکانال دارد وبرای نصب سیستم صوتی خودمستقیم به امپلی فایر نصب میشود فقط ۳اپشن ایربک ستون.کلید طرح قدیم وتاشوواخطار سرقت مثل ۲۰۶ که درش باز شود یکسره بوق نمیزند وقیمتش ۷۹ملیون میباشد و بهتر۱۵ازکلاس هست وتولیدش برج ۳ نودوهشت متوقف میشود وکلاس ۱۶و۱۷ به بازار می ایند اما بهترین پژو پارس شفارشی کارخانه مدیران خودروبانام پژوELXولی نه مثل صفرهای داخل بازار با موتور XUM بلکه با موتورTU7 یاXU7که برخلاف XUMکه فقط گیربکس زانتیای دارد وهواکش وفیلتر زانتیایی دارد وموتور پژو۱۸۰۰۰ و۱۶ سوپاپ داراست این ماشین جدا از گریبکس زانتیایی.مکنده بنزین.کاتالیزور.سیستم برق رسانی و۷۰ درصد موتور ماشین مشابه زانتیا اصل ۱۸۰۰ میباشد که دراصل باموتباموتو شناخته میشود ولی موتورش تولید قدرت موتور ورینگ وپیستان موتور جدیدتر و کم مصرفرتر ولی قدرت موتور پژو پرشیا ۲۰۰۰ فرانسه مدل ۷۹و۸۰ را به تغییراتی و۱۶ سوپاپ شدنش حتی ار ای ال ایکس های زیرمدل ۹۰ که موتور کامل موتورزانتبا بوده وتولید میشد قدیتراست تمام صندلی ها حلو وعقب برقی وگرمکن دار.همه صندلی ها دادای مانیتور مخصوص وفابریک از کارخانه وصندلی ها رنگش همه بین نارنجی کم رنگ .سانروف.چرخ های جلو وعقب همه ABS.EB.سیستم اصلی تعلیق قدرت چرخهای جلو واما در مواقع اصطراری سیستم ریتادر وتعلیق در هر ۴چرخ ماشین در دنده ای که جدا ۵دنده ی جلو .دنده ی ۱S.T .Xسرچ بدید پژو پارس ELXسفارشی شرکت مدیران خودرو که تنها ماشینی واولین ماشین داخلی هست که دو کارخانه تتوید ماشین ورغیب این ماشین را ساخته اند برا همین اسم این پزو را پژو سفارشی مدیران نام گذاری کرده اند.تعدادشم کمه تو کله ایران حتی پولش را نقد به نمایندگیها باید بریزی تا ۲۰نا۴۰روز بعد تحویل بگیری .دربازار وبیرون نیست وچون کارتکس نیست واسم نویسی اش هم در یک خانواده که باهم زندگی میکنن ومثلا بچهایشان بزرگم باشن اما مستقل نشده باشند یک نفر میتواند اسم نویسی این ماشین را انجام دهد

  16. رضا می گوید

    بابا باور کنید به نسبت قیمتش ماشین خوبیه من ۹۵ صفر خریدم از همه چیزشم راضیم ولی اینم بگم ماشین صفر که گرفتم لاستیک ها رو عوض کردم و ابندی ماشینم رو هم درست انجام دادم واقعا هم راضیم این دوستی که میگه ضح بغل در و صندلی و این جور چیزا مشکل اره ببخشید دیگه این عیب های کوچیک درست شدنیه موتور این ماشینم اگه درست ابندی بشه حرف نداره

  17. جواد می گوید

    سلام.من پارسtu5 کلاس ۱۵ گرفتم مرداد ۹۶
    ایرادات؛
    صدای غرش موتور شدیداً میاد داخل اتاق
    آمپر از وسط می‌ره بالاتر میگن همشون اینطورن اما بار روانی داره رو راننده!

  18. محمد می گوید

    سلام دوستان.من پارس lxکلاس۱۵تازه گرفتم ۹۶. امپر تو وضعیت عادی از نیمه رد میشه.یعنی بین خط دو و سه قرار میگیره.یکی دوستام کلاس ۱۳ سال ۹۵ داره ماشین اون تو حرکت میگه بین خط اول و دومه.بنظرتون عادیه یا مشکلی هست لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. جواد می گوید

      سلام.رفتم ایران خودرو از برق کار پرسیدم میگه کلاس ۱۵ کاملا سیستم ۲۰۶ روش پیاده شده و چون ای سی یو مارک بوش هستش آمپر همیشه بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه در نوسانه برای مصرف بهینه سوخت و افزودن عمر موتور! گفت کاملا طبیعیه و نگران نباشید.
      گفت کلاس۱۳ و ۱۲ ای سی یو کروز دارن که دمای موتور رو رو دماهای کمتر کنترل می‌کنه.
      پس جای نگرانی ندارد!

      1. وحید می گوید

        واسه من کلاس ۱۲ هست و ecu بوش ساخت فرانسه هست…

  19. فرید می گوید

    بنده به مدت شش سال ال نود داشتم و فوق العاده راضی ام از ال نود به خاطر کم خرج بودن و کم مصرف بودن
    حدود دو سال میشه پارس تیوفایو خریدم،،، ۳۰۰۰۰تا رفتم،با مشکلاتی که همه ازش مینالن تا این لحظه رو به رو نشدم،،،نمیدونم شانسم خوبه یا چی،،،ولی در کل کیفیت ماشین تو مملکت ما شانسیه!
    من از پارس هم ناراضی نیستم، اما به طور کلی اگه کسی قصد خرید یه ماشین زیر ۵۰ تومن داره و دوست داره حداقل از لحاظ تعمیرگاه نرفتن و کم خرج بودن و اینا خیالش راحت باشه،توصیه ی من ال نوده بدون برو برگرد،شک نکنید!
    اگه هم ظاهر ماشین مهمه یا یه چیز جوون پسند تو این قیمت میخواین یا اینکه نظرتون رو ال نود مساعد نیست پارس انتخاب بدی نیست منتها بازم میگم اگه شانسی خوب دربیاد، وگرنه باید همیشه یه پاتون گیر تعمیرگاه باشه

  20. Saeed می گوید

    لطفا ماشین شما اگه مشکلی داره اصلا نمایندگی نبرین بیشترین خیانت رو همین نمایندگی ها میکنن بعضا میبینی به جای تعویض یه قطعه همونو یه جوری سروتهشو هم میارن تحویل میدن
    خودم هم بین دنا و ال ۹۰ میخواستم یکی بگیرم از قیافه دنا خوشم میومد و از ال ۹۰ هم از موتورش ولی گفتم یه انتخاب عاقلانه تر کنم و سراغ پارس lx برم حالا منتظرم سایت فروششون باز شه .فعلا ظرفیت پره

    1. میلاد می گوید

      دوست عزیز پارسLxتاشهریور۹۷ثبت نام انجام شده وظرفیتها پر شده،من یدونه برای اسفند ۹۶ثبت نام کردم(تحویل۶ماه سریعتر)با سود مشارکت بالاتر(قراردادهای گذشته وقبل ازدستورالعمل کاهش سود بانک مرکزی)ثبت نام شده.
      اگه دوست دارید به همون مبلغ ثبت نامیم تقدیم تون کنم.
      هم۶ماه زودترتحویل میگیریدوهم۱۰۰تا۲۰۰هزارباتوجه به سود بیشترقرارداد، از شرایط فعلی وقیمت پایه کارخونه هم ارزونتر تمام میشه.

      1. حسین می گوید

        حالا که خر تو خره منم با رنو ۵ مدل ۷۲ دنده یک ۱۶۰ تا رفتم

  21. پوریابامری می گوید

    سلام پارس نودوشش صفرخریدم ازش راضیم هیچ مشکلی نداره ۲۲۰تکمیل راه میره دنده سه باکولر۱۶۰راه میره هیچ مشکلی هم نداره

    1. ایمان می گوید

      مگه میشه منم دارم ولی ۱۳۰ دنده ۳ کاتاف میزنه کیلومترت خرابه حتما

      1. وحید می گوید

        واسه من ۱۴۰ دور موتور ۶.۵ میشه…ولی دنده دو ۸۳..۸۴ میشه ۶.۵

  22. وحید می گوید

    من پارس lx دارم..مشکلش اول کلاچ سفتشه دوم اینکه دنده دو ۸۵ تا دور موتور ۶.۵ میشه کات آف میکنه،داشبوردش صدا نیفتاده اماجنسش خوب نیست….ولی داخل اتاق کم صدا کم مصرف و شتاب خوبی داره و لش نیست….سربالایی ها خوب میره…..من ازش راضیم.

  23. علی حسینی می گوید

    سلام من با بدبختی اطراف ۴۰ تومن پول جور کردم که ماشین بخرم .به نظرتون چی بخرم ؟ پارس دنا sd سورن ال ۹۰ ؟ کدوم به نسبت بقیه ارزش خرید داره؟

  24. AHMADREZA می گوید

    سلام .چرا هرکی میرسه ی چیز میگه ادمو تو شک میندازید مگه لپ لپه ک شانسی باشه ماشین خوب دربیاد یا ن خاهشا یکی قشنگ و با اطلاعات جواب بده…بعد ده سال میخوام ماشین بخرم نظر خودم پژو tu5 ولی با این نظرات ک دیدم انگار بدترین ماشینه !؟؟ چی بخرم تو رنج ۴۰ میلیون خاهشا اگه هم پژو خوبه کدومش بهتر و کم خرج تره نسبت ب بقیه؟

    1. اکبر می گوید

      منم ب شک انداختن نمیدونم کی ب کیه

  25. محمد می گوید

    دوستان لطفا علکی نحرفید پارس تیوفایو یکی از بهترین خودرهای ایرانه من کلن ازش راضیم وسلام

    1. محمد می گوید

      از نظر کیفیت خوبه البته مال من کلاس سیزده دیگه نمیدونم پونزده فنیش چطوریه

    2. AHMADREZA می گوید

      اخه پژو LX سال ۹۶ چه فرقی با ۹۷ داره ک پژو ۹۷ افزایش قیمت پیدا کرده!؟
      دوستان ک Lx کلاس ۱۳ دارن ازش راضی هستن در همه زمینه ها ؟
      من قراره برم بگیرم ولی شک دارم لطفا راهنمایی مرسی

  26. اکبر می گوید

    سلام .من میخواستم ی پارس بخرم ب نظرتون کدوم مدلش بهتره lx.tu5و۰۰۰ ۰ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. راهنمایی می گوید

      تجربه ی چندین ساله ی من میگه:بهترین مدلش همین LXTU5هست.ارزش۲میلیون هزینه بیشتر رو داره.
      پارس سال مشکل مصرف بالا و واشر سرسیلندر وفقر اپشن داره.

  27. مجید می گوید

    سلام. روش صحیح آب بندی کردن پارسtu5 رو هر کس میدونه لطف کنه کامل و دقیق توضیح بده !!
    سوال چند نفر بود اما کسی جواب نداده بود.
    من مدل ۹۷ کلاس ۱۳ گرفتم امروز
    من بیشتر از این ماشین تعریف شنیدم تا عیب
    عیب هاش چیزی نیست

    1. احسان می گوید

      پر گاز برون دور موتور زیر چهارونیم دنده عوض نکن سعی کن تو بلوار سربالایی شیب زیاد با مسافت زیاد و پر گاز بادنده سه حرکت کن خلاصه یه ماه اول زیاد برونش مسافت زیاد،تکرار میکنم دور موتور زیر چهار ونیم اصلا دنده عوض نکن

  28. شهرام می گوید

    سلام. برای آببندی با دور موتور بالای ۳۰۰۰ و با دور موتور کمتر از ۲۰۰۰ دور در دقیقه رانندگی نکنید

  29. رسول طوسی می گوید

    سلام به دوستان من پژو پارس tu5مدل ۹۴ دارم مصرف سوختم بالا هستش همه فیلترها رو و صافی بنزین رو عوض کردم فرقی نکرده راهنمایی میکنید

    1. محسن می گوید

      شمعهارو با سوزنی ایریدیوم ngkتعویض کنید.دیاگ هم بزنید سنسور اکسیژن و خطاها تست بشه.کارکرد بالای صدتاس کاتالیست تعویض یا تخلیه بشه.
      من هم یه کلاس۱۳باطر دریچه سیمی ومالتی پلکس بودنش خریدم،راضیم.البته ۷هزار کارکرده.

  30. ایمان می گوید

    درود بر همگی ما برج ۱۱ سال ۹۵ یک پارس TU5 از نمیمدگی تحویل گرفتیم این ماشین سوختش از پژو معمولی ۲ لیتر کمتر میسوزونه درمورد شتابش بگم زمانی شما گاز میدی دور موتور میاد بالا ولی سرعت بالا نمیاد به خاطر گیربکس دنده درشتی داره گیربکس پژو روشه گیربکس ۲۰۶ دنده ریزه تو جاد بااش میری روری سرع ۱۲۰ تا همش سروصدای باد میاد و داشبورد شروع به وز وز میکنه درمورد داشبورد پلاستکی و میزان گیپ بودن ماشین بگم شما وقتی بخاری میزنی بعد خاموش میکنی بلافاصله داخل کابین سرد میشه اما پارس ۸۸ اینجوری نیست وقتی بخاری رو خاموش میکنی تا ۱۰ دقیقه داخل کابین گرم هست فرق کلاس های ۱۵ ۱۳ ۱۱ این هست کلاس ۱۱ و ۱۳ فرقشون تو اینه کلاس ۱۳ سویچ ۲۰۶ شده و دکمه تنظیم اینه رو تغییر داده شده عین موس البته از من یک بار شکست فرق کلاس ۱۵ با ۱۳ سویچ شون شده ین سابق و مارک ECU شده اینا اپشن های پارس TU5 هستن البته اگه اپشن تلقی بشن مااز وقتی خریدیم هر هفته نمایندگی تشریف داریم تا حالا سیلندر های ترمز و دسته موتور قفل کاپوت دوشاخه کلاچ فولی سر میلنگ دستگیره درعقب و از همه مهم تر گیربکس تعویض شده اگه بخواهید تو بازار ازاد بخرثید باید ۱میلیون هزینه کنید غیر از اجرت مکانیک بسیار ماشین مضخرفیه خواهشمندم نخرید اشغالن اشغال

  31. محمدرضا می گوید

    من از پژوهها داشتم قدیمیهاهمه ایراد در دارن ، درهاشون مشکل پیدا میکنه سری دوم پژو شلنگای سوختش همه میترکید و نشت میداد ولی tu5یه سال کارکرده رفتیم شیراز بدون علت واشر زد تعمیرکار تشخیص نداد مشکلش چی بوده امسال ۴۰۵گرفتیم اول زمستون جوش اورد تو سرما شب پدرمون دراومد تا بردیمش پارکینگ صبح بردیم نمایندگی گفت رله خراب شد فناش از کار افتاده خلاصه خیلی افتضاح وغیر قابل اعتماد هستن

  32. الهام می گوید

    من یک پارس ۹۷ گرفتم روز اول که سوار شدم اصلا صندلی های ارگونومی خوبی نداره و احساس کردم بزودی مشکل کمر پیدا میکنم .درب کاپوت باز نمیشد
    درب صندوق عقب به سختی بسته میشد
    کلاج تا ۵۰۰ کیلومتر نرم بعد خیلی سخت شد جوری که پام خسته میکرد تو ترافیک.
    مشکل قطع شدن ناگهاتی رادیو ضبط و فندگی که قطع و وصل نیشد
    وقتی کولر کرفتم به مصرف ۱۳ لیتر رسید و عقربه حرکتش هر ۵ دقیقه مشخص میشد.
    گیربکس اولش خشک بود بعد نرم تر شد ولی راصی کننده نبود و دنده ۴ به سختی جا میرفت
    دکمه های بالابر شیشه راننده زود خراب شد
    مزایا که داشت فقط هندلینگ خوب در پیچ ها با سرعت ۱۲۰ و مصرف مناسب بنزین برای جاده های بین شهری خیلی خوبه.من ۳۰۰ کیلومتر رانندگی کردم فقط یک خط تموم شد.
    ال نود هم وقتی سوار شدم گیربکس نرم و دنده نرم و شتاب بیشتر و کلاج خیلی نرم داشت البته فرمان تیزی داشت و برای سرعت بالا حواست نباشه چپ میکنی .زیاد هم چپ شدن ال ۹۰ تو جاده ها دیدم
    در کل اصلا پیشنهاد پارس نمیدم تو ۴۰۰۰ فروختمش با ضرر

  33. Mehdi می گوید

    آقا!یکلام.خوبه یا بده.
    اونی که واقعا چند ساله داره بگه.پژو پارس tu5خوبه یا بده؟!؟!؟!؟

  34. Mehdi می گوید

    آقا خوبه یا بده.لطفا جواب بدین.

    1. امیرمهدی می گوید

      سلام.
      من الان ۸ ماه هست که پارس lx کلاس ۱۵ خریداری کردم.
      خداشاهده ماشین خیلی خوبیه.پیشنهاد میکنم بخرید بخدا پشیمون نمیشید.

  35. رحیم اکبری می گوید

    سلام دوستان وقتتون بخیر من برج ۱۱ ۹۶ یه پارس LX گرفتم به محض گرفتن رو غنشو تعویض کردم لاستیکای خشک ایرانیشم عوض کردن ۲۰۵ کومهو انداختم فنر لول ۲۰۶ انداختم ارتفاش عالی شد خواستم بگم که قبل از خرید منم کلی تو این سایتا جستجو کردم از بس که بد گفتن پشیمون شده بودم ولی رفتم خریدم خلاصه اینو بهتو بگم من خیلی راضی هستم الا ۸۰۰۰ تا باهاش رفتم باورتون نمیشه من تو اتوبان ۴۰۰ کیلومتر میرم شاید ۱۵ تا بنزین نمیسوزونه من خودم باورم نمیشه فقط هم بنزین سوپر میزنم. بخرید نترسید .. موفق باشید

  36. هادی می گوید

    اولش اصلا خوب نبود میخواستیم رد کنیم بره ولی همه ماشینا رو چک کردم دیدم تو این قیمت خوبه ولی کاش گیربکس یکم نرمتر بود اون موقع میشد گفت خیلی خوبه و بقیه عیبهاش هم برطرف میشه مثلا لاستیک عوض کردیم گیربکس نو مجدد از کارخونه اومد خیلی بهتر شد یه روکش خوب با پشتی مناسب برای صندلی خریدیم و….کلا یکم خرج کردیم الان تازه شده یه ماشین خوب. الان دیگه نمیخوایم بفروشیم چون با این پول ماشین بهتر نیست.

  37. امیر حسین می گوید

    با سلام-دوستان منتقد سوالی دارم:
    کدام ماشین داخلی کیفیت داره که معترض یک خودروی خاص شده اید؟با این قیمتها باید با این ماشینها ساخت و کنار اومد…هر ماشینی که تحویل میگیرید آب بندی خیلی مهمه و باید شانس بیارید وگرنه تمام ماشینهای ایرانی دارای مشکل هست…

  38. علی می گوید

    عالیه من کاملا ازش راضیم هیچ مشکلی نداره

  39. اصغر می گوید

    حیف پول که بدی واسه همچین ماشینی چقدر ما داغونیم که توی ایران به عنوان لوکس می شناسن البته ایران خودرو واسه خالی کردن جیب مردم این عنوان روش گذاشته در صورتی که به این قیمت اصلا نمی ارزه تو جاده باد از لای درب عقبش داخل می اومد بخدا تو زمستون یخ زدم و سه و نیم بابت تعویض سر سیلندر خرج برداشت البته به جای پیکان می شه گفت ماشین خوبیه

  40. احسان می گوید

    بزرگ‌ترین عیبش اینه ک آمپرش زیاد میره بالا ‌زیاد داغ میکنه درحدی ک بعد از چند ماه رنگ رو کاپوت ودورش بر اثر داغی زیاد عوض میشه عیب دیگه ای نداره فقط واسه آب بندی باید پر گاز رانندگی کرد دور موتور زیر چهار ونیم دنده عوض نشه

    1. حسین می گوید

      داداش یه چیزی شندیدی که میگن ماشین گازش بدی هار میشه ولی این اون نیست

    2. بهزاد می گوید

      خیلی عذرمیخام که این ادبیات روبکارمیبرم ولی احمقهایی مثل جنابعالی هستندکه چیزی بارشون نیست وبااطمینان کامل طوری حرف میرنندکه ملت روگمراه میکننداخه دوست نامحترم موتورصفرتازه ازکمپانی دراومده روپرگازبایست اب بندی کرد؟عین اینه که بچه ای که تازه راه رفتن یادگرفته روبهش بگی بدوبدوبره یه خورده عقلم اخه خوب چبزیه

  41. امین می گوید

    سلام
    من مدل ۹۴ صفر دارم تا الان.کلا پارس tu5 مشکل برقی داره،همون ماه های اول کل قفلاش عوض کردم مشکل سفتی کلاچ،پدال گاز برقی عوض کردم کولرش بعد ی مدت کلا مشکل پیدا کرد ک با اضاف کردن رله برطرف شد،ی سریم تو جاده خاموش کرد ک رله دوبل بود.الانم ی مشکل داره ک کلافم کرده ماشین کولر میزنم بعد از توقف شروع میکنه ب ریپ زدن شدید باید خاموش کرد دوباره شروع کنی ک ب ی سختی دوباره راه میفته چراغ چک هم روشن میشه اگه کسی این مشکل و میدونه لطفا راهنمایی کنه
    تشکر

  42. سهرابي می گوید

    سلام
    دوستان بین زانیتا تر و تمیز و سرحال و پارس tu5 مدل ٩٣ ٩۴ کدوم رو ترجیح میدین؟

  43. تاپ اسپید می گوید

    سلام میخاستم بدونم آیا پارس تیوفایو هم واشر می سوزونه؟؟؟؟ جواب لطفا

    1. مصطفی می گوید

      صد درصد باید خیلی مراقب باشی.گرمای بیش از اندازه موتور رو به راحتی میشه حس کرد.این ماشین اگه بهش چندبار فشار بیش از اندازه در دور موتور بالا بیاری زود واشر میسوزونه یا واشر میترسونه.به نظر من دور موتور را بین ۳تا۴عوض کنی مشکلی پیش نمیاره

  44. تاپ اسپید می گوید

    سلام ولی اگه بخوای برای آب بندی با دور موتور بالا دنده عوض کنی اون موقع چی یا مثلا توی تابستونا رادیات ماشین کم نمیاره من شیفته پرشیا TU5 هستم نمیتونم ولش کنم میخوام مطمئن باشم که چه ماشینی سوار میشم حتی با اینکه میگن موتور ۲۰۶ هست اما هنوزم باید نگران واشر و پیستون باشم ممنون میشم اگه جواب بدین .

  45. علی می گوید

    با سلام هرکی میخواد tu5بخره این مطلب بخونه
    اگه تا بتونید تا مدل ۹۲ کم کارش پیدا کنید حرف نداره چون تا۹۲ موتوراش کم پلت وارد میشد
    موتوراش عالیه اصلا واشر نمی زنه خیلی بهتر ۴۰۵ اصلا من یکیش دارم مدل۹۱ ۶۰تا کار کرده راحت ۲۲۰تا میره
    باور کنید ۱۰۰ملیون نمی فروشم این ماشبن مثل دبه هست
    من حتی یه مگان هم دارم ولی اصلا با اون حال نمی کنم
    من راضی حرف نداره
    البته درسته شاسد توی تیراژ بل اخره ماشین خرابم بیاد بیرون در هر صورت من راضیم

  46. a می گوید

    واقعیت این هست که تو ایران بهترین ماشین پارس TU5 هست تمام با ماشینهای خارجی مقایسه نکنید بخرید و صداتون در نیاد خلاص

  47. محمد می گوید

    سلام دوستان
    کسی میدونه تفاوت کلاس ۱۳ و ۱۵ چیه و از کجا متوجه بشیم ۱۳ یا ۱۵ ؟ ممنون

    1. M.A می گوید

      کلاس ۱۳ دریچه گاز سیمی داره ولی کلاس ۱۵ دریچه گازش برقی هست . سویچ کلاس ۱۵ تاشو هست ولی کلاس ۱۳ سویچ شبیه ۲۰۶ هست. کلاس ۱۳ و ۱۵ دیگه تولید نمیشه به جاش کلاس ۱۶ و ۱۷ تولید میشه که تفاوتش با ۱۳ و ۱۵ در نداشتن رینگ و ترمز عقب کاسه ای هست.

  48. مهدی می گوید

    با سلام تکنسین مکانیک هستم موتور tu5 در کل ۱۵۴۰ اسب بخار یعنی بخاطر اینکه ماشین رو کم مصرف کنن اومدن موتور ۲۰۶ که برای ۲۰۶ درست شده انداختن روی بدنه پژو پارس که این موتور برای این بدنه خیلی ظعیف هستش چون بدنه پژو پارس سنگین وهر یک سال باید صفحه کلاج عوض کنید ولی مردم متاسفانه اطلاع ندان میگن چون ۱۶ سوپاپ هستش دیگه تمام سرسیلند فقط برای سوخت نه قدرت موتور قدرت موتور فقط ۱۸۰۰ به بالا برید راجب موتور tu5 بیشتر مطالعه کنید اطلاع بگیرید بعد بخرید توی سنگین بودن بدنه هم اول سمند . بعد پارس . بعد ۴۰۵ الان توی بازار ایران از خانواده پژو .پژو ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ XU7 . پژو پارس باموتور XU7 1800

    1. حسین می گوید

      بلاخره یکی پیدا شد یه حرف منطقی و درست زد ایول

  49. mm می گوید

    سلام
    ماشینم پارس سال کلاس ۳۲از کجا میشه فهمید که esu ماشین کروزه یا مدل های دیگ

  50. ابوالحسن خواجه می گوید

    سلام معایب پژو تیوفایو سوکتهای ان است مانند سوکت پمپ بنزین سوکت استارت سوکت کولر و علی الخصوص سوکت دریچه گاز است که بعد از مدتی می سوزد و برق درست جریان پیدا نمیکند و دیگر هیچ . بجز اینکه امداد خودرو بیاد و کلی هزینه و آخر کار نیز بجای عوض کردن سوکت پمپ بنزین و درجه گاز و شمعها عوض میشه ولی هنوز ماشینت مشکل داره . من متعجبم چرا از سوکتهای مدل پیکان قدیم که بسیار عالی بود استفاده نمیشه ماشین به این خوبی از این سوکتهای که مفت نمی ارزه استفاده میشه و اکثر آتشوزیها در پزو ها بر اثر همین سوکتهای مزخرف است.

  51. Behzad می گوید

    آدم عاقل! دانشمند! موتور TU5 مال ۲۰۶ هست و اصلا روی اتاق و شاسی و ایرودینامیک ۲۰۶ جواب میده ،
    معایبی که موتورtu5 برای پارس۴۰۵ دارد:
    ۱-شتاب اولیه وثانویه بسیارکم نسبت به موتورxu7
    ۱۸۰۰ و اصلا پارس TU5در برابر پارسelx مثل لاکپشت عمل میکنه
    ۲- کشش و قدرت بسیار ضعیف در سربالایی ها حتی تیبا و وانت پراید پرقدرت تر عمل می کنند
    ۳-ناهماهنگی دسته موتور ها با اتاق پارس که باعث صدا های غیرعادی می شود
    ۴- قیمت قطعات گرانتر از موتورxu7

    1. حسین می گوید

      حرفت رو به مزاح خنده مبگرم اول سربالایی کم نمیار من داشتم پا به پا موتور معمولی میره قطعاتش ارزان تره نمیدونی نرف نزن خواهشن

  52. اشکان می گوید

    من یک تی یو فایو ۹۳ پارس دارم هر ۲۰۰۰ تا یک ایتر روغن تبخیر میکنه دود نمیده نمیدونم چجوری این همه روغن تبخیر میشه. کلا موتور تویو فایو خیلی مسخرست

  53. اشکان می گوید

    ایرادات پزو پارس تیو فایو : سفتی کلاژ – دنده بد جا میره – ایرادات برقی زیاد براش پیش میاد- موتورش خیلی حساسه موقع خرید مواظب باشید تبخیر روغن وحشتناک دارند. سروصدای کابین. کشش کم در سربالایی. مثل خرس راه میره – بقیش الان یادم نمیاد

  54. سعید می گوید

    با سلام. دوستان من پژو پارسtu5 مدل ۹۶ کلاس ۱۵ دارم. ماشین بسیار نرم خوبیه. فوق العاده ازش راضیم. اگه درست ازش استفاده کنید ماشینه خیلی خیلی خوبیه. نرم، کم مصرف، پرشتاب. اصلا هم سفتی کلاچ نداره.

    1. حسین می گوید

      اینایی که گفتی برا کسیه آخر هفته ها از پارکینگ بیاره بیرون یه ساعت بره بیرون و برگرده

  55. علی می گوید

    سلام به همگی من مدل ۹۶داشتم ازدوعیبش بدم اومدفروختمش یکی اینکه صدای غرش موتورش خیلی زیاده رومخه دوم اینکه توسربالایی نفس نداره الان کوییک ۹۸خریدم بینظیره اابته من ازپارس سواراعذرخواهی میکنم

    1. Amir می گوید

      بله بله
      ایشون پارس دادن کوییک گرفتن و از پسرفت خود بسیار راضین
      تویی که میگی صدای غرش،
      قابل توجهت جفتشو دارم
      پارس در برابر کوییک انگار که موتورش خاموشه صدا نمیده
      تعصب هم ندارم جفتشم تا ۲۰۰ تا روندم
      فرق داره سواریش
      آدم دوس نداره از پارس پیاده شه
      پشت جا دار تر
      همه چیش بهترع حتی شتاب و کشش که شما میگید
      شما برید تو اتوبان باکری
      با ۷۰ تا تو جفت ماشینا بزن ۴
      کوییک انقدر ریپ میخوره خاموش میشه
      پارس تا ۱۰۰ تا پر میکنه ولی بیشتر نمیتونه

  56. امیرمحمد می گوید

    اقامن الان پژوپارسlxبگیرم یانه یکی میگه خوبه یکی میگه بدمن چکارکنم بگیرم یانه

  57. آرام می گوید

    من هم پارسtu5مدل ۹۶ دارم هم ۴۰۵glx 98 باتوجه به تجربه خودم موتور tu5 از نظر صدای موتور در دور های کم بسیار خوبه اما از طرفی زوزه گیر بکس زیاد به گوش می خوره . وقتی دنده عقب می گیرم صدای عجیبی ازکابل ترمز عقب میاد کا چند بارم رفتم به نمایندگی حل نه شد واشر پشتش انداختن .. ناهماهنگی گیربکس که با یک نیش ترمز از دور میفته و بسیار رانندگی خشکی داره و از نظر مصرفی با ۴۰۵ فقط یک لیتر اختلاف دارن یعنی سه هزار تومن ودد صورت فشار زیاد به موتور هم tu5و همxu7 به درد نمی خوره..

  58. محسن می گوید

    قبل از اینکه بخرم آوازه ای بلند داشت ولی وقتی خریدم دیدم اون چیزی که فکرش میکردم نبود معایب زیادی داره،صدای بیرون به داخل کابین،موتور ضعیف،ترمز ضعیف،صندلیها اصلا راحت نیست،قطعات فنی وداشبورد بی کیفیت،کمک فنرهاخشک،و….خلاصه کسیکه با ماشین آشنایی داره اینا رو میفهمه

  59. دانیال می گوید

    من پارس ای ال ایکس دارم موتور ۲هزار زانتیا مدل ۸۴ خیلی کار کردش زیاده ولی هنوزم جون داره سربالایی با بار سنگین کم نمیاره کلا بار کردن تو سرعتش تاثیر نداره
    گرگه واس خودش

  60. عباس می گوید

    سلام
    بنده به اختصار چند تا مزیت و عیب ۴۰۵TU5رو میگم خدمتتون
    معایب:
    ۱-اتاق تولید شده با ورق بسیار نازک که با کوچکترین ضربه قر میشود و باید مواظب باشید که حتی کلید روش نیافته
    ۲-کلاچ نسبت به وزن ماشین ضعیف بوده و با دوبار تک آف باید کل کلاچ رو عوض کنید.
    ۳-در صورت استفاده از شمع های سوزنی یا غیر ایکیوم فابریک و استفاده بیش از ۲۰۰۰۰کیلومتر کویل ضعیف شده و باید عوض شود.
    ۴-کیفیت قطعات استفاده شده در خودرو نو حتی از قطعات درجه ۲ بازار هم پایین تره مخصوصا قطعات جلوبندی و ترمز
    محاسن:
    ۱-موتورTU5از موتور یه که بدون ترس از دراومدن دل و رودش میتونی تا دور۵یا۶هزار برای نیم یا یک ساعت بهش گاز بدی.
    ۲-مصرفش اگه حرفه ای باشی از میانگین ۷بالا نمیره.
    ۳-کات اف موتور۶۵۰۰دوره که اجازه میده ۲۲۰تا رو پر کنی

  61. احسان می گوید

    من تجربه پارس ال ایکس ۹۶ و همین موتور ۴۰۵ یعنی اس ال ایکس ۹۵ دارم، ایرادی که رو هردو خودرو دیدم نفس و جون کم در سربالایی ها و کم جان بودن در دورگیری موتور در دنده های بالا جهت سبقت تیز بود که حتی ضعیفتر از اتوبوس البته با سرنشینان بیشتر عمل میکردند که شخصا اصلا کنار نتونستم بیام باهاشون فروختم، کیفیت قطعات خودروهای داخلی همشون پایینه نه فقط پارس tu5, البته مصرف کمتری دارند.پارس XU7 از نظر قدرت خیلی بهتره

  62. مرتضی می گوید

    سلام من خودم پارس تیوفایو ۹۶و۹۷ زیاد داشتم خدایی هیچ مشکلی نداره کندوشتاب عالی ترمز و.. همه چی عالی. واقعا بعضیا راننده نیستن نمیگم بهترین ماشینه ولی خوبه عالیه ازسر بعضی راننده ها زیادی هم هست رانندگی بلد نیستن میان الکی ایراد میگیرن

  63. امیرعباسی می گوید

    سلام من یک پارس lx مدل ۹۹ با سیستم برق نقطه به نقطه و پدرم دناپلاس مدل ۹۸ مالتی پلکس دارن و معمولا هر دو را سوار میشوم و تفاوت هایی دارن مث اینکه دنا از نظر آپشن واقعا کامل تره ولی پارس آپشن خاصی نداره اما چیزی که توی ذوقم زد اوایل خرید پارس بوش طبق هاش همش صدا میداد و کلید های پشتی صندلی هم جفتی خراب شد که هردو را عوض کردم و مارک کروز خریدم فرمونش هم از روز اول میزان نبود که بردم نمایندگی گفت یونیت ایربگ خراب میشه باز کنیم رفت مثلا درست کرد و کج تر شد و بردم بیرون برام با ۵۰ تومن صافش کردن اما دناپلاس جک های صندوق عقبش خراب شد و صندوق بالا وای نمیستاد و موقع دنده عقب هم لنت ها سوت میکشید که رفتیم نمایندگی و بعد دوماه قطعه آمد و تعویض کردند و الان درست شده و همین چند روز پیش گفتن فراخوان تعویض تسمه تایم برای دناهای ۹۸ و ۹۹ اومده بیاین عوض کنید و رفتیم گفتن تسمه نداریم آزاد اگه میخواین عوض کنیم الان هم جدیدا دناپلاس توی دست انداز درب هاش خودش باز و بسته میشه واقعا هر دوماشین اذیت های خودشون را دارن یا شانس ماست الله اعلم

  64. رضا نیکو می گوید

    سلام خدمت همه سروران .
    واقعیتش باید عرض کنم که خب من تقریبا همه خودروهای داخلی رو داشتم . در حال حاضر پارس تیوفایو خریدم . بنظرم این ماشین در لیست تولیدهای داخل بهترین انتخاب است . چرا که طراحی زیبا و رخ دلنشین . قدرت موتور و مصرف رویایی کم این ماشین رو از بقیه جدا میکنه

  65. رضا آرمیده می گوید

    سلام بر آقایون داداشا
    من چندین ساله که پارس تیوفایو دارم
    قدرت موتور. شتاب ، مصرف کم و جاده خوب و بیظیر و زیرپای نرمش رو به هیچ خودرویی نمیدم .
    تماااااااااام

  66. Arya می گوید

    من یه پارس مدل ۱۴۰۰ دارم تا الان مشکلی نداره فقط صندلی راننده صدا میده وگرنه موتور و کابین صدا نمیدن
    رو دور بالا ماشین خوب و نرم میره موتورشم فابریک دست کاری نکردم بستگی داره کی پشت فرمون بشینه وگرنه ت بری پشت لامبورگینی هم بشینی ازش ایراد در میاری
    به همین که هست راضی باش همینم شانس آوردی گرفتی

  67. محمدرضا جعفری می گوید

    پارس مدل ۱۴۰۲ دارم ..یک مورد آزار دهنده داره که صندلی راننده خیلی صدا میده و اینکه قدم بلنده و صندلی جای دلخواهم عقب نمیره و نسبت به پارس های مدل پایین که نشستم راحت پام حتی دراز میشد ولی توی این ماشین پام رو خیلی باید جمع کنم و خسته و کلافه میشم؟؟ راهنمایی کنید که چاره ای هست که ریل رو باز نکنم و سوراخی جدید کف کابین انجام ندم؟؟؟