“کرازی” و بهره برداری از طرح توسعه شرکت در اواخر سال ۱۳۹۳

0

ساتین : شرکت شیشه دارویی رازی پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۹۲.۱۲.۲۹ را با تعدیل مثبت نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ ۳۷۴ ریال اعلام کرده است.

همچنین براساس گزارش ۹ ماهه، شرکت “کرازی” موفق به پوشش ۷۵ درصدی میزان تولید برآوردی سال مالی ۹۲ خود گردیده است.

در همین راستا مدیر مالی شرکت شیشه دارویی رازی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان این مطلب که علت این تعدیل مثبت، تداوم تولید در سه ماهه پایانی سال مالی ۹۲ می باشد اظهار داشت: شرکت با تعمیرات کوره ۵۰ تنی در سال ۹۰ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و برنامه طرح توسعه شرکت جهت تعویض این کوره با کوره ۹۰ تنی در حال پیگیری می باشد ولی به دلیل مشکلات موجود و شرایط تحریمی این عملیات با کندی پیش رفته است و امیدواریم تجهیزات مربوطه در سال۹۳ به دست شرکت برسد و عملیات بهره برداری آن نیز در اواخر سال ۹۳ به انجام برسد.

احمدی زاد در بررسی علل زمان بر بودن اجرای طرح توسعه ادامه داد: مراحل ساخت کوره ۹۰ تنی به دلیل ساخت سفارشی به زمان نیاز دارد و همچنین مشکل حمل و نقل و ترخیص گمرکی این تجهیزات نیز از سایر عوامل می باشد.

در خصوص نحوه فروش محصولات شرکت نیز یادآور شد: با توجه به تعداد کم شرکت های تولیدکننده این نوع محصول در کشور بیشتر تولیدات ما نیاز داخلی را تأمین می کند و سهم ما از بازار مشخص است و مازاد تولیدات ما به کشورهای عراق و ترکیه صادر می گردد. از طرفی مشکلات بلوکه شدن منابع ارزی به علت عدم حمایت ها و شرایط دیگر هم مطرح است و از دولت و بانک مرکزی انتظار حمایت بیشتر را داریم.

عضو هیأت مدیره شرکت در خصوص تأمین مواد اولیه شرکت از منابع داخلی عنوان کرد: عمده مواد اولیه شرکت از بازار آزاد داخلی صورت می پذیرد و تنها بخش کوچکی از آن از طریق بورس کالا تأمین می گردد.

احمدی زاد خاطر نشان کرد: افزایشی در قیمت فروش محصولات صورت نگرفته و بنابر قراردادهای منعقد شده قیمت ها تغییری نکرده است.

این مقام مسئول با در نظر گرفتن موارد فوق و توقف خطوط تولید جهت تعویض کوره جدید در سال ۹۳ اظهار داشت: که شرکت تمهیدات لازم و ذخیره ای را به منظور حفظ بازار در نظر گرفته بنابراین مقداری از تولید سال جاری شرکت در بازار عرضه شده و بخشی از آن در موجودی انبار نگهداری می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ