اگر سرما خورده‌اید ، نوشابه گازدار نخورید

0

افرادی که علاقه زیادی به مصرف نوشابه‌های گازدار و شیرین دارند، در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌ها (خصوصا مشکلات مربوط به گوارش و معده) نباید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنند. همه نوشابه‌های گازدار مانند قهوه، آب بدن را کاهش می‌دهند.

به‌گفته دکتر کریستین آرتور، متخصص داخلی در مرکز پزشکی Orange Coast Memorial در کالیفرنیا، نوشابه‌های گازدار سرشار از قند هستند که مانع از فعالیت صحیح سیستم ایمنی می‌شوند و فعالیت دستگاه گوارش را هم مختل می‌کنند.

دکتر آرتور به افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند فقط از آب آشامیدنی استفاد کنند، مصرف نوشیدنی‌هایی را توصیه می‌کند که حاوی قند کم و الکترولیت‌های آبرسان باشند. بعضی از نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب نارگیل، گزینه‌های مناسبی هستند. علاوه بر نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های رژیمی هم باید در طول دوره بیماری کنار گذاشته شوند.

دکتر آرتور می‌گوید: «بسیاری از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارای مولکول‌های بزرگی هستند که تجزیه و هضم آن‌ها براساس روال عادی امکان‌پذیر نیست». همین ویژگی است که افراد را بعد از مصرف نوشابه‌های رژیمی با نفخ، دل‌درد و اسهال مواجه می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ