خواص باورنکردنی عنبر نسارا ،از درمان سینوزیت و سرماخوردگی تا اگزما و صرع

20

خواص درمانی بی نظیر عنبر نسارا ، درمان میگرن با سرگین الاغ ماده!

با شنیدن این اسم پرطمطراق، انسان ناخودآگاه، یک داروی خوش رنگ و بو را در ذهن خود مجسم می کند؛ اما در واقع، عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (به گویش محلی ماچه الاغ) است.

مضرات عنبر نسارا قیمت عنبر نسارا فروش کود الاغ عنبر نسارا و زخم دهانه رحم درمان عفونت واژن درمان صرع درمان سریع سینوزیت درمان سرماخوردگی درمان خونریزی طولانی قاعدگی درمان خون دماغ درمان بواسیر درمان اگزما خواص عنبر نسارا تسکین درد قاعدگی پشگل الاغ برای کم شدن خونریزی قاعدگی چه بخوریم

در کتب داروسازی طب قدیم، خواص دارویی انواع مدفوع حیوانات مختلف شرح داده شده است. جالب آنجاست که این آثار درمانی به طور مکرر تجربه شده است و در بسیاری موارد گره گشای درمان بیماری هایی بوده اند که در حالت عادی درمان آنها بسیار سخت است.

برای مثال با مراجعه به یادداشت های مرحوم فقید، دکتر عبدالله احمدیه موارد متعددی را می توان یافت که دردهای شدید مفصلی و روماتیسمی را با ضماد سرگین گاو درمان نموده اند. البته در کتب طبی قدیم، حتی آثار استفاده خوراکی! از این داروها هم ذکر شده است اما  از آنجا که استفاده خوراکی آنها در فقه ما حرام شمرده شده است – به استثنای ادرار شتر که با رعایت شرایط و از نظر بعضی فقها، قابل شرب است – ترجیح می دهم از این موارد عبور کنم و به سایر خواص عنبر نسارا بپردازم.

۱- دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محل زندگی کاست.

۲- استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبر نسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

۳- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.

۴- ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.

۵- به روش های ذیل می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد:

  • استنشاق عصاره خشک آن با سرکه.
  • استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی.

۶- پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقف می کند.

۷- دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است. روش استفاده به این شرح است:

برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاکشی و اسپند، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید. البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است. اگر هم حوصله ندارید می توانید بدون این تشریفات خاص درمان را انجام دهید. برای این کار کمی عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد.
این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید.

۸- به همان شیوه فوق الذکر، دود عنبر نسارا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.

عنبر نسا :
عنبر نسا همان مدفوع الاغ می باشد که دود آن برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره پریود و درمان انواعی از عفونت های واژینال مورد استفاده قرار می گیرد و باید بیمار دود عنبر نسا را داخل مجاری واژن خود بخور دهد.

طرز استفاده ار عنبر نسا:
برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاک شیر و اسپند،
روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بیاستید.
این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید.

ضمناً برای تقویت حنجره و تارهای صوتی نیز دود عنبر نسا کاربرد دارد که باید آن را داخل حنجره تان بخور بدهید.

عنبر نساء چیست؟

عنبر نسا سرگین الاغ ماده ای است که در بهار جمع آوری می شود.

از این ماده برای درمان عفونت های داخلی و خارجی گوش و همچنین درمان زخم های دهان مانند آفت استفاده می شود.

ابن سینا دود عنبر نسا برای کاهش طول دوره ی قاعدگی و کم کردن خونریزی های ماهیانه در زنان تجویز می کرده است!

شواهد نشان می دهد که دود گیاهان نه تنها در ایران، بلکه در حدود ۵۰ کشور دیگر دنیا کاربرد دارد و بسیار رایج است!

در یک آزمایش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر نساء با استفاده از روش کروماتوگرافی و با استفاده از دستگاه GC-MS از یکدیگر جدا شدند.

این اجزا شامل هگزان، استیک اسید، آکونیتین، بتا کاروتن، دی متیل آمین بوده است که عمدتا شامل خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی هستند.

برخی از این اجزا نیز در درمان نورالرژی، روماتیسم، خونریزی های مویرگی و خارجی و اختلالات پوستی استفاده می شوند!

در یک آزمایش درون کشتگاهی از دود عنبر نسا به عنوان یک دهانشویه استفاده شد.

نتایج نشان دهنده وجود خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دود عنبر نسا بود که موجب مهار رشد میکروب ها و باکتری های استرپتوکوکوس موتانس، استرپتوکوک سالیواریوس و استرپتوکوک گشت.

یعنی عنبر نساء دقیقا مانند دهانشویه کلرهگزیدین در برابر باکتری های موجود در دهان عمل کرده بود.

دهانشویه ی CHX دارای فعالیت ضد باکتری قوی در برابر میکروارگانیسم مختلف دهان است اما عوارض جانبی جدی نیز به همراه دارد.

بنابراین می توانید از دود عنبرنساء برای پیشگیری از پوسیدگی و بیماری های پریودنتال استفاده نمایید.

دود عنبر نساء همچنین موجب افزایش فعالیت نوتروفیل های خون و مبارزه بیشتر در برابر میکروب ها می شود.

آزمایشات نشان میدهد که بخور دود عنبر نسا به مدت حداقل ۶ ثانیه به طور قابل توجهی از رشد باکتری ها جلوگیری به عمل می آورد.

این یکی از آزمایشاتی است که بر روی دود عنبر نساء انجام شده و مسلما نیازمند انجام آزمایشات دقیق تر و تکمیلی است.

دود عنبر نساء یکی از بهترین درمان های سینوزیت های مزمن، سرما خوردگی، عفونت های واژینال و درمان انواع زخم های عفونی و غیر عفونی است.

همچنین برخی معتقدند که دود عنبر نساء فرآیند زایمان طبیعی را آسان تر خواهد کرد!

تجربه نشان می دهد که استفاده از دود عنبرنسا هیچ عوارض جانبی خاصی برای بدن ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 20 )
  1. عادل می گوید

    من ۳ ماهه سرما خوردگیم خوب نمیشد چرک و عفونت از گلو تا گوشمو اذیت میکرد هر دکتری رفتم تو این مدت دارو و آمپول نمونده بود مصرف کرده بودم بالاخره مادر بزرگم پشکل الاغ بهم داد گفت دود کن دودشو چند بار استنشاق کن چند ساعت فقط خندیدم مسخره کردم ولی با اصرار یه بار امتحان کردم سه ساعت نگذشته بود خارش گلو و گوشم برطرف شد الان چند روزیه دودشو استنشاق میکنم واقعا معجزه کرده از تاثیرش خیلی ذوق کردم خدارو شکر میکنم پشکل الاغشم درمانه هر کی شک داره ۱ بار امتحان کنه ضرر نمیکنه

  2. Ati می گوید

    سلام،به نظرتون برای عفونت ادراری موثره؟؟؟

    1. مهدی می گوید

      منم استفاده کردم جواب داده

    2. اینقدر قلبم قبره می گوید

      اره عالیه

    3. بهنام می گوید

      اون مصرفش یجور دیگست ولی موثره

  3. اینقدر قلبم قبره می گوید

    سلام من یک هفته دارو های سرماخوردگی میخوردم عفونت بالا میاوردم گلوم داشت میترکید.

    تا امشب خاهرم گفت عنبر نسا بگیر دود کن دودشو استشمام کن منم کردم بخدا نیم‌ساعت نمیشه خوب شدم

  4. هاتف هاشمی می گوید

    دوستان باور کنید این یک معجزه است.منم سرماخوروکی شدیدی گرفته بودم شب دودشو با شوخی و هیچ باوری استنشاق کردم.صب ک بلند شدم دیدم خوب شدم گلوم هم کاملا خوب شده.امتحان کنید ضرر نداره.

  5. محسن می گوید

    من ۱ ساله آبریزش بینی دارم انواع دکتر متخصص رفتم فقط دارو به خوردم دادن دیگه هیچ دارویی اثر نداره هنوز یه خورده بهتر نشدم دیگه دارم از زندگی خسته میشم اصلا نمیتونم با کسی صحبت کنم آبریزش بینیم قطع نمیشه فردا میخوام عنبر نسا امتحان کنم تورو خدا برام دعا کنید اگر جواب نداد کلا نا امید میشم…….

  6. بهنام می گوید

    من دو ماه سینوزیتم عفونت داشت خلط زرد و خون داشتم یعنی افتضاح بود وضعم روزی یه خشاب چرک خشک کن میخوردم ولی یبار دود کردم نیم ساعت نشد هرچی عفونت سی نوسی بود از بین رفت اصلا انگار نه انگار

  7. محمد سجاد می گوید

    تنفس عمیق دود عنبر نسا ? باعث بروز خلط شدید ی در حنجره و ریه ی من شدش و بعد یک هفته خلط هایی با طعم دود عنبر نسا ? باعث سرفه های پشت هم و بدون توقف و شدید شدش و به دکتر های زیادی رفتم و فهمیدم برونشیت مزمن و آسم خفیف و آرژی سرمایی گرفتم و دوسال هستش که دارم از سرفه هایم رنج میبرم و با اینکه پیش بهترین دکتر ها رفتم و چند میلیون خرج دکتر و دارو هایم کردم درمان نشدم و تنها چیزی که باعث ? تسکین موقت ? سرفه هایم میشود قرص ایروکاست و یک سری عرقیات گیاهی سنتی یک دکتر گیاهی هستش و هنوز هم بابت تنفس عمیق اون موقع و حبس اون دود پشیمونم?
    نتیجه اخلاقی = استعمال خارجی اش رو امتحان نکردم ولی اطرافیانم جواب گرفتن ولی برای حبس کردن دود و استعمال داخلی اصلا و به هیچ وجه پیشنهادش نمیکنم

    1. پریسا می گوید

      حتما اون مال الاغ نر بوده چون اگه مال نر باشه برعکس عمل میکنه

    2. سید محمود می گوید

      دود عمیق نباید بدی . دود رو نباید حبس کنی. دود نباید وارد ریه بشه فقط توی بینی و از دهان میدی بیرون یعنی سینوس هارو دود میدی نه ریه رو . چون عفونت دستگاه تنفسی مربوط میشه به بینی و حلق و سینوس نه ریه.

  8. آیدا می گوید

    من برای عفونت واژینال استفاده کردم واقعا عالی بود و خوب شدم

  9. ابوالفضل می گوید

    این دود وقعا مادربزرگم را نجات داد و از مرگی که از طریق خلط بود این دود سحرآمیز نجات داد . ?‍♂️?

  10. فرح ۳۵۷۳۵۷ می گوید

    دوستان از کجا بفهمیم عنبرنسارا اصل بوده و برای الاغ نر نیس؟کسانی که برای عفونت واژن استفاده کردن میشه بگن دو الی سه روز اول ترشح داشتن یا نه؟واینکه توو اون مدت دیگه از داروهای شیمیایی استفاده نکردین؟ممنون میشم جواب بدین.

  11. تعمیر یخچال می گوید

    یعنی واقعا انقدر خوبه؟

  12. محمد می گوید

    سلام خرید عنبرنسارا هم دارین

  13. مری می گوید

    عالیه.من برای جوش واژن استفاده کردم.فوری سرباز کرد و تخلیه شد

  14. محمد می گوید

    سلام کسی عنبر النسارا برای الاغ ماده که تازه زاییده باشه و مطمئن باشه خواست ایمیل بزنه

  15. مامان ارتین می گوید

    برای عفونت واژینال فوق العاده اس حتی بایک بار استفاده اش نتیجه کاملا مشخص میشه