با این دمنوش ها از شر سردرد میگرن خلاص شوید

1
به گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه و یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص زیاد آن‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است.

متخصص طب سنتی گیاهان دارویی و خواص آنها طرز تهیه دمنوش سردرد میگرنی درمان گیاهی میگرن بهترین دمنوش گیاهی انواع دمنوش ترکیبی

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا مرضی خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت: دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند که علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.
پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.
میگرن یکی از بیماری‌هایی است که حتی کمی پیش از شروع، نشانه‌های آن امان فرد مبتلا را می‌برد.
راهکارهای متعددی برای کنترل درد ناشی از این بیماری وجود دارد که می توان به مصرف دارو، کمپرس آب سرد و حبس شدن در اتاق تاریک اشاره کرد، اما راهکار بهتری هم برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد وآن مصرف دمنوش هایی است که در قسمت زیر به طرز تهیه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دمنوش مرزنجوش

مرزنجوش از نظر طب سنتی ایران دارای طبیعتی گرم است.
خواص دارویی
این گیاه آرام بخش اعصاب و بهترین داروی میگرن کهنه و درمان سردرد‌های تنشی و عصبی و درد شقیقه‌ها و سردرد است.
این گیاه هم چنین خلط آور، تب بر، اشت‌ها آور، تقو. یت کننده‌ی عمومی بدن، ضد نفخ و ورم معده، بادشکن، ضد اسهال، ضد سرماخوردگی، معرق، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد آرتروز، ضد اسپاسم، ضد تب، ضد آلزایمر و ادرار آور است.
طرز تهیه
یک مشت کوچک از این گیاه را با دو لیوان آب جوش در کتری ریخته و بگذراید تا با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس یا اسطوقدوس گیاهی چندین ساله است با برگ‌های متقابل، باریک، دراز، سبز رنگ و پوشیده از کرک‌های سفید پنبه‌ای در طبیعت یافت می‌شود که گل‌های آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله هستند و قسمت مورد استفاده این گیاه گل‌ها و سرشاخه‌های گل دار آن است.
خواص درمانی
یک داروی مناسب برای آرامش اعصاب و بی خوابی و درد میگیرن است.
اگر فردی در طول روز به تنش‌های فکری، اضطراب یا حتی پیش فعالی مغز دچار می‌شود می‌تواند از این داوری گیاهی استفاده کند.
این گیاه تقویت کننده سلول‌های مغزی، افزاینده شیر مادر، کاهنده نفخ و گاز معده و روده، شادی آور، باز کننده انسداد عروقی و ضد بلغم است.
طرز تهیه
یک قاشق غذاخوری سرشاخه گل دار و یا گل گیاه را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید؛ برای این منظور می‌توانید از لیوان‌های مخصوص و ظرف‌های آماده کردن دمنوش استفاده کنید.
ممکن است طعم اسطوخودوس را دوست نداشته باشید، اما ابتدا توجه به خواص دارویی آن می‌تواند از طعم تلخ آن بکاهد.

دمنوش فلوس یا خرنوب هندی

فلوس در برخی از نواحی ایران به نام خرنوب هندی و خیار شنبر نیز معروف است که اگردر قسمت طول آن شکافته شود، تیغه‌های متعددی در آن دیده می‌شود.
خواص درمانی
این گیاه به عنوان ضد صفره، ضد افسردگی، ضد صرع، ضد میگیرن، ضد بواسیر، تقویت کننده اعصاب، تقویت کننده دستگاه تنفسی و پایین آورنده‌ فشار خون استفاده می‌شود.
طرز تهیه
دو لیوان آب سرد را در قوری می‌ریزیم و بر روی حرارت کمی قرار می‌دهیم تا به جوش آید، اکنون یک قاشق غذاخوری مغز فلوس را به صورت پودر شده به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه در حرارت پایین دم بکشد.
می‌توانید برای بهتر شدن طعم آن کمی نبات هم استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. کیان می گوید

    با سلام بسیار عالی بود ممنون بابت مطالب خوبتون