درب استاندارد مخصوص اتاق سرور چه ویژگی هایی دارد؟

1

در این پست شما با اتاق سرور و تجهیزات آن و مشخصات درب استاندارد مخصوص اتاق سرور آشنا می شوید.

اتاق سرور چیست؟

رپورتاژ آگهی ارزان درب مخصوص اتاق سرور خرید رپورتاژ آگهی تجهیزات اتاق سرور استاندارد درب اتاق سرور اتاق سرور چیست

اتاق سرور اتاقی است که برای ذخیره، نگهداری و مدیریت سرورهای کامپیوتری و اجزای مرتبط با آن استفاده می شود. این اتاق بخشی از یک مرکز داده است که چندین سرور فیزیکی را با هم در فاکتورهای مختلف قرار می دهد، یک مرکز داده ممکن است شامل چندین اتاق سرور باشد که هر کدام برای برنامه ها و خدمات جداگانه استفاده می شوند.

به طور کلی، یک اتاق سرور ممکن است شامل صدها سرور باشد. سرورهایی که در یک اتاق سرور قرار می گیرند معمولا شامل اجزای اصلی CPU هستند و هیچ نمایشگر یا دستگاه ورودی ندارند، آنها می توانند از طریق یک سیستم مدیریت سرور که به طور معمول در خارج از اتاق سرور قرار می گیرد کنترل شوند.

سرور اختصاصی برای کسانی که به کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنند و به دنبال جذب و حفظ ترافیک بالایی هستند مورد نیاز است. هر شرکتی با اندازه متوسط حداقل به سه و یا چهار سرور نیاز دارد.

جهت حفظ امنیت اطلاعات سرور‌ها و دور از دسترس بودن سرور‌ها محل نگهداری این سرور‌ها باید در محیطی بسته و مهر و موم شده باشد معمولاً پیشنهاد می‌شود از رک استفاده کنیم، رک یکی از بهترین محل‌ های نگهداری سرور است، اما همان‌طور که می‌دانیم رک‌ها از نظر استحکام چندان قابل اعتماد نیستند چون معمولا تمام رک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از اطراف محصور شده و جنس حصار‌ها ورق فلزی مستحکم و ضخیمی است اما علت بی‌اعتمادی به آنها این است که تمام رک‌ها از سمت جلو پوششی از جنس شیشه دارند و اگر روزی سرقتی اتفاق بیفتد درب شیشه‌ای شکننده است و به راحتی سرور‌ های داخل رک قابل دسترس خواهند بود.

مشخصات اتاق سرور

راه‌اندازی اتاق سرور یک نوع تخصص در زمینه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و شامل مواردی بسیار کلیدی و حیاتی است.

بهتر است درب اتاق سرور معمولا قفل باشد تا از ورود افراد غیر مسئول جلوگیری شود. برای ساده‌تر شدن این موضوع بهتر است درب ورود به گونه‌ای طراحی شود که برای قفل یا باز کردن آن نیازی به کلید نباشد، بهتر است درب اتاق سرور کارتی و یا رمزی باشد.

کلیه ورود و خروج‌ها به اتاق سرور باید تصویربردای شود، جهت تصویربرداری از اتاق سرور به حداقل یک دوربین CCTV نیاز دارید و یک دستگاه ضبط دیجیتال تصاویر برای مدت طولانی.

اتاق سرور باید از هرگونه گرد و غبار و رطوبت دور باشد تا کارآیی فن‌های موجود در کیس و رک‌ها بهتر باشند، همچنین رطوبت می‌تواند آسیب جدی به خازن‌ها و برد‌ های الکتریکی وارد کند، پس بهتر است برای به حداقل رساندن رطوبت محیط اتاق سرور، از کولر گازی استفاده شود.

دمای اتاق سرور باید بین ۱۸-۲۷ درجه سانتیگراد و رطوبت باید بین ۴۰٪ -۶۰٪ ارهاش باشد.

از دیگر عوامل بسیار ضروری و حیاتی برای اتاق سرور تامین انرژی برق است که باید از طریق برق شهری انجام شود و جهت اطمینان بیشتر در مواقع اضطراری قطع برق باید حتماً یو.پی.اس و یا ژنراتور نیز برای اتاق سرور در نظر گرفته شود.

در اتاق‌ های سرور حتماً باید تجهیزات اطفای حریق در دسترس باشد تا در صورت بروز کوچک‌ ترین مشکل بتوان به آسانی و سرعت به حل مسئله پرداخت، اما برای تشخیص بهتر شروع آتش‌ سوزی معمولاً بهترین شرایط این است که در داخل رک‌ها و محیط اتاق سرور سنسور‌ های تشخیص آتش‌ سوزی نصب گردد و جهت بالا بردن بیشتر امنیت بهتر است درب اتاق سرور از رنگ و جنس نسوز انتخاب شود.

رپورتاژ آگهی ارزان درب مخصوص اتاق سرور خرید رپورتاژ آگهی تجهیزات اتاق سرور استاندارد درب اتاق سرور اتاق سرور چیست

مشخصات درب اتاق سرور

• همه ی درب های اتاق سرور باید مجهز به سیستم Master Key در قفل های مکانیکی باشند.

• درب اتاق سرور باید از جنس استیل دو جداره بوده و درب امنیتی آن هوابند باشد تا به عنوان درب ضد آب و ضد رطوبت عمل کند، همچنین درب اتاق سرور باید ضد حریق و ضد سرقت باشد.

• درب اتاق سرور باید به قفل های امنیتی الکتریکی و مکانیکی مقاوم مجهز باشد.

• فضای داخلی درب اتاق سرور باید از پشم شیشه یا پشم سنگ پر شود.

منبع : سایت درکو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. درب ضد سرقت می گوید

    عالی بود تشکر