درمان سریع گلو درد با داروهای خانگی و طب سنتی

1

درمان گلودرد در خانه ، درمان گلودرد چرکی در طب سنتی ،  درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی

بگذارید خیالتان را راحت کنیم: ۸۰ درصد داروهایی که برای تسکین گلودرد و رفع سرفه به فروش می‌رسند اثری ندارند. تنها راه خلاص شدن از این مشکل مرطوب نگه داشتن گلو است. گاهی وقت‌ها قرار دادن یک آب نبات نعنایی ساده در گوشه‌ی لپتان بیشترین کمک را به درمان سرفه های خشک و گلودرد می‌کند. در حالت کلی اگر مشکل خاصی ندارید و فقط سرفه می‌کنید از آبنبات‌هایی که در داروخانه‌ها و برای تسکین گلو درد به فروش می‌رسند استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این مواقع مایعات زیادی بنوشید و نگذارید گلویتان خشک شود.

در این مقاله قصد داریم چند راه حل خیلی ساده و ۱۰۰ درصد طبیعی را برای درمان گلو دردهای زمستانی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دمنوش آویشن برای سرماخوردگی درمان گلو درد درمان سرماخوردگی درمان سرفه درمان خانگی سرفه با طب سنتی درمان خانگی آنتی بیوتیک طبیعی برای گلودرد

شیرین‌ترین و خوشمزه‌ترین داروی گلودرد

از همان دوران باستان مصری‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از گلودرد گرفته تا درمان زخم‌های عفونی استفاده می‌کردند. در واقع از هزاران سال پیش خواص درمانی عسل شناخته شده بوده است. امروزه دانشمندان همچنان در حال مطالعه و تحقیق در مورد این ماده‌ی غذایی شیرین هستند. علم جدید دوباره قابلیت عسل را برای درمان بسیاری از ناخوشی‌ها به اثبات رسانده است. قابلیت‌هایی که در طول سال‌ها و با ظهور آنتی‌بیوتیک‌ها کم کم در حال فراموشی بود. با کمک عسل می‌توانید در عرض چند هفته یک زخم را (البته اگر خیلی عمیق نباشد) خوب کنید. باید بدانید در برخی از بیمارستان‌های انگلستان، استرالیا و نیوزلند همین کار را برای بهبود زخم‌ها انجام می‌دهند.

یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. ۵ قاشق غذاخوری عسل به آن

اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می‌سوزد یک قاشق چای‌خوری میل کنید

خاصیت ضدعفونی کنندگی عسل از وجود آنزیمی ناشی می‌شود که زنبورهای زحمتکش به شهد اضافه می‌کنند. نام این آنزیم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم در تبدیل قند به پروکسید اکسیژن نقش دارد. پروکسید اکسیژن یک ماده‌ی ضدعفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه شناخته می‌شود. به مدد همین خواص ضدعفونی کنندگی است که عسل می‌تواند سرفه را رفع و گلو درد را تسکین دهد.

روش استفاده

زمانی که اولین علائم گلو درد را می‌بینید وقت را تلف نکنید و به سراغ عسل بروید. در این صورت گلودردتان خیلی زودتر درمان می‌شود. یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. ۵ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می‌سوزد یک قاشق چای‌خوری میل کنید. حتماً قبل از خواب هم یک قاشق چای‌خوری از این شربت معجزه گر بخورید. می‌توانید مقداری عسل را در آب گرم حل و با آن قرقره کرده و بعد قورت دهید.

توجه داشته باشید قرقره کردن با جوش شیرین هم بسیار موثر است. مقدار کمی جوش شیرین را در نصف فنجان آب جوش حل کنید. بگذارید خنک شود و سپس قرقره کنید.

 

درمان گلودرد به کمک روی یا همان زینک

وجود زینک برای عملکرد سلول‌های بدن ما لازم و ضروری است. این ماده‌ی معدنی نقش موثری در عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. نتایج پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهد که مصرف مکمل زینک باعث کاهش دوره‌ی سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد می‌شود.

توجه داشته باشید که گوشت قرمز، گردو، حبوبات و غلات کامل نیز حاوی میزان قابل توجهی روی می‌باشند. برای دریافت میزان کافی روی می‌توانید از مکمل نیز استفاده کنید. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید و یا در مورد مصرف این مکمل شک دارید حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

گلو درد: آویشن را دریابید

این گیاه مدیترانه ای نه تنها برای خوش طعم کردن غذاها غوغا می‌کند بلکه برای درمان گلو درد نیز کارساز است.

آویشن خواص ضدعفونی کنندگی دارد و به خوبی از پس میکروارگانیسم هایی مانند قارچ‌ها و باکتری‌ها بر می‌آید. علاوه بر این آویشن خواص ضداسپاسمی دارد. مصرف این گیاه به صورت دم کردنی یا جوشانده برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است.

روش مصرف

می‌توانید با جوشانده‌ی آویشن قرقره کنید. همچنین می‌توانید مقداری آویشن را دم داده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این جوشانده برای تسکین گلو درد فوق‌العاده است.

توجه داشته باشید اگر منشأ گلو درد عفونت ویروسی باشد با همین روش‌های ساده می‌توانید از پس آن بر بیایید. اما اگر گلودردتان منشأ باکتریایی داشته باشد بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

 

۲ – آب نمک

آب نمک به کاهش گلودرد و ترشحات آن کمک می‌کند. یک قاشق چای خوری را در یک لیوان آب گرم بریزید و مخلوط کنید. هر محلول را سه ساعت یک بار غرغره کنید.

۳ – چای بابونه

چای بابونه به طور طبیعی به عنوان آرام بخش مورد استفاده است. اما از آن برای درمان گلودرد نیز بهره می‌برند. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که استنشاق بخار چای بابونه می‌تواند به کاهش علائم سرما خوردگی از جمله گلودرد کمک کند.

۴ – نعناع

اسپری‌های روغن نعناعِ رقیق شده، ممکن است گلو درد را کاهش دهد. نعناع حاوی منتول است که به آرام کردن گلو درد و سرفه کمک می‌کند.

۵ – شنبلیله

شنبلیله دارای خواص درمانی بسیاری است و همچنین شکل‌های گوناگونی دارد. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلو درد به شمار می‌رود.

۶ – ریشه‌ی پف نبات

ریشه‌ی پف نبات حاوی یک ماده‌ی مخاطی است که گلو درد را تسکین می‌دهد. برای استفاده، آن را با مقداری چای و آب جوش ترکیب کنید. دو تا سه بار در روز از آن برای کاهش درد گلو استفاده کنید.

۷ – ریشه‌ی شیرین بیان

ریشه‌ی بیان نیز در درمان گلو درد موثر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مخلوط آن با آب، یک درمانگر مناسب برای گلو درد می‌باشد.

۸ – برگ نارون قرمز

از برگ نارون قرمز به صورت دم کرده استفاده کنید. خواص درمانی این گیاه می‌تواند التهابات گلو را کاهش دهند. البته تحقیقات بیشتری در خصوص فواید این گیاه لازم است. زیرا، طبق گزارش کتابخانه‌ ملی ایالات متحده امریکا، مصرف آن ممکن است جذب داروهای دیگر را کاهش دهد.

۹ – سرکه‌ سیب

سرکه سیب سرخ دارای خواص ضد باکتریای است. از آنجا که طبیعت سرکه‌ سیب اسیدی است، می‌توان از آن برای جلوگیری از گسترش باکتری‌ها در گلو استفاده کرد. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را در یک فنجان آب رقیق کنید، سپس آن را مصرف کنید.

۱۰ – سیر

سیر دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم سیر می‌تواند به جلوگیری از سرما خوردگی کمک کند.

۱۱ – فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی کپسایسین، یک ترکیب طبیعی شناخته شده برای مسدود کردن گیرنده‌های درد. اگرچه هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده است، اما مصرف آن به همراه آب گرم و عسل می‌تواند در تسکین درد گلو موثر باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. کیان می گوید

    با سلام ممنون بابت مطالب خوبتون تشکر