توهین زشت کارگردان «گشت ارشاد» به حجت‌الاسلام قرائتی

1

چند روز قبل ویدیویی از پخش زنده تلویزیونی برنامه هفتگی حجت الاسلام قرائتی با تیتر «توهین قرائتی به آقای دوربینی» در فضای مجازی منتشر و به سرعت دست به دست شد.

در این ویدیو حجت الاسلام قرائتی مشغول تدریس همیشگی خود پیرامون آیات قرآن است که ناگهان رشته کلام از دستش خارج شده و همانجا خطاب به یکی از حاضران در برنامه(حسین نمازی) می‌گوید شما از آنجا بلند شوید، من تمرکز ندارم؛ سپش از عوامل برنامه می‌خواهد او را به نقطه کوری دور از دوربین‌ها ببرند.

برخورد حجت الاسلام قرائتی با حسین نمازی یا همان «آقای دوربینی» کمی زننده است و مخاطب را شوکه می‌کند، چرا که از معلم قرآن سال‌‎های طولانی تلویزیون توقع این برخورد را ندارد.

فیلمهای سعید سهیلی طرفداران محمد خاتمی طرفداران روحانی روشنفکرنمایان حجت‌الاسلام قرائتی بیوگرافی محسن قرائتی بیوگرافی سعید سهیلی بیوگرافی حسین نمازی بازیگران اصلاح طلب اصلاح طلبان چه کسانی هستند

عذرخواهی معلم قرآن محبوب از مردم و حسین نمازی
هنوز مدتی از انتشار این ویدیو نگذشته که کانال تلگرامی عزت الله ضرغامی و سپس حساب توئیتری منتسب به آقای قرائتی متن عذرخواهی ایشان از ملت و حسین نمازی را منتشر می‌کنند.

ایشان در این متن نوشته اند: ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از من ناراحتی به دل دارد عذرخواهی می‌کنم. چند ساعتی از این متن نگذشته که ایشان در گفتگویی ویدیویی با خبر ۲۰:۳۰ با چهره ناراحت باز هم از همه مردم و حسین نمازی عذر‌خواهی می‌کند.

 تصویه حساب کینه‌توزان فرصت طلب از آقای قرائتی

فاصله بین انتشار آن ویدیو و عذرخواهی حجت الاسلام قرائتی بسیار کوتاه بود، اما همین فرصت کم برا آن‎ها که سال‌ها بود دلشان می‌خواست از محبوبیت و تلاش‌های بی وقفه و قرآنی ایشان انتقام بگیرند کافی بود! آن‌ها که ۴۰ سال تدریس شیوا و عام فهم قرآنی ایشان را نادیده گرفته و برای یک اشتباه شروع به تکفیر ایشان کردند.

عده‌ای هم اتفاقا با هدف قرار دادن تلاش قرآنی ایشان، گویا این فعالیت‌ها به مذاق‌شان خوش نمی‌آمده و منتظر فرصتی برای ابراز تنفرشان نسبت به تدریس قرآن بوده‌اند از این خطای پیش آمده نهایت بهره را برده و هجمه سنگینی را علیه استاد قرآن و اخلاق محبوب کشورمان آغاز کردند.

توهین زشت کاگردان سینما به حجت‎الاسلام قرائتی
«سعید سهیلی» کارگردان فیلم‌‎های گشت ارشاد یک و دو که متخصص ساخت آثاری با دیالوگ‌های مستهجن است و همیشه با انتقاداتی نسبت به نامناسب بودن فیلم‌هایش مواجه بوده یکی از آن‌هایی است که در اقدامی بسیار عجیب متن توهین‌آمیزی را در اینستاگرامش منتشر کرد.

او در این متن عجیب و سراسر توهین نوشته است:

«آقای قرائتی پرخاش ممنوع ، با خشم فرمودید که این آقا را بیرون کنید… چرا که حواس مرا پرت میکند ، یک لحظه حواس پرتی و این همه عصبیت؟!!! پس ما چه کنیم ؟ مردم چه بگویند بابت سالهایی که شما و امثال شما حواسشان را پرت کرده اید؟ اگر شما پیر و حواستان پرت شده و اوایل انقلاب را از یاد برده اید، مردم حواسشان جمع است و خوب به یاد دارند، سالهایی که شما بیشتر از ایشان عشق دوربین بودی ، اگر الان نیستید چون میلیون ساعت فیلم از شما ضبط و پخش شده، بایدم که از دوربین سیر شوید… همانطور که ما از چهره شما سیر شده ایم، شما با پرخاش ایشان را به پشت دوربین ، به زیر پایه دوربین تبعید، اما من با مهر و افتخار ایشان را برای اولین فیلمم به جلوی دوربین دعوت و به این دعوت مباهات میکنم. دوباره تکرار میکنم؛ خشم و پرخاش ممنوع!»

اگر حجت الاسلام قرائتی با آن سن و سال، بعد از ۴۰ سال فعالیت خالصانه قرآنی یک اشتباه، آن هم در یک برنامه زنده داشت و اینگونه مستوجب توهین‌های آقای کارگردان بود؛ سعید سهیلی خودش برای انتشار چنین متن بی‌ادبانه و خشمگینانه‌ای که در فرصت کافی هم نگارش شده، چه توضیح و توجیهی دارد؟!

آیا سهیلی که به نظر می‌آید از همان سال‌های ابتدایی انقلاب کینه کلاس‌های تدریس «قرآن» را به دل داشته، خود را نماینده مردم ‌می‌داند و خشم و نفرتش از این برنامه محبوب را این‌چنین گل درشت فریاد می‌زند خودش نمونه بارز یک فرد عصبی و پرخاشگر نیست؟

کارگردان «گشت ارشاد» ار همه عذرخواهی کند
شاید بهتر باشد آقای کارگردان، به عنوان مدعی رعایت ادب و اخلاق که بدون هیچ چشم داشتی ناگهان به فکر دعوت از حسین نمازی برای بازی در فیلمش می‌افتد؛ از همه ملت و آقای قرائتی بابت انتشار متن توهین آمیزش عذرخواهی کند، نه آنکه با حذف این پست از اینتستاگرامش تصور کند توهینش هم از حافظه مردم پاک شده است!

فیلمهای سعید سهیلی طرفداران محمد خاتمی طرفداران روحانی روشنفکرنمایان حجت‌الاسلام قرائتی بیوگرافی محسن قرائتی بیوگرافی سعید سهیلی بیوگرافی حسین نمازی بازیگران اصلاح طلب اصلاح طلبان چه کسانی هستند

حسین نمازی معروف به آقای دوربینی، صبح امروز در گفت‌گویی با پیک بامدادی شبکه خبر سیما گفت: از اینکه در تلویزیون بیشتر نشانم بدهند خیلی خوشحال می‌شوم، به سخت گیری ها در برنامه عادت دارم و ناراحت نمی‌شوم؛ چون بودن جلوی دوربین را خیلی بیشتر از این ها دوست دارم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. n.t می گوید

    چه خوب،این موضوع باعث شد عقده شو بریزه بیرون یکم سبک شه