بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ از نظر imdb +بازیگران و خلاصه داستان

0

فروش بیشتر یک فیلم هیچ گاه به معنای خوب و محشر بودن یک فیلم نخواهد بود. برخی از فیلم ها اگر چه از دیدگاه منتقدان فیلم های خوبی به حساب می آیند اما نتوانسته اند در جدول فروش انتظارات را برآورده کنند اما این موضوع چیزی از ارزش سینمایی این فیلم ها نخواهد کاست. چنین فیلم هایی شانس این را دارند که تا ماه ها و حتی سال ها در مورد آن ها صحبت شود. در ادامه ی این مطلب قصد داریم ۱۱ فیلم عالی و جذابی که در سال ۲۰۱۷ و تا مقطع کنونی اکران شده اند را به شما معرفی کنیم.

لیست 250 فیلم برتر دنیا توسط imdb سایت imdb رتبه بندی فیلمها در imdb بهترین فیلم های کمدی خارجی بهترین فیلم های کمدی imdb بهترین فیلم های سال 2017 بهترین فیلم بازیگران فیلم لوگان بازیگران دانکرک بازیگران بلید رانر ۲۰۴۹ اخبار سینما

بلید رانر ۲۰۴۹ (به انگلیسی: Blade Runner 2049) فیلمی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی دنی ویلنو و نویسندگی مایکل گرین و همپتون فانچر است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم بلید رانر (۱۹۸۲) به شمار می‌رود و هریسون فورد یکبار دیگر به ایفای نقش ریک دکارد می‌پردازد. از دیگر بازیگران آن می‌توان به رایان گاسلینگ، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، جرد لتو و آنا د آرماس اشاره کرد. بلید رانر ۲۰۴۹ در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷، به صورت دو بعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس سه‌بعدی در ایالات متحده اکران شدد.بلید رانر ۲۰۴۹ در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷، به صورت دو بعدی، سه‌بعدی و آی‌مکس سه‌بعدی در ایالات متحده اکران شد.فیلم با استقبال بسیار بالایی همراه بود و منتقدین آنرا یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ می دانند.همچنین بعضی از منتقدین این فیلم را نسبت به قسمت اول اثری بهتر و جذاب تری دانستند و از آن به عنوان یکی از شانس های اصلی اسکار نام بردند.

بازیگران بلید رانر ۲۰۴۹

هریسون فورد
رایان گاسلینگ
رابین رایت
دیوید باتیستا
لنی جیمز
جرد لتو
آنا د آرماس
سیلفیا هوکس

 لیست 250 فیلم برتر دنیا توسط imdb سایت imdb رتبه بندی فیلمها در imdb بهترین فیلم های کمدی خارجی بهترین فیلم های کمدی imdb بهترین فیلم های سال 2017 بهترین فیلم بازیگران فیلم لوگان بازیگران دانکرک بازیگران بلید رانر ۲۰۴۹ اخبار سینما

دانکرک (انگلیسی: Dunkirk) فیلمی جنگی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان محصول سال ۲۰۱۷ است. این فیلم محصول مشترک انگلستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه می‌باشد. دانکرک دهمین فیلم بلند کریستوفر نولان و اولین فیلم اوست که بر اساس یک رخداد واقعی ساخته شده‌است. کریستوفر نولان همچون فیلمهای قبلیش دانکرک را نیز با دوربین‌های آی‌مکس و با فرمت ۷۰ میلی‌متری که بسیار مورد علاقه اش هستند فیلمبرداری کرده‌است.

داستان فیلم در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه می‌باشد. در جریان این عملیات تاریخی بیش از ۸۰۰ قایق نظامی ارتش بریتانیا جان دست‌کم ۳۳۵ هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند، نجات دادند.

فیلمبرداری این فیلم در دانکرک فرانسه آغاز و در لس‌آنجلس تمام شد. دانکرک ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به روی پرده سینما رفت. دانکرک با مدت زمان ۱۰۶ دقیقه کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان محسوب می‌شود.

خلاصه داستان دانکرک

سربازان متحد از انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه توسط سربازان مسلح آلمانی در سواحل دانکرک محاصره شده‌اند و بدین صورت عملیات تخلیه دانکرک از ۲۶ مه تا ۴ ژوئن ۱۹۴۰ شکل می‌گیرد…

بازیگران دانکرک

فیون وایتهد در نقش تامی، سرباز نیروی زمینی بریتانیا
تام گلین-کارنی در نقش پیتر، پسر آقای داوسن
جک لودن در نقش کالینز، خلبان جنگنده نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا
هری استایلز در نقش الکس، سرباز نیروی زمینی بریتانیا
تام هاردی در نقش فاریر، خلبان جنگنده نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا
آنورین برنارد در نقش گیبسون سرباز نیروی زمینی بریتانیا
جیمز دارسی در نقش سرهنگ
کنت برانا در نقش فرمانده بولتون افسر نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا
بری کیوگهن در نقش جورج
کیلین مورفی در نقش سرباز نجات یافته
مارک رایلنس در نقش آقای داوسن یک غیرنظامی علاقه‌مند به دریانوردی. او پدر پیتر است.

لیست 250 فیلم برتر دنیا توسط imdb سایت imdb رتبه بندی فیلمها در imdb بهترین فیلم های کمدی خارجی بهترین فیلم های کمدی imdb بهترین فیلم های سال 2017 بهترین فیلم بازیگران فیلم لوگان بازیگران دانکرک بازیگران بلید رانر ۲۰۴۹ اخبار سینما

لوگان (به انگلیسی: Logan) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ به نویسندگی و کارگردانی جیمز منگولد است که بر اساس شخصیت ولورین از شرکت مارول کامیکس با هنرپیشگی هیو جکمن ساخته شده‌است. فیلم‌نامه فیلم الهام گرفته از مجموعه کتاب کمیک لوگان مرد سال‌دیده، اثر مارک میلر و استیو مک‌نایون است. لوگان ادامهٔ دو قسمت قبلی، خاستگاه مردان ایکس: ولورین (۲۰۰۹) و ولورین (۲۰۱۳) است و دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به پاتریک استوارت، بوید هالبروک، ریچارد ای گرانت، استیون مرچنت و دافنه کین اشاره کرد. فیلمبرداری فیلم از ماه مه ۲۰۱۶ در لوئیزیانا شروع شد و در اوت ۲۰۱۶ در نیومکزیکو به پایان رسید. این آخرین حضور هیو جکمن در نقش لوگان در سری فیلمهای افراد ایکس است. همچنین این فیلم بعد از فیلمهای کیت و لئوپولد و ولورین سومین همکاری مشترک جیمز منگولد و هیو جکمن محسوب می‌شود.

لوگان تنها فیلم در مجموعه افراد ایکس است که از طرف سیستم درجه‌بندی فیلم‌ها توسط انجمن تصاویر متحرک آمریکا درجه سنی R دریافت کرده‌است، بدین معنی که تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود. خشونت فیزیکی موجود در فیلم دلیل این تصمیم بوده‌است.

نخستین نمایش لوگان در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۱۷، در شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود و سپس در ۳ مارس ۲۰۱۷ توسط فاکس قرن بیستم با فرمت استاندارد و آی‌مکس در سینماهای ایالات متحده اکران شد. فیلم با تحسین منتقدان مواجه شد و در گیشه به موفقیت تجاری رسید. منتقدان از فیلم به عنوان بهترین فیلم مارول کامیکس و یکی از برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ یاد کردند. فیلم با بودجه ۹۷ میلیون دلاری در گیشه به فروشی ۶۱۸ میلیون دلاری رسید و دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ به‌شمار می‌آید.

خلاهص داستان لوگان

سال ۲۰۲۹، نزدیک به بیست و پنج سال است که جهش یافته جدیدی به دنیا نیامده و جهش یافته‌های باقی مانده هم همچون گذشته باترس و در خفا زندگی می‌کنند. در این میان لوگان که با بالا رفتن سنش قدرت‌های خود را از جمله زود درمانی تا حد زیادی از دست داده به همراه کالیبان در مکانی دور افتاده در ایالت تگزاس زندگی می‌کند. مهم‌ترین کار لوگان هم مراقبت از چارلز اگزاویه / پروفسور ایکس است که با بالا رفتن سنش ذهنش به هم ریخته شده و نمی‌تواند قدرت‌هایش را کنترل کند و در مواقعی که می‌ترسد به شدت به دیگران آسیب می‌زند. لوگان خرج زندگی خود را از طریق رانندگی در میاورد و منتظر فرصت است تا برای همیشه از کشور خارج بشود.

روزی زنی مکزیکی بنام گابریلا به سراغ لوگان می‌آید و به او می‌گوید حاضر است در عوض انجام کاری به لوگان پول خوبی بدهد. لوگان ابتدا قبول نمی‌کند اما وقتی دوباره گابریلا را می‌بیند با اصرار او و با توجه به اینکه برای خروج از کشور پول لازم دارد قبول می‌کند در ازای دریافت پول او و دخترش بنام لورا را به داکوتای شمالی ببرد.

صبح روز بعد لوگان به طرف هتلی می‌رود که گابریلا و لورا داخل آن هستند اما با جنازه گابریلا مواجه می‌شود و سریع محل را ترک می‌کند و به خانه خودش بر می‌گردد. درست در زمانی که لوگان متوجه می‌شود لورا به صورت پنهانی در پشت ماشینش تا به اینجا آمده گروهی از مردان مسلح به طرف آن‌ها می‌آیند. لوگان ابتدا تصور می‌کند آنها بخاطر چارلز اینجا هستند اما بعد متوجه می‌شود هدفشان لورا است. چند نفر از مردان مسلح به داخل خانه رفته تا لورا را بیرون بیاروند اما لحظاتی بعد لورا با سر بریده یکی از آن‌ها بیرون می‌آید و لوگان متوجه می‌شود لورا یک جهش یافته‌است که مثل خودش قابلت خود ترمیمی دارد و از دستانش چنگال‌های تیز بیرون می‌زند. لوگان به همراه چارلز و لورا فرار می‌کند اما کالیبان توسط گروه مسلح دستگیر می‌شود. چارلز به لوگان اطلاعاتی دربارهٔ لورا می‌دهد. لوگان با توجه به اطلاعاتی که از موبایل گابریلا پیدا می‌کند متوجه می‌شود یک سازمان آزمایشی عجیب که ظاهراً وابسته به دولت است در طی پروژه‌ای بنام ترنسیجن در حال تبدیل کردن بچه‌های جهش یافته به ماشین‌های کشتار است و از طریف دی ان ای دیگر جهش یافتگان افرادی با قدرت‌های زیاد به وجود میاورد. لوگان متوجه می‌شود لورا نه تنها دختر گابریلا نیست بلکه دختر خود اوست و لورا با دی ان ای او به وجود آمده‌است.

لوگان که بدنش ضعیف تر از قبل شده چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه لورا را به مقصد برساند. ابتدا برای تعویض ماشین و استراحت به یک هتل می‌روند اما اوضاع خراب می‌شود و آنها بازهم فرار می‌کنند. در مسیر راه به دعوت خانواده روستایی که ماشینشان در کنار جاده خراب شده بود و لوگان به آنها کمک کرده بود شام را به خانه آنها می‌روند. همه چیز خوب پیش می‌رود اما ناگهان سر و کله جهش یافته‌ای بنام اکس-۲۴ پیدا می‌شود که نسخه جوانتر و قدرتمند تری از لوگان است. اکس-۲۴ ابتدا پروفسور اگزاویه را به قتل می‌رساند و سپس به سراغ لورا می‌رود. تلاش‌های لوگان برای نجات جان اگزاویه فایده‌ای ندارد و او می‌میرد. لوگان با تلاش فراوان لورا را از دست اکس-۲۴ نجات می‌دهد اما خودش آسیب زیادی می‌بیند و با دردسر فراوان و کمک خانواده روستایی موفق به فرار می‌شود.

بعد از شک و تردیدهای فراوان لوگان بالاخره تصمیم می‌گیرد مسیر را تا به آخر برود. وقتی به مقصد می‌رسند لوگان متوجه می‌شود حق با لورا است و مکانی وجود دارد که تعدادی زیادی از جهش یافته‌ها که اکثراً بچه هم هستند در آن زندگی می‌کنند و قرار است به زودی همگی از مرز خارج بشوند تا در خطر نباشند. لوگان که کار خود را تمام شده می‌داند و آخرین اثرات خود ترمیمی اش به صورت کامل از بین رفته تصمیم به رفتن می‌گیرد اما گروه مسلح رد آنها را زده و به آنها حمله می‌کنند و نبردی بین جهش یافته‌ها و مردان مسلح درمی‌گیرد که در طی آن دونالد پیرس، رئیس امنیت ترنسیجن و رهبر یاغیان ریور و همچنین دکتر زندر رایس، رئیس جراحان پروژه کشته می‌شوند. لوگان که خودترمیمی اش به صورت کامل از بین رفته در نبرد دوباره با اکس-۲۴ به شدت آسیب می‌بیند و زخم برمی‌دارد. لورا اکس-۲۴ را می‌کشد و به بالا سر پدرش می‌رود که لحظات آخر عمرش را می‌گذراند. لوگان به لورا می‌گوید تقدیرش را قبول نکند و چیزی نباشد که برای آن ساخته شده و سپس در آغوش دخترش جان می‌دهد. لورا به همراه دیگر بچه‌های جهش یافته لوگان را خاک می‌کند و قبل از آنکه برود آخرین یادگاری خود را با استفاده از یک صلیب بر سر قبر پدرش می‌گذارد:نماد افراد ایکس.

بازیگران فیلم لوگان

هیو جکمن در نقش جیمز هاولت / لوگان / ولورین، جهش‌یافته‌ای با قدرت فیزیکی بالا، عامل زوددرمانی، پنجه‌های جمع شونده و دارای اسکلتی با پوشش یک آلیاژ خیالی با نام آدامانتیوم است. عامل زوددرمانی لوگان به علت سن بالا رو به تحلیل است. هیو جکمن همچنین در نقش اکس-۲۴ نیز ایفای نقش کرده‌است.

پاتریک استوارت در نقش چارلز اگزاویه / پروفسور ایکس، یک جهش‌یافته با قویترین توانایی دورآگاهی در جهان و بنیانگر و رهبر پیشین گروه مردان ایکس که توانایی‌هایش ناپایدار شده و دچار فراموشی نیز شده‌است.

بوید هالبروک در نقش دونالد پیرس، رئیس امنیت ترنسیجن و رهبر یاغیان ریور.

ریچارد ای گرانت در نقش دکتر زندر رایس، رئیس جراحان پروژه ترنسیجن.

استیون مرچنت در نقش کالیبان، جهش‌یافته‌ای که قادر به احساس و ردیابی جهش‌یافته‌های دیگر است.

دافنه کین در نقش لورا کینی / اکس-۲۳، جهش‌یافته‌ای بسیار شبیه به لوگان. لورا با دی ان ای و خون لوگان به وجود آمده و به نوعی دختر شبیه‌سازی شده او محسوب می‌شود.

الیزابت رودریگز در نقش گابریلا لوپز، یک پرستار در ترنسیجن. او کسی است که لورا را از آزمایشگاه فراری می‌دهد.

اریک لا سال در نقش ویل مانسون، پدر خانواده‌ای که به لوگان، چارلز و لورا کمک می‌کند.

الیز نئال در نقش کترین مانسون، همسر ویل.

بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ از نظر imdb ( رتبه میان ۲۵۰ فیلم برتر دنیا)

۵۸. Blade Runner 2049 (۲۰۱۷)
۸.۴

۹۰. Dunkirk (۲۰۱۷)
۸.۳

۱۸۳. Logan (۲۰۱۷)
۸.۱

۷۲. Dangal (۲۰۱۶)
۸.۳

۱۷۲. Hacksaw Ridge (۲۰۱۶)
۸.۱

۱۷۳. La La Land (۲۰۱۶)
۸.۱

۸۳. Your Name (۲۰۱۶)
۸.۳

۲۴۵. The Handmaiden (۲۰۱۶)
۸.۰

۲۲۷. Star Wars: The Force Awakens (۲۰۱۵)
۸.۰

۱۴۱. Room (۲۰۱۵)
۸.۲

۲۰۳. Spotlight (۲۰۱۵)
۸.۱

۱۳۶. Inside Out (۲۰۱۵)
۸.۲

۲۰۱. Mad Max: Fury Road (۲۰۱۵)

بهترین فیلم های کمدی ۲۰۱۷

۱. Kingsman: The Golden Circle (۲۰۱۷)
R | ۱۴۱ min | Action, Adventure, Comedy

Director: Matthew Vaughn | Stars: Taron Egerton, Colin Firth, Mark Strong,Channing Tatum

۲. American Made (۲۰۱۷)
R | ۱۱۵ min | Action, Biography, Comedy

Director: Doug Liman | Stars: Tom Cruise, Domhnall Gleeson, Sarah Wright, Jesse Plemons

۳. Baywatch (۲۰۱۷)
R | ۱۱۶ min | Action, Comedy, Crime

Director: Seth Gordon | Stars: Dwayne Johnson, Zac Efron, Alexandra Daddario,Priyanka Chopra

۴. The Big Sick (۲۰۱۷)
R | ۱۲۰ min | Comedy, Drama, Romance

Director: Michael Showalter | Stars: Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter, Ray Romano

۵. The Hitman’s Bodyguard (۲۰۱۷)
R | ۱۱۸ min | Action, Comedy

Director: Patrick Hughes | Stars: Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman,Elodie Yung

۶. Despicable Me 3 (۲۰۱۷)
PG | ۹۰ min | Animation, Action, Adventure

Directors: Kyle Balda, Pierre Coffin, Eric Guillon | Stars: Steve Carell, Kristen Wiig,Trey Parker, Miranda Cosgrove

۷. Going in Style (۲۰۱۷)
PG-13 | ۹۶ min | Comedy, Crime

Director: Zach Braff | Stars: Michael Caine, Richie Moriarty, Josh Pais, John Ortiz

Votes: ۴۱,۷۳۵ | Gross: $۴۵.۰۰M

۸. The Boss Baby (۲۰۱۷)
PG | ۹۷ min | Animation, Comedy, Family

Director: Tom McGrath | Stars: Alec Baldwin, Steve Buscemi, Jimmy Kimmel, Lisa Kudrow

۹. The LEGO Batman Movie (۲۰۱۷)
PG | ۱۰۴ min | Animation, Action, Adventure

Director: Chris McKay | Stars: Will Arnett, Michael Cera, Rosario Dawson, Ralph Fiennes

۱۰. A Dog’s Purpose (۲۰۱۷)
PG | ۱۰۰ min | Adventure, Comedy, Drama

Director: Lasse Hallström | Stars: Josh Gad, Dennis Quaid, Peggy Lipton, Bryce Gheisar

۱۱. Cumali Ceber: Allah Seni Alsin (۲۰۱۷)
۱۰۰ min | Comedy

Director: Gökhan Gök | Stars: Ferhat Göçer, Emre Keskin, Doga Konakoglu, Ece Seckin

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ