هنگام سحری کدام نوشیدنی ها را بخوریم و کدام را نخوریم؟

0

مصرف این نوشیدنی در هنگام سحر ممنوع!

در ایام ماه مبارک رمضان رعایت نکات تغذیه ای بسیار ضروری می باشد تا در طول روز و در هنگام روزه داری احساس تشنگی و گرسنگی نکنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است بدانید کدام نوشیدنی ها در ماه رمضان را در کدام وعده ی غذایی بخورید و از کدام نوشیدنی استفاده نکنید. در ادامه ی این مقاله لیستی از توشیدنی ها فراهم کرده ایم که هرگز در هنگام سحر این نوشیدنی را نخورید!

محمد علی انوشه متخصص تغذیه درباره نوشیدنی ها در ماه رمضان گفت: بهترین نوشیدنی ها در ایام ماه رمضان ، نوشیدنی های طبیعی است که فاقد مواد نگهدارنده هستند.

وی اذعان داشت: در هنگام سحر نوشیدن شربت هایی از قبیل : شربت عسل، خاکشیر و سکنجبین را نیم ساعت قبل از غدا میل کنند. همچنین نوشیدن گلاب و آبلیمو به همراه شربت ها تا درصد قابل توجهی تشنگی را کنترل می‌کند.

وی افزود: استفاده از یخ در نوشیدنی ها توصیه نمی‌شود زیرا موجب وارد کردن ضرر هایی به دستگاه گوارشی می شود. و همچنین چای، قهوه و کاکائو به علت دارا بودن کافئین و خاصیت ادرار آوری در هنگام سحر توصیه نمی شود زیرا مقادیر زیادی از آب بدن را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه ممکن در فصل گرما مقادیر زیادی از آب بدن را از دست بدهیم پیشنهاد کرد: بهتر است از خاکشیر و تخم شربتی به هنگام سحر استفاده شود زیرا خاصیت نگهداری آب را در خود دارند و از ایجاد تشنگی جلوگیری می کنند. دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: به هنگام افطار بهتر است از چای کم رنگ و یا آب ولرم استفاده شود.و از مصرف نوشیدنی ها یبسیار سرد به هنگام افطار حتما خودداری شود.

وی در پایان افزود: از نوشیدن آب میوه ها و شربت های بسیار شیرین خوداری کنند زیرا باعث ایجاد تشنگی در طول روز خواهد شد و توصیه می شود نونشیدنی ها را با شیرینی متعادل میل کنند.

منبع : الو دکتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ