بررسی مشخصات فنی پاژن هرور +عکس و قیمت

3

شرکت خودروسازی مُرتب که پیشتر به سبب ساخت خودروهایی نظیر موسو و نسل قدیمی لندروور شناخته می شد و به ساخت SUV های چینی نیز روی آورده است، در اقدامی که به نصب موتوری دیزل بر روی اتاق پاژن دست زده است. خودروی تازه به سبب همین تغییر فنی تغییر نام را نیز تجربه کرده است و به نام عجیب HEROUR عرضه خواهد شد که البته این نام بی تناسب به کلاس کاری هِرور نیست چرا که این اسم از نام منطقه ای در رشته کوه زاگرس به عاریت گرفته شده است.

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

تغییرات فنی 

پاژن که نمونه ای دستکاری شده و مشابه از اتاق قدیمی و کلاسیک لندروور محسوب می شود در واقع نمونه ایرانی شده از مشابه اسپانیایی لندروور است که پیش از این با پیشرانه ای V6 و ۳.۰ لیتری با قدرت ۱۶۱ اسب بخار (دور موتور ۵۰۰۰ RPM) و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر (دور موتور ۲۵۰۰ RPM) عرضه می شد.

این پیشرانه محصولی شناخته شده از گروه هیوندایی بود که البته به نوبه خود نیز مشابه یکی از پیشرانه های قدیمی میتسوبیشی محسوب می شد.این پیشرانه به سبب عملکرد نسبتا خوب و دوام بالا یکی از معدود نقاط قوت پاژن به عنوان یک خودرو مناسب برای مسیرهای آفرود به حساب می آمد و یک گیربکس ۵ سرعته دستی ، وظیقه انتقال نیرو به دیفرانسیل ها را بر عهده داشت.

با این حال هِروُر به پیشرانه ای ۲.۸ لیتری و توربو دیزل مجهز شده است که در واقع از مهندسی گروه صنعتی کامینز بهره می برد اما ساخت چین است و دقیقا همان پیشرانه مورد استفاده در وانت چینی ایران خودرو به نام فوتون محسوب می شود.

از این رو می توانید به راحتی حدس بزنید که برخی دیگر از قطعات فنی همانند گیربکس، دیفرانسیل و یا حتی بخش قابل توجهی از محور عقب نیز با فوتون چینی مشترک خواهند بود که البته تغییر ترمزهای دیسکی محور عقب پاژن و جایگزینی آن با نمونه های کاسه ای مورد استفاده در وانت فوتون شاهدی بر این مدعاست.

متاسفانه فهرست تمامی تغییرات فنی هِروُر نسبت به پاژن چندان روشن نیست اما از جمله یکی از مهمترین آن ها می توان به جایگزین شدن سامانه مکانیکی فعال سازی دنده های سنگین کمکی با سامانه ای برقی برای این کار در هِروُر اشاره کرد که می تواند به معنای افزایش رفاه به قیمت از دست رفتن دوام و قابلیت اعتماد تلقی شود.

تفاوت در عملکرد 

پیشرانه جدید توربو دیزل قادر به تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور ۳۶۰۰ و آزاد سازی ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۸۰۰ الی ۳۰۰۰ RPM است.بنابراین آنطور که از مقایسه این اعداد با توانایی پیشرانه بنزینی و V6 پاژن مشخص است.

تغییر حداکثر توان تولیدی محدود بوده ، اما در مقابل گشتاور بیش از یکصد نیوتن متر افزایش یافته و در محدود وسیعی نیز آزاد می شود.از این رو می توان گفت که پیشرانه توربو دیزلی هرور در دورهای پایین، قدرتمند تر و پر کشش تر از نمونه بنزینی ظاهر می شود که این مزیت به شرط استفاده از ضرایب مناسب برای گیربکس و دیفرانسیل می تواند به بهبود قابلیت های آفرود خودرو در گذر از مسیرهای صعب العبور منجر شود.

البته اگر ضرایب دیفرانسیل نیز همچون ضرایب گیربکس با وانت فوتون ایران خودرو یکسان باشد.عملا قابلیت های حرکتی هرور نیز همچون فوتون چینی خواهد بود با این تفاوت که فوتون از بدنه ای آیرودینامیک و هماهنگ بهره می گیرد و بدون شک در جاده عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.شاید مهمترین مزیت هِروُر نسبت به پاژن، مصرف سوخت بسیار مناسب این خودرو نسبت به پاژن خوش اشتها باشد.آنطور که از جدول مشخصات فنی بر می آید، مصرف سوخت هرور در حدود ۵ لیتر در هر صدکیلومتر کمتر از پاژن برآورد می شود که البته می توان قیمت بسیار مناسب گازوییل را نیز در محاسبات اقتصادی مد نظر قرار داد.

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

مشکلات ، قیمت و شرایط بازار 

این خودرو بین المللی که در واقعی مخلوطی ایرانی ، چینی، انگلیسی و اسپانیایی به حساب می آید با قیمتی فراتر از ۸۲ میلیون تومان عرضه شد که چنین رقم حیرت انگیزی از اختلاف قیمت بیش از ۴۰ میلیون تومانی آن با آخرین سری پاژن ها خبر داد.

از این رو ناگفته پیداست که ارزش خرید هرور نسبت به پاژن یا سایر خودروهای هم کلاس به شکل چشمگیری افت کرده است. به خصوص در شرایطی که وانت فوتون ایران خودرو با عملکردی کاملا مشابه ، هماهنگی بیشتر طراحی و البته خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو حتی از هرور ساخت داخل بسیار بهتر است.

این در حالیست که از منظر اقتصادی نیز خرید هِروُر توجیه چندانی ندارد ، چرا که عملا هزینه پایین تر سوخت با قیمت تمام شده فوق العاده بالای این خودرو جبران شده و از سوی دیگر هزینه های غیرقابل پیش بینی ناشی از مشکلات فنی پیشرانه دیزل که با گازوییل عرضه شده در کشورمان سازگاری ندارد، برای مصرف کننده باقی می ماند.

تمام این ها در حالیست که وضعیت کیفی هِروُر نسبت به پاژن نیز مشخص نیست، چرا که پاژن از نظر کیفی برای سال های متمادی یکی از ضعیف ترین خودروهای موجود در کشور لقب می گرفت و مشخص نیست که آیا مشکلات عمده این خودرو در پروژه هِروُر حل و فصل شده اند یا خیر.

در نهایت می توان گفت که هِروُر تنها شاید برای برخی سازمان های دولتی مناسب باشد که نیاز به خودروهایی ساده و جان سخت برای گذر از مناطق صعب العبور با شیب زیاد دارند.

چرا که پیشرانه توربو دیزل این خودرو تنها در چنین مسیرهایی می تواند مزیت خود را نسبت به پیشرانه V6 پاژن نشان دهد و البته برای مصرف کننده های عادی که کمتر آفرود های سنگین را تجربه می کنند،خرید هِروُر هیچ توجیهی نخواهد داشت چرا که حتی معدود بهینه سازی های ظاهری بدنه یا افزوده شدن برخی قطعات به فضای کابین هِروُر با صرف هزینه بسیار اندک از سوی مالکین پاژن امکان پذیر است.

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

مشخصات فنی پاژن  هرور

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه وانت
کلاس اتومبیل Pickup Trucks
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع) میلیمتر ۴۶۷۵*۱۹۱۰*۱۹۷۰
فاصله دو محور ۲۷۸۸
وزن ۱۹۰۰
تعداد فضای سرنشینان ۵
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو ۲۴۵/۷۵ R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب ۲۴۵/۷۵ R 16

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور ۲۷۷۶
نوع موتور توربو دیزل با اینتر کولر
تعداد سیلندرها ۴
تعداد سوپاپ ها ۲۴
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی
ظرفیت باک ۱۰۰
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۱۶۵ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۳۵۳ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) ۵
محور محرک چهار چرخ متحرک

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مکانیزم بازوهای طولی با پنهارد (LINK 3)
تعلیق عقب مکانیزم چهار اهرمه با پنهارد (LINK 5)
کمک فنرهای جلو فنر لول
کمک فنرهای عقب فنر لول
نوع سیستم فرمان هیدرولیک با جعبه فرمان

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت ۱۷۰
شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) ۹.۷
مصرف سوخت شهری ۹.۵
مصرف سوخت جاده ایی ۷.۸
سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۸.۷

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای ۴ کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک دکمه های کنترل کننده از روی فرمان برای سیستم صوتی ، سیستم فرمان حساس به سرعت
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری رادیو سی دی
سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی(سفارشی برقی)
سیستم صندلیهای عقب تنظیم دستی
سیستم آیینه ها تنظیم دستی(سفارشی برقی)
سیستم شیشه ها تنظیم دستی

مرتب خودرو که فعالیتش را از سال ۱۳۴۰ با واردات خودرو آغاز کرد، پس از حدود ۲۰ سال همکاری مستقیم با لندروور و تولید ۳ محصول سرانجام در دهه ۶۰ مقابل تحریم‌ها سر تعظیم فرود آورد اما از اصالت لندروور دست نکشید و به
دنبال خودرویی مشابه آن رفت.

سانتانا موتورز اسپانیا ناجی مرتب خودرو شد و سوغاتی جدید را به مرتب خودرو و ایران داد که تصور نمی‌شد بتواند ادامه‌دهنده راه شیرین لندروور در ایران باشد‌. به هر حال پاژن پس از سانتانا‌های پر‌دردسر متولد شد و نام و روحی ایرانی به خود گرفت اما هنوز هم خودرویی آرمانی و همه فن حریف نبود‌! داستان پاژن همچنان ادامه دارد اما داستان بازار خودرو ایران عوض شده و تولیدکنندگان به فکر استفاده از سوخت دیزل و تکنولوژی جدید در خودروهایشان افتاده‌اند‌. ایران خودرو و بهمن خودرو در نخستین اقدام مدل‌هایی از ایسوزو و فوتون را در کلاس وانت برای عرضه به بازار معرفی کردند و زامیاد نیز پیرترین وانت بازار ایران را برای ورود به این عرصه آماده کرد‌.

پاژن پس از خانه‌به‌دوشی و استفاده پیشرانه‌های ساخت مگا موتور‌، وانت زامیاد و‌… بالاخره با اهدای قلب یکی از محصولات هیوندای جانی دوباره گرفت‌! نام این ناجی کره‌ای هیوندای گلوپر است که در بر خی بازار‌های جهان با نام میتسوبیشی گلوپر نیز به بازار عرضه می‌شود.

گلوپر در واقع محصول دوران شکوفایی هیوندای و همکاری گسترده این شرکت با کمپانی میتسوبیشی ژاپن است‌. علاوه بر پیشرانه ۶ سیلندر عاریه‌ای این خودرو که روی پاژن نصب شد و هم اکنون نیز با عنوان موتور هیوندای شناخته می‌شود، ۳ نمایشگر بالای کنسول میانی نیز از این خودرو برای پاژن به عاریه گرفته شد که در خودرو هرور نیز دیده می‌شود‌.

داخل پاژن هرور

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

این نمایشگر‌ها شامل شیب‌سنج و دما‌سنج عقربه ای و سنتی می‌شود که از الزامات یک خودرو آفرود به حساب می‌آید. اتاق پاژن نسبت به هرور تغییرات زیادی را به خود ندیده است‌. صندلی‌ها بر اساس آخرین تغییر و افزایش راحتی سرنشینان همچنان از مدل معروف به موسویی(صندلی خودرو سانگ یانگ موسو که پیش‌تر در مرتب خودرو تولید می‌شده) است اما دریچه‌های کولر که در زمینه‌ای از طرح چوب قرار گرفته‌اند هم پیشرفت کرده‌اند و هم پسرفت‌‌!

سیستم تهویه مطبوع این خودرو که به گفته پاژن به کولر و بخاری قدرتمند تجهیز شده، در مدل پاژن به دلیل قدیمی بودن طراحی دریچه‌ها، ارگونومی و تناسب لازم برای هدایت مناسب هوای تهویه شده را نداشت لذا در این مدل دریچه‌های  دایره‌ای‌شکل با قابلیت باز و بسته‌شدن جایگزین شده‌اند که عملکرد بهتری دارند و از این جهت پیشرفت کرده‌اند. همچنین در مدل هرور برای سرنشینان عقب نیز امکان استفاده از سیستم تهویه مطبوع با دریچه‌های جدید فراهم شده است‌. اما علت پسرفت آن استفاده از دریچه کولری است که به خانواده سایپا X100 یا همان پراید تعلق دارد!

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد هرور که از پیشرانه دیزلی بهره می‌برد کاهش آرامش اتاق خودرو به دلیل صدای بیشتر موتور دیزلی در مقایسه با موتور بنزینی است‌. پیشرانه دیزلی در حالت طبیعی حدود ۲ برابر صدای بیشتری را در مقایسه با موتور بنزینی تولید می‌کند‌. پاژن که از موتور بنزینی بهره می‌برد، با عایق‌بندی‌های قدیمی‌اش صدای بسیار زیادی را به اتاق وارد می‌کرد. حال که موتور دیزل پر‌سر‌وصدایی قرار است جایگزین آن شود، طبعا نگرانی‌هایی در مورد افزایش صدا به وجود آمده که مرتب خودرو با افزایش عایق‌بندی‌ها و تغییر آن می‌تواند این مشکل را اصلاح کند‌.

گیربکس این خودرو که ضرایب و عملکرد آن کاملا با مدل پاژن متفاوت است، همانند فوتون تانلند از کمپانی GETRAG انتخاب شده است‌. گترگ شرکتی آلمانی است که به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده گیربکس در جهان شناخته می‌شود اما باید توجه داشت که آلمانی‌بودن این کمپانی به معنای تولید محصولات این شرکت در آلمان نیست بلکه این شرکت در چین نیز تولید‌کنندگان بزرگی دارد که بخش مهمی از بازار از جمله گیربکس مورد نیاز وانت فوتون ایران خودرو را پوشش می‌دهند‌.

ضریب دنده‌های آغازین گیربکس ۵ سرعته جدید هرور در مقایسه با پاژن از سنگین‌تر شدن عملکرد خودرو خبر می‌دهد‌.

سیستم گیربکس کمکی این خودرو نیز در مقایسه با پاژن تغییرات فراوانی کرده است‌. عملگر دنده کمکی بر‌خلاف سیستم مکانیکی و دسته دنده پاژن به یک کلید ساده تبدیل شده است که امکان انتخاب حالت‌های ۴H‌، ۲H و ۴L (‌به ترتیب چهار چرخ فعال سبک‌، تک محور سبک و چهار چرخ فعال سنگین) را فراهم می‌کند‌.

مالکین پاژن معتقدند که استفاده از این سیستم الکتریکی می‌تواند کمی از اطمینان خاطر مالکان یک خودرو شاسی‌بلند آفرود سنتی بکاهد؛ چرا که عملکرد سیستم‌های الکتریکی تضمین شده نیست و هرچند کار را بسیار ساده‌تر می‌کنند اما ممکن است با اختلال در سیستم برقی خودرو از کار بیفتند و به صورت کلی گزینه مورد اطمینانی نیست‌. از جمله تغییرات مهم دیگر هرور در مقایسه با پاژن می‌توان به تغییر ولتاژ باتری از ۷۴ آمپر به ۱۲۰ آمپر اشاره کرد‌. ظرفیت باک خودرو نیز از ۸۵ لیتر به ۱۰۰ لیتر افزایش پیدا کرده است.

یکی از اصلی‌ترین خواص موتور‌های دیزلی مصرف و آلایندگی کمتر در مقایسه با موتور‌های بنزینی است‌، هرور با پیشرانه توربو دیزل نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر اساس اعلام رسمی مرتب خودرو تنها ۸.۷ لیتر در سیکل ترکیبی می‌سوزاند که در مقایسه با مصرف بنزین پاژن عددی کمتر از نصف را نشان می‌دهد!

شرایط فروش پاژن جدید ( هرور ) در دی ماه ۱۳۹۳

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

معرفی خودرو معایب پاژن مصرف سوخت پاژن مشخصات فنی پاژن مجله خودرو قیمت محصولات مرتب خودرو قیمت ماشین آفرود در ایران قیمت پاژن پاژن هرور دیزل بهترین پیکاپ در ایران آفرود چیست

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. هموطن می گوید

    بعد از ١۶ ماه بخت برگشتگان ثبت نام کرده صاحب خودروی گران قیمت خود شدند….

    هرور محصول جدید مرتب خودرو که همان بدنه لندرور انگلیسی با یک موتور چینی دیزل بهره میبرد وارد بازار شد…

    از دور که این خودرو حرکت میکند صدای زیاد موتورش که از فوتون تونلند نیز بیشتر است به گوش میرسد،موتور هرور همان موتور ۴ سیلندر ساخت فوتون چین و طراحی کامنز امریکا با ٢٨٠٠ سی سی حجم و توربو و اینترکولر می باشد…

    فقط درب موتور پلاستیکی فوتون وجود ندارد.

    وقتی درب موتور را باز می نمایید ابتدا متوجه میشوید که موتور به زور در خودرو جایازی شده است و بست ها و شیلنگ ها نشان از یک خودروی دست ساز و اسمبل دستی می دهد.خلاصه اینکه حتی باطری نیز در پشت موتور و یک جای بد تعبیه شده است…

    ایرادت همچون پاژن پابرجاست و بدتر از آن اضافه شدن ایرادات جدید است.

    درب را باز میکنم و سوار هرور میشویم،داشبورد همان داشبورد گالوپر است ولی کانال کولر و کمی روی داشبورد تغییر کرده و بهسازی شده است و صندلی ها ریویی مانند و دسته راهنما پژو،شیشه ها برقی شده و کلیدهای پرایدی جدید و موتور طرح تویوتایی شیشه کمی بهتر شده است…

    پخش موسو که کاست و سی دی صوتی فقط ساپورت مینماید نیز خود نمایی میکند!!!!

    آمپر هوشمند و صفحه مانیتور با امکانات خوب نکته مثبت این خودرو است که همان آمپر فوتون تونلند است…

    ابتدا پس از بررسی اتاق حرکت کرده،شتاب بیش از اندازه بالاست و میتوان گفت این موتور برای این اتاق کمی نیز بیشتر است… ارتفاع خودرو بیشتر است و زیربندی هنوز با مشکلات مواجه است و در سرعت بالا اصلا نمیتوان خودرو را به راحتی جمع نمود.

  2. هموطن می گوید

    ترمز ها ABS می باشند و کمی قابل اطمینان تر ولی کماکان مشکلات سابق پابرجاست….

    بزرگترین حسن هرور موتور و گیربکس خوبش می باشد ولی امیدوارم مشکلات یاتاغان زدن ناگهانی فوتون ها در دور بالا را نداشته باشد.تغییرات جزیی ولی بسیار ریزبینانه ای نیز صورت گرفته از جمله درب باک سوخت که اضافی گردیده است بر روی بدنه…

    جلوپنجره جدید رنگ شده دستی فایبر نیز چهره جالبی به خودرو بخشیده اما پروژکتور پایین جلوپنجره نصب نشده و با یک ورق کور شده است و سپر نیز همان سپر ساده است و سپر جدید تبلیغات نصب نشده است.

    سواری همان سواری پاژن است و آنچنان راحت و با تسلط نیست و عملا یک کاردستی جدید ارائه شده است….

    سند خودرو مدل ٩٣ تحویل داده شده است و از ایربگ اجباری راهور نیز خبری نیست….

    هیدرولیک خیلی نرمتر و بهتری از پاژن دارد و فرمان خلاصی بسیاری دارد…

    اما نکات ضعف هرور:

    -نشتی رادیاتور آب -آب بندی دستی خودرو که بسیار غیر ماهرانه با چسب مشکی انجام شده است
    -خلاصی فرمان بسیار زیاد
    -عدم آب بندی اتاق
    – رنگ شدن نواحی ای از بدنه بعد از بسته شدن قطعات اتاق که باعث رنگ شدن و خط رنگ دار بودن نوارهای لای درب ها شده است
    -پوسیدگی شیلنگ های آب رادیاتور که باید حتما تعویض گردد
    -زنگ زدگی برخی قطعات فلزی بدنه -اسمبل بد موتور و به زور بسته شدن لوله های ایننرکولر که بسیار بد و بدون مهندسی با بست بی کیفیت بسته شده است
    -عدم نصب دقیق قطعات و پیچ ها
    -عدم آب بندی بدنه و سوراخ های بزرگ رد شدن سیم های درب ها و عدم آب بندی آن ها
    – کیفیت پایین رنگ بدنه

    نتیجه گیری کلی:

    شما بگویید با این مشخصات آیا ٩٠ میلیون ارزش خرید دارد؟

    1. علی می گوید

      سلام دوست عزیزم امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ میباشد و بنده این خودرو خریداری کردم فقط میتونم بگم با این قیمتهایی که خودرو صفر و حتی کارکرده تویوتا مدل ۲۰۰۸ شده ۱میلیارد تومن ما دوستداران خودرو افرود چاره ای حز خرید این ماشین با قیمت ۶۰۰ م نداریم کاش همون ۹۰ تومن ۴سال پیش بود خریده بودم