کدام مواد غذایی، بیشتر از شیر کلسیم دارند؟

1

هرچند شیر منبع بسیار خوبی از کلسیم برای کودکان و بزرگسالان است، اما شاید تعجب کنید اگر بدانید بسیاری دیگر از مواد غذایی حاوی میزان کلسیم بیشتری نسبت به شیر هستند. اگر میانه خوبی با طعم شیر ندارید، می‌توانید مواد غذایی زیر را جایگزین آن کنید:

نخود: یک فنجان نخود علاوه بر فیبر و پروتئین، حاوی ۳۱۵ میلی‌گرم کلیسم است. می‌توانید این ماده غذایی مفید را به اشکال مختلف بوداده، بخارپز یا سرخ شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بادام: بادام فواید فراوانی دارد؛ یکی از مهم‌ترین آنها کلسیم فراوان آن است. سه‌چهارم فنجان بادام حاوی حدود ۳۲۰ میلی‌گرم کلسیم است. بادام خیس شده خواص سالم‌تری دارد.

دانه چیا: دانه‌های چیا اخیرا به یک ماده غذایی پرطرفدار تبدیل شده‌است. صد گرم از این دانه‌ها حاوی حدود ۶۳۱ میلی‌گرم کلسیم است که میزان بسیار زیادی است. اضافه کردن دانه‌های چیا به سالاد و غذاها می‌تواند خواص مغذی آنها را به میزان زیادی افزایش دهد.

آب پرتقال: یک لیوان آب پرتقال طبیعی، بویژه اگر هنگام صبح مصرف شود ماده غذایی بسیار سالمی است که حاوی ۳۵۰ میلی‌گرم کلسیم است.

سبزیجات دارای برگ تیره: اسفناج یک ماده غنی از کلسیم است که مصرف آن برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان ضروری است. یک فنجان اسفناج حاوی ۳۹۴ میلی‌گرم کلسیم است.

توفوی سفت: یک فنجان توفوی سفت حاوی ۸۶۱ میلی‌گرم کلسیم است. بهترین راه مصرف توفو، تفت دادن و اضافه کردن آن به سالاد است.

توفو که با نام کشک لوبیا نیز معروف است، ماده غذایی است که با انعقاد و بسته شدن (دلمه شدن) شیر سویا به دست می آید که با تحت فشار قرار دادن شیر سویای دلمه شده، بلاک های سفید نرمی حاصل می شود.

توفو همان پنیری است که به جای شیر گاو، با شیرسویا تهیه می شود و بهترین منبع پروتئین به ویژه برای گیاهخواران (وگان) و افرادی که دارای رژیم های غذایی کم کالری هستند، می باشد.

انجیر خشک: یک و نیم فنجان انجیر خشک حاوی ۳۲۰ میلی‌گرم کلسیم است. انجیر خشک همچنین میزان انرژی بالایی دارد بنابراین اگر نگران افزایش وزن هستید از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    با تشکر فراوان از شما و مطالب ارزشمندی که تهیه کردید سربلند و پاینده باشید.