آیا پروین فرشچی، سفیر جدید ایران در فنلاند تابعیت آمریکا دارد؟

1

در ماه‌های اخیر بحث دوتابعیتی مسئولان دولت بسیار داغ شد و در این راستا گمانه زنی های متفاوتی را در این موضوع شاهد بودیم که آخرین آن به معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست بر می گشت. پروین فرشچی که این روزها حکم انتصابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند با پیشنهاد وزیر امور خارجه از سوی رئیس جمهور تایید شده جزو لیست مسئولان دوتابعیتی دولت دوازدهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری درباره صحت و سقم این خبر به سراغ رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی مجلس رفت.

کریمی‌قدوسی با تایید این خبر گفت: نام معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در لیست دو تابعیتی‌هایی که ما تدوین کردیم موجود است.

مسئولان دولت روحانی سوابق پروین فرشچی سفیر ایران کیست دولت حسن روحانی دو تابعیتی یعنی چه اصلاح طلبان چه کسانی هستند اصلاح طلبان آمریکایی اسامی مدیران دو تابعیتی اسامی دو تابعیتی ها

وی تصریح کرد: خانم فرشچی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست دو تابعیتی بوده و تابعیت آمریکا را دارد.

***

روابط عمومی وزارت امور خارجه دو تابعیتی پروین فرشچی که اخیرا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند منصوب شده است را بی اساس و مغرضانه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت امور خارجه با رد ادعای بی اساس و مغرضانه مطرح شده در خصوص دو تابعیتی بودن خانم پروین فرشچی که اخیرا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند منصوب شده است، اعلام کرد: این ادعا همچون ادعاهای قبلی مطرح شده بی هیچ دلیل و مدرک و از پایه و بنیان کذب است.

بررسی های به عمل آمده در وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات نشان می دهد ایشان تابعیت و یا مجوز اقامت از هیچ کشور خارجی ندارند .

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. یکتا فامیل می گوید

    ایشان دو تابعیتی است. حالا شما بگو خورشید وجود نداره اونیکه تو روز روشن میبینید همون ماهه