عکس واقعی برادران دالتون را ببینید +اسامی

0

با شنیدن نام دالتون ها، ناخودآگاه به یاد ۴ برادر دالتون کارتون لوک خوش شانس می افتیم، تبهکارانی احمق که دائم گیر می افتاند اما آیا در حقیقت هم دالتون ها اینقدر احمق بودند و به همان راحتی به دام پلیس می افتادند؟ باند دالتون ها با وجود داشتن اعضای کم، بزرگترین باند خلافکار در غرب آمریکا به حساب می آید که در عرض دو سال، سایه ای از ترس و وحشت را بر سر آمریکا گستردند، به طوری که مردم تا حد ممکن از مسافرت، به خصوص با قطار اجتناب می کردند و اموال با ارزش خود را به جای سپردن به بانک ها، در باغچه خانه های خود نگهداری می کردند.

قدیمی ها عکس قدیمی سردسته خلافکاران دانستنی های جالب دالتون های واقعی اسم برادران دالتون اخبار آمریکا

گروه دالتون Dalton Gang که با نام برادران دالتون نیز معروفند، خانواده‌ای شامل هم مردان قانون و هم یاغی در غرب وحشی آمریکا در خلال سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۲ بودند. تخصص آنها در زمینه غارت بانک و قطار بود. ایشان ابتدا با برادران یانگرز همکاری می‌کردند که گروهی به نام جیمز یانگر گنگ با رهبری جسی جیمز بود و بعداً از آنها جدا شدند. سه نفر از برادران دالتون به نامهای گرت متولد ۱۸۶۸ ، باب متولد ۱۸۶۹ و امت متولد ۱۸۷۱ بودند. برادر چهارم به نام ویلیام هم یاغی بود اما با گروه وایلد بانچ همکاری می‌کرد.

لویس دالتون، پدر یاغیان، اهل جکسون، میسوری بود. او صاحب یک بار در کانزاس سیتی بود زمانی‌که با آدلاین یانگر یکی از خاله‌های کول یانگر و جیم یانگر ازدواج کرد. در سال ۱۸۸۲ این خانواده در ایالت اوکلاهما زندگی می‌کردند. چند سال بعد به کافی‌ویل، کانزاس واقع در جنوب کانزاس رفتند. لویس و آدله دالتون ۱۵ فرزند داشتند که دو تا از آنها در کودکی فوت کردند.

بیش از یک سال و نیم بود که باند دالتون ها از مردم و بیشتر از قطارهایی که از اوکلاهاما می گذاشتند، سرقت می کردند، آنها در این سرقت ها، بارها مرتکب قتل شده بودند اما با تیزهوشی به گونه ای عمل می کردند که هیچ مدرکی از خود برجا نمی گذاشتند و به همین شیوه توانسته بودند از دست قانون بگریزند.

قدیمی ها عکس قدیمی سردسته خلافکاران دانستنی های جالب دالتون های واقعی اسم برادران دالتون اخبار آمریکا

در ششم اکتبر ۱۸۹۱، بار دیگر گرت دالتون، به جرم دزدی از یک قطار دستگیر شده و این بار به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد. ماموران برای بردن گرت به زندان کالیفرنیا از قطار استفاده کردند، اما در راه یکی از ماموران به خواب رفته و گرت هم از یک لحظه غفلت مامور دیگر استفاده کرد و از پنجره قطار به بیرون پرید.

در آن زمان قطار در حال عبور از روی رودخانه بوده و به همین خاطر سرعت قطار کم بود، در یک چشم بر هم زدن، گرت در میان آب های رودخانه نهاپدیدشد و ماموران موفق به دستگیری او نشدند.

مشخص بود که او به خوبی زمان عبور قطار از رودخانه را می دانست زیرا در غیر اینصورت، اگر او با زمین برخورد می کرد، به طور حتم جان خود را از دست می داد. گرت بعد از این فرار، خود را دوباره به اوکلاهاما و نزد برادرانش رساند.

قدیمی ها عکس قدیمی سردسته خلافکاران دانستنی های جالب دالتون های واقعی اسم برادران دالتون اخبار آمریکا

از چپ به راست: بیل پاورز؛ باب دالتون؛ گرات دالتون، دیک برادول

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ