اقامت قبرس از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

0

اخذ اقامت قبرس برای ایرانیان نسبت به بسیاری از کشورها آسان‌تر است. راه‌های مختلفی همچون تحصیل در قبرس یا خرید ملک در قبرس وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد اقامت دائم و موقت این کشور زیبا را اخذ کنید. مهاجرت به قبرس می‌تواند یک قدم بسیار مفید برای آینده شما باشد. این کشور آب و هوایی مناسب، ساختار اقتصادی قوی و استاندارد زندگی بالایی دارد و همین باعث شده که حتی بسیاری از اروپایی‌ها به فکر مهاجرت به قبرس باشند.
اما برای دریافت اقامت قبرس چه راه‌هایی وجود دارد؟

اقامت قبرس

مزایای اخذ اقامت قبرس

 

همه‌ی ما خواستار زندگی آرام و باثباتی هستیم. این آرامش و ثبات زمانی کسب می‌شود که شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک کشور استاندارد مناسبی داشته باشد و ساکنین کشور بتوانند برنامه‌های بلندمدت خود را اجرایی کنند. قبرس یکی از کشورهایی است که می‌تواند این استاندارد مناسب را برای شما فراهم کند.

یکی از برترین فواید اخذ اقامت قبرس امکان لذّت بردن از آب و هوای فوق‌العاده‌ی مدیترانه‌ای است. دمای هوای معتدل و طبیعت قبرس هم بسیار چشم‌نواز است. در کنار این، فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوان از جمله سرمایه‌گذاری در بازار ملک برای شما وجود دارد. نوع قراردادها و شیوه‌ی پرداخت این قراردادها به شما اجازه می‌دهد حتّی با سرمایه‌ی کم هم اقدام به خرید ملک در قبرس کنید.

مسئله‌ی پایانی هم ارز کشور قبرس است. قبرس تا پیش از این از پوند استفاده می‌کرد، اما در حال حاضر در منطقه یورو قرار گرفته و ارز رسمی کشور یورو است. یورو هم به دلیل نظارت شدید اتحادیه اروپا ارزش بالایی دارد و نیاز نیست که نگران پایین آمدن ارزش آن باشید.

اما برای اخذ اقامت قبرس چه راه‌هایی وجود دارد؟

اقامت قبرس

تحصیل در قبرس

 

قبرس ساختار آموزشی بسیار مناسبی دارد. به خاطر پایین بودن جمعیت کشور، این ساختار آموزشی آماده‌ی جذب دانشجویان خارجی است. به همین خاطر تحصیل در قبرس تبدیل به یک مسیر فوق‌العاده برای مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شده است.
نکته‌ی اولی که باید بدانید، اعتبار مدرک فعلی شما است. می‌توانید مدرک خود را از آموزش و پرورش دریافت کنید و به راحتی برای تحصیل در قبرس اپلای کنید.

دانشگاه‌های قبرس عموماً آزمون ورودی ندارند و هر نوع مدرکی مانند، دانشگاه آزاد، دولتی و حتّی علمی کاربردی معتبر خواهد بود. البته برای اپلای نیازمند مدرک آیلتس ۵.۵ یا ۶ هستید. همچنین یک آزمون تعیین سطح زبان هم برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های قبرس همانند ایران به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. می‌توانید به دنبال بورسیه باشید. اما اگر هزینه تحصیل را خودتان پرداخت می‌کنید، این هزینه بین دو هزار تا نه هزار دلار است. به دلیل اینکه تحصیل در قبرس به شما امکان اقامت را می‌دهد، این هزینه یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده است.

پس از پذیرش در دانشگاه، شما اقامت موقت قبرس را دریافت می‌کنید. این اقامت تا پایان تحصیل معتبر است. پس از دوره‌ی تحصیل هم اگر خوب با شرایط کشور آشنا شوید، می‌توانید اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری و سرمایه‌گذاری تغییر دهید. این شکل از اقامت به شما اجازه می‌دهد که پس از پنج سال، به صورت دائم مقیم این کشور مدیترانه‌ای شوید.

مهاجرت کاری

 

در دوران دانشجویی خود می‌توانید مشغول به کارهای پاره‌وقت شوید. در تابستان که زمان بیشتری هم دارید می‌توانید به صورت تمام‌وقت مشغول شوید. چنین تصمیمی در آینده‌ی شغلی شما تأثیر فراوانی خواهد داشت. پس از این دوران، کارفرمای شما باید با دفتر مهاجرتی در ارتباط باشد و از این طریق شرایط اقامت کاری شما فراهم خواهد شد.

اگر علاقه یا حتّی سابقه در زمینه‌ی گردشگری دارید، شرایط شما ایده‌آل‌تر خواهد بود.
اقتصاد قبرس مبتنی بر سرمایه‌ی خارجی و گردشگری است. به همین خاطر بسیاری از مشاغل در زمینه‌های خدماتی است. همچنین زمینه‌های کاری مانند املاک هم بسیار مناسب هستند چون صنعت ساخت و ساز قبرس، رشد فراوانی در چند سال اخیر را تجربه کرده. باید گفت که دریافت اقامت از طریق کار، نیازمند پشتکار و کسب تجربه در دوران دانشجویی است.

برای درک کامل‌تر شرایط بهتر است که با مشاورین موسسه ویتریول تماس بگیرید. با کمک این موسسه، تمامی ابهامات ذهنی شما برطرف خواهد شد و مسیر مهاجرت شما به شدت هموارتر می‌شود.

خرید ملک در قبرس

 

خرید ملک در قبرس یکی از امن‌ترین شیوه‌های کسب اقامت قبرس است. در ابتدا شاید خرید ملک کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما شرایط خرید به نحوی است که می‌توانید با یک درصد از سرمایه مورد نیاز، اقامت خود را تضمین کنید. روش مرسوم، پرداخت ۲۵ درصد از هزینه خرید ملک در قبرس است. پس از آن در اقساطی ۳ تا ۷ ساله با بهره کم، می‌توانید هزینه‌ی کامل ملک را پرداخت کنید.

این روش به شما اجازه می‌دهد که از ملک خود درآمد کسب کنید و بتوانید هزینه اقامت خود را بپردازید. البته برای اقدام به خرید نیازمند حساب بانکی و پرداخت برخی مالیات مشاوره هستید که ویتریول به خوبی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برای دریافت اقامت دائم هم نیازمند ۶ سال زندگی در قبرس هستید. پس از آن مزایای مختلف اقامت دائم برای شما فعال خواهد شد. همچنین پس از ۱۲ سال اقامت، می‌توانید برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید و پاسپورت معتبر قبرس را دریافت کنید.

 

منبع : residencies.io

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ