محمد خادم ازغدی پدر امیر و رسول خادم درگذشت +عکس

0

محمد خادم اَزغَدی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۱۴ در مشهد، مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران به دلیل نارسایی قلبی ناشی از فشارهای سنگین تمرینات دوران ورزشی و کهولت سن درگذشت.

وی که مدال نقره رقابت های قهرمانی جهان در سال ۱۹۶۲ تولیدوی آمریکا را کسب کرده بود در المپیک ۱۹۶۰ رم نیز در ترکیب تیم ملی قرار داشت که با ۲ پیروزی و ۲ باخت به روباشویلی از شوروی و ساتو ژاپنی در رده هشتم قرار گرفت.

امیررضا و رسول خادم فرزندان مرحوم محمد خادم، جمع محدودی از ورزشکاران، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شماری از دوستداران ورزش کشتی با رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه در این مراسم تدفین حضور داشتند.

رسول خادم خانواده محمد خادم ازغدی خانواده رسول خادم بیوگرافی محمد خادم ازغدی بیوگرافی امیررضا خادم امیررضا خادم امیر خادم اخبار کشتی

محمد خادم پیشکسوت باسابقه کشتی ایران صبح دیروز چهارم آذر ماه به دلیل نارسایی قلبی درگذشت.

امیررضا خادم در همین مراسم علت فوت پدر خود را کهولت سن و نارسایی قلبی اعلام و بیان کرد: مدتی بود ناراحتی قلبی پدرم بالا گرفته بود.

وی افزود: پدرم عمرش را برای ما گذاشت زیرا زندگی او در سعادت فرزندانش خلاصه می‌شد، خوشحالم که تا آخرین لحظه با عزت، غیرت و حرمت زندگی کرد.

خادم همچنین در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ایرنا ابتلای پدر مرحومش را به بیماری کووید ۱۹ تکذیب و بیان کرد: وی چندین بار آزمایش طبی کرونا را انجام داد که نتیجه همه آنها منفی بود.

وی گفت: مرحوم پدرم به دلیل کهولت سن و بیماری نارسایی قلبی به رحمت خدا رفت.

“محمد خادم اَزغَدی” متولد شهریور ۱۳۱۴ در مشهد و کشتی‌گیر حرفه‌ای رشته آزاد بود که مدتی نیز به عنوان مربی تیم ملی کشتی، به این رشته ورزش ایران خدمت نمود.

مرحوم خادم که در سن ۸۵ سالگی فوت نمود علاوه بر کسب عنوان دوم جهان در مسابقات سال ۱۹۶۲ میلادی، در المپیک ۱۹۶۰ رم نیز در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت.

پیکر “محمد خادم‌ازغدی” دارنده مدال نقره جهانی کشتی آزاد ۱۹۶۲ تولیدو آمریکا، مربی اسبق تیم ملی کشتی و پدر امیررضا و رسول خادم قهرمانان ملی ایران در عرصه‌ کشتی جهان و المپیک روز چهارشنبه در رواق حضرت زهرا(س) حرم منور امام رضا(ع) در مشهد به خاک سپرده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ