بررسی آخرین وضعیت گل گهر در بورس

0
در پی انتشار خبر عرضه اوراق مشارکت شرکت گل گهر برای اجرای فاز دوم طرح گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال شنیده هایی در بازار در خصوص احتمال تعدیل سودآوری شرکت گل گهر به وجود آمد.

در همین راستا، یک منبع آگاه در شرکت گل گهر به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طرح های توسعه ای بسیار خوبی توسط مدیران شرکت تدوین شده است که در یک بازه بلندمدت تا سال ۹۸ اجرایی خواهد شد بنابراین شرکت گل گهر در اجرای طرح های توسعه همواره پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: از لحاظ عملکردی شرکت با مشکلی رو به رو نیست ولی همچنان سایه ابهامات بر روی صنعت سنگ آهن سنگینی می کند لذا مسئله نرخ فروش محصولات و عوارض صادراتی همچنان پیش بینی را در خصوص وضعیت سودآوری با ابهام رو به رو کرده است.

این منبع آگاه ابراز داشت: صحبت های مطرح شده در خصوص احتمال تعدیل سودآوری شرکت ابراز انتشار اوراق مشارکت پایه کارشناسی و منطقی ندارد چراکه اجرای این پروژه ها در راستای اهداف بلندمدت شرکت می باشد و در کوتاه مدت تأثیری در جهت افزایش سودآوری نخواهد داشت و این اوراق با نرخ سود ۲۰ درصدی انتشار خواهد یافت که خود هزینه های مالی را در کوتاه مدت برای شرکت افزایش می دهد.

وی افزود: شرکت در حال حاضر بر روی زیر بناها مشغول به هزینه می باشد تا در آینده در راستای برنامه های کلان شرکت به توسعه و ارتقاء آن کمک کند.

در خاتمه این مقام مسئول در شرکت گل گهر اظهار داشت: در چهار سال گذشته شرکت در بازار سرمایه رشد بسیار مناسبی را نصیب سهامداران نموده است چراکه با توجه به برنامه های توسعه ای شرکت و افزایش ظرفیت آن در آینده چشم انداز مناسبی را پیش رو خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ