برخی فحش‌های رایج در یک فیلم حامی فتنه + عکس

10
این روزها باید اتفاقات مربوط به تلاش برای اکران دو فیلم عصبانی نیستم و قصه ها را در کارنامه سازمان سینمایی و البته وزارت ارشاد ثبت کرد. تلاشی خستگی ناپذیر برای فیلم هایی که حتی با اکران های خصوصی هم نتوانسته نظر نهادها و ارگانهای موثر را جلب نماید و مسئولان سازمان هرچه جلوتر می روند گویی که رسوایی فیلم های تحت حمایتشان بیشتر خودنمایی می کند.
همسر نوید محمد زاده همسر باران کوثری فیلم عصبانی نیستم بیوگرافی نوید محمد زاده بیوگرافی حجت الله ایوبی بیوگرافی باران کوثری

نوید محمدزاده و باران کوثری در نمایی از فیلم “عصبانی نیستم”

فیلم عصبانی نیستم را می توان یکی از توهین آمیز ترین فیلم های تولید شده این سالها دانست. فیلمی که به سبب رویکرد عقده گشایانه راوی آن و تنوع توهین هایش دل هر مخاطبی که ذره ای انصاف در وجودش باشد را به درد می آورد.فیلم علاوه بر ارجاعات مربوط به فتنه ۸۸ و نشانه های سبز که بسیار صریح و بی پرده است و اصلاحات نمایشی ارشاد هم چیز مهمی از آن را نکاسته موارد دیگری نیز دارد که گویی کمتر به آن توجه شده است.

در این فیلم علاوه بر فحش هایی مانند د ی وس و عبارتهای زشت و رکیک به کار رفته که به وفور و مرتب توسط شخصیت های داستان به کار می رود، بصورت آشکار و صریح به مذهبی ها توهین شده و یکی از کاراکترهای منفی فیلم که شخصی مذهبی است بعنوان یک فرد متعصب و خشک مغز نشان داده می شود.

همسر نوید محمد زاده همسر باران کوثری فیلم عصبانی نیستم بیوگرافی نوید محمد زاده بیوگرافی حجت الله ایوبی بیوگرافی باران کوثریدر سکانسی از فیلم، مرد بد ترکیبی که ریش دارد و با انگشترهای درشت در حال گرداندن تسبیح است به جهت برخورد نامناسبش با یک خانم، «طالبان» خطاب می شود و به این شکل کارگردان با یک تیر دو نشان می زند.

غیر از این برخی صحنه های غیر متعارف در این فیلم مانند نزدیکی بیش از اندازه دختر و پسر به هم و دیالوگ های عاشقانه آنها و همینطور دیزالو لب ها آنها روی هم نشان می دهد که کارگردان هرچه در توان داشته خرج کرده تا صحنه های ممنوعه را به نوع دیگری خلق نماید.

علاوه بر این، تصویر این فیلم از ایرانی ها و جامعه ایران آنقدر سیاه و اغراق شده است که گویی همه ما در یک جنگلی زندگی می کنیم که در صورت غفلت، طرف مقابل به کسری از ثانیه دریده خواهد شد.

صحنه فروش کلیه دوم! یک شهروند به بن بست رسیده و صحنه های خودزنی او هم شاه بیت این قسمت از سناریوی درمیشیان است و جالب اینکه همین صحنه بعلاوه صحنه های اعدام شخصیت فیلم که از نسخه ایرانی آن حذف شده در خارج از ایران و برای مخاطب خارجی نمایش داده می شود.

همسر نوید محمد زاده همسر باران کوثری فیلم عصبانی نیستم بیوگرافی نوید محمد زاده بیوگرافی حجت الله ایوبی بیوگرافی باران کوثری
و اینها همه بهایی است که یک ملت پرداخت می کند تا آقای درمیشیان بتواند تور جهان گردی بگذارد و از دست خارجی ها جایزه بگیرد.درمیشیان با ساخت عصبانی نیستم نشان داده هیچ مرزی را نمی شناسد. کارگردان با ساخت این فیلم یک هدف گذاری کرده و گویی دارد به هدفش هم می رسد اما نکته مهم تر حمایت تام و تمام سازمان سینمایی از اوست.

حجت الله ایوبی تمام توان خود را به کار گرفته تا فیلمی را اکران کند که یکی از توهین آمیز ترین فیلم سالهای اخیر است. صحبت از «اصلاح» فیلم هم طبق تجربه و سابقه ای که سازمان دارد بهانه ای بیش نخواهد بود و اینها همه برای رساندن فیلم به اکران است تا همزمان با آمریکا و آلمان ما هم روی پرده فیلم هایی درباره فتنه ۸۸ داشته باشیم.

رییس سازمان سینمایی و برخی اعضای پروانه ساخت و برخی کارگردانان با چشم پوشی از تخلف صریح کارگردان در تغییر فیلمنامه حالا به بهانه قانون گرایی به معترضین سیاسی ترین فیلم این سالها انگ سیاسی می چسبانند و رسانه ها و مجلس را به زیرپا گداشتن قانون متهم می کنند که چرا وقتی ما می گوییم این فیلم اجتماعی است و به آن مجوز دادیم شما اعتراض می کنید.

غیر از تخلف قانونی در فیلمنامه، برادران قانونگرا پاسخ نمی دهند با این همه لطفی که در حق درمیشیان کردند او چطور همان اصلاحات حداقلی را نیز برای شرکت در جشنواره های خارجی اعمال نکرد و امروز با فیلم اصلاح نشده در کشورهای مختلف و جشنواره های گوناگون شرکت می کند تا آبروی یک ملت هزینه گرفتن جایزه او از دست خارجی ها باشد؟

در قصه ها نیز بانوی عصبانی سینما، ندیده و نخوانده و تنها به جهت احساسات ناشی از عدم شناخت درست، فیلمش را تبدیل به یک بیانیه سیاه سیاسی کرده است. سازمان سینمایی خوب بود به جای هزینه کردن سازمان، وزیر و وزارت ارشاد برای اکران فیلمی که به یک دروغ بزرگ دامن می زند خانم کارگردان را توجیه می کرد که دروغی که از آن دم می زند را همان سال نماینده رسمی کاندیدای متوهم رد کرده بود.

بهرحال سازمان سینمایی باید بداند که مجلس مانند آنها خود را بدهکار جریان روشنفکری که نشان داده هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسد نمی داند ضمن اینکه غیر از مجلس نهادهای دیگری هم هستند که منتظر تصمیم سازمان سینمایی هستند تا کار بصورت مسالمت آمیز حل شود.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 10 )
  1. سامان می گوید

    اون فتنه ای که تو ازش حرف میزنی بالای ٧٠ درصد مردم طرفدارشن و این فیلم ها ساخته میشه و هم مردم و هم جشنواره های خارجی ازشون تقدیر میکنن نمونش همون فیلم کشت ارشاد.این ها ادامه داره تا …

    1. Matrix 1383 می گوید

      آه جدا تو راست میگی! مردم تو انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به احمدی نژاد رای دادن و قرار نیست هر کس که انتخابات رو باخت بده طرفداراشو تو خیابون بریزه، تو ایام همین سال ۸۸، اوباما، دولت آمریکا، منافقین، اسرائیل، غربی ها و جاسوس ها و مزدور های دشمن حمایتشونو از جنبش سبز جلبکی اعلام کردند. به علاوه علی عبدالله صالح دیکتاتور فاسد یمن، حالا چرا هر چی قاتل و دشمن ایرانه، حامی جنبش سبزه موسویه؟ کسایی که خودشونو میکشتن که موسوی رئیس جمهور بشه با حمایت خاتمی، الان نصف ستاد انتخاباتی و کابینه دولتیش تو ستاد انتخاباتی و دولت حسن روحانی ( زنگنه، آخوندی، و…) هستشو روحانی هم با محبوب کردن توسط خاتمی و حامیان فتنه محبوب شد. ( اینو من نمیگم مشاور خاتمی میگه) حالا تو بیا حامی فتنه باش.

  2. فاطمه می گوید

    فتنه بخوره توسرتون عقده ایی ها

  3. طناز می گوید

    دم جناب درمیشیان گرم
    به امید فیلم های دیگه ای مثل این فیلم

    1. Asal می گوید

      اره واقعا

  4. فرهاد می گوید

    رضا عطاران در گفتگو با “کافه سینما”: سیمرغ بلورینی که به من دادند متعلق به بازیگر “عصبانی نیستم!” است
    منبع: سایت کافه سینما

  5. عسل می گوید

    مگه کسایی که تو ماجرای فتنه کشته شدن کم کسایی بودن اهان اونا شهید به حساب نمیان این چرت و پرتا چیه مگه یه ادم انقدر بیکاره که برای سفر فیلم بسازه همه رو با خودتون یکی نکنین یک مشت ادم بی فرهنگ دم از ملت و فرهنگ و رهبرو… میزنن ینی واقعا ما ها انقدر بیکار شدیم که واسه نابودی شخصیتی که خوشمون نمیاد واسش شایعه میسازیم؟اینایی که این مطالب احمقانه رو مینویسن واقعا مشکل اعصاب و روان دارن من پزشک خوب میشناسم مراجعه کنید

  6. قلی می گوید

    البته دیوث اگر از زبان شما و همفکران شما جاری شود فحش نیست بلکه عین حقیقت است!!!!

  7. farid می گوید

    سلام. متاسفانه کلمات و عبارات رکیک و زننده اخیرا در فیلم ها و سریالها زیاد شده و به نوعی ادبیات رایج هنری تبدیل شده ! در برخی نظرات مطالب غیر مرتبط هم درج شده که بیشتر عقده گشائی است تا اظهار نظر در باره موضوع مورد بحث. اینم نوعی بد اخلاقیه دیگه. به امید توجه بیشتر همه ما.

  8. Asal می گوید

    این فیلم مثل واقعیت بود و عالی
    سیمورغ بلورین هم مال آقای نوید محمد زاده بود که دادنش به کسه دیگه