چرا مهناز افشار تبلیغ شرکت اماراتی را نپذیرفت؟

1

مهناز افشار ممنوعیت استفاده از چهره‌ها در تبلیغات را به بی‌نظمی‌هایی مربوط دانست که در سال‌های اخیر ایجاد شد.

 همسر مهناز افشار مهناز افشار شوهر جدید مهناز افشار اینستاگرام مهناز افشار
این بازیگر سینما در ابتدای نشست «هم‌اندیشی بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات» بر لزوم نظم داشتن هر آنچه که در کشور اتفاق می‌افتد، تأکید کرد و گفت: ابتدا از خودم شروع می‌کنم که حمل بر خودستایی نباشد. بی‌شک همه ما درگیر مسئله تبلیغات بوده‌ایم. به یاد دارم، حدود هفت الی هشت سال پیش، تبلیغ کار جواهر از دوبی به من پیشنهاد شده بود و حتی فکر می‌کردم که می‌توانم به عنوان یک بازیگر زن ایرانی، خوب تبلیغ کنم و حتی طرحی به آن‌ها داده بودم که پوشش خاصی داشته باشم که هم پوشیده باشد و هم من به عنوان یک بازیگر ایرانی، بتوانم تبلیغ خوبی ارائه دهم. و نشان دهم ما به عنوان یک زن ایرانی، این شکلی هستیم. بر این اساس این پیشنهاد را با یکی از دوستان مطرح کردم که ایشان گفتند این کار را انجام نده؛ می‌خواهی ممنوع‌الکار شوی؟! که من در پاسخ گفتم بیلبوردهای فیلم‌های سینمایی ما که اکنون در خیابان‌ها نصب شده است، همان پوشش را با روسری داریم. بیلبوردهای ما هیچ فرقی با کار تبلیغات ندارد. تا اینکه این ماجرا گذشت و حدود دو سال پیش اعلام کردند که بحث تبلیغات آزاد شده و شرکت‌های تبلیغاتی مداوم با ما تماس می‌گرفتند که پیرو این اتفاق، یک بی‌نظمی ایجاد شد و اتفاقا همان بی‌نظمی باعث شد که مقابل این ماجرا گرفته شود.
وی در ادامه مطرح کرد: خیلی بد است اگر اتفاق خوبی بیفتد، ولی نظم نداشته باشد و صاحبان بِرَند‌ها و ورزشکاران و هنرمند‌ها مدعی باشند. به نظرم اگر هر چیزی در این فرهنگ و سرزمین با نظم باب شود، همه جنبه‌ی آن را پیدا می‌کنند (حتی من خودم را هم می‌گویم) و می‌توانیم آن را در یک مسیر درست پیش ببریم و بازار بی‌نظم ایجاد نخواهد شد؛ چرا که به نظر من همه چیز امکان‌پذیر است. اگر یک مدیریت درست انجام شود اتفاقا مسئولیت هنرمندان و ورزشکاران هم بیشتر می‌شود؛ چرا که یک رقابت به راه می‌افتد. ولی اگر کار نظم نداشته باشد بعضا شاید ممکن است بگوییم فلان برند با من آشنایی دارد پس می‌روم و برایش کار می‌کنم که این اتفاق قطعا یک بی‌نظمی را ایجاد می‌کند که خیلی هم جذاب نیست.به گزارش ایسنا، مهناز افشار در بخشی دیگر از نشست هم‌اندیشی هنرمندان و ورزشکاران در امر تبلیغات، بر عادی‌سازی فرهنگ‌های متفاوت در کشور تأکید کرد و گفت: من از یک خانواده سنتی هستم که یک مادر حاج خانم دارم و در چنین فضایی بزرگ شده‌ام. به همین خاطر می‌خواهم از دید فرهنگ‌های مختلف در این خاک حرف بزنم. فرهنگ‌ها، باورها و اعتقادات ما درجات مختلفی دارند و یک ماجرایی در همین راستا باعث شده بعضی اتفاقات مثل امر تبلیغات در این سرزمین نیفتد با اینکه خیلی هم به نظرم عجیب نیست. شاید اگر بزرگانی مثل آقای تختی آن زمان بحث تبلیغات را ایجاد می‌کردند ما الان ننشسته‌ بودیم و بگوییم چقدر سخت است و باید چکار کنیم و این مسئله خیلی عادی‌تر می‌شد. یک زمانی بود که استفاده از عکس بازیگران خانم در بیلبوردهای تبلیغاتی و مجلات اتفاق عجیبی بود، ولی زمانی که این اتفاق تکرار شد و با یک راهکاری درست ادامه پیدا کرد، امثال مادر من می‌گفتند که چقدر قشنگ است، پس ما هر مجله‌ای که عکس خانم داشته باشد را می‌خریم.

وی در همین زمینه عنوان کرد: بنابراین اگر ما و مردم در این زمینه‌ها درست رفتار کنیم و بپذیریم، در مقابل مسئولان هم با پذیرش ما همه چیز را می‌پذیرند. قطعا یک عده‌ای هم دچار شوک خواهند شد اما اگر برای کارمان راهکار داشته باشیم و ناگهان اعلام کنیم که به عنوان مثال چهار بازیگر را انتخاب کرده‌ایم برای بیلبوردهای تبلیغاتی تا یک برند را تبلیغ کنند همان افراد که متعجب شده‌اند تا بیایند و اعتراض کنند آنقدر همه چیز عادی می‌شود و که من قول می‌دهم که حتی نسل‌هایی مثل مادر من که چارچوب‌هایشان از نسل‌های امروزی جدی‌تر بوده، این مسئله را می‌پذیرند.

این بازیگر سینما در راستای عادی‌سازی فرهنگ‌ها در کشور اضافه کرد: مادرم پذیرفت که من بازیگر شوم، اگر قرار بود با همان نگاه زندگی کند، همیشه به من می‌گفت باید به جای بازیگری، دکتر و مهندس شوی؛ در حالی که هر اتفاقی جنبه می‌خواهد. اگر سواد و جنبه آن را داشته باشیم، قطعا موفق خواهیم شد. به نظر من همه چیز می‌تواند در این خاک و سرزمین عادی و محترم شود، به شرطی که خیلی سخت به آن نگاه نکنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سید احمد رضا کمالی می گوید

    حالا چقده حسرت میخوره نتونست پول دربیار این بازیگر
    بابا تو که خودتو انداختی به یه مرد متاهل و نشستی تو خونه یه تازه عروس
    بارتو بستی با مال بیت المال
    تو چرا آه وافسوس میخوری!

    شوهرت رو که فعلا با پارتی باباش داره پول رو پول میزاره بچسب فیلش یاد هندستون نکنه!