تست هوش جالب بیل گیتس برای استخدام مهندس

2

دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند. هر کدام یک در دارند ولی هیچکدام پنجره.ندارند. درهایشان که بسته باشد درون اتاقها کاملا تاریک است. در یک اتاق سه چراغ برق به توانهای ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ وات و در اتاق دیگر سه کلید برق مثل هم وجود دارد.( لطفا به شکل زیر نگاه کنید) .

 حل معما تست هوش سخت تست هوش انواع تست هوش

ما نمیدانیم کدام کلید کدام چراغ را روشن میکند( مثلا نمیدانیم آیا کلید وسطی مربوط است به چراغ وسطی یا به چراغهای دیگر اما بطور قطع میدانیم که هر کدام از کلید ها یکی از چراغها را روشن میکند. همچنین ترتیب چراغها را هم نمیدانیم ).

شما معلوم کنید که هر کلید مربوط به کدام چراغ است. برای اینکار و در شروع، شما باید در اتاق کلیدها باشید و کار را از آنجا شروع کنید.

 شما میتوانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید. اما شما تنها هستید و نمیتوانید از کسی کمک بگیرید و هیچگونه وسیله ای هم خواه برقی خواه غیر برقی بهمراه ندارید و مهمتر از همه اینکه شما حق ندارید بیش از یکبار وارد اتاق چراغها شوید و وقتیکه وارد شدید و بیرون آمدید، دیگر نمیتوانید مجددا وارد آن اتاق بشوید.

 این معما را بیل گیتس در سال ۲۰۰۲ طراحی کرد تا از بین ۱۰۰ مهندس یکی را برای شرکتش انتخاب کند.

سوال:مشخص کنید که هر کلید برای کدام لامپ است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. سعید می گوید

    جواب معماتون اینه: به این ترتیب عمل می کنیم که
    یک کلید را روشن و پس از۱۰ دقیقه خاموش می کنیم. بلا فاصله یک کلید دیگررا روشن می کنیم و به اتاق لامپ ها می رویم. (کلیدهای استفاده شده رابه ترتیب به خاطر می سپاریم) لامپی که روشن است مربوط به کلید دومی است که فقط آنراروشن کردیم. یکی از لامپ های خاموش را لمس می کنیم اگر سرد بودمربوط به کلیدی است که استفاده نشد واگر گرم بود مربوط به کلیدی است که روشن و پس از ۱۰ دقیقه خاموش کردیم.
    جالب بود.مر۳۰

  2. آرمین می گوید

    جواب معما به روش دیگر:یک کلید را اینقدر خاموش و روسن میکنیم تا صدای ترکیدنش را بشنویم!!!کلید دیگری را هم رو شن میکنیم…سپس به اتاق لامپ ها میرویم لامپی که نابود شده مال کلیدیه که هی خاموش و روشن کردیم.لامپی که روشنه مال کلیدیه که روشنش کردیم.لامپی که خاموشه مال کلیدیه که بش دست نزدیم.