خرید و فروش قبیله از ١٠٠ هزار تا ١٠ میلیون تومان!

0
مترو، اتوبوس، قهوه‌خانه، کافه یا هر جای دیگری که بتوانید از اینترنت پرسرعت یا اینترنت تلفن همراه خودتان استفاده کنید، کسانی را می‌بینید که سر‌شان را در گوشی‌ها کرده‌اند و به سرعت مشغول انجام دادن کاری هستند، اشتباه نکنید آنها پیامک نمی‌زنند و در سایت‌ها نمی‌چرخند، آنها مشغول بازی هستند.
هک Clash of Clans قیمت کلش آو کلنز فروش کلش آو کلنز فروش Clash OF Clans درآمد سوپرسل
«کلش آو کلنز» (برخورد قبایل) Clash OF Clans بازی‌ای است که این روزها همه به آن مشغول هستند و بر خلاف بازی‌های دیگری که معمولا اتفاق خاصی در آن نمی‌افتد شما می‌توانید با این بازی برای خودتان در‌آمد‌زایی کنید. این بازی برای تمام سنین کاربرد دارد و در میان خانواده‌ها هم زیاد بازی می‌شود. رقابت و چالش از مهم‌ترین دلایل جذاب بودن این بازی است. ایرانی‌ها همیشه از پرطرفدارترین کسانی هستند که از این بازی‌ها استقبال می‌کنند. کلش آو کلنز به معنی «برخورد قبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدیویی راهبردی است که توسط شرکت «سوپرسل» طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد. در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید و پس از توسعه قبیله در کنار چند قبیله دیگر که می‌توانند دوستان‌تان باشند با قبایل دیگر جنگ کنید. در واقع مثلا ١٠ کاربر ایرانی در یک گروه قرار می‌گیرند تا با یک کشور دیگر جنگ کنند. در این بازی همواره کشورهای مختلف با همدیگر در حال جنگ هستند. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیش‌رفت قبیله شما دارد.
هک Clash of Clans قیمت کلش آو کلنز فروش کلش آو کلنز فروش Clash OF Clans درآمد سوپرسل
بازاری برای خرید و فروش حساب‌های کاربری (accounts)
در پاساژ‌های موبایل مثل علاءالدین، ایرانیان و… یا در سایت‌های مختلف اینترنتی که برای این بازی طراحی شده است شما با عبارتی به نام خرید و فروش اکانت‌های کلش آوکلنز روبه رو می‌شوید. از ١٠٠ هزار تا بیش از دو میلیون تومان برای هر اکانت مردم حاضرند پول بدهند. برای رسیدن به یک اکانت معمولی نزدیک به سه ماه باید کار کرد، شما با شش ماه انجام مداوم این بازی به مرحله ۶٠ خواهید رسید و اگر بیشتر فعالیت کنید به مرحله ٩٠ می‌رسید. هر‌چقدر بیشتر پول بدهید اکانت‌های بزرگ‌تر با امکانات بیشتر دریافت می‌کنید. بررسی نرخ‌ها نشان می‌دهد که یک اکانت معمولی که در بازی امکانات آنچنانی ندارد با قیمتی در حدود یک میلیون تومان معامله می‌شود. در ادامه نیز دلال‌ها چنین اکانتی را با سود ٢٠٠ هزار تومانی به فروش می‌رسانند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که در این بازار غیررسمی معامله‌هایی با قیمت ۵ تا ١٠ میلیون تومان هم انجام می‌شود. در کنار این موضوع، کلش آو کلنز قابلیتی در اختیاردارد که به وسیله آن کاربرها می‌توانند نیروهای موجود را به یکدیگر منتقل کنند.
خرید جم یا همان الماس که ابزار اصلی پیشرفت در این بازی است هم بازار داغی در ایران دارد و رقم‌های زیادی جابه‌جا می‌شود. به صورت معمول در هر هفته شما می‌توانید یک بسته الماس داشته باشید اما کافی است از ٢٣ هزار تومان تا ٧۵٠ هزار تومان خرج کنید و هر تعداد که الماس بخواهید می‌توانید خریداری کنید. خیلی از جوان‌ها ترجیح می‌دهند اوقات بیکاری خودشان را برای این بازی بگذارند تا پس از مدتی هم از هیجان این بازی لذت برده باشند هم بتوانند کسب درآمد کنند، البته این بازی میان کسانی که بیکار هستند طرفدار بیشتری دارد زیرا می‌توانند وقت بیشتری بگذارند و زودتر به درآمد برسند.
هک Clash of Clans قیمت کلش آو کلنز فروش کلش آو کلنز فروش Clash OF Clans درآمد سوپرسل
در این بازی رقیب واقعی است
اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری و حالا بازی‌هایی که روی گوشی‌های تلفن همراه است باعث شده تا هرروز بازار موبایل در ایران رونق بیشتری داشته باشد. این مساله به نظر یکی از آسیب‌های تازه اجتماع به حساب می‌آید. کسانی به اصطلاح معتاد «کلش آو کلنز» می‌شوند که همواره به دنبال چالش و رقابت هستند. ساختار بازی و حضور جزییاتی که در آن مخاطب را مجبور به دفاع و حمله می‌کند، این حس را در او به وجود می‌آورد که برای پیشرفت و کسب نتیجه بهتر تلاش کند. از نکات مهم در این بازی این است که شما با یک رقیب واقعی نه کامپیوتری مبارزه می‌کنید اما در کنار این همه رقابت و جنگ (war) که تبدیل به تکه کلام طرفداران این بازی شده قیمت هر کدام از کلن‌ها (clans) ‌و امکاناتی که در هر کدام از قبایل وجود دارد باعث بالا رفتن قیمت آن اکانت می‌شود.
هم تفریح است هم پول
براساس پیش بینی‌هایی که در سایت‌های مختلف انجام شده این بازی در ایران روزانه بیش از ۵٠‌میلیون تومان درآمد دارد که در سال رقمی بیش از ١٨ میلیارد تومان می‌شود. مهدی یکی از کسانی است که این بازی را انجام می‌دهد و در مرحله ٩٠ (level) است. او می‌گوید: «من نزدیک به شش ماه است که این بازی را انجام می‌دهم و تقریبا مجبورم که خیلی از اوقات در نیمه‌های شب ساعت خودم را کوک کنم تا در «وارها» شرکت کنم، باید حواس‌مان جمع باشد. این بازی بیشتر از یک سرگرمی است و می‌خواهم پس از مدتی که اکانتم پیشرفت کرد دو میلیون تومان بفروشمش. بالاخره خودش نوعی درآمد‌زایی به حساب می‌آید.»کامران درباره این بازی می‌گوید: «اولش فکر نمی‌کردم این اندازه وقت مرا بگیرد اما خب الان که بیشتر می‌بینم تقریبا در روز کاملا حواسم به این بازی است. البته بیشتر به این فکر می‌کنم که بتوانم از این راه درآمد پیدا کنم و البته که سرگرمی خوبی برای ما به حساب می‌آید. شما حساب کنید که یک بازی را به صورت رایگان نصب کنید و بعد از مدتی بتوانید از آن درآمدزایی کنید.» رامین کسی است که یکی از اکانت‌های خودش را فروخته، او می‌گوید: «من نزدیک یک‌سال روی این اکانت کار کردم و حدود یک و نیم میلیون فروختم، در آن زمان به پول احتیاج داشتم و رفتم در یکی از این سایت‌ها که عکس اکانت را می‌گذاری و پیشنهاد قیمت می‌دهی معرفی کردم و بعد از چند روز فروخته شد. الان دارم روی یک اکانت دیگر کار می‌کنم، برای اوقات بیکاری تفریح خوبی است.»
هک Clash of Clans قیمت کلش آو کلنز فروش کلش آو کلنز فروش Clash OF Clans درآمد سوپرسل
درآمد شرکت سوپرسل از این بازی چقدر است؟
استودیوی سوپرسل که به عنوان سازنده این عنوان شناخته می‌شود، با ارایه به روزرسانی‌های هفتگی توانسته بعد از گذشت چند سال همچنان محصول خود را در صدر جدول‌های «آپ استور» و «گوگل پلی» نگه دارد. کارشناسان اقتصادی با بررسی وضعیت بازار جهانی بازی‌ها به این نکته دست پیدا کرده‌اند که استودیوی سوپرسل در شرایط فعلی ارزشی بالغ بر سه میلیارد دلار دارد. براساس آمار کاربران روزانه بیش از ٣٠ میلیون نفر در دنیا در حال انجام این بازی هستند. در کنار این موضوع، سازندگان بازی توضیح داده‌اند که سود روزانه آنها از کلش آو کلنز چیزی در حدود پنج میلیون دلار است. چندی پیش بیزنس اینسایدر به عنوان یکی از وب‌سایت‌های مطرح اقتصادی، گزارشی را از کلش آوکلنز منتشر کرد که طبق آن مشخص شد سوپرسل به عنوان سازنده بازی در کنار درآمدهای جانبی از طریق تبلیغات، سالانه در حدود یک میلیارد دلار تنها از کلش آو کلنز درآمد دارد.
کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اکانت
بعضی از کاربرهای این بازی با دریافت مبالغ مختلفی اقدام به خرید و فروش‌های نیروهای خود در بازی می‌کنند و این کار از نظر قوانین بازی در دنیا خلاف است، در ایران عده‌ای با دریافت پول این نیروها را در اختیار افراد دیگر گذاشته‌اند و کلاهبرداری‌های مختلفی انجام شده است. روند توضیح داده شده تا حدودی به گلدفارمینگ (چیدمان منابع طلا در اکانت) در دیگر بازی‌های آنلاین شباهت دارد که در خارج از کشور به عنوان یک جرم شناخته می‌شود. درواقع شما اگر کارت‌های اعتباری بین‌المللی داشته باشید می‌توانید منابع خودتان را افزایش دهید، به این خاطر که در ایران این کارت‌ها وجود ندارد بعضی از سایت‌ها که از این کارت‌ها دارند برای کاربران این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانند اکانت خودشان را توسعه دهند. این‌گونه افراد خیلی زودتر از کسانی که نمی‌خواهند پول خرج کنند در بازی پیشرفت می‌کنند و بقیه که اکثرا ایرانی‌ها جزوشان هستند دیرتر پیشرفت می‌کنند. تب این‌گونه بازی‌ها مدتی داغ است و زمانی که از تب و تاب می‌افتد بلافاصله کمپانی دیگری بازی جدیدی را وارد می‌کند، حالا باید منتظر یک بازی دیگر در آینده‌ای نزدیک باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ