آپارتمان‌هایی با رهن میلیاردی در تهران

0
در بین فایل‌های رهن و اجاره‌ای که به ارزش چند میلیون تومانی به بازار عرضه می‌شوند واحدهایی هم هستند که با اجاره بهای میلیاردی به مستاجران معرفی می‌شوند!
البته بررسی فایل‌های میلیاردی در بازار اجاره مسکن تهران نشان می‌دهد اجاره بهای میلیاردی مختص مناطق شمالی تهران است. اکثر واحدهای این چنینی در بازار اجاره از نظر کارشناسان مسکن از اجاره بهایی با ارزش غیر واقعی برخوردار هستند و به گفته آنها ارقام ارائه شده از سوی مالکان «حباب» قیمتی دارد.
بیشتر فایل‌های اجاره با ارزش میلیاردی، نوساز هستند و به تعداد انگشت‌شماری واحدهای چند سال ساخت هم با قیمت میلیاردی به بازار عرضه شده‌اند. جالب آنکه مشاوران املاک که ارزش‌گذاری واحدهای اجاره‌ای را بر عهده دارند ارزش واقعی این واحدها را به‌صورت رهن و اجاره کمتر از قیمت میلیاردی پیشنهاد شده از سوی مالک برآورد می‌کنند.
برای مثال: رهن کامل یک واحد مسکونی نوساز، با زیربنای ۳۱۵ مترمربع در خیابان زعفرانیه (خیابان بهزادی) یک میلیارد تومان از سوی مالک تعیین شده است. این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه، نرخ منصفانه این واحد ۱۹۵میلیون ودیعه و ۱۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان اجاره ماهانه است. البته مالک در فایل اظهار کرده که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است.
از طرف دیگر موجری اجاره بهای واحد ۵۰۰ متری نوساز خود را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت رهن کامل اعلام کرده است در صورتی‌که ۲۴۹ میلیون تومان ودیعه به همراه ۱۷میلیون و ۸۸۰ هزار تومان اجاره ماهانه، نرخ اجاره واقعی واحد مذکور است. همچنین در خیابان کامرانیه شمالی یک واحد مسکونی ۲۵۰ متری با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رهن کامل به بازار پیشنهاد شده است.
نرخ اجاره واقعی این واحد با نرخ پیشنهادی مالک بسیار فاصله دارد چراکه ۱۳۵ میلیون تومان رهن به اضافه ۸ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان اجاره ماهانه ارزش واقعی این واحد در بازار اجاره است.
علاوه براین، واحد ۱۰ سال ساختی به متراژ ۵۸۵ متر مربع در خیابان بوکان واقع در خیابان نیاوران با شرایط رهن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بازار اجاره عرضه شده است.
نرخ حقیقی واحد مشابه در بازار اجاره محله نیاوران، ۳۰۴میلیون تومان ودیعه و ۱۸ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان اجاره ماهانه است.
از سوی دیگر ۲۳۵ میلیون تومان ودیعه به همراه ۱۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره بهای منصفانه واحدی به متراژ ۴۰۰ متر مربع نوساز در خیابان الهیه (خیابان گلنار) است اما موجر رهن کامل این واحد را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است.
گرانترین آپارتمان زندگی در تهران اجاره آپارتمان در تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ