گران ترین آپارتمان های ۱۲۰ متری جهان + جدول

1
«موناکو»، دومین کشور کوچک دنیا پس از واتیکان که درجنوب کشور فرانسه واقع شده است، با فاصله بسیار زیاد از سایر کشورها، گران‌ترین آپارتمان‌های جهان را درخود جای داده است.

سایت گلوبال پراپرتی در یکی از تازه‌ترین گزارش‌های دوره‌یی خود، گرانترین آپارتمان‌های ۱۲۰متری در برخی از شهرها را معرفی کرده است. موقعیت این واحدها معمولا در وسط شهرهای احصا شده در گزارش قرار دارند. به عبارت دیگر، این آپارتمان‌های ۱۲۰متری از نظر موقعیت مکانی برتری خاصی نسبت به سایر آپارتمان‌های واقع در شهر یادشده ندارند. براساس این گزارش، لندن دومین شهر گران از نظر قیمت هر مترمربع آپارتمان به شمار می‌رود. ۳۴ هزار و ۵۳۱ دلار قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ابرشهر گزارش شده است. براین اساس، قیمت کل یک آپارتمان ۱۲۰متری در لندن به حدود ۱۴میلیارد تومان بالغ می‌شود.

جزیره هنگ‌کنگ، نیویورک، پاریس، مسکو، سنگاپور، وین، توکیو و ژنو نیز به ترتیب در رده‌های ۳ تا ۱۰ گران‌ترین شهرها از نظر قیمت آپارتمان قرار می‌گیرند. این درحالی است که اختلاف قیمت هر مترمربع آپارتمان در میان شهرهای رتبه اول (موناکو) و رتبه دهم (ژنو) حدود ۴۷ هزار دلار است. این اختلاف در قیمت کل یک واحد ۱۲۰متری به حدود ۱۹میلیارد تومان می‌رسد. بمبئی، استکهلم، هلسینکی، رم، لوکزامبورگ، سیدنی، تایپه، برمودا، آمستردام، تورنتو نیز به ترتیب در رده‌های ۱۱ تا ۲۰ گران‌ترین شهرها از نظر قیمت آپارتمان قرار دارند. ۱۱هزار و ۴۵۵ دلار قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بمبئی گزارش شده است. این رقم در شهر تورنتو که در رده بیستم گران‌ترین شهر از نظر قیمت آپارتمان قرار می‌گیرد، تقریبا به نصف- به ۶ هزار و ۳۹۹ دلار- کاهش می‌یابد که حدود یک دهم قیمت هر مترمربع در کشور موناکو است.

قیمت آپارتمان ۱۲۰ متری در تهران

براساس تازه‌ترین گزارش‌های آماری منتشرشده ازسوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران حدود ۴ میلیون تومان است که در این حالت، قیمت یک آپارتمان ۱۲۰متری به‌طور متوسط ۴۸۰ میلیون تومان می‌شود. این درحالی است که در مناطق مختلف تهران قیمت هر متر آپارتمان از حدود ۲ میلیون تومان تا بیش از ۱۵میلیون تومان، بسته به منطقه و محله و سن آپارتمان در نوسان است. از این‌رو، می‌توان تخمین زد که گران‌ترین آپارتمان ۱۲۰متری در تهران حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان باشد. به‌طور مثال، در تیرماه سال‌جاری آپارتمانی کهنه‌ساز ( ۷ تا ۱۲سال عمر بنا) با متراژ حدود ۱۱۰متر به قیمت هر متر ۱۳میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته شده است. همچنین آپارتمانی میان سال ( ۴ تا ۶سال عمر بنا ) در محله پاسداران به قیمت هر متر ۱۰میلیون و ۴۰۰هزارتومان به فروش رفته است.

گرانترین آپارتمان تهران گرانترین آپارتمان قیمت آپارتمان در تهران قیمت آپارتمان

منبع: تعادل
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مختارنوربخش می گوید

    جهت خرید ویلا زمین مسکونی اپارتمان دریافت سند مالکیت و اخذمجوزساخت
    پیمانکاری ساختمان دراستان گیلان مازندران لاهیجان سیاهکل دیلمان