از سیستم صوتی سه بعدی تا جا لیوانی فیبر کربنی؛ تجهیزات گرانقیمت برای خودروهای گرانقیمت +عکس

0
در دنیای خودرو، قصه آپشن و تجهیزات سفارشی دیگر بزرگ و گسترده شده است. خودروسازان مختلف برای معمولی‌ترین تا خاص‌ترین محصولاتشان تجهیزاتی را فهرست می‌کنند که تنها با پرداخت بهای اضافه می‌توانید در خودرویتان از آن‌ها بهره‌مند شوید. این فرآیند که به خودی خود نوعی صنعت و تجارت است برای مشتری هر هدف و توصیفی که داشته باشد، برای کمپانی سازنده یک نکته بزرگ دارد: سود بیشتر!
 آنچه در پی می‌خوانید فهرست چند مورد از همین آپشن‌هاست که همه با هم یک ویژگی مشترک دارند و آن قیمت گوش‌خراش است.

فِراری – اتصال آی‌پاد – ۵۸۰ پوند

تعبیه ارتباطات الکترونیکی در خودروهای پیشرفته امروزی کار چندان آسانی نیست، با این حال باز هم پرداخت نزدیک به ۶۰۰ پوند برای این که بتوانید آی‌پادتان را به اسب دلبندتان متصل کنید کمی مکث‌پذیر به‌نظر می‌رسد. البته اگر ۴۸۸ GTB دارید و اصرار خاصی هم روی آی‌پاد ندارید می‌توانید از بلوتوث و خروجی USB استاندارد استفاده کنید و با همان ۵۸۰ پوند چند لیتر بنزینِ بیشتر بخرید!

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

فِراری F12 برلینتا – جا لیوانی فیبر کربنی – ۲,۱۱۲ پوند

طبیعی است هرچیزی که مربوط به پادشاه مارانللو و به‌خصوص داخل کابین خودروهایش باشد گران قیمت است، حتی یک جا لیوانی از جنس کربن!

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

فِراری F12 برلینتا – چمدان گلف – ۶,۲۴۰ پوند

مسلماً بعد از خواندن چند خط قبلی متوجه شده‌اید که هر مورد اضافی در فِراری‌تان بهای زیادی خواهد داشت! البته این بها برای غالب خریداران چیز مهمی نیست، به‌طوری که حاضراند ده‌ها هزار دلار بیشتر خرج کنند در عوض مرکبشان خاص و منحصربه‌فرد باشد. نکته جالب اینجاست اگر به بازی گلف علاقه دارید و می‌خواهید این چمدان‌های مزین به «رامپانته کاوالو» را هم در F12 برلینتای خود داشته باشید باید ۶,۲۴۰ پوند بیشتر پرداخت کنید، درحالی که قیمتشان برای مالکان ۴۵۸ ایتالیا ۴,۳۲۰ پوند است! نمیدانم علت این تفاوت چیست، شاید هم کمپانی فکر می‌کند «هرآنکه F12 بخرد پولدارتر است، پس چمدان گلفش هم گران‌تر است!»

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

پورشه – خروجی‌های رنگی سامانه تهویه – ۵۶۳ تا ۸۰۶ پوند

کمی نامأنوس است که پورشه خروجی‌های سامانه تهویه را هم رنگ می‌کند! هزینه آن هم برای باکستر ۵۶۳ پوند است و در ۹۱۱ به ۸۰۶ پوند می‌رسد.

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

مرسدس بنز کلاس S – سیستم صوتی سه‌بعدی برمِستر – ۶,۴۳۰ پوند

می‌توانید با حدود ۴,۰۰۰ پوند صاحب سیستم صوتی ultra-desirable BeoLab دارای ۱۸ اسپیکر ساخت بَنگ اَند اُلوفسِن (Bang & Olufsen) شوید. اگر با کمی هزینه بیشتر آمپلی‌فایر آن را نیز سفارش دهید یکی از بهترین سیستم‌های صوتی خانگی را خواهید داشت. اما خب اگر یک مرسدس بنز S کلاس هم در گاراژ دارید باید بیشتر از اینها خرج کنید تا سیستم صوتی ۳ بعدی بورمِستر (Burmeter) هنگام رانندگی گوش‌هایتان را نوازش کند و درمیان سایر مالکان کلاس S باعث غرورتان شود.

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

مرسدس AMG GT – رنگ سولاربیم – ۱۰,۶۹۵ پوند

رنگ‌های گران‌تر از این کم نیست، مثل ۶۳,۰۰۰ دلاری که پورشه برای ایجاد سایه‌های خاص روی بدنه ۹۱۸ اسپایدر دریافت می‌کند! اما به‌هرحال پرداخت این مبلغ برای رنگ بدنه خودرویی در کلاس AMG GT نیاز به نفس عمیق‌تر و فکر بیشتر دارد. البته این اولین بار نیست که خودرویی در این بازه قیمتی چنین هزینه‌ای را برای یک رنگ بدنه سفارشی می‌طلبد؛ برای مثال اگر به خاطر داشته باشید رنگ Rosso Competizione در آلفارومئو ۸C برچسب قیمت ۱۴,۰۰۰ پوندی داشت.

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

رولزرویس رَیث – سقف آسمانی – ۱۲,۹۲۵ دلار

شنیده می‌شود که رولزرویس تمایلی به اعلام قیمت این گزینه (حتی شده تنها در وطن خودش) ندارد اما نمی‌دانم صحت این جمله تا چه حد است. به‌هرحال سقف آسمانی در مدل رَیث از ۱۳۴۰ عدد نقطه نوری تشکیل‌شده و مالک می‌تواند در صورت تمایل نحوه چینش ستارگان را هم خودش انتخاب کند! در گذشته حتی از نقش آسمان بالای سر تأسیسات گودوود کمپانی (تأسیس سال ۲۰۰۳) نیز برای چینش این قسمت استفاده‌شده است.

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

بنتلی کانتیننتال GT اسپید – ترمزهای کربن سرامیک – ۱۰,۲۰۰ پوند

خیلی از خودروسازان هم‌اکنون ترمز کربن سرامیکی برای محصولات قدرتمند خود عرضه می‌کنند، البته با برچسب قیمت ۴ رقمی. بنتلی اما پا را فراتر گذاشته و برای همین ویژگی در کانتیننتال GT اسپید بیش از ده هزار پوند از حساب بانکی خریدار کم می‌‎کند! از طرفی حساب کنید که وجود چنین ترمزهایی زیر بدنه چنین خودروی قدرتمندی هم به جذابیتش می‌افزاید هم در بازار فروش دست‌دوم آن تأثیر مثبت دارد، پس طبیعی است که بیشتر خریداران نتوانند از آن بگذرند.

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

رینگ‌های بوگاتی ویرون SS – حدود ۴۴,۰۰۰ پوند

میشلین می‌گوید برای اطمینان کامل از سلامتی مجموعه چرخ‌های ویرون، باید به ازای هر سه بار تعویض لاستیک‌ها تمامی رینگ‌ها نیز یک‌بار تعویض شوند. با این حساب این دیگر یک آپشن به‌حساب نمی‌آید و درواقع هزینه‌ای است که باید حداقل برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی و طبعاً هزینه‌های سنگین‌ترِ بعدی باکمال میل پرداختش کنید!

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

بدنه تمام کربنی پاگانی هوآیرا – حدود ۷۲,۰۰۰ پوند

خودرو لوکس خودرو گرانقیمت

پول بیشتر، سبک‌تر! این بار به ازای مبلغ اضافی هوآیرای شما اصلاً رنگ‌آمیزی نمی‌شود و همه‌چیز زیر پوشش فیبر کربن قرار می‌گیرد. اگر حاصل کار را از نزدیک تماشا کنید کاملاً متوجه عمق “شنیدن کی بود مانند دیدن” می‌شوید، چون به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و تحسین‌برانگیز است. البته این آپشن وسوسه‌انگیز تنها مختص پاگانی نیست و برای بسیاری از اتومبیل‌های خاص و محدود دنیا قابل سفارش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ