اولین وزیر روحانی به مجلس احضار شد

0

تسنیم: عزیز اکبر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با طرح سؤالی از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیرامون عدم برخورد جدی با باندهای مواد مخدر در سطح کشور و نیز عدم اجرای تعهد وی مبنی بر هماهنگی با نمایندگان در انتصاب استانداران و عزل و نصب‌های غیرقانونی در سطح گسترده در این وزارتخانه، نام خود را به عنوان اولین سوال کننده از وزاری دولت روحانی ثبت و نام رحمانی فضلی را در لیست اولین وزیری که برای پاسخگویی در مجلس حاضر می‌شود، حک کرد.

متن کامل این سؤال به شرح زیر است:

۱- با عنایت به اینکه جنابعالی ریاست شورای امنیت کشور و دبیر کل مبارزه با مواد مخدر هستید، چرا در خصوص باندهای توزیع مواد مخدر با قاطعیت عمل نمی‌شود و بسیاری از استان‌های کشور با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند.

۲- علیرغم هزینه‌های گزاف در ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با NGO‌های مردمی و ترک اعتیاد اقدام عملی دیده نمی‌شود.

۳- همانگونه که در رأی اعتماد مجلس، جنابعالی متعهد شدید که در انتصاب استانداران، فرمانداران و معاونان استانداری‌ها هماهنگی لازم صورت پذیرد، عملا ملاحظه می‌شود خلاف آن عمل شده و هیچ دفاعی قابل دفاع نیست.

۴- عزل و نصب گسترده در سطح مختلف وزارت کشور و عدم استفاده از نیروهای شایسته استان‌ها و نخبگان چه امیدی را برای آنان در دولت تدبیر و امید باقی گذاشته است.

۵- پاسخ وزارت کشور در خصوص عزل و نصب‌های غیر قانونی و فامیلی در استانداری‌ها چیست؟

۶- عدم رعایت بندهای مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر هماهنگی استانداران با نمایندگان مجلس در خصوص انتصابات رده‌های معاونت‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها مشهود است و توضیح وزارت کشور در این خصوص چیست؟

عزیز اکبریان نماینده کرج طراح این سؤال است و محمدجواد کولیوند نماینده فردیس و مفید کیایی‌‌نژاد نماینده ساوجبلاغ نیز آن را امضا کرده‌اند.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز این سوال را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده است؛ متن نامه هیئت رئیسه به شرح ذیل است:

ریاست محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

لطفا با توجه به مواد قانونی مذکور در آئین‌نامه داخلی، سوال فوق بررسی و نتیجه به هیئت رئیسه اعلام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ