بیوگرافی علی تقوازاده بازیگر نقش سروش سریال کیمیا +عکس

2

علی تقوازاده بازیگر سریال کیمیا متولد ۶۸ است و کار حرفه‌ای خود را حدود ده سال پیش و با دستیاری کارگردانی آغاز کرده است. او در کنار افرادی چون کامبیز کاشفی، رضا معینی به دستیاری پرداخته و در تله‌فیلم‌های «برگ و باد» (جواد افشار)، «نشانی» (فریدون حسن‌پور) و… نیز بازی کرده است. درست است که تقوا زاده مدتی در این حیطه فعالیت می‌کند اما بازی او در سریال «آوای باران» به عبارتی معرفی‌اش در قاب تلویزیون به شمار می‌رود.

همسر علی تقوازاده مصاحبه بازیگران بیوگرافی علی تقوازاده بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال کیمیا

شروع کارتان در این حیطه از چه طریقی صورت گرفت؟
ـ کار حرفه‌ای ام را با دستیاری کارگردان آغاز کردم و در چند تله‌فیلم دستیاری را تجربه کردم.
و دستیاری، مقدمه‌ای بود برای بازیگرشدنتان؟
ـ بله، از کودکی به بازیگری علاقه داشتم و مادر و مادربزرگم هم دو مشوق خوب برایم بودند تا این حیطه را ادامه دهم. از همان سن دوازده سالگی کارم را با تئاتر شروع کرده و کمی که بزرگتر شدم به کلاس‌های بازیگری اساتیدی چون امیر بدرطالعی و امین تارخ رفتم و در آنجا علاوه بر این عزیزان نزد اکبر عالمی، اصغر همت، آتیلا پسیانی و… دوره دیدم. باید بگویم که هدف اصلی‌ام از همان ابتدا بازیگر شدن بود، اما از آنجایی که در مشاوره با دوستانم به این نتیجه رسیدم که حضور در سمت دستیاری کارگردان به بازیگری‌ام کمک دوچندانی خواهد کرد و باعث می‌شود تا روابط بین عوامل پشت دوربین و تکنیک‌های فنی را بیشتر یاد بگیرم، ترجیح دادم تا اول دستیاری را تجربه کنم و سپس به سمت بازیگری بیایم.
الان هم این فن‌ها در بازیگری کمک‌تان می‌کند؟
ـ خیلی زیاد، وقتی برای بازیگری جلوی دوربین قرار می‌گیرم چون از قبل با تکنیک‌های تصویربرداری آشنا هستم، می‌دانم که چطور باید با تصویربردار و دوربینش ارتباط برقرار کنم.
چطور شد که به مجموعه «آوای باران» دعوت شدید؟
ـ نادیا فرجی که یکی از اساتید کلاس‌های بازیگری آقای تارخ بود، من را به این گروه معرفی کرد و من هم به دفترشان رفتم و پس از صحبت درباره نقش، آقای سهیلی‌زاده به من اعتماد کرده ایفای این نقش را به من سپردند.
در همان ابتدا چقدر فیلمنامه برایتان جذابیت داشت؟
ـ وقتی از قصه کار مطلع شدم و چند قسمت از داستان را خواندم بسیار به آن علاقه‌مند شدم. شخصیت چندگانه سینا را دوست داشتم و معتقدم هر چقدر نقش پیچیده‌تر باشد قطعاً پرداختش توسط من بازیگر سخت تر می‌شود و از طرفی اگر توانسته باشم از ایفای آن به خوبی برآیم، تأثیر بهتری را روی مخاطب خواهم گذاشت. قصه کار برایم جالب و گیرا بود چرا که همیشه با یک مقوله جدید روبرو می‌شویم. آقایان جلالی و کاظمی‌پور (نویسنده‌ها) آنقدر تعلیق در قصه ایجاد می‌کردند که باعث پرورش شخصیت سینا می‌شد، ضمن اینکه بخش‌های مهم داستان هنوز پخش نشده و در قسمت‌های آتی خواهیم دید.

همسر علی تقوازاده مصاحبه بازیگران بیوگرافی علی تقوازاده بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال کیمیا

خود واقعی‌تان تا چه میزان به شخصیت سینا نزدیک است؟
ـ با شناختی که از خودم دارم باید بگویم کاملاً با سینا متفاوت هستم. اساساً فرد آرامی هستم و فضا و جو سینا خیلی از من دور بود و یکی از مشکلاتم هم همین بود که من باید تفاوتی را بین این دو ایجاد می کردم که یکی از ارزش‌های بازیگری هم همین است.
ما به ازای بیرونی سینا را دیده بودید؟
ـ علاوه بر اینکه کارگردان، نویسنده و هم بازیگران برای رسیدن به سینا کمکم کردند، خودم هم برای رسیدن به سینا مطالعه کردم و با افرادی که در این رده سنی به سر می‌برند معاشرت داشتم تا بتوانم با فضایی که سینا در آن قرار دارد از این طریق آشنا شوم و در آن فضا قرار بگیرم و با دغدغه‌های آنها از نزدیک آشنا شوم.
سریال را دنبال می‌کنید و به نظرتان تا الان چطور عمل کرده است؟
ـ بله تا الان تمامی قسمت‌های سریال را دیده‌ام. تا الان خیلی موفق بوده و از بازخوردهایی که شنیدم به این نتیجه رسیدم که خیلی از مخاطبان ما آخرین سریالی که قبل از «آوای باران» دیده بودند به ده سال پیش برمی‌گشت. حال این برمی‌گردد به کیفیت خوب کار، داستان متفاوتش، صداقت در نوع روایت و نزدیکی‌اش به واقعیت که توانسته با مردم ارتباط خوبی برقرار کند و در همان قسمت‌های اولیه سریال از مردم می‌شنیدم که کار واقعاً دیده شده است و این جای خوشحالی دارد. مردم در بازخوردها از پایان‌بندی هر قسمت، بازی بازیگران قصه و… تعریف می‌کنند.

همسر علی تقوازاده مصاحبه بازیگران بیوگرافی علی تقوازاده بیوگرافی بازیگران بازیگران سریال کیمیا
آینده بازیگری‌تان را چطور می‌بینید؟
ـ تا همین جای کار خودم را به خدا سپردم و به او توکل کردم. به عنوان بازیگر سعی می‌کنم تلاش خود را در این زمینه به کار بندم و نسبت به دیروزم بیشتر به روز شوم و از لحاظ تکنیکی پیشرفت بیشتری داشته باشم. بخشی از این مسئله به لطف خدا  و دیگری به مردم و سلیقه‌شان برمی‌گردد که چقدر من و بازی‌ام را دوست داشته باشند و دیگر اینکه چه کارهایی ساخته می‌شود که همه اینها در آینده کاری‌ام تأثیر خواهد داشت.
مدیوم‌ها برایتان فرقی ندارند؟ سینما، تئاتر، تلویزیون؟
ـ به عنوان بازیگر سعی می‌کنم تا آمادگی بازی در هر سه این مدیوم را داشته باشم و خیلی برایم فرقی ندارد، اما اگر بخواهم ریزبینانه به این موضوع نگاه کنم، سینما را ترجیح می‌دهم، ضمن اینکه تئاتر را نیز خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد سالی یک یا دو کار نمایشی داشته باشم تا بازیگری‌ام را ارزیابی کنم.
با بازی‌تان در نقش سینا ممکن است سیل نقش‌‌هایی این چنینی به شما پیشنهاد شود، برای انتخاب‌های آینده‌تان تصمیمی ندارید؟
ـ قاعدتاً دوست دارم که شخصیت‌های متفاوتی را تجربه و بازی کنم چرا که اساس و پایه بازیگری هم همین است که کالبدهایی را تجربه کنم که تا به حال در زندگی حقیقی‌ام اتفاق نیفتاده‌اند. تا جایی که حق انتخاب داشته باشم دوست دارم شخصیت‌های متفاوت و البته دور از سینا را تجربه کنم.
از همکاری‌تان با حسین سهیلی‌زاده بگویید.
ـ من با کارگردانان بسیاری آشنا هستم و ارتباط دارم اما آقای سهیلی‌زاده یکی از بهترین کارگردان‌ها جدای از حرفه‌ای بودنشان که آثار خوبی را تا الان ساخته‌اند هستند، ایشان بازیگران بسیاری را نیز به تلویزیون و سینمای ایران معرفی کرده‌اند. و توانایی بالایی در بازی گرفتن و ایجاد فضا برای افرادی که تازه دیده می‌شوند دادند و من هم از این بابت خوشحالم که در اولین کاری که دیده شدم با ایشان همکاری کرده‌ام.
در این سریال شما با بازیگران خوبی چون حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخنده و… نیز هم بازی بودید، چقدر این افراد در بازی شما مؤثر بودند؟
ـ کار کردن با افرادی که سال‌های سال تجربه حضور و کار در این حیطه را دارند، برایم سخت و دل‌نشین بود اما از این بابت خوشحالم که تمامی بازیگران این سریال ضمن اینکه همه‌شان از بهترین‌ها بودند، به من انرژی و آرامش خوبی را منتقل می‌کردند.
جمله پایانی…
ـ هر چه تا الان دارم را مدیون لطف پروردگار، توکل همیشگی‌ام به مولا علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا  و بعد از آن کمک پدر و مادرم و انرژی های مثبتی که از این دو عزیز می‌گیرم و همچنین اساتیدم در زمینه بازیگری هستم. باز هم از لطف و اعتمادی که حسین سهیلی‌زاده به من داشتند ممنونم و می‌گویم که هنوز در زمینه بازیگری چیزی نشدم اما هر چه در این جایگاه به دست آوردم را مدیون تمامی افرادی هستم که نام بردم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. باشعور می گوید

    آفرین که از بازیگرای خوب یادی می کنید.معلومه که شعورتون نرماله.
    راستیتش یواش یواش بازیگرا دارن فراموش میشن از بس که تمام کانال ها به طور جهادی دارن فیلمای کره ای پخش میکنن.من نمیدونم این مدیرا ننشون کره ای بوده یا باباشون کره ایه.

    1. فاطمه می گوید

      کل نظرت حق بود و به جا، واقعا همینطوره