ساعت بازی تراکتورسازی و سپاهان اصفهان +پیش بازی

0

بازی تراکتور و سپاهان امروز ، زمان بازی تراکتور و سپاهان

مصاف دو تیم پرطرفدار شهرستانی فوتبال کشورمان همواره حساسیت های خاص خود را داشته و از بازی های مهم و تماشایی لیگ برتر به حساب می آید؛ به مناسبت بازی بزرگ این هفته، به بررسی بازی های تاریخ دو تیم در لیگ برتر از حیث آمار و ارقام پرداخته ایم:

۲۱ بازی؛ ۱۰ برد سپاهان، ۵ پیروزی تراکتور

تیم های تراکتورسازی و سپاهان در تاریخ لیگ برتر تاکنون ۲۱ بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل کار ۱۰ برد برای طلایی پوشان و ۵ برد برای تی تی ها بوده و البته ۶ مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. تیم اصفهانی همچنین با ۳۰ بار گشودن دروازه تیم حریف درمقابل دریافت ۲۱ گل از این تیم از حیث گل زده و خورده هم موفق تر از رقیب آذربایجانی عمل کرده است.

نتیجه بازی تراکتور امروز ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی تراکتورسازی باشگاه تراکتورسازی تبریز اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار لیگ برتر فوتبال اخبار فوتبال داخلی اخبار تیم تراکتورسازی اخبار باشگاه سپاهان

آمار بازی ها در ورزشگاه تبریز

اما از آنجایی که بازی در تبریز برگزار خواهد شد، بد نیست بیشتر به کنکاش آمار ثبت شده در خانه سرخ ها بپردازیم. بارزترین نکته ای که در جستجوی آمار بازی های دو تیم در تبریز بیشتر به چشم می آید، برتری قابل توجه اصفهانی هاست. از ۱۰ مسابقه برگزارشده در تبریز، سپاهانی ها ۴ بار موفق به غلبه بر میزبان خود شده اند و سهم تیم‌ میزبان در پیروزی ها فقط ۲ مسابقه بوده است؛ همچنین ۴ مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است که به جز تساوی بدون گل دو تیم در لیگ اول حرفه ای، سه تساوی کسب شده دیگر همگی با نتیجه یک بر یک بوده است.

۱۴ گل سپاهان در یادگار

طلایی پوشان موفقیت در خانه رقیب خود از حیث برد و باخت را همراه با آوراژ گل خوبی هم به دست آورده اند. سپاهانی ها ۱۴ بار در تبریز دروازه تیم‌ میزبان را گشوده اند و درمقابل ۴ بار هم کمتر از حریف خود گل خورده اند. بهترین نتیجه سپاهان در تبریز برد ۳ بر ۱ این تیم بوده که دو بار در لیگ های دهم و دوازدهم به دست آمده است؛ آخرین برد مردان دیار زاینده رود هم در تبریز به لیگ شانزدهم برمی‌گردد که شاگردان عبدالله ویسی توانستند با گل های مهرداد محمدی و احسان حاج صفی در مقابل تک گل فرزاد حاتمی پیروزی را از آن خود کنند.

۳ سال از آخرین برد تراکتور می گذرد

اما آخرین برد سرخپوشان مقابل تیم زردپوش در تبریز هم تقریبا به ۳ سال پیش برمی‌گردد که هدایت این تیم را سرمربی کنونی سپاهان یعنی امیرقلعه نویی در اختیار داشت. تیم قلعه نویی در بازی برگشت لیگ پانزدهم در مسابقه ای خاطره انگیز درحالی که بازی با گل های آلویز نانگ برای تراکتور و رسول نویدکیا برای سپاهان درحال اتمام بود، مهدی شریفی که برای اولین بار پس از جدایی از سپاهانی ها مقابل این تیم قرار می گرفت در دقیقه ۹۴ دروازه رحمان احمدی را گشود و البته به جای خوشحالی بعد از گل، اشک ریخت!

دو بازی بدون گل زده

بیان این مطلب خالی از لطف نیست که در تاریخ بازی های دو تیم فقط دو بار بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسیده و سایر بازی ها اغلب پرگل بوده اند؛ ۱۰ مسابقه برگزار شده در تبریز ۲۴ گل داشته است که میانگین گل بالای ۲ گل در هر بازی و بهره مندی دو تیم از بهترین خط آتش مسابقات این فصل نوید یک بازی پرگل و جذاب را در جنگ بالانشینان لیگ برتر می دهد.

بازگشت تراکتوری ها سابق به تبریز

علاوه بر همه آمار و ارقام مذکور و حساسیت های همیشگی جدال این دو تیم شهرستانی، بازی فردا از حساسیت های مضاعفی نیز برخوردار است. حضور متعدد بازیکنان سابق تراکتور در اردوی سپاهانی ها که در راس آن ها می توان از مهدی کیانی نام برد، رنگ و بوی خاصی به این مسابقه خواهد داد؛ البته تی تی ها و تیم‌تحت امر قلعه نویی به خوبی می دانند که این بازی اصلا وقت خوبی برای احساساتی شدن نیست و باوجود همه روابط دوستانه، برای پیشتازی در قافله صدرنشینی و نزدیک شدن به رویای فتح لیگ، این سه امتیاز می تواند بسیار کارگشا باشد.

زمان بازی سپاهان و تراکتور

ورزشگاه یادگار امام – ساعت ۱۶:۰۰

تیم داوری :

داور وسط: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علی میرزابیگی

کمک داوران اضافی: رضا کرمانشاهی – محمدباقر پورباقر

داور چهارم: علی اکبر نوری

ناظر داوری: حسین عسکری

از سال ۱۳۵۴ دو تیم سپاهان و تراکتورسازی تبریز دیدارهای مختلفی با یک‌دیگر برگزار کرده‌اند.

اولین جدال این دو تیم در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۴ در باغشمال تبریز و در چهارچوب مسابقات جام تخت جمشید برگزار گردید. این بازی به تساوی ۱-۱ انجامید. در این دیدار احمد جفاری برای سپاهان اصفهان و عبدالرضا عطاری برای تراکتورسازی تبریز گلزنی کردند.

دیدار برگشت دو تیم در همان فصل با اولین برد تیم سپاهان همراه بود. سپاهان در این دیدار با نتیجهٔ یک بر صفر و با گل علیرضا رحیمی به برتری رسید.

اولین برد تراکتورسازی تبریز مقابل سپاهان اصفهان در سال ۱۳۷۰ رقم خورد. در این سال تراکتورسازی با نتیجهٔ ۳-۱ در تبریز و با دو گل سیروس دین محمدی و یک پنالتی از کریم باقری به برتری رسید.

این دو تیم ۵۰ بار در لیگ های مختلف با یک‌دیگر روبه‌رو شده‌اند که سپاهان ۲۲ برد و تراکتورسازی ۷ برد داشته‌اند و ۱۱ بازی نیز با تساوی خاتمه یافته‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ