هوشنگ دامیار کیست؟ +عکس

0

هوشنگ دامیار که فعالیتهایش با نام خانوادگی او نیز همسویی دارد مدیرعامل شرکت شیر و لبنیات پاستوریزه بیستون سهامی خاص است که در بیستون کیلومتر ۳۰ جاده کرمانشاه همدان واقع شده و در تاریخ ۱۳۴۴۱۲۵ تحت شماره ۲۶۰ با سرمایه اولیه ۴۰ میلیون ریال در شهر کرمانشاه به ثبت رسیده است.

میلیاردرهای ایران مالک شرکت لبنیات بیستون کله گنده های ایران کارخانه های لبنی ایران شرکت لبنیات بیستون شرکت تجارت گستر بیستون خریدار پالایشگاه کرمانشاه کیست ثروتمندترین افراد ایران بیوگرافی هوشنگ دامیار اسامی ثروتمندان ایران اخبار کرمانشاه

این کارخانه در سال ۱۳۴۷ با ظرفیت اسمی روزانه ۵ تن انواع فرآورده های لبنی شامل شیر ماست کره و روغن مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال ۱۳۵۵ با نصب ماشین آلات جدید ظرفیت کارخانه به ۵۵ تن در یک شیفت افزایش یافت و این ظرفیت با توسعه در سالهای بعد به میزان ۸۰ تن در روز رسیده است.

در تیرماه سال ۱۳۹۳، شیر و لبنیات بیستون به مدیریت هوشنگ دامیار به عنوان یکی از واحدهای صنعتی نمونه استان کرمانشاه انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

میلیاردرهای ایران مالک شرکت لبنیات بیستون کله گنده های ایران کارخانه های لبنی ایران شرکت لبنیات بیستون شرکت تجارت گستر بیستون خریدار پالایشگاه کرمانشاه کیست ثروتمندترین افراد ایران بیوگرافی هوشنگ دامیار اسامی ثروتمندان ایران اخبار کرمانشاه

بهمن ماه سال ۹۵ نیز قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به این واحد صنعتی رفت تا در کنار هوشنگ دامیار، سردخانه بزرگ و مجهز کارخانه شیر و لبنیات پاستوریزه بیستون را افتتاح کند. اما وقتی این مدیر نمونه حوزه لبنیات، وارد حوزه نفت شد تا پالایشگاه کرمانشاه را خریداری کند حاشیه ها درباره او آغاز شد. حاشیه هایی که استاندار کرمانشاه در بهمن ماه سال گذشته، به سود هوشنگ دامیار موضع گیری کرد و با رد انتقادهایی که در مورد اهلیت سرمایه گذار مطرح می شود گفت: خریدار طی این سال ها واحد لبنیات بیستون را به عنوان یک واحد موفق اداره کرده است و واحدهای موفقی دیگری همچون فیلترسازی قزوین و کارخانه لبنیات در استان زنجان را نیز مدیریت می کند. اسدالله رازانی تصریح کرد: با توجه به این پیشینه کاری موفق، انتقادات وارده پیرامون اهلیت خریدار چندان منطقی به نظر نمی رسد.

رازانی درباره واگذاری هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت : این واحد در ابتدا دوبار با قیمت پایه ۱۷۹ میلیارد تومان در فرابورس عرضه شده و این قیمت شامل تنها ۵۷ درصد از پالایشگاه می شود. البته بدهی های مجموعه را نیز باید به آن اضافه کرد. طبق صورت های مالی که سال ۹۴ توسط سازمان حسابرسی تهیه شده پالایشگاه کرمانشاه ۶۴۷ میلیارد تومان به موسسات مختلف از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی بدهکار است. همچنین بیش از ۹۰ میلیارد تومان نیز زیان انباشته دارد. به این ترتیب در کل پالایشگاه کرمانشاه ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد. وی روال واگذاری را کاملاْ قانونی توصیف کرد و اظهار داشت: ۵۷ درصد از سهام پالایشگاه کرمانشاه با قیمت کارشناسی ۱۷۹ میلیارد تومان دو بار در فرابورس عرضه شده و خریداری پیدا نکرده است و طبق روال قانونی در مرحله بعد به مزایده گذاشته می شود که در این مرحله دو خریدار اعلام آمادگی می کنند. این مقام عالی استان بیان کرد: برنده این مزایده که ۲۰ دی ماه برگزار شد یکی از سرمایه گذاران موفق کرمانشاه است. وی با ۲۱۰ میلیارد تومان برنده می شود و در این فاصله نیز سرمایه اولیه و اقساط اولیه را پرداخت کرده است و بر اساس نامه سازمان خصوصی سازی ایشان می تواند در پالایشگاه مستقر شده و بابت ۵۷ درصد از سهامش اعمال مدیریت کند.

واگذاری پالایشگاه کرمانشاه چگونه صورت گرفت؟

سازمان خصوصی سازی ۲۰ دی ۹۵ وقتی پاکت های مزایده واگذاری بلوک حدود ۶۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه را باز کرد، بالاترین قیمت پیشنهادی از طرف فردی ارائه شده بود که از اعضای اصلی هیات مدیره یک شرکت ثروتمند است. بر اساس گزارشی که خبرگزاری رسمی دولت منتشر کرده بود، قیمت پایه سازمان خصوصی سازی برای پالایش نفت کرمانشاه هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال بود اما وی برای صاحب شدن ۸۰ میلیون سهم این شرکت ‘۲۱۰۰ میلیارد ریال’ پیشنهاد کرده که که ۲۰۰ میلیارد ریال از رقیب اصفهانی اش بیشتر بود. در اولین اقدام برای واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه، هر سهم ۴۲ هزار ریال قیمت گذاری شده بود که ظاهرا مشتری خود را در فرابورس پیدا نکرده بود تا اینکه با تبدیل واگذاری به روش مزایده و کاهش قیمت هر سهم به ۲۲ هزار و ۱۸۳ ریال، شرکت تجارت گستر بیستون صاحب آن شد. برنده مزایده شرایط خوبی برای پرداخت بهای شرکت پالایش نفت کرمانشاه دارد؛ او ۱۰ درصد قیمت را نقد پرداخت کرد سپس ۲ سال تنفس دارد و پس از آن بقیه قیمت را در اقساط ۶ ماهه و طی هشت سال تسویه می کند.۶۰ درصد سهام پالایش نفت کرمانشاه که اکنون واگذار شده، متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بود و ۴۰ درصد دیگر به سهام عدالت تعلق دارد. البته در سال ۹۰، ۵۵ درصد سهام پالایشگاه بابت بدهی دولت به ۹ بانک‌ کشور واگذار شده بود که این مصوبه در سال ۹۴ از سوی دولت یازدهم لغو شد.

میلیاردرهای ایران مالک شرکت لبنیات بیستون کله گنده های ایران کارخانه های لبنی ایران شرکت لبنیات بیستون شرکت تجارت گستر بیستون خریدار پالایشگاه کرمانشاه کیست ثروتمندترین افراد ایران بیوگرافی هوشنگ دامیار اسامی ثروتمندان ایران اخبار کرمانشاه

سهراب بر اندیشه رئیس هیئت مدیره پالایشگاه کرمانشاه یک نشست خبری تشکیل داد و گفت : ما در مقابل قانون تمکین محض میکنیم و اگر در پالایشگاه حضور یافتیم بر اساس قانون بوده و اگر قانون تشخیص دهد نباشیم به دیده منت می‌پذیریم و تمام هم و غم ما بر مبنای تعامل است.

وی در عین حال توضیحاتی هم درباره خرید این پالایشگاه داد و گفت : مزایده پالایشگاه کرمانشاه سه بار در فرابورس مطرح شد و نزدیک به دو سال طول کشید و قیمت ۱۷۹ میلیارد تومان عنوان شده بود، به دلیل اینکه سه بار مزایده برگزار شده بود و اگر دوباره بخواهند مزایده بگذارند باید مطمئن شوند کسی که شرکت کرده واقعا قصد شرکت در مزایده را دارد یا نه و لذا سرمایه گذار متقاضی شرکت در مزایده شد و گفتند که یک سوم ده درصد را به حساب خصوصی سازی واریز کنید تا از پای کار بودن سرمایه گذار اطمینان حاصل شود و بعد بر مبنای مرجع رسمی مزایده برگزار شود. براندیشه افزود: برج ۱۰، سرمایه گذار اقدام به تهیه مدارک برای سازمان خصوصی سازی نمود، بیست روز مهلت دادند تا در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ شود و داوطلبان در مزایده شرکت کنند و سرمایه گذار روز بیستم مطلع شد که غیر از وی، شرکت دیگری در اصفهان طالب آن است. شرکت اصفهانی ده میلیارد به قیمت ۱۷۹ میلیارد تومان اضافه کرد و سرمایه گذار فعلی ۳۰ میلیارد اضافه کرد و قیمت را به ۲۱۰ میلیارد تومان رساندیم و در مزایده برنده شد. او درباره نیروی کار پالایشگاه هم گفت : قریب به ۴۰۰ نفر از همکاران ما نیروهای پیمانکاران هستند و ارتباط مستقیم با پالایشگاه نداشتند، در بدو ورود سرمایه گذار قریب به ۴۰۰ نفر را تغییر وضعیت داد و همه آنها قرارداد یک ساله دارند و هم اکنون کارمند پالایشگاه هستند تا بدانند ما به دنبال امنیت شغلی هستیم و در تفاهم نامه نیز عدد اشتغال این افراد تا ده سال تعهد داده شده است.

در همان نشست خبری، هوشنگ دامیار خریدار پالایشگاه و عضو هیات مدیره هم توضیحاتی ارائه داد و با بیان اینکه بر اساس آخرین قیمت عرضه سهام پالایشگاه در فرابورس، قیمت هر سهم ۲۲ هزار و ۱۸۳ ریال بود، گفت: بر این اساس قیمت مجموع سهام واگذار شده پالایشگاه(بیش از ۱۳۴ میلیون سهم) رقمی معادل حدود ۱۷۹ میلیارد تومان بود که برای واگذاری پالایشگاه با این قیمت هیچ متقاضی وجود نداشت. در ادامه واگذاری پالایشگاه از طریق مزایده در دستور کار قرار گرفت و مزایده از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع رسانی شد که در نهایت دو نفر متقاضی شدند که هیچکدام از قیمت پیشنهادی طرف مقابل خبر نداشتند.

به گفته وی متقاضی دیگر ۱۰ میلیارد تومان بیشتر از قیمت پایه (۱۷۹ میلیارد تومان) پیشنهاد داد و سرمایه‌گذار فعلی ۳۰ میلیارد تومان بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذار فعلی پالایشگاه در مزایده برنده شد. به گفته عضو هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه، در تمام این مراحل ضوابط و قوانین رعایت شده و هیچ کاری خارج از قانون صورت نگرفته است. وی در ادامه از زیان‌ده بودن پالایشگاه کرمانشاه و بدهی حدود ۶۴۷ میلیارد تومانی آن هم یاد کرد که این بدهی نیز بر اساس همان سهم ۵۷ درصدی که سرمایه‌گذار خریده تقسیم خواهد شد. البته به دلیل مشکلات کاهش قیمت نفت خصوصا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بسیاری از پالایشگاه‌ها در کشور دچار زیان شدند. وی گفت: سهام پالایشگاه کرمانشاه به شخص حقیقی واگذار نشده، بلکه به شرکت تجارت گستر بیستون واگذار شده است.

شرکت تجارت گستر بیستون، همان شرکت تولیدکننده لبنیات است که دامیار مدیریت آن را بر عهده دارد.
مدیران عامل اسبق شرکت پالایش نفت کرمانشاه

تاریخ عزل و نصب مدیران عامل اسبق پالایشگاه
از سال ۱۳۵۸ تا۱۳۶۱ مهندس محمد بلوچستانی
از سال ۱۳۶۲ تا۱۳۷۶ مهندس محمدرضا موسوی
از سال ۱۳۷۷ تا۱۳۸۴ مهندس محمود صیامی
از سال ۱۳۸۴ تا۱۳۸۸ مهندس قدرت هوشنگی
ازسال ۱۳۸۸ تا۱۳۸۹ مهندس حمیدرضا کاویان پور
 ازسال۱۳۸۹تا۱۳۹۳ مهندس حسین عبدی زمهریر
 از سال ۱۳۹۳ تا  ۱۳۹۶  دکتر صیدمحمد جمشیدی
 از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ مهندس ابراهیم باقری

منبع : اخبار نفت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ