گفتگو با حمید نیک نبرد بازیگر سریال های طنز +عکس

0

حمید نیک نبرد بازیگر نقش یاقوت در سریال طنز ناخونک

حمید نیک نبرد در «خنده بازار» آقای شکایتی (حکایتی)، هشت (شخصیت متفاوتی) محمود سفارتی (مسعود فراستی)، وحید اسپیلی (حمید استیلی) و در آیتم حال و احوال نقش ثابت یکی از مراجعه کنندگان را بازی کرد.

* مجموعه طنز «خنده بازار» حسابی بین بینندگان محبوب شده و جای خود را پیدا کرده است. بفرمایید چگونه به جمع بازیگران این سریال آیتمی طنز پیوستید؟

با «شهاب عباسی» دوستی دیرینه دارم و در گذشته در چند فیلم تلویزیونی با یکدیگر هم بازی شده بودیم. ما در دوران دانشکده با هم آشنا شدیم که شهاب نقاشی می خواند و من بازیگری و کارگردانی می خواندم. مدت ها بود که وقتی با دوستان نشست داشتیم از علاقه ام به کار آیتمی صحبت می کردم، اما دوستان می گفتند بی خیال شو، زمان کار آیتمی تمام شده است و مجوز نمی دهند. من می گفتم چرا «ساعت خوش» که کار آیتمی بود موفق شد و چرا بیننده باید یک سریال را هفتگی دنبال کند؟ تا این که مسئولان خواستند کار آیتمی انجام شود، بنابراین «شهاب عباسی» با من تماس گرفت و گفت همان کار آیتمی را که دوست داشتی می خواهیم شروع کنیم و من هم با کمال میل پذیرفتم.

عکس جدید بازیگران بیوگرافی حمید نیک نبرد بیوگرافی بازیگران بازیگران شکر آباد بازیگران سریال طنز ناخونک بازیگران خنده بازار

* معروف ترین نقش بدلی که تا به حال بازی کردید شخصیت «سفارتی» (مسعود فراستی) است که آن قدر آن را بازی کردید که او از برنامه هفت رفت!

بله، شنیده ام که از برنامه «هفت» رفته است. اتفاقاً متنی را نوشته اند که مربوط به رفتن فراستی و بحث او با گبرلو است و قرار است ضبط و عید پخش شود. این نکته را هم بگویم «خنده بازار» را اواخر بهمن سال ۸۹ شروع کردیم و کار به لحاظ کیفی پایین بود. فکر نمی کردیم با شرایطی که کار می کنیم این سریال بیننده داشته باشد چون امکانات کمی داشتیم و برنامه درجه جیم داشت و برخی از بازیگران هم حرفه ای نبودند. آن زمان پخش «خنده بازار» با برگزاری جشنواره فیلم فجر هم زمان بود و فراستی همه فیلم ها را می کوبید و منتظر این بودم که روزی او را ببینم و بگویم مگر همه فیلم ها بد است که بدون استثنا همه را می کوبی! تا این که «شهاب عباسی» با من تماس گرفت و گفت برنامه تلویزیونی قرار است تولید کنیم و از او پرسیدم شوخی با «هفت» هم داریم و او گفت احتمال دارد داشته باشیم؛ به او گفتم اگر با «هفت» شوخی می کنید و شخصیت «مسعود فراستی» را به من می دهید من هستم.

* برای درآوردن بدل فراستی چه کار کردید و آیا با او هم مشورت کردید؟

حقیقتش را بخواهید از زمانی که من بدل فراستی شدم تاکنون با او ملاقاتی نداشته ام.

دوره گذشته که «خنده بازار» را ضبط می کردیم به دلیل بازی در فیلم تلویزیونی «یوسف صیادی» چند روزی مرخصی گرفتم و در «خنده بازار» نبودم و در این مدت فراستی سر لوکیشن ضبط ما آمده بود و دنبال من می گشت و بچه ها گفته بودند که «نیک نبرد» مشغول بازی در فیلمی تلویزیونی است.

این نکته را بگویم هنگامی که قرار بود بدل فراستی شوم زمان کمی داشتم و فیلم کوتاهی را از او دیدم و بازی کردم و بعد از گذشت چند قسمت توانستم برنامه «هفت» و فراستی را با دقت ببینم و نکاتی را مورد توجه قرار دهم.فراستی شخصیتی نیست که ویژگی رفتاری خاصی داشته باشد اما توانستم آن چه را که دیده اید بازی کنم. این را هم بگویم که فراستی وقتی سر لوکیشن «خنده بازار» آمده بود از بدل خودش راضی بود و تشکر کرده و گفته بود که اگر متن ها را قوی تر کنید «حمید نیک نبرد» بهتر بازی می کند که از او تشکر می کنم.

* از زمانی که «خنده بازار» روانه آنتن شده است شنیده ام مسئولان صدا و سیما طرح و ایده می دهند و از آن حمایت می کنند. فکر می کنم دلیل ماندگاری «خنده بازار» همین موضوع باشد؟

همین طور است و جا دارد از مسئولان صدا و سیما به خصوص «دارابی» معاون سیما به دلیل حمایت هایش تشکر کنم. به خاطر دارم ۲ سال پیش صدا و سیما همایشی برگزار کرد و من به دلیل خراب بودن گوشی تلفن همراهم از این دعوت بی خبر بودم و «شهاب عباسی» با من تماس گرفت و گفت که معاونت سیما تو را به عنوان بهترین بازیگر سریال های عید نوروز معرفی کرد و از تو تقدیر کردند که خیلی خوشحال شدم. حمایت های مسئولان سبب شد که به کار دلگرم شویم و با جدیت روی کیفیت کار کنیم. فکرش را هم نمی کردیم خنده بازار به سری دوم پخش برسد و اکنون با حمایت مسئولان ۲ سالی است که ساخت «خنده بازار» ادامه پیدا کرده است.

* همکاری با یک گروه منسجم چگونه است؟

خوشبختانه گروه خیلی خوبی داریم و این را مدیون «فرید شب خیز» تهیه کننده «خنده بازار» هستیم.

او با دید خیلی عادلانه و رفاقت مندانه گروه را دور هم جمع کرده است. بارها در این چند سال ناملایماتی پیش آمد و شاید فردی از کار ناراحت شده بود که می خواست برود اما شب خیز با تدبیری که داشت گروه را منسجم نگه داشته و نگذاشته است حق کسی ضایع شود و بازیگرش را به دلیل رنجشی از دست نمی دهد و او را حفظ می کند.

* در پایان گفت وگو اگر سخنی باقی مانده است بفرمایید؟

ابتدای امر از مطبوعات تشکر می کنم که از «خنده بازار» حمایت کردند و نقدهای خوبی نوشته اند. می خواستم بگویم ما انسان ها انتقادپذیر نیستیم، یعنی به زبان می گوییم انتقادپذیر هستیم ولی وقتی از ما انتقاد می شود در باطن از طرف مقابل دل چرکین می شویم که متأسفانه این خیلی بد است.

امیدوارم زمینه ها برای انتقادپذیری باز شود تا سبب پیشرفت جامعه شود چون وقتی انسان ضعف ها و مشکلات خود را نداند نمی تواند آن ها را رفع کند. برای این سخنانم مثال من آقایان «فریدون جیرانی» و «عادل فردوسی پور» است که بسیار انتقادپذیر هستند و از آن ها تشکر می کنم. ما هر شوخی که با آن ها در «خنده بازار» کردیم با آغوش باز پذیرفتند.

این نکته را هم به دیگر دوستان و مسئولان بگویم اگر در «خنده بازار» از آن ها انتقاد و با آنها شوخی کردیم، هیچ گونه دشمنی نداشتیم، چون انتقاد دوای جامعه است و مانند زدن آمپول می ماند. شاید ابتدا درد داشته باشد اما اثر آن مثبت خواهد بود. معتقدم مردم ما راحت نمی خندند و کار ما برای خنداندن آن ها چند برابر سخت تر است. مردم عزیز ما این را در نظر بگیرند که ما خط قرمزهایی داریم و توقع شان را از «خنده بازار» پایین بیاورند.

عکس جدید بازیگران بیوگرافی حمید نیک نبرد بیوگرافی بازیگران بازیگران شکر آباد بازیگران سریال طنز ناخونک بازیگران خنده بازار

سفارتی، خنده بازار (شوخی با فراستی و برنامه هفت)

عکس جدید بازیگران بیوگرافی حمید نیک نبرد بیوگرافی بازیگران بازیگران شکر آباد بازیگران سریال طنز ناخونک بازیگران خنده بازار

حمید نیک نبرد و آرش نوذری و محمدرضا علیمردانی در پشت صحنه لیوانهای کاغذی داریوش ربیعی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ