شرایط شرکت در پرستاری بدون کنکور

0

رشته پرستاری از جمله رشته های محبوب دانش آموزان رشته تجربی و علوم ریاضی می باشد که همیشه داوطلبان این دو گروه تحصیلی به دنبال رشته پرستاری بدون  کنکور می باشند. لذا باید گفت چنین تصمیمی در داخل ایران دست نیافتنی خواهد بود و تنها راه رسیدن به رشته پرستاری بدون آزمون بستن بار سفر به خارج از کشور و گرفتن ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه های بالا می باشد. البته هر یک از این مراکز آموزشی هم در خارج از کشور رده بندی بوده و شرایط پذیرش خاصی را دارند.

پرستاری بدون کنکور

رشته پرستاری از جمله رشته هایی است که ویژگی های مثبت و خوبی دارد و در گروه رشته های پردرآمد برای متقاضیان و داوطلبان گروه های پیراپزشکی  به حساب می آید. با توجه به ورود برخی از داوطلبان به رشته های پیراپزشکی بدون آزمون، بسیاری از افراد این سوال را دارند آیا ممکن است رشته پرستاری بدون کنکور باشد؟ لذا در جواب باید گفت در حال حاضر ادامه تحصیل به شکل بدون کنکور در رشته پرستاری در هیچ یک از دانشگاه های ایران امکان پذیر نیست، مگر اینکه شخص تقاضا داشته باشد رشته پرستاری بدون کنکور را در یکی از واحدهای دانشگاه خارج انتخاب کند و پس از فارغ التحصیلی برای وارد شدن به محیط کار در بیمارستان به کشور ایران بازگردد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و کامل تر میتوانید از مشاوران پرستاری بدون کنکور آیدانیتو هم کمک بگیرید .

مشاوره کنکور پرستاری بدون کنکور

شرایط پذیرش دانشجو رشته پرستاری بدون کنکور

داوطلبانی که تصمیم دارند بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی و پزشکی به خواسته خود برسند باید بدانند که دانشگاه های علوم پزشکی برای پذیرش چنین افرادی شرایط ویژه ای را بنا نهاده و شرط معدل را مبنای اصلی ثبت نام متقاضیان قرار داده است به این صورت که داوطلبان در ابتدا می بایست با ورود به پردیس های خودگردان در رشته کاردانی اقدام به تحصیل نمایند سپس با توجه به علاقه خود بدون کنکور، یکی از رشته های پیراپزشکی را انتخاب کند و به ادامه تحصیل آن بپردازد. اما باز هم رشته پرستاری جزو این دسته قرار ندارد و هیچ یک  از دانشگاه های داخل کشور، رشته پرستاری را بدون کنکور دادن داوطلب پذیرش نمی کنند.

پرستاری بدون آزمون سراسری

رشته پرستاری جزء پرطرفدارترین رشته های علوم تجربی است که از جمله  کلیدی ترین و سخت ترین شغل های جامعه به شمار می رود. امروزه با توجه به حذف کنکور برای برخی از رشته ها افراد زیادی این فرصت را به دست آورده اند تا در دانشگاه های غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و حتی دانشگاه های معتبر، بدون آزمون دادن اقدام به ادامه تحصیل در بهترین رشته ها کنند. اما خوب است بدانید در رشته پرستاری تا قبل از سال ۹۷ متقاضیان و داوطلبان می توانستند  با گذراندن ۷۲ واحد از مجموعه دروس چند ترم از گروه رشته پرستاری در دانشگاه های خارج از کشور به ایران بازگردند و با وارد شدن به پردیس های خودگردان، رشته پرستاری بدون کنکور را در ایران ادامه دهند. اما با تغییر یافتن قانون آموزشی کشور ایران این امکان از داوطلبان رشته پرستاری گرفته شده است و داوطلبان رشته پرستاری تا اتمام تحصیل و دریافت مدرک پرستاری از دانشگاه خارج اجازه فعالیت در داخل کشور را ندارند. برای مشاهده لیست کامل دانشگاه های خارج از کشور در رشته پرستاری بدون کنکور اینجا کلیک کنید .

دانشگاه های پذیرنده پرستاری بدون آزمون

دانشگاه ها ی فراوانی در ایران وجود دارد که داوطلبان و متقاضیان رشته پرستاری را پذیرش کرده و اجازه تحصیل به آنها می دهند اما شرط ورود به این مراکز دادن کنکور و کسب رتبه مجاز می باشد. لذا افرادی که تصمیم خود را گرفته تا در رشته پرستاری بدون کنکور ادامه تحصیل نمایند، بهتر است به فکر گرفتن ویزا و انتخاب یکی از دانشگاه های خارج از کشور باشند. امروزه دانشگاه های فراوانی در سراسر دنیا وجود دارد که در رشته پرستاری اقدام به پذیرش داوطلبان می کنند. البته این مراکز هم رده بندی هستند و هر متقاضی را ثبت نام نمی کنند. در ضمن برای داوطلبان مرد که بالای ۱۸ سال سن دارند موانع معافیت از خدمت و مسئله سربازی هم وجود دارد. لذا قبل از رفتن به سفارت کشور مورد نظر و درخواست ویزای تحصیلی بهتر است مسئله خدمت سربازی را روشن کرده و سپس اقدام به تحصیل در رشته پرستاری بدون آزمون کنند.

شهریه رشته پرستاری بدون آزمون

توجه به شهریه از جمله نکاتی است که داوطلبان و دانشجویان رشته های  پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور بسیار به آن اهمیت می دهند. بنابراین دانستن میزان شهریه و هزینه های در نظر گرفته شده برای ادامه تحصیل می بایست قبل از ثبت نام صورت گیرد. بدون شک انتخاب رشته پرستاری بدون کنکور در خارج از دانشگاه های ایران، هزینه و شهریه های بالایی را به دنبال خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ