گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کووید ۱۹ بیش از ۱۷٫۶ میلیون نفر را در هند آلوده کرده است. یک صندوق امدادی مبتنی بر ارز دیجیتال برای کمک به این کشور به منظور مقابله با این فاجعه اقدام به جمع آوری کمک مالی کرده است.

جامعه ارزهای دیجیتال بیش از ۲٫۲ میلیون دلار کمک کرده است تا به هند در راه مبارزه با رشد مجدد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که در ماه گذشته این کشور آسیای جنوبی را گرفتار کرده است، کمک کند.

Sandeep Nailwal، بنیان گذار Polygon ، این صندوق امدادی کووید ۱۹ را برای دریافت مواد غذایی ، واکسن و دارو به نیازمندان تأسیس کرد. در ۲۴ آوریل، Nailwal از دنبال کنندگان توییتر خود خواست که با اهدای توکن به یک آدرس چند امضایی ERC-20 به این نهاد کمک کنند.

Nailwal اظهار داشت: “دیگر نمی توانم تحمل کنم، من قصد دارم به جای آنچه در هند اتفاق می افتد یک کارزار امداد و نجات کووید را اجرا کنم.” “و به کمک از انجمن ارز دیجیتال جهانی نیاز دارم.”

طبق گفته های Markets Insider ، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم توکن هایی به ارزش تقریبی ۶۵۰،۰۰۰ دلار اهدا کرده است. Coinbase مدیر ارشد اجرایی سابق کوین بیس نیز ۵۰،۰۰۰ دلار اهدا کرده است.

برت لی (Brett Lee)، کلاهبردار معروف استرالیایی نیز وعده اهدای ۱ بیت کوین (BTC) را به این صندوق داده است.

شیوه کووید ۱۹ در سراسر هند بیداد می کند. روز دوشنبه، اطلاعات رسمی نشان داد که ۳۵۲،۹۹۱ مبتلای جدید در طی ۲۲۴ ساعت به این بیماری دچار شده اند و۲۸۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از ۱۷٫۶ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ در هند گزارش شده است.

باید عنوان کرد که کووید ۱۹ تأثیر مخربی بر سلامت عمومی و اقتصاد جهانی داشته است، تا جایی که بسیاری از کشورها را مجبور به ارزیابی مجدد برنامه های واکنش همه گیری، زنجیره های تأمین و سیستم های بهداشتی خود کرده است. در سطح جهان، بیش از ۱۴۸ میلیون نفر به این بیماری جدید مبتلا شده اند. جان هاپکینز بیش از ۳٫۱ میلیون فوتی را به کووید نسبت می دهد.

در هند نیز، طبق روزنامه انگلیسی زبان Hindu که دفتر مرکزی آن در چنای واقع شده است، موج دوم شیوع همه گیر با ترکیبی از انتخاب های سیاسی ضعیف، ارتباطات بد و نادیده گرفتن اقدامات بهداشت عمومی تشدید شد. دانشمندان بهداشت در انستیتوی فناوری هند کانپور معتقدند که ممکن است تعداد این موارد در اواسط ماه مه به اوج خود برسد.